Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

eet/drink probleempje

5 plaatsers

Ga naar beneden

eet/drink probleempje Empty eet/drink probleempje

Bericht  Annie24 za 3 dec 2011 - 8:38

Wie o wie kan me gerust stellen en zeggen dat haar kindje ook zo'n periode meemaakte als waarin Y. nu zit?

Het volgende: Y. is sinds 1,5 / 2 weken een hele moeilijk eter/drinker. Normaal ging alles tot het laatste op, maar nu krijgt hij bijna niets binnen! Wat hij vandaag opheeft:

- vanmorgen een fles van 180+6 aangeboden waarvan hij maar 60cc opheeft
- 4 hapjes van zijn boterham (boter met smeerworst)
- weer een fles van 180+6 aangeboden en weer maar 60cc op
- 2 mini rijstewafeltjes en 1 soepstengel verdeeld over de dag
- 80cc sap
- groente ik denk 50gram
- toetje heb ik maar opgegeten, want daar was hij na 1 hapje ook klaar mee
- net weer een fles van 180+6 aangeboden en weer maar 60cc op

In totaal heeft hij dus 'maar' 360cc vocht binnen gekregen vandaag, 50gram groente, 4 hapjes brood, 2 mini rijstewafeltjes en 1 soepstengel. Tot 2 weken geleden was hij een klein vreetzakje, dus ik vraag me af waar die omkeer opeens vandaan komt...

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eet/drink probleempje Empty Re: eet/drink probleempje

Bericht  Theeleut za 3 dec 2011 - 8:55

Frustrerend hè!
Hier zitten we ook in een wat mindere fase, maar ik ben er achter dat dit komt door het doorkomen van tanden. Eten en een fles drinken doet gewoon pijn.

Zijn er misschien tanden onderweg??

Is er misschien een bepaald soort avondeten dat hij lekker vind en dus meer van eet dan de rest? Dan dit vaker geven en eventueel mengen met andere soorten.

Ander broodbeleg of misschien juist geen beleg er op doen.
I.p.v een fles geven pap met de lepel geven.

Eet je zoon potjes/gepureerd of a la rapley? Mijn zoon blijkt stukken wel erg interessant te vinden en heeft soms geen zin in een lepel 'prut'.

I.p.v. een fles aan te maken met water de fles aanmaken met thee, bijv. rooibos. Toch even een ander smaakje dan. Of een schepje vanillerijstbloem er bij in doen.

Je zal vast al van alles geprobeert hebben, maar dit warem even mijn ideetjes op het moment.

Succes, hopelijk eet en drinkt hij snel weer beter.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eet/drink probleempje Empty Re: eet/drink probleempje

Bericht  Nijntje za 3 dec 2011 - 8:57

mijn dochtertje heeft dat als het het goed heb onthouden ook toen even gehad. Maar er heerste toen ook overal griep met spugen en diarree. Dus kan het niet zijn dat hij misschien nu ook niet zo lekker is? Bij A duurde het ook weer even daarna voor ze weer met 'plezier' at en alles wilde proeven en eten. Ik zou hem gewoon tussendoor elke keer een slokje drinken blijven aan bieden, ieder slokje is dan mee genomen en in de gaten houden of hij misschien even niet zo lekker is.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

eet/drink probleempje Empty Re: eet/drink probleempje

Bericht  holaagirl za 3 dec 2011 - 9:01

Hier is het ook echt vreet- monster versus niets-eter...zijn steeds van die perioden. Maarwanneer hij niet goed weet en wel vrolijk blijft is er niets aan de hand! Anders heeft hij misschien ergens last van. Hier heeft hij momenteel juist vreet-kicks. Eet werkelijk alles wat lost en vast zit..
holaagirl
holaagirl
Prater
Prater

Aantal berichten : 857
Punten : 988
Registratiedatum : 05-01-11
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

eet/drink probleempje Empty Re: eet/drink probleempje

Bericht  Annie24 za 3 dec 2011 - 9:13

Hij is gelukkig wel vrolijk, OK, nu even niet :P angel Maar normaal wel.

Het maakt ook niet uit wat ik 'm geef: potje, vers, smaakje dit, smaakje dat. Er gaat gewoon vrij weinig in op dit moment Sad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eet/drink probleempje Empty Re: eet/drink probleempje

Bericht  Gast za 3 dec 2011 - 9:18

Minder eten over periodes maakt niet zoveel uit, maar dat is volgens mij wel erg weinig vocht. Dat zal voor een dagje ook niet uitmaken, maar dagenlang nog geen 400ml vocht is denk ik niet goed. Misschien kun je het consultatiebureau even opbellen voor advies?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

eet/drink probleempje Empty Re: eet/drink probleempje

Bericht  Annie24 za 3 dec 2011 - 9:35

Twellie schreef:Minder eten over periodes maakt niet zoveel uit, maar dat is volgens mij wel erg weinig vocht. Dat zal voor een dagje ook niet uitmaken, maar dagenlang nog geen 400ml vocht is denk ik niet goed. Misschien kun je het consultatiebureau even opbellen voor advies?

We moeten a.s. woensdag naar de kinderarts voor controle, dus ik zal het daar ter sprake brengen dan.

Het stomme is dat hij er afgelopen maandag en dinsdag toen hij naar het kdv ging helemaal geen last van had. Daar had hij 's middags gewoon zijn fles van 180+6 op, 1,5 boterham, fruithapje, sap en koekje Rolling Eyes

Twijfel nu of het misschien niet door tandjes komt: toen zijn 2 boventanden doorkwamen had hij erge diarree luiers (kregen we Imodium voor omdat hij op 16 spuitluiers per dag zat) en net had hij dus weer zo'n dunne spuitluier Rolling Eyes Hij is ook nog steeds wakker en krijst de hele straat bij elkaar, dus heb 'm net maar een zetpil gegeven, al heb ik nog niet het idee dat het iets helpt. Sad
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

eet/drink probleempje Empty Re: eet/drink probleempje

Bericht  Flower_L za 3 dec 2011 - 20:57

holaagirl schreef:Hier is het ook echt vreet- monster versus niets-eter...zijn steeds van die perioden. Maarwanneer hij niet goed weet en wel vrolijk blijft is er niets aan de hand! Anders heeft hij misschien ergens last van. Hier heeft hij momenteel juist vreet-kicks. Eet werkelijk alles wat lost en vast zit..

+1 ik maakte mij ook druk in begin, maar zijn fases. Momenteel eetfase smile zolang hij energie heeft...

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

eet/drink probleempje Empty Re: eet/drink probleempje

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum