Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

zwanger worden en de zorgverzekering.

+13
June
Shopaholic
MamaDaan
Ayla
Joli86
Parel
Isa
firda
Sneeuwvlok
Zenna
Darius
munk
Lejow
17 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

zwanger worden en de zorgverzekering. Empty zwanger worden en de zorgverzekering.

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 23:21

Stel je bent zwanger en hebt alleen maar een basis verzekering afgesloten
(+ tandverzekering) omdat je helemaal niet van plan was dit jaar zwanger te worden zul je daar dan genoeg aan hebben?

Ik kan wel wat vinden online maar niet alles precies. Er staat dat je gewoon recht op kraamhulp hebt maar je eigen bijdrage wel 4 euro per uur is. Dat je niet in een ziekenhuis kunt bevallen zonder medische indicatie maar volgens mij is dat niet zo duur. Maar niks van de echo's en nog wat meer dingen.

Ik ben niet zwanger hoor maar vraag me af het is ook stom om het van je zorgverzekering af te laten hangen of je nu zwanger wil worden of pas volgend jaar toch?

Had iemand dat ook en wat waren je eigen kosten?

groetjes

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

zwanger worden en de zorgverzekering. Empty Re: zwanger worden en de zorgverzekering.

Bericht  Lejow za 16 maa 2013 - 23:26

De basiszorg is altijd vergoed. Dus de 12 wkn termijn echo en de 20 weken echo en verloskundige zorg sowieso.

Je kunt altijd in het ZH bevallen als je dat wilt, alleen moet je dan inderdaad een eigen bijdrage betalen als de bevalling niet medisch is. Wat dit bedrag is weet ik niet, mijn bevalling was medisch.
Ook kraamzorg weet ik niet, wij hebben geen kraamzorg gehad.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

zwanger worden en de zorgverzekering. Empty Re: zwanger worden en de zorgverzekering.

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 23:27

Daar moet je, je niet door laten tegenhouden dus.

Dank je Lejow.

Gast
Gast

Bericht  Lejow za 16 maa 2013 - 23:36

Zou ik zeker niet doen nee.

En daarbij, stel nou dat je in april/mei/juni zwanger raakt, ben je uitgerekend in het nieuwe jaar, kun je er dan alsnog voor kiezen om je verzekering aan te passen!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  munk za 16 maa 2013 - 23:41

Je kan bij FBTO ook in het tijdens het jaar de module gezinsplanning aan of uit zetten.
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Bericht  Darius za 16 maa 2013 - 23:42

Als je je eigen risico maar niet omhoog doet en vervolgens met de ambu naar het ziekenhuis moet.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Darius za 16 maa 2013 - 23:43

munk schreef:Je kan bij FBTO ook in het tijdens het jaar de module gezinsplanning aan of uit zetten.

Dat is idd wel handig. Je krijgt dan een extra echo vergoed en ook de eigen bijdrage. En je krijgt een kraampakket.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gast za 16 maa 2013 - 23:55

Ik heb CZ dus dat gaat niet.

Gast
Gast

Bericht  Zenna zo 17 maa 2013 - 0:06

rituals schreef:Ik heb CZ dus dat gaat niet.

Wanneer je in het ziekenhuis wilt bevallen zonder dat je een medische indicatie hebt, moet je een eigen bijdrage van 193 euro betalen.
Zenna
Zenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11

Bericht  Sneeuwvlok zo 17 maa 2013 - 0:16

Verloskundige zorg zit in het basispakket, alleen geven sommige zorgverzekeringen wel extra's. Zoals extra uren kraamzorg of een lagere eigen bijdrage bij kraamzorg. Ik geloof dat een poli klinische bevalling rond de 400/500 euro kost, maar dit kan je ook even navragen bij je zorgverzekering, en je kan er natuurlijk ook voor kiezen om thuis te bevallen Wink
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604

Bericht  firda zo 17 maa 2013 - 0:25

Hoe zit dat met een curettage?

firda
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 148
Punten : 176
Registratiedatum : 03-04-11

Bericht  Isa zo 17 maa 2013 - 1:11

Ik zat tijdens mijn eerste zwangerschap ook bij de CZ en ik had geen extra verzekering. Ik heb toen gewoon opgebeld, rond juni en ik heb toen mijn verzekering om laten zetten naar een gezinsverzekering. Hier deden ze helemaal niet moeilijk over en zo heb ik alles vergoed gekregen.
Isa
Isa
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 105
Punten : 139
Registratiedatum : 18-03-11

Bericht  Parel zo 17 maa 2013 - 1:41

firda schreef:Hoe zit dat met een curettage?

Dat lijkt mij gewoon een operatie, en al is het dat niet dan is het een 'bevalling' met medische indicatie, lijkt me.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Joli86 zo 17 maa 2013 - 4:37

Isa schreef:

Ik zat tijdens mijn eerste zwangerschap ook bij de CZ en ik had geen extra verzekering. Ik heb toen gewoon opgebeld, rond juni en ik heb toen mijn verzekering om laten zetten naar een gezinsverzekering. Hier deden ze helemaal niet moeilijk over en zo heb ik alles vergoed gekregen.

Omdat wij in dec bekeken hebben wat wij wilde met de verzekering, hebben cz, daar even over gebeld. Maar je zou het per jaar kunnen veranderen werd mij verteld. Omdat wij ook probeerde zwanger te worden maar gingen toch niet meer zouden bevallen in 2013 hebben we die gok genomen. Nu inmiddels nog niet zwanger, dus goede keuze geweest. Voor 2014 wil ik dus wel het gezinspakket nemen.
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Ayla zo 17 maa 2013 - 5:20

Ik heb toen in maart (met moeite) mijn zorgverzekering aan gepast. Had ook alleen basis en tandarts geloof ik. In ieder geval niks van kraamzorg of poliklinische bevalling. Volgende keer zal ik het wel meteen 1 januari goed regelen.

Laatst aangepast door Ayla op zo 17 maa 2013 - 7:55; in totaal 1 keer bewerkt
Ayla
Ayla
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2246
Punten : 2359
Registratiedatum : 27-09-11

Bericht  MamaDaan zo 17 maa 2013 - 5:23

Bij cz kun je ook je verzekering uitbreiden met een gezinnenpakket door het jaar heen. Heb ik toen ook gedaan.
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Bericht  Shopaholic zo 17 maa 2013 - 7:46

munk schreef:Je kan bij FBTO ook in het tijdens het jaar de module gezinsplanning aan of uit zetten.
Toch zit daar een addertje onder het gras, zidra je hem nu aan zou zetten mag je de pretecho pas claimen nadat je 6mnd volledig gebruik hebt gemaakt van de module. Dus het is niet baf aan en je kunt er dorect gebruik van maken.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Darius zo 17 maa 2013 - 7:47

EDC schreef:
Toch zit daar een addertje onder het gras, zidra je hem nu aan zou zetten mag je de pretecho pas claimen nadat je 6mnd volledig gebruik hebt gemaakt van de module. Dus het is niet baf aan en je kunt er dorect gebruik van maken.

Dan is dat vanaf 2013, vorig jaar en in 2011 was het nog niet zo.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Shopaholic zo 17 maa 2013 - 7:50

Jep. Ik kwam er achter omdat ik het een en ander aan anticonceptie vergoed kon krijgen met die modukenmaar die hadden we al uit gezet na de bevalling vd jongste. Dus toen belde ik wat als we hem weer aan zetten? Ja zo geld dat dus niet mevrouw. En blijkt dat dat al.langer is hoor.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  June zo 17 maa 2013 - 7:58

Zo werkt het bij heel veel verzekeringen. Je kunt een module wel gedurende het jaar aanzetten, maar er zit wel een wachttijd op.

Net als met een brandverzekering. Die kun je ook niet meer afsluiten op het moment dat je huis in de fik staat. Of ja, dat kan wel, maar die gaat dan nog niet in.
June
June
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12

Bericht  Star007 zo 17 maa 2013 - 8:12

Bij CZ mag je je aanvullende verzekering 1 maal veranderen als je zwanger bent. Ik heb hem toen van jongeren naar gezin om laten zetten. Ik zou dan geen eigen kosten kraamzorg hebben, geen eigen risico voor bevallen zonder medische indicatie in het ziekenhuis. Uiteindelijk met medische indicatie bevallen in het ziekenhuis en minimale uren kraamzorg afgenomen. omgerekend was ik dus goedkoper uit geweest als ik mijn verzekering gewoon op jongeren had laten staan, want betaalde nu iets van 7 maanden 22 euro meer per maand. Sowieso je verzekering niet te vroeg om laten zetten, gewoon pas vanaf 30 weken ofzo. Anders ben je dus nog veel geld kwijt aan extra maandkosten voor je verzekering.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Sun88 zo 17 maa 2013 - 8:28

Denk er ook aan dat wanneer je kiest voor pijn bestrijding het al medisch is. Ik had cz jongeren, niet omgezet, wist niet dat dat kon, maar heb de combinatie test zelf moeten betalen en 200 euro voor de kraamzorg. Dat is bij elkaar 350 euro, jongeren is stil r goedkoper dan gezin met goede dekking, ben denk ik nu voordeliger uit. Bij cz is trouwens poliklinisch bevallen 193 per dag.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Rebecca zo 17 maa 2013 - 8:47

EDC schreef:Jep. Ik kwam er achter omdat ik het een en ander aan anticonceptie vergoed kon krijgen met die modukenmaar die hadden we al uit gezet na de bevalling vd jongste. Dus toen belde ik wat als we hem weer aan zetten? Ja zo geld dat dus niet mevrouw. En blijkt dat dat al.langer is hoor.

Op de site van FBTO staat dat er bij de module gezinsplanning een wachttijd geldt voor sterilisatie. Maar dat geldt dus ook voor de rest? Zo communiceren ze dat op hun site niet namelijk, en had juist FBTO gekozen om die module aan te kunnen zetten op het moment dat het nodig is.
Rebecca
Rebecca
Prater
Prater

Aantal berichten : 1272
Punten : 1340

http://www.cakesbyrebecca.nl

Bericht  SarahKey zo 17 maa 2013 - 8:54

Ik ben ook niet zo hoog verzekerd (basispakket en 1 ster extra) en heb alleen de eigen bijdrage voor de kraamhulp moeten betalen van 4 euro per uur. En het kraampakket, want ik kon de verzekering wel omhoog gooien, dan zou ik wel het kraampakket gratis krijgen. Dat vond ik onnodig en wou het kraampakket zelf kopen. Tot een moeder van school zei dat ze er nog 1 over had. Mooi. zwanger worden en de zorgverzekering. 561177 Volgende keer schaf ik alleen wat alcohol en matjes aan.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Darius zo 17 maa 2013 - 8:59

EDC schreef:Jep. Ik kwam er achter omdat ik het een en ander aan anticonceptie vergoed kon krijgen met die modukenmaar die hadden we al uit gezet na de bevalling vd jongste. Dus toen belde ik wat als we hem weer aan zetten? Ja zo geld dat dus niet mevrouw. En blijkt dat dat al.langer is hoor.

Nou, ik vind het vreemd. Ik kan nergens op de site vinden dat er een wachttijd is.
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: