Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

EHBK (eerste hulp bij kinderwagens)

+3
Star007
Pommes
MissBitchy
7 plaatsers

Ga naar beneden

EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) Empty EHBK (eerste hulp bij kinderwagens)

Bericht  MissBitchy do 14 maa 2013 - 8:23

We hebben vandaag de kinderwagen binnengehad, leuk! (De Mutsy transit)
Alleen het in elkaar zetten/uitvogelen hoe alles werkt wat minder leuk, althans met een zéér ongeduldige vriend wel Laughing
Alles goed gekomen, alleen toch nog 1 dingetje waar ik niet echt uitkom:

Er zit een (ik denk) dekentje bij de kinderwagenbak. Ook een hoesje, tenminste, dat past er precies omheen...
Maar is dat wel een dekentje, of toch een matrasje? Maar als ik het als matrasje neerleg, dan past het niet omdat het te klein is, dus denk daarom toch een dekentje.

Er zit wel een soort van matrasje op de bodem, maar die is:
1. heel dun en hard, dat ligt toch niet comfortabel?
2. zonder hoesje, niet echt hygienisch lijkt me....

Wel zit er nog een soort van kussenhoesje bij, die zou dan aan de bovenkant van het matrasje kunnen ofzo? Of waar is dat anders voor?
Of moet ik soms nog een matrasje voor in de kinderwagenbak kopen? (waarom hadden ze dat er dan niet meteen bij verkocht, verder heb ik er wel 1000-en-1 accessoires bij gehad gekocht.
Super hoor, alles wat bij het voor het eerst zwanger zijn hoort, maar wat voel je je soms onhandig terwijl het bij anderen zo gemakkelijk lijkt te gaan allemaal EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) 561177
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) Empty Re: EHBK (eerste hulp bij kinderwagens)

Bericht  Pommes do 14 maa 2013 - 8:29

He matrasje is inderdaad dun, maar hier moet je zelf nog een hoes omheen doen. Hoes die erbij zit hoort om het dekentje. De kussenhoes snapte ik ook niet
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) Empty Re: EHBK (eerste hulp bij kinderwagens)

Bericht  Star007 do 14 maa 2013 - 8:30

Om het matrasje kun je een wieg hoeslaken doen. Het kan kloppen dat het matrasje best hard is, is bij onze mutsy 4 rider ook. dat hoesje wat je aan de bovenkant kan doen is inderdaad om het hoofdje op te leggen, maar ik heb het nooit gebruikt, gebruikte altijd een hydrofieldoek onder het hoofdje. Het dekbedje kun je ook gebruiken, maar is niet veilig voor een baby! Ik deed een dik wiegdeken + laken in de kinderwagen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) Empty Re: EHBK (eerste hulp bij kinderwagens)

Bericht  MissBitchy do 14 maa 2013 - 8:35

Ohjaaaa, slim! Dat ik daar niet aan gedacht heb, een wieg hoeslaken!
En het dekentje niet gebruiken oke! Wel stom dat ze dat er dan bij verkopen...
Ga dus ook maar gewoon een dekentje en lakentje kopen.
Is dat in de zomer ook nodig? Of kunnen ze dan gewoon lekker zonder iets in de bak liggen?
Ben 17 mei uitgerekend (oke, dan is 't nog geen zomer natuurlijk, maar toch)

Bedankt iig voor jullie antwoorden!
MissBitchy
MissBitchy
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 164
Punten : 210
Registratiedatum : 01-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) Empty Re: EHBK (eerste hulp bij kinderwagens)

Bericht  Star007 do 14 maa 2013 - 8:37

Ook dan een deken in de wagen doen, mei is echt nog niet warm genoeg. Plus het kindje ligt maar stil te liggen in de wagen he Wink Als het echt warm is, sowieso nog iets van een lakentje over de baby lijkt me i.v.m. de zon. Nouja dat zou ik persoonlijk doen.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) Empty Re: EHBK (eerste hulp bij kinderwagens)

Bericht  Caroow do 14 maa 2013 - 8:38

Het dekbedje kan je eventueel wel gebruiken als je echt de hele tijd erbij bent, als je gaat wandelen bijvoorbeeld. Tenminste, dat is mij hier verteld smile

En ook in de zomer kan het koud zijn, dus ik denk dat je dan toch wel iets nodig hebt. Heb je geen wieg? De dekentjes van de wieg passen ook in de wagen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) Empty Re: EHBK (eerste hulp bij kinderwagens)

Bericht  PapillonRose do 14 maa 2013 - 8:40

Bij sommige wagens verkopen ze ook matrashoesjes die bij het matrasje horen. Ik heb bij onze Quinny waar 1 hoesje bij zat nog twee extra hoesjes gekocht. Het matrasje in onze wagen was ook vrij dun, denk dat dit bij de meeste wagens wel zo is.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) Empty Re: EHBK (eerste hulp bij kinderwagens)

Bericht  Star007 do 14 maa 2013 - 8:40

Caroow schreef:Het dekbedje kan je eventueel wel gebruiken als je echt de hele tijd erbij bent, als je gaat wandelen bijvoorbeeld. Tenminste, dat is mij hier verteld EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) 561177
Dat kan inderdaad, maar uit ervaring weet ik dat je als je thuis komt van het wandelen, en de baby nog heerlijk ligt te slapen je niet zo snel de deken eraf haalt, want dan wordt de baby wakker. Je zal er dan ook niet de hele tijd naast blijven staan denk ik.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) Empty Re: EHBK (eerste hulp bij kinderwagens)

Bericht  Mamsie do 14 maa 2013 - 8:41

Klopt, dat dekbedje kan prima als je gewoon gaat wandelen. Ik vond dat dekbedje ideaal.
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) Empty Re: EHBK (eerste hulp bij kinderwagens)

Bericht  Sun88 do 14 maa 2013 - 9:20

Wij hebben inderdaad ook een deken en laken en hoeslaken voor wieg gebruikt, we hebben dezelfde wagen. Nu hij wat groter is vind ik het minder erg om het dekbed te gebruiken omdat het dekbed wel erg groot is qua formaat. Het is wel lekker warm het dekbedje, maar voor jou baby is deken tje genoeg denk ik.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

EHBK (eerste hulp bij kinderwagens) Empty Re: EHBK (eerste hulp bij kinderwagens)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum