Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

+14
Luce
moepie
PiP
piene1983
Nijntje
Paper Crown
M-G
Snoes
Happydobby
Charles
Annemie
bolus26
SDL
Kruidkoek
18 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Kruidkoek do 31 jan 2013 - 7:06

Onze zoon is vandaag 2 weken en krijgt de borst en drinkt afgekolfde melk uit een flesje omdat hij niet lang/hard genoeg zuigt om genoeg voeding uit alleen de borst te halen.
Nu dronk hij eerst uit een gewoon Difrax flesje, die uit de blije doos met normale speen maar hij zuigt daarmee erg veel lucht mee wat dus voor krampjes zorgt.
Nu heeft mijn vriend vanmiddag de Difrax S fles gehaad en misschien heel blond maar ik snap dat ding niet confused :nopompom:
Dit is de fles: http://www.difrax.nl/nl/producten/flessen-en-bekers/s-fles/1025,-2732/s-fles-breed-voor-pasgeborene-200ml#variant:2740

De onderkant kan je draaien, maar als ik die vast/strak draai dan zuigt zoonlief ook lucht/soort van vacuum want als hij loslaat dan zie je dus de luchtbelletjes in de speen.
Ik heb de onderkant nu iets losser gedraaid maar ben bang dat de melk juist dan weer te snel komt.

Welke ervareb mama kan mij helpen/uitleggen hoe de fles het beste te gebruiken?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  SDL do 31 jan 2013 - 7:11

Ik gebruikte ook altijd de s-flessen en in het begin met de speen met het kleinste gaatje. Ik draaide de dop van onder gewoon strak en dit werkte prima. Meestal na een paar minuutjes lurken haalde ik de fles even uit de mond en deed ik hem er weer in.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  bolus26 do 31 jan 2013 - 7:14

SDL schreef:Ik gebruikte ook altijd de s-flessen en in het begin met de speen met het kleinste gaatje. Ik draaide de dop van onder gewoon strak en dit werkte prima. Meestal na een paar minuutjes lurken haalde ik de fles even uit de mond en deed ik hem er weer in.

Zo deed ik t ook! Tijdens t drinken,als de speen vacuüm trok,draaide ik soms de onderkant wt losser.
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Annemie do 31 jan 2013 - 7:17

Ik heb er nooit problemen mee gehad. Ik draaide de onderkant juist goed vast, zit dat doorzichtige dingetje er wel goed in? Je houd de fles op de goede manier vast?
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Charles do 31 jan 2013 - 7:18

rotflessen bij krampjes gewoon dr browns kopen
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Kruidkoek do 31 jan 2013 - 7:18

Ik gebuik de speen die bij de fles zat, staat heel klein een S in het rubber dus neem aan dat dit dan de S speen is?
Sjonge, ik voel me echt even goed blond nu thumbdown
Ik las op internet dat er ook mensen zijn die bovenkant iets losdraaien en de bodem vast laten, meer mama's hier die dat doen?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  SDL do 31 jan 2013 - 7:20

Kruidkoek schreef:Ik gebuik de speen die bij de fles zat, staat heel klein een S in het rubber dus neem aan dat dit dan de S speen is?
Sjonge, ik voel me echt even goed blond nu Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! 2441965372
Ik las op internet dat er ook mensen zijn die bovenkant iets losdraaien en de bodem vast laten, meer mama's hier die dat doen?

Dat is volgens mij bij die 1-2-3 flessen. Ik had voor de kids toen ze zo jong waren als die van jouw inderdaad de Dr Brown flessen en de Tommee Tippee flessen. Difrax gebruikte ik vanaf een maandje of 3.
SDL
SDL
Prater
Prater

Aantal berichten : 952
Punten : 1030
Registratiedatum : 17-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Kruidkoek do 31 jan 2013 - 7:20

Ik dacht dat je juist tijdens het drinken het speentje niet uit mond mocht halen omdat ze dan juist lucht binnenkrijgen?

Hoe houden/hielden jullie de fles vast, dat speentje iets omhoog of omlaag in mondje zit?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Happydobby do 31 jan 2013 - 7:24

Wij hadden die onderkant strak dichtgedraaid en boven ook gewoon.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Snoes do 31 jan 2013 - 7:33

Wij hebben ze heel eventjes gebruikt, maar ik vind er niets aan. Draaide ook de onderkant goed vast overigens bij de Difrax flessen. Ik vind de tommee tippee flessen veel fijner.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  M-G do 31 jan 2013 - 7:38

Wij gebruiken ook de difrax s-flessen en draaien de onderkant meestal straks dicht en de bovenkant ook. Heel soms draai ik de onderkant iets losser maar dan krijgt hij wel meer melk tegelijk binnen. Is het gaatje in het ventieltje wel open? (dat ding dat onderin de bodem ligt, het kleine puntje in het midden) Bij ons was deze namelijk nog dicht en dan schijnt het ook niet te werken. Het ventieltje heb ik toen een beetje heen en weer gedraaide tussen mijn vingers en toen ging hij open, bij de tweede fles heb ik hem zelf ingeprikt met een sateprikker.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Paper Crown do 31 jan 2013 - 7:40

Charles schreef:rotflessen bij krampjes gewoon dr browns kopen
Nou idd! Wat een kutflessen die van Difrax! Julian gilde t uit door die s fles en toen heb ik op aanraden van Charles de Dr brown's gekocht. Kind heeft zelden krampen nu!
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Nijntje do 31 jan 2013 - 7:52

wij draaien de onderkant altijd gewoon normaal vast en 'spelen' juist met de bovenkant om het drinken te reguleren. dat een speen vacumm trekt hoeft met goede flessen die niet te strak zijn dicht gedraaid echt niet meer te gebeuren.

juist heel vervelend voor het kindje, betekend dus dat het héél hard moet zuigen aan die fles om wat binnen te krijgen en daar raken ze als ze zo klein zijn als gauw uitgeput van.

maar als beste tip kan ik geven: andere fles kopen! grrr difrax, hier niet hoor! avent werkt ook goed en makkelijk in gebruik.
Nijntje
Nijntje
Prater
Prater

Aantal berichten : 512
Punten : 519
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Gast do 31 jan 2013 - 7:55

Bij een fles draai ik nooit de speen helemaal strak op de fles, anders wordt de fles ook vacuüm gezogen. Ik zou dus eerst de onderkant strak dichtdraaien en de speen juist iets losser laten. Meestal draai ik 'm strak dicht en draai ik 'm vervolgens weer een klein tikkie losser.

Met de s-fles moet de speen omhoog. Ik vind het trouwens ook rotflessen, maar dan in het gebruik, mede door de smalle fles, en bij mij gebeurt het geregeld dat ouders dat rubbertje in de bodem vergeten mee te geven. Fles avond van te voren uitgekookt, 's morgens gauw fles bij elkaar rapen en dan dus dat rubbertje vergeten. Daarnaast lekt hij veel sneller.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  piene1983 do 31 jan 2013 - 8:44

Charles schreef:rotflessen bij krampjes gewoon dr browns kopen

Niet het beste antwoord op deze post maar wel het beste advies! Hier dr browns en nooit meer anders! Dr brown of born free, heerlijke flessen en geen krampjes!
piene1983
piene1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 573
Punten : 651
Registratiedatum : 10-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  PiP do 31 jan 2013 - 8:57

Ik heb heb bij de oudste en nu bij de jongste de s fles en heb er bijna geen problemen mee.
Inderdaad heel af en toe dat ze vacuum zuigen, hier helpt het dan meestal om de bodem wat losser te draaien.
Had wel een fles die lekte, heb een mail gestuurd naar difrax en had met 2dagen een nieuwe!
Ik doe de speen gewoon in zijn mond en hij drinkt de fles leeg, geen speciale manier voor.
Krampjes had onze zoon juist bij de avent fles!

PiP
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4010
Punten : 4499
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  moepie do 31 jan 2013 - 11:46

Hier ook helemaal blij met de difrax flessen!
Wat al een keer genoemd word over het ventiel klopt, soms zit het spleetje nog wat vast, als je het ventiel wat tussen hè vingers beweegt of wat buigt zie je dat het open gaat, hele kleine opening. Daardoor kan die vacuüm zuigen. Als hij er niet genoeg uit krijgt even de dop iets losser draaien.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Kruidkoek vr 1 feb 2013 - 6:33

Bedankt voor jullie reactie's!

De S fles is hier geen succes, heeft na 1x drinken uit de fles uren lopen gillen van de kramp en vannacht en vandaag kon hij geen rust vinden. Alleen heel veel huilen en niet slapen, alleen om de 4 uur huilen slaapt hij even een uur op je borst.

Mijn vriend kon niet eerder thuis komen als net dus ik kon vandaag ook niet weg/op pad voor een andere fles. Nu wil ik zo even naar het dorp (koopavond) maar waar hebben jullie de Dr. Brown gekocht/welke winkel en welk type fles dan?

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  moepie vr 1 feb 2013 - 7:36

volgens mij zijn de dr brown flessen alleen te koop bij Prenatal...
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  bolus26 vr 1 feb 2013 - 7:50

en bij de etos,ik ben ook overgestaptEerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! 561177
bolus26
bolus26
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3031
Punten : 3217
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Luce vr 1 feb 2013 - 8:45

Kan het geen foutje zijn? Wij hebben 1 fles die gewoon dicht zit en ook gewoon normaal loopt. En we hebben er 1 gehad die steeds vacuum trok. Bleek dat er in het ventiel aan de onderkant geen gaatje zat. Hoort wel zo.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Kruidkoek vr 1 feb 2013 - 9:23

Dat rubberen schijfje onderin, daar zit een inkeping/sleetje in. Moet die open of dicht zijn? Want het hele rubberen schijfje is dicht.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  moepie vr 1 feb 2013 - 9:33

Kruidkoek schreef:Dat rubberen schijfje onderin, daar zit een inkeping/sleetje in. Moet die open of dicht zijn? Want het hele rubberen schijfje is dicht.

Open! Maar soms zit hij echt wel erg vast/dicht en moet je even pieren.
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  moepie vr 1 feb 2013 - 9:34

moepie schreef:
Kruidkoek schreef:Dat rubberen schijfje onderin, daar zit een inkeping/sleetje in. Moet die open of dicht zijn? Want het hele rubberen schijfje is dicht.

Open! Maar soms zit hij echt wel erg vast/dicht en moet je even pieren. Evn tussen je vingers buigen en dat opstaande dingetje indrukken/wiebelen
moepie
moepie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1536
Punten : 1569
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Shopaholic vr 1 feb 2013 - 9:36

PiP schreef:Ik heb heb bij de oudste en nu bij de jongste de s fles en heb er bijna geen problemen mee.
Inderdaad heel af en toe dat ze vacuum zuigen, hier helpt het dan meestal om de bodem wat losser te draaien.
Had wel een fles die lekte, heb een mail gestuurd naar difrax en had met 2dagen een nieuwe!
Ik doe de speen gewoon in zijn mond en hij drinkt de fles leeg, geen speciale manier voor.
Krampjes had onze zoon dochter juist bij de avent fles!

+1
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!! Empty Re: Eerste hulp bij de Difrax S fles nodig!!!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum