Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Iemand bekend met reiki?

4 plaatsers

Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Iemand bekend met reiki?

Bericht  Sorella wo 17 aug 2011 - 0:05

Ik ben sinds kort onder behandeling bij de psycholoog. Voor mij een hele moeilijke stap omdat ik het idee heb dat praten over dingen voor mij niet echt de manier is om dingen te verwerken, vandaar dat ik zo lang (10 jaar) gewacht heb met hulp zoeken. Ik merk nu aan mezelf dat ik er dit keer in m'n eentje niet uit kom. Ben nu 3x bij m'n psych geweest maar ik merk/voel gewoon aan alles dat dit het voor mij niet gaat worden. Om te voorkomen dat ik er nu gewoon weer mee kap zonder iets anders te doen ben ik een beetje om me heen aan het kijken naar andere mogelijkheden. Ik heb al een tijdje reiki in gedachten omdat dat me erg aanspreekt.

Mijn vraag is dus: heeft iemand hier er ervaring mee en zo ja, wat vond je ervan? Hoe gaat het in z'n werk? En heb je er wat aan gehad?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Coco wo 17 aug 2011 - 2:19

Ik heb zelf nooit aan reiki gedaan, maar mijn tante heeft haar eigen yoga/reiki school en heel veel mensen hebben daar baat bij en vinden bij haar hun innerlijke rust. Nu is zij zelf wat zweverig aangelegd, maar dat is juist heel rustgevend. Als ik een gesprek met haar voer, wordt ik altijd zo rustig en krijg ik positieve energie.
Zelf vind ik yoga en pilates een hele goede uitlaatklep als ik een dip(je) heb (ik houd ook niet van praten), maar als ik bij haar in de buurt zou wonen was ik ook naar Reiki gegaan. Ik wordt ook vaak aangesproken door mensen die mij via haar kennen, dat ze zoveel aan haar hebben gehad.

Ik denk dus dat het zeker de moeite waard is om het te proberen. Baat het niet dan schaat het niet.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 2:49

Ja ik heb ervaring en ook in mijn slechte periode.
Ik heb er enorm veel aan gehad. Mijn vriendin geeft reiki en is tevens ook paranormaal begaafd.
Voordat ik een behandeling kreeg was ik meestal heel onrustig van mezelf. Ik was opgejaagd, vermoeid, hoofdpijn klachten. Dat alles had met de stress te maken.
Na een behandeling werd ik rustig en voelde ik wat meer energie !
Ik heb er een flink aantal nodig gehad maar het heeft hier goed gedaan.

Hoe een behandeling in zijn werk gaat.
Je gaat liggen en ze gaan je hele lichaam af. Van boven naar beneden met hand oplegging. Als het goed is voel je de energie stromen door je lichaam. Ik wel in ieder geval. Vooral op de behoorlijke blokkades.
Mijn buik b.v. Doordat ik dagen niet kon eten was mijn buik compleet van slag. Zij legt haar hand erop en ik voel alle energie er door heen gaan en de pijn eruit trekken zeg maar ! Hele rare gewaarwording.
Een behandeling is voor mij ook een soort van ontspanning ! Of ik ben heel moe daarna of ik krijg heel veel energie ! Maar ik voel me altijd beter dan daarvoor.

Ze doet het ook op afstand bij mij. Afgelopen weekend had ik een terug val. Ik heb haar gebeld maar ze had geen plek direct. Dus heeft ze me die dag op afstand geholpen. Ik voelde precies wanneer ze iets gedaan had want ik was in de namiddag weer helemaal rustig !

Daarnaast geeft ze ook boodschappen door waar ik echt iets mee kan ! En dat helpt ook.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Sorella wo 17 aug 2011 - 3:18

Dat zijn twee heel positieve reacties! Bedankt!

Stuiter, wat je verteld over die blokkades, wat moet ik me daar bij voorstellen? Ik heb wel wat stressklachten ook maar ik heb niet het idee dat ik blokkades ofzo in mijn lijf heb. Wel heb ik vaak hoofdpijn, opgezette darmen en slaap ik niet. Zou dat ook kunnen helpen? En is het alleen maar liggen of moet je ook praten?

Bedankt alvast!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 3:50

Met de blokkades bedoel ik idd je darmen b.v. en ook je hoofdpijn. Dat waren bij mij ook 2 hele belangrijke blokkades.
Tijdens de behandeling komen ze vanzelf wel erachter hoe en wat.

Gewoon lekker gaan liggen. Je hoeft niet te praten het mag wel. Wellicht zullen ze je dingen vragen die ze opmerken tijdens het behandelen !!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Sorella wo 17 aug 2011 - 4:52

Oké, het is inderdaad het proberen waard! Ik ken via mijn tante iemand die het doet in mijn eigen woonplaats dus ik ga er achteraan.
Ik ben benieuwd en hoop dat het de psych kan vervangen!
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Gast wo 17 aug 2011 - 5:07

Reiki kan nooit helemaal je gesprekken met een psycholoog of psychiater vervangen, het is geen wondermiddel. Maar ik vind het heel fijn en rustgevend, James heeft het een tijdje terug nog bij me gedaan en ik probeer het wel eens bij mezelf ( maar ik kan dat niet zo goed laughcry )

Ik zou een combinatie aanhouden als ik jou was. Gesprekken zijn altijd nuttig om tot inzichten te komen, en reiki is daar een supergoede ondersteuning bij. Het kan je helpen om je lichaam en geest meer in balans te krijgen.

Laat je weten hoe het is gegaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  TukTuk wo 17 aug 2011 - 5:12

Sorella schreef:Oké, het is inderdaad het proberen waard! Ik ken via mijn tante iemand die het doet in mijn eigen woonplaats dus ik ga er achteraan.
Ik ben benieuwd en hoop dat het de psych kan vervangen!

Ik denk dat je daar niet van uit moet gaan..

Ik had hetzelfde probleem toen ik in therapie zat, ik kon gewoon niet goed praten over alles.. Na een half jaar proberen met gesprekstherapie en geen stap vooruit komen, is er toen besloten psychomotorische therapie te gaan proberen en dit werkte echt heel goed voor mij.
Zo heb je nog meer therapie vormen waarbij praten niet centraal staat, zoals creatieve therapie, of haptonomie, dat zou je ook nog kunnen proberen.
Daar heeft een vriendin van mij enorm veel baad bij gehad!


TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Bet Weter wo 17 aug 2011 - 6:22

Als het niet klikt met je psycholoog zou ik eerst proberen een andere te zoeken die beter bij je past. Geef gewoon aan dat je niet denkt dat hij/zij je kan helpen en dat je het gevoel hebt dat de klik er niet is. Vaak is het even zoeken naar een psycholoog die bij jou past, maar ik zou het niet te snel opgeven. Reiki kan natuurlijk altijd, maar ik zou de waarde van professionele hulp niet gelijk afwijzen.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Sorella wo 17 aug 2011 - 6:34

Misschien is het inderdaad verstandig om het met elkaar te combineren. Was ook niet van plan om meteen mijn psycholoog op te zeggen, hoor! Maar ik denk gewoon niet dat dit de manier voor mij is. Buiten dat heb ik ook niet echt ene klik met die man, hij behandelt me een beetje als een kleuter. Maar tegelijkertijd durf ik niet om een ander te vragen omdat ik dat onaardig tegenover hem vind. Ik heb wel voor mezelf besloten dat ik in ieder geval aankomende keer nog naar hem toe ga en als ik dan nog steeds dat gevoel heb ga ik toch naar een ander.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Bet Weter wo 17 aug 2011 - 6:41

Sorella schreef:Misschien is het inderdaad verstandig om het met elkaar te combineren. Was ook niet van plan om meteen mijn psycholoog op te zeggen, hoor! Maar ik denk gewoon niet dat dit de manier voor mij is. Buiten dat heb ik ook niet echt ene klik met die man, hij behandelt me een beetje als een kleuter. Maar tegelijkertijd durf ik niet om een ander te vragen omdat ik dat onaardig tegenover hem vind. Ik heb wel voor mezelf besloten dat ik in ieder geval aankomende keer nog naar hem toe ga en als ik dan nog steeds dat gevoel heb ga ik toch naar een ander.
Ik wil je echt sterk aanraden om toch echt aan te geven dat je de therapie niet vindt werken. Ik heb op die manier kostbare jaren verspeelt aan therapeuten die niet bij mij pasten. Het komt heel vaak voor dat mensen aangeven dat de therapie niet werkt. Dus je hoeft je hiervoor echt niet te schamen. Je bent in therapie voor jezelf, niet om je therapeut tevreden te stellen.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Sorella wo 17 aug 2011 - 6:49

Bet Weter schreef:Ik wil je echt sterk aanraden om toch echt aan te geven dat je de therapie niet vindt werken. Ik heb op die manier kostbare jaren verspeelt aan therapeuten die niet bij mij pasten. Het komt heel vaak voor dat mensen aangeven dat de therapie niet werkt. Dus je hoeft je hiervoor echt niet te schamen. Je bent in therapie voor jezelf, niet om je therapeut tevreden te stellen.

Ik weet ook dat ik dat moet doen maar ik vind het zo moeilijk. Hij is ook echt een aardige man maar de klik is er gewoon niet. Het gekke is ook dat ze mij tijdens de intake hadden verteld dat ze een psychotherapeut voor me gingen zoeken en ik kreeg uiteindelijk een oproep voor een psycholoog. Ik heb door eerdere ervaringen niet zo'n hoge pet op van de hulpverlening en dit helpt ook allemaal niet echt.
Weet jij of ik het ik het bij die man zelf moet aangeven dat ik iemand anders wil?
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Bet Weter wo 17 aug 2011 - 6:53

Het kan allebei. Als je het eng vindt om tegen hem zelf te zeggen dan kan je het aangeven bij een ander , weet niet of je bij een centrum zit waar meerdere psychologen zitten? Zelf zou ik er eerder voor kiezen om het wel tegen hem te zeggen, dan kun je het ook uitleggen. Maar die mensen kunnen echt wel tegen een stootje! Je kunt gewoon aangeven dat je het fijne gesprekken vindt, maar dat wat jou betreft de klik er niet is en je het idee hebt dat je zo niet verder gaat komen. Ik snap dat het moeilijk is om te zeggen, maar hij snapt het echt wel. Zelf heb ik het eens een jaar met zo'n aardige man volgehouden, maar achteraf was dat vooral voor mezelf echt niet slim.

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Sorella wo 17 aug 2011 - 6:58

Ik ben via de huisarts doorverwezen naar PuntP, daar zitten meerdere psychiaters/psychologen bij elkaar.
Maandag over een week heb ik weer een afspraak, ik zal dan toch al mijn moed en lef bij elkaar moeten schrapen en het tegen hem zeggen.
Sorella
Sorella
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Woonplaats : Amsterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Bet Weter wo 17 aug 2011 - 7:00

Als je bij zo een zit dan kun je het eventueel ook bij iemand anders aangeven. Het is heel veel voorkomend in ieder geval. Succes!

Bet Weter
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 351
Punten : 372
Registratiedatum : 21-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Iemand bekend met reiki? Empty Re: Iemand bekend met reiki?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum