Spullen uit je kindertijd
+21
Summerlovin
Pommes
Frappuccino
Niekske
Parisienne
Sissi
Aziraphale
studiebol
Carmen_
Liadan
Slakje
Jasmine
Susan
Sorella
June
Bazinga
Toet
Lady Starstruck
Shisha
Gympie
rapa nui
25 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Spullen uit je kindertijd
We zijn bij mijn ouders de zolder aan het opruimen en ik kom dus mijn poppenwagen, poppen, poppenkleertjes (ik was een echte poppenmoeder), mijn eerste piepbeest (gekregen als kraamcadeautje) en piepkleine vestjes tegen die ik zelf als klein kindje heb gedragen. Nu brengen ze dit maar naar mij toe, is hun zolder wat leger en die van mij weer voller. Ik vind het toch nog zonde om het weg te doen, al gebruik ik het nooit meer maar eenmaal weggegooid is weggegooid en ik vind het ook nog wel speciaal om dit soort dingen af en toe te bekijken.
Hebben jullie nog speelgoed van jezelf? Schoolspullen of kleertjes? Bewaar je speciaal dingen voor eventuele eigen kinderen?
Hebben jullie nog speelgoed van jezelf? Schoolspullen of kleertjes? Bewaar je speciaal dingen voor eventuele eigen kinderen?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Spullen uit je kindertijd
Ik heb nog wat kleding van vroeger gekregen en een koffer vol barbies. De barbies zal ik uiteindelijk wel doorgeven aan mijn eigen dochtertje.
Gast- Gast
Ik heb laatst mijn kinderboeken opgehaald. Erg leuk om te zien. Toen heb ik ook gelijk mijn (meisjes)Lego meegenomen en ik begon gelijk te bouwen, haha. De barbies liggen volgens mij bij mijn zus.
Gympie- Kletskop
- Aantal berichten : 2131
Punten : 2367
Registratiedatum : 23-04-12
Ik heb alleen nog een knuffel van vroeger en er liggen nog disneyboekjes bij mijn ouders. Verder hebben mijn ouders helaas alles weggedaan en weggegeven.
Shisha- Ratel
- Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10
Mijn ouders hebben volgens mij geen kleertjes bewaard, maar wel alle boeken en speelgoed. Dat staat allebei bij mn ouders thuis en ik denk dat het daar voorlopig ook wel blijft. Als er kinderen komen kunnen die daar ermee spelen.
Gast- Gast
Ik heb een roze ton vol met barbies. Alleen ik was dat ding kwijt. Ik heb stad en land afgezocht maar hij was nergens te vinden. Tot ik ineens bij de verjaardag van mijn zwager kwam en ik daar zag dat alle nichtjes met mijn barbies aan het spelen waren! Mijn zus heeft dus mijn ton. Maar we moeten het nog steeds eens verdelen. Ik vergeet net steeds. Verder heb ik hier niet zoveel spullen van mijn zelf. Ligt volgens mij allemaal bij mijn moeder. Of mijn nichtje en neefje spelen ermee.
Lady Starstruck- Ratel
- Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11
Mijn moeder is toevallig ook bij ons de zolder aan het uitmesten en ik moet uitzoeken wat ik niet wil hebben. Ik kwam een doos tegen met alle schoolkranten waar een stukje over mij in stond (wel 30 denk ik). Daar ben ik nu overal de pagina's uit aan het halen die echt over mij gaan en die laat ik dan inbinden, echt hilarisch om terug te lezen maar ik vind het onzin om die volledige boeken te bewaren. Speelgoed e.d. ben ik nog niet uit wat ik daar mee ga doen.
Toet- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8740
Punten : 9873
Registratiedatum : 23-11-10
Ik heb mijn eerste (en enige?) jurkje ingelijst! En m'n geboorteknuffel (een big ass Olifant. Ja, want dat schreeuwt baby... Friggin' idiots) Verder geen speelgoed.. Ja, paar auto's, maar verder niks.
Er is door de jaren heen, tijdens verhuizingen, veel verloren gegaan, helaas. Geen idee waar 't gebleven is, stiefmoeder heeft een zooi weggegooid, al ontkent ze 't nu..
Er is door de jaren heen, tijdens verhuizingen, veel verloren gegaan, helaas. Geen idee waar 't gebleven is, stiefmoeder heeft een zooi weggegooid, al ontkent ze 't nu..
Bazinga- Ratel
- Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12
Toet schreef:Mijn moeder is toevallig ook bij ons de zolder aan het uitmesten en ik moet uitzoeken wat ik niet wil hebben. Ik kwam een doos tegen met alle schoolkranten waar een stukje over mij in stond (wel 30 denk ik). Daar ben ik nu overal de pagina's uit aan het halen die echt over mij gaan en die laat ik dan inbinden, echt hilarisch om terug te lezen maar ik vind het onzin om die volledige boeken te bewaren. Speelgoed e.d. ben ik nog niet uit wat ik daar mee ga doen.
Hierdoor denk ik pas weer aan de schoolkranten van de basisschool. Bij ons mocht altijd ongeveer de helft van de klas erin (om en om) en dan nog een stuk of vijf van de andere helft die iets leuks hadden. Iedereen maakte altijd tekeningen, maar ik schreef altijd gedichtjes of verhaaltjes en daardoor stond ik er vaak in, als afwisseling voor alle tekeningen. Ik heb echt geen idee meer wat ik toen allemaal schreef, dat zou ik graag nog eens willen zien. Sowieso al mijn schriften van 'stellen' vroeger zou ik graag nog lezen. Rapporten, schriften en dergelijke liggen nog bij mijn moeder op zolder. Volgens mij vindt ze dat ook alleen maar leuk, daar kijkt ze graag naar (ik ook, de tijd van hoge cijfers bekijk ik graag ).
June- Kletskop
- Aantal berichten : 1976
Punten : 2040
Registratiedatum : 04-06-12
Ik heb nog heel veel knuffels van vroeger waaronder m'n allereerste! Verder heb ik veel kinderboeken en heel veel schoolspullen. Mijn barbies en ander speelgoed heb ik toen ik er niet meer mee speelde verkocht op koninginnedag. Kleren heb ik volgens mij niet meer.
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Yrsa heeft pas mijn My Little Pony's gekregen. Bij mijn ouders liggen mijn poppen en staat een krat Fabuland en ik heb nog wat knuffels en boeken.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Ik heb nog wel wat van vroeger, maar helaas is het meeste kapot.
Mijn moeder was helaas niet zo zuinig op mijn spullen als ik vroeger, dus alles is tijdens de opslag op zolder kapot gegaan en anders zijn de kleine onderdelen zoek.
Deze twee vind ik nog het ergste. Uren heb ik hiermee gespeeld. Ik heb ook altijd gezegd: dit bewaar ik voor later als ik zelf kinderen heb. Ik heb alleen nog de molen, het huis (serre en binnenkant dak zijn kapot), Ă©Ă©n poppetje en Ă©Ă©n meubeltje. Ik kijk nog wel eens op marktplaats, maar degenen die ik tegenkom zijn altijd enorm ver hier vandaan en wil wel weten wat ik koop. Niet dat ik weer een kapotte koop.
Mijn moeder was helaas niet zo zuinig op mijn spullen als ik vroeger, dus alles is tijdens de opslag op zolder kapot gegaan en anders zijn de kleine onderdelen zoek.
Deze twee vind ik nog het ergste. Uren heb ik hiermee gespeeld. Ik heb ook altijd gezegd: dit bewaar ik voor later als ik zelf kinderen heb. Ik heb alleen nog de molen, het huis (serre en binnenkant dak zijn kapot), Ă©Ă©n poppetje en Ă©Ă©n meubeltje. Ik kijk nog wel eens op marktplaats, maar degenen die ik tegenkom zijn altijd enorm ver hier vandaan en wil wel weten wat ik koop. Niet dat ik weer een kapotte koop.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Ooh Jasmine dat huis op de linkse foto had ik vroeger ook. Ik was het helemaal vergeten! Komen ineens herinneringen omhoog bij het zien van die foto. Heet zo'n ding niet een Dusty huis ofzo?
Lady Starstruck- Ratel
Toet schreef:Mijn moeder is toevallig ook bij ons de zolder aan het uitmesten en ik moet uitzoeken wat ik niet wil hebben. Ik kwam een doos tegen met alle schoolkranten waar een stukje over mij in stond (wel 30 denk ik). Daar ben ik nu overal de pagina's uit aan het halen die echt over mij gaan en die laat ik dan inbinden, echt hilarisch om terug te lezen maar ik vind het onzin om die volledige boeken te bewaren. Speelgoed e.d. ben ik nog niet uit wat ik daar mee ga doen.
Ik krijg dus ook nog een stapel schoolkranten afgeleverd. Ik ga die niet allemaal bewaren maar wilde ze ook niet meteen in de oudpapierkliko gooien. Het lijkt me inderdaad leuk om ze nog eens door te bladeren. Als er iets speciaals in staat bewaar ik dat en dan gaat een groot deel er van wel weg. Speelgoed is er op zich niet al te veel, in de loop der jaren is er al wat weggegooid dus en dingen waar ik niets mee had gaan nu ook weg. Maar die barbies en andere poppen zijn toch nog te speciaal, mijn kindjes van vroeger
En ik vind een schoolschriftje ook nog wel leuk om te zien hoe mijn handschrift er eerder uit zag. Toen was het nog te lezen..
rapa nui- Kletskop
Ik heb 1 doos met allemaal herinneringen in.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Lady Starstruck schreef:Ooh Jasmine dat huis op de linkse foto had ik vroeger ook. Ik was het helemaal vergeten! Komen ineens herinneringen omhoog bij het zien van die foto. Heet zo'n ding niet een Dusty huis ofzo?
Klopt! Het Duftie-huis en de Duftie molen.
Jasmine- Ratel
- Aantal berichten : 3497
Punten : 3635
Registratiedatum : 30-05-11
Bazinga schreef:Ik heb mijn eerste (en enige?) jurkje ingelijst!
Wat een leuk idee! Ik had nog een doopmutsje waar ik ook zo iets mee wilde doen maar ik ben niet zo creatief dus heb het maar gewoon bewaard.
rapa nui- Kletskop
Jasmine schreef:Lady Starstruck schreef:Ooh Jasmine dat huis op de linkse foto had ik vroeger ook. Ik was het helemaal vergeten! Komen ineens herinneringen omhoog bij het zien van die foto. Heet zo'n ding niet een Dusty huis ofzo?
Klopt! Het Duftie-huis en de Duftie molen.
Duftie! Dat was het ja.
Lady Starstruck- Ratel
Ik had vroeger bij mijn oma zo'n Dufty-huis, daar zat ook een hondje bij dat heel lekker naar zeep rook.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Mijn dufty huis en molen en nog een ander ding staan nu op de kamer van mijn dochter, zij speelt er af en toe mee.
Mijn ouders hebben veel speelgoed van ons van vroeger bewaard. Een deel hebben ze bij hun staan zodat de kinderen er daar mee kunnen spelen. Maar een deel staat ook hier en daar speelt mijn dochter nu mee.
Ze doet momenteel veel met mijn barbies van vroeger (barbies, ken, skipper, meubeltjes, auto, veel kleren enz.). Ik heb ook nog een groot barbiehuis dat mijn opa nog voor mij gemaakt had, maar die krijgt ze denk ik volgend jaar pas.
Ze hadden ook veel puzzels en spelletjes en boeken bewaard.
Ik vind het echt heel leuk dat ze zoveel nog hebben bewaard en het is ook erg leuk om mijn kinderen er nu mee te zien spelen.
Mijn ouders hebben veel speelgoed van ons van vroeger bewaard. Een deel hebben ze bij hun staan zodat de kinderen er daar mee kunnen spelen. Maar een deel staat ook hier en daar speelt mijn dochter nu mee.
Ze doet momenteel veel met mijn barbies van vroeger (barbies, ken, skipper, meubeltjes, auto, veel kleren enz.). Ik heb ook nog een groot barbiehuis dat mijn opa nog voor mij gemaakt had, maar die krijgt ze denk ik volgend jaar pas.
Ze hadden ook veel puzzels en spelletjes en boeken bewaard.
Ik vind het echt heel leuk dat ze zoveel nog hebben bewaard en het is ook erg leuk om mijn kinderen er nu mee te zien spelen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik heb al mijn kinderboeken nog die ik gebruik als lesmateriaal. Mijn moeder heeft nog heel veel schoolschriften. Speelgoed volgens mij niet meer. Ik was als klein kind al een ernstige lezer dus dat is me ook het meest dierbaar.
Carmen_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 312
Punten : 323
Registratiedatum : 27-10-12
Ik heb niks meer... Vroeger vond ik het wel lekker opruimen, maar nu vind ik het jammer. Mijn lievelingspop niet meer, geen babykleertjes meer, geen boeken meer...
Mijn moeder heeft wel altijd een plakselmap bijgehouden met knutsels, krantenartikelen waar ik in stond, rapporten, en zelfs m'n veterstrikdiploma.
Mijn moeder heeft wel altijd een plakselmap bijgehouden met knutsels, krantenartikelen waar ik in stond, rapporten, en zelfs m'n veterstrikdiploma.
Gast- Gast
Alles staat bij mijn vader op de zolder.
Mijn vader bewaard alles voor zijn eventuele kleinkinderen. Persoonlijk zou ik het niet hoeven hebben. Niet omdat ik er geen waarde aan hecht, maar omdat het hier ook maar een sta in de weg zou zijn.
Vraag me weleens af of mijn favoriete boerderij nog geluidjes maakt. En of het piemeltje van mijn mannelijke plaspop niet helemaal weggeteerd is.
Mijn vader bewaard alles voor zijn eventuele kleinkinderen. Persoonlijk zou ik het niet hoeven hebben. Niet omdat ik er geen waarde aan hecht, maar omdat het hier ook maar een sta in de weg zou zijn.
Vraag me weleens af of mijn favoriete boerderij nog geluidjes maakt. En of het piemeltje van mijn mannelijke plaspop niet helemaal weggeteerd is.
Gast- Gast
Toen mijn ouders 8 jaar geleden zijn verhuisd heb ik al mijn school spullen uitgezocht, ik bewaarde echt rare dingen, zoals repetities enzo, echt wat moet je er mee toen heb ik flink veel weggegooid.
Toen ik zwanger was heeft mijn moeder in hun nieuwe huis weer eens de boel uitgezocht, ze had wat kleertjes van me bewaard, maar sommige waren echt wel lelijk geworden dus daar is weer veel van weg gegaan. Verder heeft mijn moeder heel veel speelgoed bewaard, barbie's en toebehorens en duplo en lego, ik had van dat roze meisjes lego. Echt wel leuk dat ze dat bewaard heeft. Ik denk dat ik dat bij haar laat liggen hebben de meiden later wat te spelen als ze daar zijn.
Toen ik zwanger was heeft mijn moeder in hun nieuwe huis weer eens de boel uitgezocht, ze had wat kleertjes van me bewaard, maar sommige waren echt wel lelijk geworden dus daar is weer veel van weg gegaan. Verder heeft mijn moeder heel veel speelgoed bewaard, barbie's en toebehorens en duplo en lego, ik had van dat roze meisjes lego. Echt wel leuk dat ze dat bewaard heeft. Ik denk dat ik dat bij haar laat liggen hebben de meiden later wat te spelen als ze daar zijn.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Ik heb mijn Boomhuis nog, Barbies, spelletjes en puzzels en laatst had m'n moeder m'n trolletjes-verzameling gevonden op zolder dus die heb ik nu ook hier liggen
Nichtjes enzo spelen nu ook graag met mijn Barbies en Boomhuis, erg leuk.
Mijn trolletjes!
Nichtjes enzo spelen nu ook graag met mijn Barbies en Boomhuis, erg leuk.
Mijn trolletjes!
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Straffen tijdens onze kindertijd
» Eigen spullen
» Uitlenen van spullen
» spullen weggeven
» Teveel spullen.