Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe ga jij om met bepaalde eet/drink situaties.

+18
Shopaholic
*Lookie*
Teddyaapje
Linda
Slakje
Parel
Twellie
Coco
Aimee
Sun88
Annie24
Liadan
PapillonRose
Supertalentje
Floor
Viva
Tania
studiebol
22 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoe ga jij om met bepaalde eet/drink situaties. - Pagina 2 Empty Re: Hoe ga jij om met bepaalde eet/drink situaties.

Bericht  Coco zo 20 jan 2013 - 9:23

Ik ga geen strijd om eten aan en als mijn zoon 's avonds een bord brinta wil en mijn dochter een omelet vind ik dat ook prima. Groente eten ze toch sowieso al niet momenteel, als ze dan iets anders gezonds willen doe ik niet moeilijk. Ze hoeven ook niet op vaste tijden te eten. Dat doen wij zelf ook niet. Ze mogen zelf aangeven wanneer en wat ze willen eten (van wat gezond en beschikbaar is) en dan eten ze ook beter dan op vaste tijden. Ik kook meestal tussen 10.30 en 11.30 dus er is meestal wel iets klaar om te eten.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoe ga jij om met bepaalde eet/drink situaties. - Pagina 2 Empty Re: Hoe ga jij om met bepaalde eet/drink situaties.

Bericht  Twellie zo 20 jan 2013 - 9:25

Net zoals de meesten hier ga ik de strijd niet aan. Ik bied gewoon gezonde keuzes aan en als ze het één niet zouden eten, dan het ander wel. We hebben hier weinig vaste eetmomenten, ik laat ze zelf gewoon aangeven wanneer ze ergens trek in hebben en dan krijgen ze wat. Dit doe ik trouwens ook om strijd te vermijden, ik wil dat ze zelf leren aanvoelen wanneer ze écht trek hebben en niet zoals gebruikelijk hier vaste eetmomenten inbouwen. Avondeten is hier trouwens altijd wel rond dezelfde tijd. Meestal hebben ze beiden dan trek, zo niet, zet ik ze een uur later wel een bord voor hun neus.

Bij mijn oudste dochter vooral zie ik ook wisselen waar ze trek in heeft. Een paar weken terug at ze nog heel veel fruit (appel, peer, 2 bananen en een exotische vrucht per dag), weinig brood en wel een flink bord avondeten. Nu ontbijt ze met vier boterhammen en doet ze met avondeten qua portie niet meer onder voor mij. Daarbij eet ze nu maar één stuk fruit per dag meer. Maar ik merk dat ze nu in een groeispurt zit, een paar truien die eerst nog prima pasten worden nu te klein. Dus ik vind het wel mooi om te zien hoe ze haar dieet aanpast aan wat ze nodig heeft.

Jongste eet gewoon alles wat ik haar voorzet, als het 's ochtends een bord warm eten zou zijn, vond ze het ook best.

Melk vinden ze beiden koud niet lekker, dus dat warm ik op.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Supertalentje zo 20 jan 2013 - 9:36

Aimee schreef:
Supertalentje schreef:
Aimee schreef:
studiebol schreef:Even een vraagje tussendoor, veel mensen geven in eerste instantie melk, ook wel logisch. Maar ik vraag me soms wel af of optimel zoveel slechter is melk?

Mijn voorkeur zou niet uitgaan naar optimel omdat daar veel zoetstoffen inzitten. Ik zou dan eerder voor een vol vet product kiezen.
Puur nieuwsgierig, waarom juist een vol vet product en geen magere variant?

Omdat in veel magere varianten van drinkyoghurt een vervanger zit voor suiker en dan meestal in de vorm van aspartaam. Dat wil ik Luuk liever nog niet geven.
Ik zou dan eerder bijvoorbeeld Arla drinkyoghurt geven, die dan wel 0.5 gr vet bevat en gewone (riet)suiker.
Ow zo, ik zat te denken aan yoghurt en karnemelk als vervanger voor melk, niet aan een drinkyoghurt. Ik heb dus wel magere yoghurt en halfvolle melk Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Liadan zo 20 jan 2013 - 9:39

Twellie schreef:
Bij mijn oudste dochter vooral zie ik ook wisselen waar ze trek in heeft. Een paar weken terug at ze nog heel veel fruit (appel, peer, 2 bananen en een exotische vrucht per dag), weinig brood en wel een flink bord avondeten. Nu ontbijt ze met vier boterhammen en doet ze met avondeten qua portie niet meer onder voor mij. Daarbij eet ze nu maar één stuk fruit per dag meer. Maar ik merk dat ze nu in een groeispurt zit, een paar truien die eerst nog prima pasten worden nu te klein. Dus ik vind het wel mooi om te zien hoe ze haar dieet aanpast aan wat ze nodig heeft.
Dat vind ik ook altijd mooi om te zien, als ze opeens gaan eten als een bouwvakker dan weet ik dat hun kleren snel te kort zullen worden omdat ze in een groeispurt zitten. En als ze dan later weer een stuk minder eten dan weet ik dat de groeispurt weer voorbij is.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Parel zo 20 jan 2013 - 21:23

studiebol schreef:Even een vraagje tussendoor, veel mensen geven in eerste instantie melk, ook wel logisch. Maar ik vraag me soms wel af of optimel zoveel slechter is melk?

Optimel is op zich prima, maar er zit geen suiker in en weinig vet (vetten hebben ze wel nodig) en de suiker hebben ze vervangen door zoetstoffen, wat dus schadelijk is voor een kleintje. Op raad van de cb arts hebben wij een andere yoghurtdrink genomen en wij kwamen uit bij Yoghi van Mona, gewoon in het yoghurtdrink schap. Daar zitten goede vetten in, die ze nodig heeft. L. komt namelijk echt maar minimaal aan. Melk drinkt ze gewoon niet, soms wel met een beetje diksap erdoorheen maar dan is het ook maar minimaal, en omdat ze van Yoghi of Optimel wel 400cc wegdrinkt, hebben wij hiervoor gekozen, anders krijgt ze veel te weinig vocht binnen.

Qua eten blijft ze aan tafel zitten zolang wij zitten, maar echt niet langer dan een half uur. Dr boterham idem dito, al eten we die ook vaak lekker voor de televisie.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 21:28

Ik ga nooit de strijd aan. Eet ie niet, dan eet ie niet. Maar hij krijgt geen alternatief.
We zitten max 20 minuten aan tafel en als die tijd bijna om is, dan laten we hem dat zien.

Als hij brood zonder korstjes eet, eet hij twee boterhammen, eet hij de korstjes dan is 1 boterham genoeg.

Melk drinkt hij gewoon. Als hij het liever warm zou hebben, vind ik dat prima, maar ik ga er geen smaakje aan toevoegen.

Gast
Gast

Bericht  Parel zo 20 jan 2013 - 21:33

Zelf drinken wij trouwens ook geen melk, dus als zij het niet drinkt ga ik haar niet dwingen.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 22:24

Ga jij strijd aan om eten? Of ben je heel makkelijk en denk je " hij/zij gaat vanzelf weer eten"
Ik ga geen strijd aan, hij eet als hij wil en anders niet, wel proberen we hem iig te laten proeven maar als hij dat ook echt niet wil dan oud t op.

Zitten jullie eindeloos aan tafel? Of vind je op een gegeven moment dat je kind genoeg tijd heeft gehad om te eten en ga je de boel opruimen?
Als hij aan t eten is dan blijven we er bij zitten tot hij ook klaar is, vind t bizar dat sommige mensen hun kinderen dwingen binnen een bepaalde tijd te eten ( ik heb t dan over kinderen tot 6 jaar)

Je kind eet alles op van het brood maar laat de korstjes liggen, wat doe je?
Geef ik de korsten aan de vogels.

Je kind wil geen koude melk drinken wat doe je dan? Melk warm maken, er een smaakje aan maken?
Wij drinken geen melk, tijdens t eten drinken we water of thee, soms soyamelk.

Gast
Gast

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 22:28

Liadan schreef:
Twellie schreef:
Dat vind ik ook altijd mooi om te zien, als ze opeens gaan eten als een bouwvakker dan weet ik dat hun kleren snel te kort zullen worden omdat ze in een groeispurt zitten. En als ze dan later weer een stuk minder eten dan weet ik dat de groeispurt weer voorbij is.

Ja dat is hier ook zo, ik weet precies wanneer hij weer in een groeispurt zit, brood is dan niet aan te slepen haha

Gast
Gast

Bericht  Slakje zo 20 jan 2013 - 22:42

Ik ga de strijd ook niet aan, op dit moment. Ik vind haar daar nog te jong voor. Ik heb wel het geluk dat ze een goede eter is en alles lust wat ik voor haar neus zet. Er zijn wel momenten dat ze minder trek heeft. We zitten max. een halfuur aan tafel met haar, alles wat na dat uur niet op is verdwijnt in de vuilbak. Ze heeft verder nog nooit gevraagd voor een alternatief of toch nog eten er vlak na.

Ik hoop dat het zo blijft, want dit is echt een gemak.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Linda zo 20 jan 2013 - 22:43

Ga jij strijd aan om eten? Of ben je heel makkelijk en denk je " hij/zij gaat vanzelf weer eten"
Ik ga geen strijd aan, vind ik nergens voor nodig. Eet ze, dan is het prima, eet ze niet, dat eet ze niet. Ze mag ook zelf weten hoeveel ze eet. De ene keer heeft ze veel meer honger dan de andere keer, dus ik ga niet bepalen hoeveel ze moet eten.
Als ze erg weinig heeft gegeten dan krijgt ze wat fruit of iets dergelijks erna. Toetjes eten we maar heel af en toe. Dat is geen vast onderdeel van onze maaltijd.

Zitten jullie eindeloos aan tafel? Of vind je op een gegeven moment dat je kind genoeg tijd heeft gehad om te eten en ga je de boel opruimen?
Ze mag van tafel als ze klaar is. Soms is dat eerder dan dat wij klaar zijn, dat vind ik niet erg. Soms blijft ze wel net zo lang als wij zitten. Man en ik blijven wel op elkaar wachten, dat vertel ik haar ook. Dus ze gaat wel begrijpen dat het netjes is om op elkaar te wachten, ik vind het belangrijk dat ze dat leert, maar ik ga het niet afdwingen.

Je kind eet alles op van het brood maar laat de korstjes liggen, wat doe je?
Als ze ze niet op wil eten dan eet ze ze niet. Ik laat ze er wel altijd aan zitten. Korsten horen nou eenmaal aan een boterham, dus ik haal ze er niet voor haar af. Ze heeft een korte periode haar korstjes laten liggen. Maar voor de rest eet ze het altijd op.

Je kind wil geen koude melk drinken wat doe je dan? Melk warm maken, er een smaakje aan maken?
Wij drinken amper melk. Dus dat hoeft zij ook niet. Als ze het lekker vind om een beker warme melk te drinken dan mag dat. Maakt toch niet uit of het warm of koud is?
Als je het belangrijk vind om melk te geven en het wordt niet gedronken dan zou ik er gewoon een drupje diksap in doen. Maar ik vind melk niet belangrijk, dus dat is hier niet nodig.

Wat betreft optimel. Daar zou ik niet voor kiezen. Daar zitten een hoop zoetstoffen in en dat vind ik niet gezond. Hier wordt wel eens arla drinkyoghurt gedronken.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Teddyaapje zo 20 jan 2013 - 22:44

Ik ben nergens moeilijk in, hij geeft t zelf wel aan, ik wil alleen niet hebben dat hij met opzet eten op de grond gooit oid.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Linda zo 20 jan 2013 - 22:45

Supertalentje schreef:
Aimee schreef:

Mijn voorkeur zou niet uitgaan naar optimel omdat daar veel zoetstoffen inzitten. Ik zou dan eerder voor een vol vet product kiezen.

Een kind heeft weinig aan een magere variant. Vol vet is juist veel beter. Kinderen hebben gezonde vetten nodig.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  *Lookie* ma 21 jan 2013 - 2:13

Ga jij strijd aan om eten? Of ben je heel makkelijk en denk je " hij/zij gaat vanzelf weer eten" Ik ga niet de strijd aan. Volgens mij is het zo dat ze op deze leeftijd heel duidelijk aangeven of ze wel of niet honger hebben. Wil hij dus niks of bijna niks, dan laat ik het gewoon, hij eet vanzelf wel weer wat. Ik vind wel (als hij straks wat ouder is): als hij iets niet lust moet hij wel altijd even een paar hapjes proeven. En als hij een keer weinig tot niets eet, bied ik alsnog wel een toetje aan. Ik ga hem niet straffen door hem geen toetje te geven (maar hij krijgt geen alternatieven als chips, koekjes, brood oid)
Zitten jullie eindeloos aan tafel? Of vind je op een gegeven moment dat je kind genoeg tijd heeft gehad om te eten en ga je de boel opruimen? We zitten niet eindeloos aan tafel maar ik zorg wel dat onze zoon genoeg tijd heeft om lekker te eten. Gaat hij ermee spelen of alleen maar ouwehoeren, dan ruim ik op. Dan is het jammer voor hem.
Je kind eet alles op van het brood maar laat de korstjes liggen, wat doe je? Is hier niet aan de orde, maar ik zou er niet zo'n probleem van maken.
Warm maken zou ik nog wel doen als dat zou helpen, een smaakje eraan niet (want daar zit vaak weer suiker in). Of ik zou een andere drank aanbieden die niet al te slecht is, zoals thee.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Slakje ma 21 jan 2013 - 2:24

Haha, mopjes, opeens lust/wil de juffrouw geen kiwi meer.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Gast ma 21 jan 2013 - 5:24

Hier eten ze beide elke dag weer alsof ze een week niks gehad hebben.
Dus als ze dan een keer slechter eten dan maak ik me daar niet druk om.

Fase's komen en gaan. H heeft nu de fase dat ze geen korstjes eet. Dit kan morgen zomaar weer anders zijn, dus ook daar maak ik me niet druk om.

Als er drinken op tafel komt dan wil ik wel dat het opgedronken gaat worden.
Als ze om melk vraagt, gaat dat dus eerst op voor er ander drinken komt.
Hier is melk drinken trouwens geen probleem, ze vinden het beide net zo lekker als ik het vind.

Gast
Gast

Bericht  studiebol ma 21 jan 2013 - 6:55

Parel schreef:

Optimel is op zich prima, maar er zit geen suiker in en weinig vet (vetten hebben ze wel nodig) en de suiker hebben ze vervangen door zoetstoffen, wat dus schadelijk is voor een kleintje. Op raad van de cb arts hebben wij een andere yoghurtdrink genomen en wij kwamen uit bij Yoghi van Mona, gewoon in het yoghurtdrink schap. Daar zitten goede vetten in, die ze nodig heeft. L. komt namelijk echt maar minimaal aan. Melk drinkt ze gewoon niet, soms wel met een beetje diksap erdoorheen maar dan is het ook maar minimaal, en omdat ze van Yoghi of Optimel wel 400cc wegdrinkt, hebben wij hiervoor gekozen, anders krijgt ze veel te weinig vocht binnen.

Merci voor de uitleg!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Shopaholic di 22 jan 2013 - 9:14

Eerder ging ik wel eens de strijd aan met dochterlief, maar vaak verloren we dan wel hoor. Dus ik ben er zeer zeker makkelijker in geworden. De ene dag eet ze beter als de andere dag. We proberen niet eindeloos aan tafel te blijven zitten, ze krijgt als 1e een bordje met eten en dan pas scheppen wij op, dus zij kan al beginnen. Vaak is 1 van ons wel als 1e klaar en peuzelt dametje nog wel verder, maar ik zou ook zeker niet een uur aan tafel blijven zitten om te pushen van eet nu je bord leeg, als zij op een gegeven moment klaar is en alleen maar loopt te smeren, is voor mij ook de maat vol en gaat het bord weg.

Y. heeft nu ook vaak nog dat ze de korstjes laat liggen, heeft ze niet van een vreemde, man en ik vinden het ook niet echt lekker, dus dat heeft ze niet van vreemden. Hoe ga jij om met bepaalde eet/drink situaties. - Pagina 2 394967

Y. drinkt met vlage koude melk, wil ze het niet, probeer ik het idd met warme melk of een smaakje, en anders dan maar niet hoor.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Supertalentje di 22 jan 2013 - 9:49

Linda schreef:
Supertalentje schreef:
Aimee schreef:

Een kind heeft weinig aan een magere variant. Vol vet is juist veel beter. Kinderen hebben gezonde vetten nodig.

Ow, maar hier las ik juist weer dat griekse yoghurt niet goed is omdat het 10% vet bevat en dat juist weer teveel is. Of gaat het om de gulden middenweg? Wink (ik doel alleen op melk en yoghurt, ik heb geen dingen met aspartaan)

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Bericht  Linda di 22 jan 2013 - 10:56

Supertalentje schreef:

Ow, maar hier las ik juist weer dat griekse yoghurt niet goed is omdat het 10% vet bevat en dat juist weer teveel is. Of gaat het om de gulden middenweg? Wink (ik doel alleen op melk en yoghurt, ik heb geen dingen met aspartaan)

Ik weet niet wie dat gezegd heeft, maar ik ben het daar niet mee eens. Griekse yoghurt is juist wel goed. Die kleintjes kunnen dat vaak goed gebruiken (daarnaast is Griekse yoghurt milder van smaak, vinden kinderen vaak ook lekkerder).
Hier wordt ook lekker roomboter op brood gegeten.
Dochter drinkt amper melk, maar als ze melk drinkt dan is dat halfvolle. Volle melk vind ik voor mezelf niet zo goed, dus dat koop ik niet. Maar voor een kind is volle producten wel beter.

Linda
Ratel
Ratel

Bericht  Lot di 22 jan 2013 - 11:15

Ik heb zelf geen kindjes maar werk wel met kinderen. Ik doe nooit moeilijk over eten, maar vind het wel 'verwend' als kinderen geen korstjes eten (ander verhaal als ze bijv. tandpijn hebben). Daarom breek ik altijd een stukje korst af, of laat ze tussen twee stukjes korst kiezen en die vraag ik ze dan wel op te eten. Niet boos, niet dwingend, ik vraag het gewoon en zeg dat het kind daarna een andere boterham krijgt (vaak met wat lekkers). Hierna negeer ik ze eigenlijk, of benoem het nog een keer (positief). Het zelfde met melk, als je het niet lekker vind, dat kan, maar wel een slokje nemen. Nu handel ik ook zo omdat je in een groep werkt dus anderen kinderen zouden het ook opmerken als een ander kind iets niet hoeft. Ik moet zeggen dat dit ook altijd werkt, misschien omdat ze altijd beter naar een vreemde luisteren? Ik kan me voorstellen dat je het er thuis echt niet in krijgt.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Coco di 22 jan 2013 - 12:21

Lot schreef:Ik heb zelf geen kindjes maar werk wel met kinderen. Ik doe nooit moeilijk over eten, maar vind het wel 'verwend' als kinderen geen korstjes eten (ander verhaal als ze bijv. tandpijn hebben). Daarom breek ik altijd een stukje korst af, of laat ze tussen twee stukjes korst kiezen en die vraag ik ze dan wel op te eten. Niet boos, niet dwingend, ik vraag het gewoon en zeg dat het kind daarna een andere boterham krijgt (vaak met wat lekkers). Hierna negeer ik ze eigenlijk, of benoem het nog een keer (positief). Het zelfde met melk, als je het niet lekker vind, dat kan, maar wel een slokje nemen. Nu handel ik ook zo omdat je in een groep werkt dus anderen kinderen zouden het ook opmerken als een ander kind iets niet hoeft. Ik moet zeggen dat dit ook altijd werkt, misschien omdat ze altijd beter naar een vreemde luisteren? Ik kan me voorstellen dat je het er thuis echt niet in krijgt.

Maar dan koop je ze om met wat lekkers wat betreft korstjes eten? Ik heb liever dat ze geen korsten eten dan dat ik ze dan wat lekkers moet gaan geven. Al krijgen ze altijd op brood wat ze zelf willen en dus lekker vinden, het gaat meer om het idee.
Ik vraag mij ook af waarom ze een slokje melk moeten drinken? Drink jij ook dingen die je niet lekker vind? Ik vind melk dus echt zo goor dat ik ervan ga spugen, ik vind niet dat je zoiets moet opdringen. Er is toch ook ander drinken? Werk je op een kdv? Ik zou het eerlijk gezegd niet zo op prijs stellen als ze melk moeten drinken.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  nillis di 22 jan 2013 - 21:41

Hier gaat de pap, brood en fruit super bij T, maar het avondeten is nog altijd drama. Wij maken er totaal geen strijd van. Ik doen van alles op haar bordje, van groente, aardappels, stukje vlees en een klein beetje appelmoes, maar eigenlijk eet ze het nooit behalve de appelmoes. We hebben ook een hele tijd gedaan dat ze eerst een hapje moest eten voor ze appelmoes kreeg, maar ook dat had geen uitwerking, dus nu gewoon alles op het het bord en we zien wel. Als ze al 3 a 4 dagen niet heeft gegeten dan maak ik een keer pasta of rijst, want dat vind T heerlijk. Melk drinkt t over het algemeen goed, maar als ze daar geen zin in heeft dan niet. Als toetje krijgt ze nog altijd naturel kwark of yoghurt.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Lot wo 23 jan 2013 - 1:06

Nouja omkopen, ik zie het meer als een beloning. Maar de regel is ook eerst een boterham met vlees/kaas, daarna een boterham met zoet beleg. Dus die zouden ze toch krijgen, maar als ze geen stukje korst eten vind ik ook niet dat ze al een andere boterham krijgen. Met sommige ouders zijn andere afspraken over het melk drinken, als kinderen allergisch zijn of het thuis bijvoorbeeld ook niet drinken, krijgen ze ander drinken.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Tania wo 23 jan 2013 - 1:18

Lot schreef:Nouja omkopen, ik zie het meer als een beloning. Maar de regel is ook eerst een boterham met vlees/kaas, daarna een boterham met zoet beleg. Dus die zouden ze toch krijgen, maar als ze geen stukje korst eten vind ik ook niet dat ze al een andere boterham krijgen. Met sommige ouders zijn andere afspraken over het melk drinken, als kinderen allergisch zijn of het thuis bijvoorbeeld ook niet drinken, krijgen ze ander drinken.

Ik vind dat echt zo'n onzin regel. Hier op het kinderdagverblijf is het ook maar ik snap dat dus echt niet. Ik heb liever dat m'n kinderen twee boterhammen appelstroop eten dan twee boterhammen met smeerworst.
Als ik zou weten dat mijn kind elke keer een slokje melk zou moeten drinken terwijl ze het echt niet lusten zou ik ook wel duidelijk maken dat dat me niet de bedoeling lijkt. Net als dat ik sommige dingen niet lust hebben mijn kinderen dat ook dus van mij hoeven ze echt geen melk als ze dat niet willen.

Helpt me wel herinneren dat ik morgen is moet vragen of J. melk drinkt op het kdv want hij zei van de week van wel maar thuis drinkt hij het dus echt niet omdat hij het vies vindt Laughing

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: