Eigen spullen
4 plaatsers
Pagina 1 van 1
Eigen spullen
Nu de jongste tijgert, gaat ze de hele kamer door en ze vindt het speelgoed van mijn oudste dochter erg interessant. Mijn oudste dochter wordt heel boos als ze aan haar speelgoed komt en loopt de hele dag angstvallig haar speelgoed te verplaatsen naar de kant van de kamer waar mijn jongste dochter niet is.
Hoe gaan jullie hier mee om? Het drukt de sfeer momenteel nogal, mijn oudste loopt de hele dag: 'neeehee, afblijven!' te roepen. Aan de ene kant snap ik dat mijn oudste wat spulletjes voor zichzelf wil hebben, aan de andere kant is het nogal moeilijk te voorkomen dat er aan haar speelgoed wordt gezeten.
Hoe gaan jullie hier mee om? Het drukt de sfeer momenteel nogal, mijn oudste loopt de hele dag: 'neeehee, afblijven!' te roepen. Aan de ene kant snap ik dat mijn oudste wat spulletjes voor zichzelf wil hebben, aan de andere kant is het nogal moeilijk te voorkomen dat er aan haar speelgoed wordt gezeten.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Re: Eigen spullen
Misschien kan je voor je oudste een aparte bak (met deksel) maken waar ze haar spullen in kwijt kan. Ook kan je haar voorstellen aan de eettafel te gaan spelen, zodat de jongste niet af kan pakken. Misschien is het ook nog een optie om haar op haar eigen kamer te laten spelen?
Toch ben ik ook van mening dat ze uiteindelijk moet snappen dat ze ook samen kunnen spelen. Natuurlijk zijn er spullen die alleen van haar zijn en zullen blijven, maar je kan haar ook proberen te laten wennen aan het idee dat zusje op haar manier ook mee kan spelen. Door bijvoorbeeld de oudste te vragen waar de jongste dan wel even mee mag spelen van haar speelgoed.
Toch ben ik ook van mening dat ze uiteindelijk moet snappen dat ze ook samen kunnen spelen. Natuurlijk zijn er spullen die alleen van haar zijn en zullen blijven, maar je kan haar ook proberen te laten wennen aan het idee dat zusje op haar manier ook mee kan spelen. Door bijvoorbeeld de oudste te vragen waar de jongste dan wel even mee mag spelen van haar speelgoed.
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik heb C.eline aangeleerd dat J.ulian met alles mag spelen wat op de grond staat. Mits zij daar natuurlijk niet mee aan het spelen is op dat moment. Andersom geldt dit natuurlijk ook. Toen J.ulian nog kleiner was, liet ik C.eline altijd spelen aan de eettafel, als ze echt niet wilde dat J.ulian er aan zat, zo kon hij er niet bij. Nu werkt dat niet meer, aangezien J.ulian nu ook op de stoelen kan klimmen en bij de tafel kan.
Het is nu dus weer even hameren op het 'samen spelen' en elkaar(en het speelgoed wat de ander heeft) met rust laten, als de ander niet samen wil spelen op dat moment. Dit kost me de laatste weken ook wel weer behoorlijk wat energie(ik voel me soms net een politieagent), maar ik ga er van uit dat dit weer zijn vruchten afwerpt.
C.eline heeft nu ook wat spulletjes op haar slaapkamer staan, waar zij mag bepalen wie daar aan komt en wie daar sowieso komt. J.ulian is daar nu nog te klein voor, maar die mag dat straks natuurlijk ook. Zo houden ze de controle over hun 'eigen speelgoed' en is het speelgoed beneden gewoon voor iedereen.
Maar het is lastig en energieslurpend, ik weet er alles van;).
Het is nu dus weer even hameren op het 'samen spelen' en elkaar(en het speelgoed wat de ander heeft) met rust laten, als de ander niet samen wil spelen op dat moment. Dit kost me de laatste weken ook wel weer behoorlijk wat energie(ik voel me soms net een politieagent), maar ik ga er van uit dat dit weer zijn vruchten afwerpt.
C.eline heeft nu ook wat spulletjes op haar slaapkamer staan, waar zij mag bepalen wie daar aan komt en wie daar sowieso komt. J.ulian is daar nu nog te klein voor, maar die mag dat straks natuurlijk ook. Zo houden ze de controle over hun 'eigen speelgoed' en is het speelgoed beneden gewoon voor iedereen.
Maar het is lastig en energieslurpend, ik weet er alles van;).
RiLiJu- Prater
- Aantal berichten : 500
Punten : 623
Registratiedatum : 10-07-11
Haha, hier precies hetzelfde. Toen A. nog wat rolde maar niet de hele kamer doorging bracht ze alle spullen van haar naar hem toe. H. vond alles best en hij mocht zélfs met Julia spelen! Daar mogen wij b.w.v. nog niet eens naar wijzen. Julia is heilig.
Maar nu A. zelf op jacht gaat naar haar spullen vind ze het zo leuk niet meer.
Een tijd lang pakte ze steeds A. zijn spullen. Die pakte wij dan af na een paar keer vragen of ze ze terug wilde geven en gaven we terug aan A.
Dat vond ze niet leuk, wilde ze mee spelen. Wij legde steeds uit dat A. ook met haar spulletjes wil spelen en nu gaat het langzaam de goede kant op. Samen spelen, samen delen zegt ze dan
Hier heb ik ook verteld dat ze ergens mee wil spelen wat A. niet mag hebben, dat ze aan tafel moet zitten of op de bank.
Maar nu A. zelf op jacht gaat naar haar spullen vind ze het zo leuk niet meer.
Een tijd lang pakte ze steeds A. zijn spullen. Die pakte wij dan af na een paar keer vragen of ze ze terug wilde geven en gaven we terug aan A.
Dat vond ze niet leuk, wilde ze mee spelen. Wij legde steeds uit dat A. ook met haar spulletjes wil spelen en nu gaat het langzaam de goede kant op. Samen spelen, samen delen zegt ze dan
Hier heb ik ook verteld dat ze ergens mee wil spelen wat A. niet mag hebben, dat ze aan tafel moet zitten of op de bank.
Gast- Gast
Veel spullen heb ik ook gewoon keer op keer uitgelegd dat het van Joris is, maar dat zijn zus er ook mee mag spelen net zo goed als hij met haar speelgoedjes speelt. Als hij ongestoord wil spelen kan hij aan tafel gaan zitten of op zijn kamertje. En ze gaan op ma/di/wo ochtend naar kdv, en als we dan thuis komen gaat Milou eerst slapen tot een uur of 4. Dus er zijn ook dingen waarvan we vooralsnog hebben afgesproken dat hij daar alleen mee speelt als Milou slaapt.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» spullen weggeven
» Kampeer spullen
» baby spullen via marktplaats
» Op vakantie, wie pakt de spullen?
» beschimmelde mandarijn in tas met spullen
» Kampeer spullen
» baby spullen via marktplaats