40 uur werken
+36
Pineco
Reeza
Roos'
Marin
Parel
Pannetoet
Middleme
Exogenesis
Elliot
Sterre
loura
Serena
Aziraphale
teletascha
Elsje
SleepingBeauty
Zonnetje
Cimic
Lavendel
litllejoy
xxjojootjexx
minoessepoes
Polly
June
Feline
Appeltje
Monte
Elodie
SoGood
Rush
Nora
Bacio
Poubelle
Paper Crown
GreenGrass
Punk'd
40 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
40 uur werken
Ik zoek forumsters die ook 40 uur werken.
Ik ben deze week begonnen en ineens voelt het alsof iedereen 24 of 32 uur werkt en ik de enige op de wereld ben die 40 uur werkt.
Bondgenoten? Dan voel ik mij niet zo zielig alleen.
(Ik ben trouwens totaal niet ondankbaar dat ik eindelijk een baan heb hoor, maar 40 uur hakt er echt even in).
Ik ben deze week begonnen en ineens voelt het alsof iedereen 24 of 32 uur werkt en ik de enige op de wereld ben die 40 uur werkt.
Bondgenoten? Dan voel ik mij niet zo zielig alleen.
(Ik ben trouwens totaal niet ondankbaar dat ik eindelijk een baan heb hoor, maar 40 uur hakt er echt even in).
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Re: 40 uur werken
Ik werk 40 uur per week! Alleen veel collega's werken parttime of zijn niet 40 uur per week op kantoor te vinden...
GreenGrass- Kletskop
- Aantal berichten : 1786
Punten : 1891
Registratiedatum : 18-08-11
haha yeuuj!
Vandaag zeiden er al mensen tegen elkaar 'fijn weekend'.. Nou ik was jaloers hahaha
Nog 2 dagen en dan mogen wij ook genieten van ons weekend.
Vandaag zeiden er al mensen tegen elkaar 'fijn weekend'.. Nou ik was jaloers hahaha
Nog 2 dagen en dan mogen wij ook genieten van ons weekend.
Punk'd- Kletskop
Haha afzien he!! Komt goed, je zal zien dat 't went!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik!
Eigenlijk meer, omdat ik ook nog 1 avond in de kroeg werk. Het was voor mij wel omschakelen, heb er even aan moeten wennen aan boodschappen en huishouden na het werk of in het weekend te moeten doen, maar heb er nu wel een ritme in gevonden.
Eigenlijk meer, omdat ik ook nog 1 avond in de kroeg werk. Het was voor mij wel omschakelen, heb er even aan moeten wennen aan boodschappen en huishouden na het werk of in het weekend te moeten doen, maar heb er nu wel een ritme in gevonden.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Went vanzelf. Werk al jaren 40 uur, je moet creatief met je vrije tijd omgaan.
Bacio- Prater
- Aantal berichten : 991
Punten : 1150
Registratiedatum : 27-11-11
Haha ik werk ook 40 uur hoor, je bent niet alleen Vind het soms alleen zo lang. Ben blij dat het weer langer licht wordt en je straks weer met licht thuis kan komen.
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Registratiedatum : 18-11-10
Ik werk ook 40 uren!
Het enige wat ik echt irritant vind is dat ik door de week amper tijd heb om even naar de Action of Kruidvat te gaan. Gewoon even lekker neuzen. Het moet altijd snel, snel.
Oh en dat als je iets moet regelen het altijd tijdens kantoortijd is. Moet altijd vrij nemen als ik iets bij de bank moet ofzo.
Het enige wat ik echt irritant vind is dat ik door de week amper tijd heb om even naar de Action of Kruidvat te gaan. Gewoon even lekker neuzen. Het moet altijd snel, snel.
Oh en dat als je iets moet regelen het altijd tijdens kantoortijd is. Moet altijd vrij nemen als ik iets bij de bank moet ofzo.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik voel mezelf al rustiger worden door jullie reacties
Toen ik net thuis kwam heb ik echt even staan jammeren. Had ontzettende honger, de verwarming was niet aan (dus het was 13.5 graad), het was nog pikdonker mijn vriend was er nog niet (die stuurde toen pas een berichtje dat hij er 'nu' aankwam).. dus moest ik nog alles gaan koken.. bleegh.. Stond ik daar in mijn eentje te janken
Maar nu gaat het wel weer hoor. Ik heb alleen het gevoel dat mijn lichaam niet echt zo meewerkt. Maar kopoppp.. Ik ga gewoon verder en het komt vast wel goed.
Toen ik net thuis kwam heb ik echt even staan jammeren. Had ontzettende honger, de verwarming was niet aan (dus het was 13.5 graad), het was nog pikdonker mijn vriend was er nog niet (die stuurde toen pas een berichtje dat hij er 'nu' aankwam).. dus moest ik nog alles gaan koken.. bleegh.. Stond ik daar in mijn eentje te janken
Maar nu gaat het wel weer hoor. Ik heb alleen het gevoel dat mijn lichaam niet echt zo meewerkt. Maar kopoppp.. Ik ga gewoon verder en het komt vast wel goed.
Punk'd- Kletskop
40 uur is idd niet niks, vooral als je eerst veel vrije tijd had. Hoe bevalt je baan verder? Wel naar je zin? Succes!
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Een nieuwe baan is altijd inspannend hè, dus dat kost altijd even wat meer energie. En dat in combinatie met dat je dus voorheen geen 40 uur werkte. Ja, dan snap ik wel dat je nu moe bent. Maar dat komt echt vanzelf wel goed!
Elodie- Prater
- Aantal berichten : 569
Punten : 586
Registratiedatum : 06-01-13
Ja ik heb het echt naar mijn zin. Ik begrijp goed wat ik moet doen en ze vinden dat ik snel dingen oppak en leer. Dus die feedback is natuurlijk erg fijn en leuk om te horen
Ik ben bijna een jaar werkloos geweest (heb toen aan mijn afstuderen gewerkt, thuis.. Dus ja, veeeel minder inspannend dan echt naar je werk gaan).
Ik ben bijna een jaar werkloos geweest (heb toen aan mijn afstuderen gewerkt, thuis.. Dus ja, veeeel minder inspannend dan echt naar je werk gaan).
Punk'd- Kletskop
Ik werk ook 40 uur, sinds november en het is nog steeds wennen. Vooral de korte avonden, ik ga echt om 22:00 naar bed omdat ik er anders niet vroeg uit kom. Maar dat komt ook wel door de lange reistijd(1,5 uur enkel). Hopelijk gaat het in de lente/zomer iets beter.
Inderdaad balen als mensen nu of morgen al zeggen ''fijn weekend'', dat zou ik ook wel willen.
Inderdaad balen als mensen nu of morgen al zeggen ''fijn weekend'', dat zou ik ook wel willen.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Ik hoor bij veel mensen in mijn omgeving dat het erg wennen is 40 uur werken. Bij mij heeft het zo'n half jaar geduurd denk ik. Ik was de sacherijnige moeiheid zelf als ik thuis kwam Je verhaal is voor mij erg herkenbaar!
Nora- Prater
- Aantal berichten : 752
Punten : 837
Ik werk ook 40 uur, inmiddels al 6 jaar maar het begint me nu steeds meer tegen te staan! In die zin dat ik er echt aan toe ben om minder uren te gaan werken, omdat ik gewoon geen puf meer heb 's avonds ik ben ook weleens jaloers op de collega's die bijvoorbeeld 4 dagen werken
Appeltje- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 275
Registratiedatum : 07-09-12
Ik werkte 40 maar ga nu terug naar 32.. maar dit komt voornamelijk omdat mijn functie niet leuk vind. Over een half jaar ben ik ook weg bij het bedrijf.
Toen ik nog een leuke baan had werkte ik soms 60 uur maar ik kreeg juist alleen maar energie omdat ik het zo naar m'n zin had.
Toen ik nog een leuke baan had werkte ik soms 60 uur maar ik kreeg juist alleen maar energie omdat ik het zo naar m'n zin had.
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Het is wel echt heel erg waar wat Lorre zegt. Je moet in het begin al wennen aan een nieuwe baan en zeker als je eigenlijk nog vanuit een studentenleven komt. Het is wel heel even wat anders. Ik weet zeker dat het snel went als je nu al zegt dat het wel een leuke baan is. Zet 'm op de komende weken, hopelijk heb je snel weer meer energie.
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik werk tussen de 60 en 85 uur per week, bevalt prima maar ik ben wel toe aan vakantie nu.
Polly- Kletskop
- Aantal berichten : 1550
Punten : 1599
Registratiedatum : 07-12-10
Ik meld me ook, ik werk ruim 40 uur in de week (meestal tussen de 42 en 44 uur).
In het begin was ik ook elke keer echt heel moe, het is wennen aan je nieuwe ritme en alle nieuwe indrukken van het werk tegelijk, dus logisch dat je moe bent.
Qua huishouden en eten koken heb ik een heel systeem om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken als ik thuis kom na het werk, anders zouden we op een gemiddelde avond pas na half 8 eten, dan is het daarna douchen en naar bed. Dus dat heb ik anders ingedeeld. Maar daar vind je ook vanzelf wel een weg in!
In het begin was ik ook elke keer echt heel moe, het is wennen aan je nieuwe ritme en alle nieuwe indrukken van het werk tegelijk, dus logisch dat je moe bent.
Qua huishouden en eten koken heb ik een heel systeem om het mezelf zo makkelijk mogelijk te maken als ik thuis kom na het werk, anders zouden we op een gemiddelde avond pas na half 8 eten, dan is het daarna douchen en naar bed. Dus dat heb ik anders ingedeeld. Maar daar vind je ook vanzelf wel een weg in!
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Ik heb vanaf 2006 altijd 40 uur gewerkt. Ook met 2 kinderen. Per afgelopen september heb ik 1 dag ouderschapsverlof.
In het begin vond ik het zwaar, maar eigenlijk is het gewoon een kwestie van wennen. En plannen. Wat Rush zegt had ik ook altijd, dat ik niet even naar de markt kon, niet even naar de winkel voor die ene aanbieding etc.
In het begin vond ik het zwaar, maar eigenlijk is het gewoon een kwestie van wennen. En plannen. Wat Rush zegt had ik ook altijd, dat ik niet even naar de markt kon, niet even naar de winkel voor die ene aanbieding etc.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Ik heb een contract van 36 uur, de ene week werk ik 32 en de andere week werk ik 40 uur. Succes Indigo!
Gast- Gast
Ik werkte ook altijd 40 uur, maar nu ik al ruim 9 maanden thuis zit zie ik er wel tegenop om weer 40 uur te gaan werken. Niet omdat ik niet wil of denk dat ik het niet meer kan, ik ga het in uren opbouwen, maar omdat ik nu zó gewend ben aan het feit dat ik boodschappen kan gaan doen wanneer ik wil. Dat ga ik echt wel missen gok ik!
Gast- Gast
Ik heb ook 6 jaar 40 uur gewerkt (vanaf m'n 18e).
Op dat moment merkte ik het niet zo, ik ging toen juist minder werken.
Werkte daarvoor 40 uur gewone baan, zaterdagoverdag in de winkel en zaterdag- en zondagavond in het cafe/ restaurant.
Sinds ik op mezelf woon (nu sinds 2 jaar) begon het me steeds meer tegen te staan dat ik elke week 40 uur werkte.
Ik kon geen ritme vinden in huishouden etc. en alles was maar vliegen en rennen.
En elk weekend kon ik weer bijkomen.
Sinds begin dit jaar ben ik dus overgegaan naar de ene week 40 en de andere week 32.
En om heel eerlijk te zijn ben ik er echt blij mee.
@Indigo, heb je naar je zin? De eerste week is toch ook altijd spannend en dat kan ook wel mee spelen.
Op dat moment merkte ik het niet zo, ik ging toen juist minder werken.
Werkte daarvoor 40 uur gewone baan, zaterdagoverdag in de winkel en zaterdag- en zondagavond in het cafe/ restaurant.
Sinds ik op mezelf woon (nu sinds 2 jaar) begon het me steeds meer tegen te staan dat ik elke week 40 uur werkte.
Ik kon geen ritme vinden in huishouden etc. en alles was maar vliegen en rennen.
En elk weekend kon ik weer bijkomen.
Sinds begin dit jaar ben ik dus overgegaan naar de ene week 40 en de andere week 32.
En om heel eerlijk te zijn ben ik er echt blij mee.
@Indigo, heb je naar je zin? De eerste week is toch ook altijd spannend en dat kan ook wel mee spelen.
litllejoy- Prater
- Aantal berichten : 1346
Punten : 1476
Registratiedatum : 02-08-11
Ik werk 40 uur en ben 's avonds doordeweeks ook echt eem lammer tak pfff heb dan zo geen puf meer om ook maar iets te doen! Ik ben nu een jaar bezig met 40 uur werken maar kan nou niet echt zeggen dat het al relaxed is.
Wat moet je precies allemaal doen Indigo? (En heb je allemaal al bedacht wat je met je eerste salaris gaat kopen )
@Feline, ik dacht dat jij zo'n superleuke baan had!? Bij Z, in Amsterdam toch? Ben je daar weg of is het niet leuk meer?
Wat moet je precies allemaal doen Indigo? (En heb je allemaal al bedacht wat je met je eerste salaris gaat kopen )
@Feline, ik dacht dat jij zo'n superleuke baan had!? Bij Z, in Amsterdam toch? Ben je daar weg of is het niet leuk meer?
Lavendel- Ratel
- Aantal berichten : 3651
Punten : 3920
Ik heb het 11 jaar gedaan en ik vond het vaak heel erg vermoeiend, helemaal omdat ik ook nog een 5 dagen of meer vroeg mijn bed uit moest. Nu werk ik 24 uur en ik ben er maar wat blij mee, sowieso omdat ik het goed te combineren vind met school.
Ik zou trouwens ook niet meer 40 uur of meer willen werken. Ik zou dan helemaal geen rust meer hebben. Denk dat voor mij 30 uur de max is.
Ik zou trouwens ook niet meer 40 uur of meer willen werken. Ik zou dan helemaal geen rust meer hebben. Denk dat voor mij 30 uur de max is.
Cimic- Fluisteraar
- Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: