Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ga jij om met bepaalde eet/drink situaties.

+18
Shopaholic
*Lookie*
Teddyaapje
Linda
Slakje
Parel
Twellie
Coco
Aimee
Sun88
Annie24
Liadan
PapillonRose
Supertalentje
Floor
Viva
Tania
studiebol
22 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

Hoe ga jij om met bepaalde eet/drink situaties. - Pagina 3 Empty Re: Hoe ga jij om met bepaalde eet/drink situaties.

Bericht  M@niek wo 23 jan 2013 - 1:29

Ik heb eigenlijk een vrij makkelijke eter. Ik maak er geen strijd van daar heb ik gewoon geen zin en het verpest zo de sfeer aan tafel.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met bepaalde eet/drink situaties. - Pagina 3 Empty Re: Hoe ga jij om met bepaalde eet/drink situaties.

Bericht  Lot wo 23 jan 2013 - 1:40

Maar hoe zouden jullie het graag zien dan? Dat kinderen kiezen tussen bijvoorbeeld melk/water/sap, alle soorten beleg mogen kiezen, zelf mogen kiezen hoeveel ze eten, en óf ze uberhaupt wel eten of drinken?
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Tania wo 23 jan 2013 - 1:45

Lot schreef:Maar hoe zouden jullie het graag zien dan? Dat kinderen kiezen tussen bijvoorbeeld melk/water/sap, alle soorten beleg mogen kiezen, zelf mogen kiezen hoeveel ze eten, en óf ze uberhaupt wel eten of drinken?

Ja thuis mag hij gewoon kiezen uit thee, melk, water of Zin. Soms krijgt hij ook wel is sap. Beleg mogen ze gewoon kiezen wat ze willen. Maar goed nou kiezen ze ook alleen beleg wat ik goed vind dat ze eten. Hoeveel ze eten mogen ze ook zelf weten (dat vind ik eigenlijk heel logisch trouwens) en of ze eten ook want ik kan het er moeilijk in proppen.

Maar zo is het thuis, ik snap best dat het op een kdv anders is hoor en dus gelden de regels daar ook gewoon voor mijn kinderen. Alleen vind ik iets eten of drinken wat ze echt niet lekker vinden niet nodig. Ze krijgen er niks van als ze eerst een hartige boterham moeten eten en dan zoet mogen kiezen, dus als dat de regel is vind ik dat prima. Ze moeten zich ook leren aanpassen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Liadan wo 23 jan 2013 - 1:47

Ik vind dat kinderdagverblijven eens goed uit zouden moeten zoeken wat nou precies gezond is om aan een kind te geven. Smeerkaas/smeerworst is bijvoorbeeld niet het meest gezonde broodbeleg.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Steep wo 23 jan 2013 - 1:50

Nou het is in mijn ogen niet heel moeilijk. Ik werk met mensen die cognitief de leeftijd van een jaar hebben en die kunnen prima tussen 2 belegsoorten kiezen. 1 hartig en 1 zoet. Daarnaast kunnen ze dus ook kiezen uit melk of thee/koffie. Mijn zoontje van 1,5 kan ook prima kiezen of hij smeerkaas of appelstroop op zijn boterham wil, of hij melk wil of roosvicee. Dat er een eetmoment moet zijn lijkt me logisch, dat hoort bij de structuur. Als er kindjes zijn die niet kunnen kiezen dan kun je toch aan de ouders vragen wat ze thuis eten? Dat zou ik wel waarderen als ouder zijnde.

Edit: Al snap ik wel dat het niet haalbaar is dat alles via ouders gaat. Al moet ik ook onthouden wat 15 bewoners lekker vinden of niet, ze kunnen niet praten namelijk.

Edit 2: (Hoe ga jij om met bepaalde eet/drink situaties. - Pagina 3 827601) Maar Liadan, krijg je dan niet zo'n situatie als bij Printje toen op haar werk? Ik vind het geen probleem als hij smeerkaas of smeerworst op brood krijgt namelijk..
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Lot wo 23 jan 2013 - 2:07

@Steep, ze mogen kiezen, eerst tussen allerlei soorten vlees/kaas, daarna mogen ze kiezen uit verschillende soorten zoet beleg. Qua drinken is er niet echt keuze, er wordt melk gedronken (of sojamelk) indien er geen andere afspraken zijn met ouders, op sommige locaties hebben ze ook optimel.

Mag jullie kindje dan ook bijvoorbeeld 5 boterhammen eten als hij dat wil? Er is namelijk ook een soort 'eetlimiet', dat peuters max. 3 boterhammen mogen en 1 cracker, op de babygroep is dat 1 tot 2 boterhammen,

Als een kindje niet eet kan je het er niet inproppen nee, maar als het kind niet uit zichzelf begint te eten mag je het dan wel aansporen? Of is dat al reden genoeg dat het er dus geen zin in heeft, en dus niet wil eten.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lot wo 23 jan 2013 - 2:09

En Liadan ik vind smeerworst en smeerkaas ook niet gezond. Smeerworst mag ook niet meer, maar ik vind dat ze ook beter zouden moeten kijken naar wat gezond is. Dit hebben ze een tijdje geleden ook gedaan waardoor bijvoorbeeld chocoladepasta niet meer mocht, maar vruchtenhagelslag nog wel. Ik vind dit ook raar.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Liadan wo 23 jan 2013 - 2:10

Lot schreef:En Liadan ik vind smeerworst en smeerkaas ook niet gezond. Smeerworst mag ook niet meer, maar ik vind dat ze ook beter zouden moeten kijken naar wat gezond is. Dit hebben ze een tijdje geleden ook gedaan waardoor bijvoorbeeld chocoladepasta niet meer mocht, maar vruchtenhagelslag nog wel. Ik vind dit ook raar.
/
Op mijn werk zouden ze er ook eens naar moeten kijken, ik heb een keer (met onderbouwing) aangegeven dat smeerworst/smeerkaas niet zo'n goed keuze is, maar hier hebben ze er nog niks aan veranderd.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Steep wo 23 jan 2013 - 2:13

Nou ik ging eigenlijk in op wat Tania zei; dat ze die regel van eerst hartig en dan zoet onzin vind. Ik vind dat ook, als ik zin heb in een broodje met zoet en er is alleen hartig zou ik daar flink van balen. Mijn zoontje eet max 2 boterhammen, dus op die vraag kan ik niet goed antwoord geven. Ik denk dat het persoonlijk wel goed is om er een max op te zetten, brood is niet zo heeul goed als we denken en ik geloof dat we 1 van de weinige landen zijn die zoveel brood eten. Verder vind ik wel dat je het kindje mag aansporen maar als hij/zij het hoofd wegdraait of duidelijk nee zegt lijkt me dat wel duidelijk. Dan niet eten. Als dat vaker voorkomt overleggen met ouders?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Tania wo 23 jan 2013 - 2:17

Mijn kind mag best 5 boterhammen als hij dat echt wil. Als hij dat standaard gaat eten zou ik het wel fijn vinden om te weten omdat ik dan zou willen kijken naar wat de oorzaak is en of hij daar niet ontzettend van aankomt. Maar als het beleid is 3 boterhammen en een cracker dan zou ik dat ook goed vinden hoor. Ze komen dan niks te kort dus prima dan passen ze zich maar gewoon aan.
Alleen 1 tot 2 boterhammen op de babygroep vind ik wel wat streng. Ik weet niet tot hoe oud de babygroep is maar mijn zoontje at wel is drie boterhammen tussen de middag toen hij 1 was als hij in een groeispurtje zat dan had hij ook echt wel flinke honger.
En kindjes aansporen om te eten vind ik prima hoor, alleen als ze dan nog niet willen dan niet. Voor mij hoeven daar verder geen consequenties aan te zitten ofzo.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Coco wo 23 jan 2013 - 5:05

Lot schreef:Maar hoe zouden jullie het graag zien dan? Dat kinderen kiezen tussen bijvoorbeeld melk/water/sap, alle soorten beleg mogen kiezen, zelf mogen kiezen hoeveel ze eten, en óf ze uberhaupt wel eten of drinken?

Nou dat is idd eigenlijk wel hoe ik het graag zie, ze bepalen zelf wat er op brood gaat, hoeveel en of ze korsten eten of niet. Ook wat ze drinken. En vlees wil ik sowieso niet dat ze ergens anders op brood krijgen als ik daar niet wat van heb meegegeven (tenzij er halalvleeswaren op voorraad is) en kaas lust mijn dochter al niet. Dan zou ze dus een broodje met boter moeten eten. En ik heb dus ook liever dat ze twee broodjes zonder korst eten dan 1 broodje zonder korst omdat ze geen tweede broodje mogen als ze geen korsten eten.

Verder zegt Tania hier eigenlijk precies hoe ik er ook over denk. Ik begrijp overigens prima dat er wel wat andere regels op een kdv zijn dan die ik thuis zou toepassen en dat is prima, maar niet ten nadele van de kinderen, ik wil wel dat ze een beetje zelf mogen bepalen wat en hoeveel ze eten/drinken en gedwongen worden tot melk drinken zou ik niet accepteren omdat ik het een domme verplichting vind.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: