Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

+17
Nana
Theeleut
Slakje
Shopaholic
Jasmine
Lonely Goatherd
Parisienne
Joli86
Linda
Darius
Floor
Teddyaapje
Susan
Annemie
Tania
Liadan
Pruim
21 plaatsers

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 5:20

Susan schreef:Ik vond het vroeger al niet leuk, ik vond altijd dat het meer een programma was om probleemgezinnen te kakken te zetten dan een programma met veel educatieve waarde.

zo'n nanny maakt zelf ook geen beste indruk op mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Jasmine vr 18 jan 2013 - 5:21

In sommige opzichten vind ik supernanny iets te belerend.

Toch werkt het 'strafplekje' hier wel. Al zien we het niet echt als strafplek, maar meer als, voor zover dat op deze leeftijd realistisch is, nadenkplek. Ik probeer haar zo vaak mogelijk alles uit te leggen, vertellen waarom bepaald gedrag niet goed is, maar soms is ze zo buiten zinnen dat dit niet realistisch is. En dat is echt niet omdat wij sociaal minder vaardig zijn.

Dat sorry zeggen moet ze hier gewoon, in de vorm van een knuffel. Dat vind ik net zoiets als alsjeblieft en dankjewel. Dat hoort er gewoon bij.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Tania vr 18 jan 2013 - 5:33

Lonely Goatherd schreef:Jaren geleden, toen ik zelf nog geen kinderen of een concrete kinderwens had, vond ik het leuk om te kijken en leek de aanpak mij ook zinnig. Inmiddels denk ik er heel anders over en wil ik mijn kind echt niet zo opvoeden. Wel denk ik dat deze aanpak nog steeds een verbetering is t.o.v. wat de meeste van die gezinnen eerst deden en een volledig empathische, doordachte aanpak wellicht wat hoog gegrepen.

Ja of ze zijn gewoon geen aanhanger van UP. Dat kan natuurlijk ook in plaats van dat ze er te dom voor zijn.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Susan vr 18 jan 2013 - 5:34

Tania schreef:
Lonely Goatherd schreef:Jaren geleden, toen ik zelf nog geen kinderen of een concrete kinderwens had, vond ik het leuk om te kijken en leek de aanpak mij ook zinnig. Inmiddels denk ik er heel anders over en wil ik mijn kind echt niet zo opvoeden. Wel denk ik dat deze aanpak nog steeds een verbetering is t.o.v. wat de meeste van die gezinnen eerst deden en een volledig empathische, doordachte aanpak wellicht wat hoog gegrepen.

Ja of ze zijn gewoon geen aanhanger van UP. Dat kan natuurlijk ook in plaats van dat ze er te dom voor zijn.

Inderdaad.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 5:41

Tania schreef:
Lonely Goatherd schreef:Jaren geleden, toen ik zelf nog geen kinderen of een concrete kinderwens had, vond ik het leuk om te kijken en leek de aanpak mij ook zinnig. Inmiddels denk ik er heel anders over en wil ik mijn kind echt niet zo opvoeden. Wel denk ik dat deze aanpak nog steeds een verbetering is t.o.v. wat de meeste van die gezinnen eerst deden en een volledig empathische, doordachte aanpak wellicht wat hoog gegrepen.

Ja of ze zijn gewoon geen aanhanger van UP. Dat kan natuurlijk ook in plaats van dat ze er te dom voor zijn.

Haha scherp
nerd

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Shopaholic vr 18 jan 2013 - 7:22

Jasmine schreef:In sommige opzichten vind ik supernanny iets te belerend.

Toch werkt het 'strafplekje' hier wel. Al zien we het niet echt als strafplek, maar meer als, voor zover dat op deze leeftijd realistisch is, nadenkplek. Ik probeer haar zo vaak mogelijk alles uit te leggen, vertellen waarom bepaald gedrag niet goed is, maar soms is ze zo buiten zinnen dat dit niet realistisch is. En dat is echt niet omdat wij sociaal minder vaardig zijn.

Dat sorry zeggen moet ze hier gewoon, in de vorm van een knuffel. Dat vind ik net zoiets als alsjeblieft en dankjewel. Dat hoort er gewoon bij.

+1; mooi verwoord!
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Liadan vr 18 jan 2013 - 7:46

Tania schreef:
Lonely Goatherd schreef:Jaren geleden, toen ik zelf nog geen kinderen of een concrete kinderwens had, vond ik het leuk om te kijken en leek de aanpak mij ook zinnig. Inmiddels denk ik er heel anders over en wil ik mijn kind echt niet zo opvoeden. Wel denk ik dat deze aanpak nog steeds een verbetering is t.o.v. wat de meeste van die gezinnen eerst deden en een volledig empathische, doordachte aanpak wellicht wat hoog gegrepen.

Ja of ze zijn gewoon geen aanhanger van UP. Dat kan natuurlijk ook in plaats van dat ze er te dom voor zijn.
Alsof je meteen een aanhanger bent van UP als je een volledig empatische doordachte aanpak hanteert.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Lonely Goatherd vr 18 jan 2013 - 7:47

Susan schreef:
Tania schreef:
Lonely Goatherd schreef:Jaren geleden, toen ik zelf nog geen kinderen of een concrete kinderwens had, vond ik het leuk om te kijken en leek de aanpak mij ook zinnig. Inmiddels denk ik er heel anders over en wil ik mijn kind echt niet zo opvoeden. Wel denk ik dat deze aanpak nog steeds een verbetering is t.o.v. wat de meeste van die gezinnen eerst deden en een volledig empathische, doordachte aanpak wellicht wat hoog gegrepen.

Ja of ze zijn gewoon geen aanhanger van UP. Dat kan natuurlijk ook in plaats van dat ze er te dom voor zijn.

Inderdaad.
Wie heeft het over UP?
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Liadan vr 18 jan 2013 - 7:48

Ik vind 'aanhanger van UP' trouwens ook niet echt aardig klinken.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Parisienne vr 18 jan 2013 - 7:48

Het lijkt nu net een beetje alsof er twee verschillende soorten/kanten zijn: UP en de Supernanny manier Laughing
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Slakje vr 18 jan 2013 - 7:59

Ik hou wel van deze aanpak.

Ik vind wel dat hier erg scherp gereageerd wordt op deze aanpak. Alsof ouders die zo opvoeden dom zijn... Sorry, maar ik vind het dom als je vindt dat jouw manier van opvoeden de enige juiste is.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Theeleut vr 18 jan 2013 - 8:09

Ik vind dat er soms nuttige tips bij zitten. Niet alles vind ik ok, maar dat vind ik van elke 'aanpak'. Van alle soorten opvoedingen pik ik de dingen uit die ik toe wil passen.

Hier wordt bijvoorbeeld wel op een stoeltje gezeten of in de hoek gestaan. Niks mis mee in mijn ogen, maar dat een ander het niks vindt is ook prima. Zolang je je maar fijn voelt bij de manier die je toepast.
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Jasmine vr 18 jan 2013 - 8:15

Eens met Theeleut. Iedereen heeft zijn eigen methoden en doet de opvoeding op zijn of haar eigen manier. Het moet ook bij je kind passen, wat voor het ene kind werkt, hoeft voor een ander niet te werken.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Lonely Goatherd vr 18 jan 2013 - 8:23

Jasmine schreef:Eens met Theeleut. Iedereen heeft zijn eigen methoden en doet de opvoeding op zijn of haar eigen manier. Het moet ook bij je kind passen, wat voor het ene kind werkt, hoeft voor een ander niet te werken.
En dat laatste is nou niet echt typerend voor de aanpak van Supernanny. Het is nogal een gestandaardiseerde aanpak en in die zin ook geschikt voor mensen die er zelf niet al te veel over willen of kunnen nadenken. Dat is wat ik zeg, niet dat alleen domme ouders straffen of dat UP zaligmakend is.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Lonely Goatherd vr 18 jan 2013 - 8:26

Parisienne schreef:Het lijkt nu net een beetje alsof er twee verschillende soorten/kanten zijn: UP en de Supernanny manier Laughing
Inderdaad... gelukkig niet zeg. Anders vind ik mezelf wel zielig, val ik buiten alle clubjes. :nopompom:
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Jasmine vr 18 jan 2013 - 8:30

Lonely Goatherd schreef:
Jasmine schreef:Eens met Theeleut. Iedereen heeft zijn eigen methoden en doet de opvoeding op zijn of haar eigen manier. Het moet ook bij je kind passen, wat voor het ene kind werkt, hoeft voor een ander niet te werken.
En dat laatste is nou niet echt typerend voor de aanpak van Supernanny. Het is nogal een gestandaardiseerde aanpak en in die zin ook geschikt voor mensen die er zelf niet al te veel over willen of kunnen nadenken. Dat is wat ik zeg, niet dat alleen domme ouders straffen of dat UP zaligmakend is.

Dat ben ik wel met je eens. Supernanny heeft inderdaad een nogal gestandaardiseerde aanpak, alhoewel ik de gezinnen waar zij komt ook wel weer dertien in een dozijn vind: allemaal schreeuwende, slaande, schoppende en weet ik wat ze nog meer doen druktemakers.
Jasmine
Jasmine
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Nana vr 18 jan 2013 - 9:05

Wat ik goed vind is dat er aandacht komt voor de situatie zoals die is, want die vind ik vaak erg schrijnend.
Nana
Nana
Prater
Prater

Aantal berichten : 1219
Punten : 1452
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Highway vr 18 jan 2013 - 9:18

Ik denk dat juist die strenge autoritaire aanpak belangrijk is omdat de situatie, in deze extreme gevallen, ook niet normaal meer is, ik denk dat je daarna langzaam de teugels weer zou kunnen laten vieren. Vraag me echter af of het programma daar verder in begeleidt, volgens mij zie je de gezinnen nooit meer terug hoe het n met ze gaat, zou dat wel interessant vinden.
Highway
Highway
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3316
Punten : 3494
Registratiedatum : 17-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Manderijn vr 18 jan 2013 - 9:18

Ik vind dat er wel erg vaak in terug komt dat het duidelijk de ouders zijn die het verkeerd aanpakken, en dat de nanny er vaker voor de ouders is, dan voor de kinderen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Floor vr 18 jan 2013 - 9:19

De gezinnen worden nadien inderdaad begeleid en ze gaan ook met camera's wel eens terug bij de gezinnen.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  MADDIE vr 18 jan 2013 - 10:11

Susan schreef:Ik vind dit fragment wel heel bijzonder, wij gebruiken ook die methode van Dr. Koegel:

https://www.youtube.com/watch?v=CaTJp0asaXc

Ik vind dit wel een goed/leuk fragment. Eens even googlen op de methode. Lijkt me ook wel leerzaam. Niet alleen voor autistische kinderen..
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Supertalentje vr 18 jan 2013 - 10:26

Ik vond het altijd wel interessant, waar moet je beginnen denk ik vaak. Zoals ik het zie hebben ouders vaak geen gezag, zijn ze te soft, onduidelijk en inconsequent. Ik denk dat het voor een kind dan fijn is als er iemand komt die wel autoritair is. En ze brengt structuur aan dmv schema's, past vast niet bij iedereen hier, maar lijkt me voor ieder kind fijn om te weten waar het aan toe is. Zelfde als strafhoekje, 2 keer waarschuwen, derde keer daarheen. Kun je het niet mee eens zijn, maar ik denk wel dat de voorspelbaarheid voor kinderen fijn is. Vaak praat ze nog apart met een kind dat het extra moeilijk heeft of er buiten valt en spreekt ze de ouders aan extra tijd vrij te maken voor dat kind.
Ik zag ook een keer een vader die schreeuwde en sloeg, daar was ze heel stellig in, dat kon niet. Vervolgens geeft ze hem handvatten die vast niet voor iedereen en ieder kind werken, maar hij hoefde niet meer te schreeuwen en te slaan. Dat lijkt me sowieso een verbetering, en uiteindelijk is geen enkele opvoedmethode zaligmakend of perfect (vergeet de ouders en kinderen niet!) En is er iig aandacht voor de vaak schrijnende gevallen.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny - Pagina 2 Empty Re: Eerste hulp bij opvoeden - Supernanny

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 2 Vorige  1, 2

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum