Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hmm... erwtensoep! Wat maak jij graag zelf?

+7
loura
_Summer
Jasmine
Pommes
minoessepoes
Susan
Lejow
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Hmm... erwtensoep! Wat maak jij graag zelf? Empty Hmm... erwtensoep! Wat maak jij graag zelf?

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 3:37

Het hele huis ruikt naar erwtensoep! Ik ben het met het pakket van de AH aan het maken Yes Wordt de eerste keer, hoop dat hij goed lukt, maar het ruikt goed al in ieder geval. We eten het pas morgen!

Wat maak jij graag zelf? Vertel je recept hier ook Yes

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Hmm... erwtensoep! Wat maak jij graag zelf? Empty Re: Hmm... erwtensoep! Wat maak jij graag zelf?

Bericht  Lejow di 22 jan 2013 - 3:44

Bah, in ieder geval geen erwtensoep haha Very Happy

Ik maak graag spaghetti zelf.
Gewoon heel simpel hoor.
Verse groentes (wortel, paprika, ui, en maar net waar ik trek in heb)
2 blikjes tomatenblokjes
2 blikjes tomatenpurre
pakje tomatenfrita van honig
gehakt
soms uitgebakken spekjes
En dan spaghetti koken (het liefst spaghettini, van die kleine spaghettitjes) in water met een bouillonblokje

En eten maaaaaaaar
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Hmm... erwtensoep! Wat maak jij graag zelf? Empty Re: Hmm... erwtensoep! Wat maak jij graag zelf?

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 3:47

Heerlijk Pippa! Ik zou het liefst elke dag soep eten :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 3:50

Heerlijk, erwtensoep!

Deze week eten wij onze vriezer hopelijk aardig leeg, dan kan ik van het weekend weer een grote pan snert maken en invriezen!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 3:53

Alleen ik ben nog niet tevreden over de erwten, die zijn nog niet helemaal stuk gekookt. Gewoon op laten staan? Heb net de groente erbij moeten doen, en sowieso moet het nu nog een half uur koken.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 3:53

Ik zou trouwens ook echt elke dag soep kunnen eten hoor pirat

Gast
Gast

Bericht  Susan di 22 jan 2013 - 3:56

Hachee maak ik zelf, dat kan ik ook wel goed, met verse rode kool met appeltjes of stoofpeertjes, niet uit een potje. Ik koop soms wel voorgesneden verse rode kool, want het snijden vind ik wel een rotklus. Ik kan ook een aantal Indische gerechten zelf maken en Thaise curry en Moussaka. Saus voor spaghetti en lasagne maak ik ook zelf, maar dat is wel makkelijk. Oh ja, en Griekse Kofta en Chili Con Carne, daar gebruik ik ook geen pakjes voor.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  minoessepoes di 22 jan 2013 - 4:14

Ow ja Hachee of stoofvlees en dat staat dan iets van 4 uur te pruttelen terwijl het hele huis er naar ruikt, heerlijk!

Stoofvlees maak ik door sucadelappen in blokjes te snijden en aan te bakken in boter op hoog vuur tot het bruin is, dan dek ik het vlees af met uienringen, vervolgens giet ik er vleesbouillon bij en doe ik er laurierblad, jeneverbes en kruidnagel bij en dat laat ik dan dus 4 uur pruttelen zonder er in te roeren en met de deksel op de pan. Na die 4 uur valt het helemaal uit elkaar en verkruimel ik er een plak ontbijtkoek in en maak ik het op smaak met peper en zout, nog even doorkoken zodat het bind en het dan het liefst de volgende dag pas opeten, dan is het het lekkerst!

Erwtensoep vind ik niet echt lekker, ik at het bij mijn ouders wel als het op tafel stond maar zal het nooit zelf op tafel zetten.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 4:17

Pippa schreef:Alleen ik ben nog niet tevreden over de erwten, die zijn nog niet helemaal stuk gekookt. Gewoon op laten staan? Heb net de groente erbij moeten doen, en sowieso moet het nu nog een half uur koken.
Ja gewoon op laten staan!
Ik weet niet wat er in je recept staat, maar volgens mijn recept staat het zeker wel 4 uur op!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 4:17

O dat klinkt goed! Misschien moet ik dat ook maar keer proberen smile

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 4:18

_Jackie schreef:
Pippa schreef:Alleen ik ben nog niet tevreden over de erwten, die zijn nog niet helemaal stuk gekookt. Gewoon op laten staan? Heb net de groente erbij moeten doen, en sowieso moet het nu nog een half uur koken.
Ja gewoon op laten staan!
Ik weet niet wat er in je recept staat, maar volgens mijn recept staat het zeker wel 4 uur op!

Volgens het pakket moet je 45 minuten de erwten + spek & daarna 30 minuten met groente, erwten & spek in blokjes. Het staat nu dus bijna 1.5 uur op, maar ik vind hem nog niet dik genoeg. Dus gewoon op laten staan dus?

Gast
Gast

Bericht  Gast di 22 jan 2013 - 4:26

O, hij is toch al wel goed! Ik ging nu kijken en ineens was het een dikke massa :cheering:

Gast
Gast

Bericht  Pommes di 22 jan 2013 - 4:32

minoessepoes schreef:Ow ja Hachee of stoofvlees en dat staat dan iets van 4 uur te pruttelen terwijl het hele huis er naar ruikt, heerlijk!

Stoofvlees maak ik door sucadelappen in blokjes te snijden en aan te bakken in boter op hoog vuur tot het bruin is, dan dek ik het vlees af met uienringen, vervolgens giet ik er vleesbouillon bij en doe ik er laurierblad, jeneverbes en kruidnagel bij en dat laat ik dan dus 4 uur pruttelen zonder er in te roeren en met de deksel op de pan. Na die 4 uur valt het helemaal uit elkaar en verkruimel ik er een plak ontbijtkoek in en maak ik het op smaak met peper en zout, nog even doorkoken zodat het bind en het dan het liefst de volgende dag pas opeten, dan is het het lekkerst!

Erwtensoep vind ik niet echt lekker, ik at het bij mijn ouders wel als het op tafel stond maar zal het nooit zelf op tafel zetten.

Wat is het verschil tussen hachee en stoofvlees? edit, lees weer niet goed het isi hetzelfde laughcry
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Jasmine di 22 jan 2013 - 4:56

Ik maak sowieso soep altijd zelf. (Behalve erwtensoep, dat eet ik echt niet). Heel soms gebruik ik een klein blikje als basis, maar dat is echt als ik heel weinig tijd heb. Die kant en klare soepen vind ik niks.

Voor de rest gebruik ik wel vrij veel basisproducten, maar doe er zelf iets extra's bij. Groenten heb ik vaak uit de diepvries, maar ik probeer daar wel iets extra's mee te doen. Bij de doperwtjes doe ik na het afgieten bijvoorbeeld een klontje boter en dan wat dille erbij. Rode kool gaat standaard een beetje kruidnagel bij. Pasta kook ik meestal met een bouillonblokje. Dat soort dingen.

Wat ik ook lekker vind om te maken is een soort van potje van kipblokjes. Blokjes kipfilet marineren, aanbraden, uien en champignons erbij en pruttelen maar.

O ja, en marinades maak ik ook altijd zelf. Ketjap, kruiden, olijfolie, dat soort dingen. Net wat past bij het vlees dat ik maak.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Bericht  minoessepoes di 22 jan 2013 - 4:57

Pommes schreef:
minoessepoes schreef:Ow ja Hachee of stoofvlees en dat staat dan iets van 4 uur te pruttelen terwijl het hele huis er naar ruikt, heerlijk!

Wat is het verschil tussen hachee en stoofvlees? edit, lees weer niet goed het isi hetzelfde Hmm... erwtensoep! Wat maak jij graag zelf? 394967

Het klopt niet helemaal hoe ik het schrijf want je hebt allerlei soorten stoofvlees, zo heb ik laatst nog Grieks stoofvlees in tomatensaus uit de oven gemaakt. Maar het bovenstaande recept is Brabants stoofvlees en het verschil met dat stoofvlees en hachee is dat het stoofvlees zoetig is door de ontbijtkoek, dat is hoe ik het van mijn moeder geleerd heb, maar geen idee of dat ook de officiele uitleg is. Dan heb je ook nog Limburgs zuurvlees en daar gaat naast ontbijtkoek ook nog stroop in voor het zoete en wat azijn.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  _Summer di 22 jan 2013 - 5:21

Ik heb vandaag ook voor het eerst erwtensoep gemaakt! Ik heb al een hapje geproefd, en het smaakt erg goed!
_Summer
_Summer
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 97
Punten : 105
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  loura di 22 jan 2013 - 5:22

Currie's
Soepen zoals pompoensoep, courgettesoep, noodlesoep
Nasi
Kip kerrie

Ik maak tegenwoordig eigenlijk bijna alles zelf want ik wil zo min mogelijk pakjes gaan gebruiken.
loura
loura
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3534
Punten : 3738
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Highway di 22 jan 2013 - 7:45

Ik maak het maar af n toe, maar ik vind het erg leuk (en lekker) om stoofvlees te maken
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 1:14

Hoe smaakte je erwtensoep Pippa? Ik wil em morgen ook maken!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 1:53

Mijn favorieten zijn erwtensoep, zuurvlees en goulash! Ik heb vorige week nog erwtensoep gemaakt en ik maak altijd een hele grote pan, dus de diepvries is ook weer gevuld :P

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 2:36

Pritt schreef:Hoe smaakte je erwtensoep Pippa? Ik wil em morgen ook maken!

Hij was heerlijk! Yes

Gast
Gast

Bericht  Sterrin_ vr 25 jan 2013 - 3:10

Ik wil ook eens erwtensoep maken. Het komt er nooit van, maar mijn man vindt het heerlijk! Misschien morgen maar een poging doen.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Sterrin_ vr 25 jan 2013 - 3:13

Zo'n pakket wat jij had Pippa, zit daar alles bij?

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Minx vr 25 jan 2013 - 3:23

Ik maak zelf graag frietjes smile zo lekker dan een goede mayonaise erbij. En soepen zijn inderdaad ook erg lekker altijd smile
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434

Bericht  Gast vr 25 jan 2013 - 4:04

Sterrin_ schreef:Zo'n pakket wat jij had Pippa, zit daar alles bij?

Daar moet je alleen nog rookworst & spek aan toevoegen! Groente zit er allemaal bij Yes

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: