Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

What the F doe ik verkeerd?!

+19
Puggle
Susan
Printje
Luce
Slakje
Happydobby
Tania
Theeleut
Twellie
Pien
Muus
Annemie
Sun88
Flower_L
Sanne
iloverose
Sam
mickey
Paper Crown
23 plaatsers

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! - Pagina 3 Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Floor zo 20 jan 2013 - 1:41

Paper Crown schreef:
Minneke schreef:Kun je niet op verzoek voeden? Dus zoals je zou doen met borstvoeding; flesje aanbieden wanneer hij honger heeft. Dan is het geen ramp als hij een half flesje drinkt om de twee uur, toch?

Volgens mij mag flesvoeding niet op verzoek..

Wij hebben altijd flesvoeding op verzoek gegeven, hij dronk ook niet altijd een flesje leeg (bijna nooit) en viel vaak in slaap. Wij gaven hem dan minder hoeveelheid omdat hij het vaak toch niet op dronk, had hij daarna wel nog honger maakt ik gewoon wat bij.
De grootste flessen die hij ooit heeft gekregen (nu nog, hij is 1 jaar) zijn 150+5.

Wat je ook kunt proberen is een ander merk/model fles en/of een andere speen op de fles. Misschien gaat het hem te langzaam, moet hij erg hard werken om de voeding eruit te krijgen waardoor hij erg moe wordt en weer in slaap valt. let wel weer op dat de speen niet te groot is en het er te hard uit komt dan kan hij zich weer verslikken.


Laatst aangepast door Floor op zo 20 jan 2013 - 3:31; in totaal 1 keer bewerkt
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! - Pagina 3 Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  tweeling zo 20 jan 2013 - 2:52

Paper Crown schreef:
Rejoy. schreef:
Paper Crown schreef:Bedankt voor de tips! Ik heb avent flessen en ook difrax S maar merk dat avent beter werkt.
Hij heeft wel echt honger want eenmaal aan de fles drinkt hij in 5/10 min 60/80 ml leeg. Is verder rustig en tevreden hoor. We sukkelen echt met
zijn eten. Misschien toch maar elke 2 uur 60ml aanbieden. Soms lukt 't me wel als ik een uur met hem bezig met 1 flesje te laten drinken maar 't valt me op dat hij dan projectiel gaat spugen. Dus dan is hij en ik letterlijk kletsnat.

Nog best lastig je baby voeden.

als een baby geboren wordt is het maagje maar zo groot als een erwtje, het maagje wordt langzaam groter. Het is dus helemaal niet gek dat een baby van een week of twee/drie nog geen 120 of 150cc op kan! Wat dat betreft is het dus heel gezond om hem vaker kleine beetjes te geven. Sterker nog.. door de regelmatige aanvoer van voedingsstoffen is het zelfs beter voor zijn hersenontwikkeling.

Maar op de doos en volgens consultatiebureau moet hij zoveel drinken.. Pff baal zo dat borst niet wilde, dan heb je dit gewoon niet.

Wij gaven toen 90+3 om de 3 uur, misschien lukt dat? Anders gewoon steeds 60+2 geven.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! - Pagina 3 Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Tania zo 20 jan 2013 - 3:24

Luce schreef:Op het pak voeding hier staat:

'Kruidvat blabla kan voor 24 uur worden bereid. Zet de voeding direct na de bereiding (37 graden), goed afgesloten , in de koelkast. Verwarm de benodigde hoeveelheid voeding in een flessenwarmer, een pan warm water of in een magnetron tot 37 graden. '

Hier staat dus dat je het wel opnieuw op mag warmen.


Ik gok dat dat geen voeding nr 1 is?
En daar staat dus dat het direct na bereiding in de koelkast moet, dus niet eerst een halve fles geven en de rest bewaren.

En iedereen moet inderdaad zelf weten wat ze doen, daarom zei ik dat ik dat zelf niet zou doen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! - Pagina 3 Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Gast zo 20 jan 2013 - 3:26

Minneke schreef:
Sanne schreef:Misschien een gekke vraag, maar een aantal tips die voorbij komen houden in dat PC misschien meer in de fles moet doen. Maar dat helpt toch niet, want hij drinkt zijn flessen juist niet leeg? En daarom heeft hij algauw weer honger. Wat is het nut dan van nog meer voeding in de fles?

Haha, dat vroeg ik me ook af What the F doe ik verkeerd?! - Pagina 3 561177

ik zei er ook bij als hij wel een keer de 3/4 uur heeft uitgezeten. Hier moest hij door dat patroon heen. Toen hij dat eenmaal was ging het goed en hier werkte dat op deze manier

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! - Pagina 3 Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  piene1983 zo 20 jan 2013 - 4:13

Wat PC schetst hadden wij ook in het begin. Ik heb drie weken borstvoeding gegeven en ging toen over op de fles. 150cc in de fles, lukte niet. 120 cc en 90cc ook niet. Uiteindelijk dus heeel veel flesjes van 60 cc gegeven en dat steeds per week opgehoogd. Uiteindelijk zat hij steeds per fles wel aan de max van wat hij mocht hebben, dat zit hij nu nog steeds elke keer. Kleine beetjes en dan wat vaker. Komt vanzelf goed! Voeding kun je binnen 2 uur nog eens opwarmen, ik deed het alleen nooit...
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! - Pagina 3 Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  ekjir@M zo 20 jan 2013 - 5:44

Heeft hij geen boertje dwars? Mijn zoontje bleef ook maar zoeken en happen en hield dan weer op met drinken. Die had dan een boertje dwars en daarna was het weer goed.

ekjir@M
Prater
Prater

Aantal berichten : 790
Punten : 872
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

What the F doe ik verkeerd?! - Pagina 3 Empty Re: What the F doe ik verkeerd?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 3 Vorige  1, 2, 3

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum