Controle over ledematen(na inbakeren)
+9
Liadan
Twellie
Parel
Floor
Annemie
Tania
Annie24
_Nina
Aimee
13 plaatsers
Pagina 1 van 1
Controle over ledematen(na inbakeren)
Hoe gaat dat bij andere kindjes?
Luuk mag al een tijdje niet meer ingebakerd slapen, ivm rollen. Maar hij heeft nog te weinig controle over armen en benen om gewoon 'los' te slapen. Gooit z'n benen in de lucht, trekt zijn speen er uit, slaat in zijn gezicht, etc. Hij slaapt nu met een winterslaapzak met mouwen omdat dat zijn bewegingen heel erg beperkt, maar ik vind dat nu eigenlijk veel te warm.
Alleen ik ben vanmorgen een uur met hem in gevecht geweest, om hem in zijn romper te laten slapen, en het werkt gewoon niet. Rollen, draaien, laken van hem afschoppen (hoe strak ik hem ook toe dek) etc. Toen ik uiteindelijk opgaf en zijn slaapzak aan deed, sliep hij binnen een minuut. Is dit normaal bij kindjes die ingebakerd hebben gelegen?
Luuk mag al een tijdje niet meer ingebakerd slapen, ivm rollen. Maar hij heeft nog te weinig controle over armen en benen om gewoon 'los' te slapen. Gooit z'n benen in de lucht, trekt zijn speen er uit, slaat in zijn gezicht, etc. Hij slaapt nu met een winterslaapzak met mouwen omdat dat zijn bewegingen heel erg beperkt, maar ik vind dat nu eigenlijk veel te warm.
Alleen ik ben vanmorgen een uur met hem in gevecht geweest, om hem in zijn romper te laten slapen, en het werkt gewoon niet. Rollen, draaien, laken van hem afschoppen (hoe strak ik hem ook toe dek) etc. Toen ik uiteindelijk opgaf en zijn slaapzak aan deed, sliep hij binnen een minuut. Is dit normaal bij kindjes die ingebakerd hebben gelegen?
Aimee- Ratel
- Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10
Re: Controle over ledematen(na inbakeren)
Heb je het inbakeren wel geleidelijk af kunnen bouwen? Eerst een paar x overdag één arm los en 's nachts ingebakerd en zo steeds een stapje verder?
_Nina- Prater
- Aantal berichten : 778
Punten : 901
Registratiedatum : 10-05-12
Y. heeft tot bijna 10 maanden ingebakerd gelegen. Kon toen al rollen, staan en lopen Wij hadden de Pacco waarbij hij 1 armpje los had, want 2 losse armpjes waren geen succes. Van de één of de andere dag wilde hij niet meer slapen, toen hebben we de Pacco verruild voor een slaapzak en dat ging perfect. We hebben de Pacco dus net zolang gebruikt tot Y. zelf aangaf dat hij het niet meer wilde.
Zonder slaapzak slaapt Y. hier nu nog steeds niet. Hij ligt nu ook gewoon in zijn slaapzak, wel een dunnetje.
Zonder slaapzak slaapt Y. hier nu nog steeds niet. Hij ligt nu ook gewoon in zijn slaapzak, wel een dunnetje.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10
Statler schreef:Heb je het inbakeren wel geleidelijk af kunnen bouwen? Eerst een paar x overdag één arm los en 's nachts ingebakerd en zo steeds een stapje verder?
Dat hebben we steeds geprobeerd, maar hij ging echt niet slapen met zijn arm los. Dus toen hij kon rollen, moesten we in 1x overstappen (hij rolde vroeger dan we verwacht hadden ). Maargoed, nu zitten we vast aan de winterslaapzak. Soms proberen we die met 1 mouw eraf, maar hij blijft zn speen eruit trekken en dan onwjis boos worden, waardoor hij echt neit gaat slapen.
Aimee- Ratel
Annie24 schreef:Y. heeft tot bijna 10 maanden ingebakerd gelegen. Kon toen al rollen, staan en lopen Wij hadden de Pacco waarbij hij 1 armpje los had, want 2 losse armpjes waren geen succes. Van de één of de andere dag wilde hij niet meer slapen, toen hebben we de Pacco verruild voor een slaapzak en dat ging perfect. We hebben de Pacco dus net zolang gebruikt tot Y. zelf aangaf dat hij het niet meer wilde.
Ik durf echt niet meer in te bakeren Ben een angsthaas!
Ik vind een gewone dunne slaapzak ook geen probleem, maar er moeten hier dus zelfs mouwen aanzitten.
Aimee- Ratel
J. heeft dat ook heel lang gehad. In de puckabag ging het iets beter (en dan vooral het winterdeel inderdaad). Maar voordat het echt weg was waren we wel een tijdje verder. Ik weet eerlijk gezegd niet meer precies hoe lang het geduurd heeft.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Is een winterslaapzak nou niet gevaarlijk ivm wiegendood? (oververhitting) Heb je geen zomerslaapzak? Mijn zoontje wil ook niet slapen zonder slaapzak, maar hij heeft dat niet zo erg als jouw kindje, hij slaapt wel gewoon in een zomerslaapzak zonder mouwen.
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10
Annemie schreef:Is een winterslaapzak nou niet gevaarlijk ivm wiegendood? (oververhitting) Heb je geen zomerslaapzak? Mijn zoontje wil ook niet slapen zonder slaapzak, maar hij heeft dat niet zo erg als jouw kindje, hij slaapt wel gewoon in een zomerslaapzak zonder mouwen.
Ooh dankje, nu slaap ik niet vanavond
Ik wil hem liever ook niet aan doen, maar zonder gaat hij écht niet slapen!
Aimee- Ratel
Kan hij niet gaan slapen op je arm? dus dat je hem goed vasthoudt zijn armpjes nergens heen kunnen en als hij bijna slaapt/helemaal slaapt hem in bed legt. Is misschien niet het handigste maar omdat hij zo wakker wordt van zichzelf is misschien vasthouden een optie.
Floor- Ratel
- Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Ohw sorry, wilde je niet bang maken, maar ik ben er zelf altijd erg bang voor als hij het te warm heeft, door de verhalen die ik weer lees..
Annemie- Ratel
- Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
En als je zijn armen los in een zomerslaapzak doet? Dus gewoon zonder ze door de mouwen te steken? Dan heeft ie wel bewegingsvrijheid om terug te rollen maar niet om zijn speen eruit te trekken. En anders een speenknuffel? Zodat zijn speen erin blijft en dat knuffeltje tegenwicht biedt?
Parel- Ratel
- Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12
Wat is de temperatuur op zijn kamer? Hier slaapt ze ook nog in een winterslaapzak maar ons huis is zo goed geisoleerd dat het binnen helemaal niet warm is. Als het bij jullie binnen ook niet overdreven warm is, kan een winterslaapzak gewoon nog prima al vallen de mussen van het dak buiten van de hitte.
Je zoon zit wel in de leeftijd dat die ongecontroleerde bewegingen snel gaan ophouden.
Je zoon zit wel in de leeftijd dat die ongecontroleerde bewegingen snel gaan ophouden.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Wil hij niet liever op zijn buik slapen? (of rolt hij dan meteen weer terug), dan kan hij niet zoveel bewegen. Onze zoon heeft niet ingebakerd gelegen maar sliep al snel na de geboorte op zijn buik, hij heeft nog wel lang gehad dat hij zo bewegelijk en ongecontroleerd was als hij op zijn rug lag.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Misschien nog een optie: zelf (of iemand in je omgeving) een dunne zomerslaapzak mét mouwen laten maken?
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
En op ziijn buik laten slapen? Dan kan hij ook niet maaien met z'n armen en beentjes, het werkte bij mijn dochter perfect.
Nana- Prater
- Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10
Een vriendin vertelde van het weekend dat ze bij V&D een zomerslaapzak met afritsbare mouwen heeft gekocht. Is dat geen optie?
red rose- Prater
- Aantal berichten : 536
Punten : 587
Nee, het is een hele moeilijke inslaper, hij moet ons niet zien/horen/ruiken, anders gaat hij niet slapenFloor schreef:Kan hij niet gaan slapen op je arm? dus dat je hem goed vasthoudt zijn armpjes nergens heen kunnen en als hij bijna slaapt/helemaal slaapt hem in bed legt. Is misschien niet het handigste maar omdat hij zo wakker wordt van zichzelf is misschien vasthouden een optie.
Maar dan krijgt hij toch ook niet zijn armen eruit om terug te rollen? Dat vind ik ook een beetje engParel schreef:En als je zijn armen los in een zomerslaapzak doet? Dus gewoon zonder ze door de mouwen te steken? Dan heeft ie wel bewegingsvrijheid om terug te rollen maar niet om zijn speen eruit te trekken. En anders een speenknuffel? Zodat zijn speen erin blijft en dat knuffeltje tegenwicht biedt?
Zo'n speenknuffel is wel een idee! Kan ik vanmiddag wel even voor kijken. Het probleem is dat hij graag zijn speen wil vasthouden als hij gaat slapen, maar zodra zijn armen zwaar worden als hij in slaap valt trekt hij per ongeluk zijn speen eruit..
Het is wel zo'n 25 graden op zijn kamer, dus ik denk wel vrij warm voor een winterslaapzak?Tuinstoel schreef:Wat is de temperatuur op zijn kamer? Hier slaapt ze ook nog in een winterslaapzak maar ons huis is zo goed geisoleerd dat het binnen helemaal niet warm is. Als het bij jullie binnen ook niet overdreven warm is, kan een winterslaapzak gewoon nog prima al vallen de mussen van het dak buiten van de hitte.
Ik hoop dat je gelijk hebt, dat die bewegingen gauw ophouden! Het is vooral voor hem zo frustrerend.
Dat was wel een optie geweest, maar hij gaat gewoon niet slapen op zijn buik Toen hij heel klein was, was dat de enige manier waarop hij sliep, en nu wil hij het echt niet meer.Liadan schreef:Wil hij niet liever op zijn buik slapen? (of rolt hij dan meteen weer terug), dan kan hij niet zoveel bewegen. Onze zoon heeft niet ingebakerd gelegen maar sliep al snel na de geboorte op zijn buik, hij heeft nog wel lang gehad dat hij zo bewegelijk en ongecontroleerd was als hij op zijn rug lag.
Oh, dat vind ik wel een goede! Mijn schoonmoeder is heel handig, ik ga het haar eens vragenAnnie24 schreef:Misschien nog een optie: zelf (of iemand in je omgeving) een dunne zomerslaapzak mét mouwen laten maken?
Ja, ik heb al een aantal keer bij de V&D gekeken, maar ze hebben steeds alleen hele grote maten... Prenatal en hema verkopen ze niet.red rose schreef:Een vriendin vertelde van het weekend dat ze bij V&D een zomerslaapzak met afritsbare mouwen heeft gekocht. Is dat geen optie?
Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik ga nog eens verder kijken voor een zomerslaapzak met mouwen en een speenknuffel.
Aimee- Ratel
Hoe is het vannacht gegaan?
Floor- Ratel
Ik heb gisteravond zijn raampje open gezet (normaal dicht voor het licht en geluid) en toen koelde het wel iets af in zijn kamer, en heeft hij prima geslapen in zijn slaapzak. Alleen erg vroeg wakker door het licht...
Maar hij leeft in ieder geval nog
Maar hij leeft in ieder geval nog
Aimee- Ratel
Gelukkig heeft hij geslapen. (en leeft hij nog )
Floor- Ratel
Ik zou ergens een zomerslaapzak kopen en mouwen eraan laten naaien.
nillis- Kletskop
- Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Ben je hier iets mee? Dit is in een van de kleinste maten, dus mss hebben ze de maat van je zoontje ook?
http://www.vd.nl/kinderen/baby-jongens-50-86/nachtmode/frendz/jongens-slaapzak-met/g20971737.html?fhquery=fh_secondid%3Dg20971737%26fh_lister_pos%3D2%26fh_location%3D%252f%252fcatalog01%252fnl_NL%252fcategories%253c%257bcatalog01_kinderen%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_kinderen_kinderen_baby_jongens050086%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_kinderen_kinderen_baby_jongens050086_kinderen_baby_jongens_nachtmode%257d%26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dlister&from=overview
http://www.vd.nl/kinderen/baby-jongens-50-86/nachtmode/frendz/jongens-slaapzak-met/g20971737.html?fhquery=fh_secondid%3Dg20971737%26fh_lister_pos%3D2%26fh_location%3D%252f%252fcatalog01%252fnl_NL%252fcategories%253c%257bcatalog01_kinderen%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_kinderen_kinderen_baby_jongens050086%257d%252fcategories%253c%257bcatalog01_kinderen_kinderen_baby_jongens050086_kinderen_baby_jongens_nachtmode%257d%26fh_eds%3D%25c3%259f%26fh_refview%3Dlister&from=overview
Gast- Gast
PinkCoelho schreef:Ben je hier iets mee? Dit is in een van de kleinste maten, dus mss hebben ze de maat van je zoontje ook?
aah stom, niet over nagedacht! We hebben deze besteld Dankje!
Aimee- Ratel
Ik denk ook nooit aan dat soort logische dingen als ik iets nodig heb.... Sta ik in een winkel te staan en te hopen dat iets 'magisch verschijnt'.... Gebeurt overigens nooit..
Fijn! Ik hoop dat je zoontje dan wat meer op zijn gemak in zijn bedje kan liggen!
Fijn! Ik hoop dat je zoontje dan wat meer op zijn gemak in zijn bedje kan liggen!
Gast- Gast
Heb je al eens sokjes om de handjes geprobeerd ? Dat was bij ons juist het succes nadat hij ook opeens uit de puckababy moest omdat hij omrolde.
De eerste nacht was dus drama. Maar toen we de 2e nacht sokjes om de handjes deden sliep hij net zo goed als met de puckababy.
De eerste nacht was dus drama. Maar toen we de 2e nacht sokjes om de handjes deden sliep hij net zo goed als met de puckababy.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Soortgelijke onderwerpen
» Inbakeren
» Spanning voor controle
» Inbakeren afbouwen, hoe?
» Mijn vriendin heeft altijd alles onder controle...
» inbakeren
» Spanning voor controle
» Inbakeren afbouwen, hoe?
» Mijn vriendin heeft altijd alles onder controle...
» inbakeren
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: