spullen weggeven
+21
tweeling
koNijntje
Highway
Dille
Shopaholic
Fiebje
studiebol
Filoria
Paper Crown
PapillonRose
Coco
Twellie
Susan
Linda
woezel
CCC
Pussycat
Flower_L
Jazzlyn
SarahKey
Wennes
25 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
spullen weggeven
Wij waren de eerste in de familie die kinderen kregen en wij hebben alles zelf aan moeten schaffen.
Nu krijgen mijn broer en zijn vriendin en schoonzus met vriend ook een kleine.
Er wordt nu af en toe gezegd dat als onze kids er geen gebruik er meer van maken dat wij het (met name aan schoonzus) kunnen geven. De bedoeling was bij ons om de spullen op mp te zetten.
Toevallig zijn ze beiden bezig met een nieuw huis dus komen ze voor kosten te staan.
alleen heb ik op dit moment geen baan en kunnen wij zelf de centen goed gebruiken.
Wat zouden jullie in deze situatie zeggen/doen?
Nu krijgen mijn broer en zijn vriendin en schoonzus met vriend ook een kleine.
Er wordt nu af en toe gezegd dat als onze kids er geen gebruik er meer van maken dat wij het (met name aan schoonzus) kunnen geven. De bedoeling was bij ons om de spullen op mp te zetten.
Toevallig zijn ze beiden bezig met een nieuw huis dus komen ze voor kosten te staan.
alleen heb ik op dit moment geen baan en kunnen wij zelf de centen goed gebruiken.
Wat zouden jullie in deze situatie zeggen/doen?
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Re: spullen weggeven
Ik zou het op marktplaats zetten en eventueel de link aan hun geven. Als ze iets willen overnemen kunnen ze er best voor betalen en dat hoeft echt niet de volle prijs te zijn. Jullie moesten ook alles aanschaffen en dat heeft ook aardig wat geld gekost.
Ik heb daar nu ook mee te maken. Je weet dat ik het gewoon verkoop. Ze mag sommige dingen best hebben voor een zacht prijsje. Maar dingen met een waarde van 100 + niet, ja die mag ze tegen het bod wat ik heb gekregen. Wij kunnen het ook hard genoeg gebruiken nu.
Sommige dingen die maar een paar euro opleveren geef ik wel gemakkelijker weg!
Sommige dingen die maar een paar euro opleveren geef ik wel gemakkelijker weg!
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
Over kleine dingen zou ik niet heel moeilijk over doen, maar duurdere kleertjes en dingen...vragen of ze over willen kopen en anders mp.
Zou het overigens helemaal niet fijn vinden om zomaar dingen te krijgen van mensen die er zelf 100% voor hebben betaald.
Zou het overigens helemaal niet fijn vinden om zomaar dingen te krijgen van mensen die er zelf 100% voor hebben betaald.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Tja het ligt er inderdaad aan...
Als ik het geld zelf hard nodig heb dan geef ik niet (alles) gratis weg.
Maar als ik weet dat diegene zelf weinig geld heeft en ik zit er niet om te springen dan kan ik best wel dingen gratis weggeven. Maar bij dure dingen zou ik denk ik wel een (klein) bedrag vragen.
Maar als ik weet dat diegene zelf weinig geld heeft en ik zit er niet om te springen dan kan ik best wel dingen gratis weggeven. Maar bij dure dingen zou ik denk ik wel een (klein) bedrag vragen.
Pussycat- Ratel
- Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10
Ik snap ook niet zo goed dat dat gelijk verwacht wordt. Jullie hebben dat toch ook gewoon aangeschaft en betaald? Ik zou dan ook echt nooit verwachten dat je het zomaar krijgt. Pech voor hun dat ze veel kosten hebben, maar zij wilden toch ook zelf dat kind? Dan hoef je niet gelijk iemand 'zielig' te vinden en het maar te geven. Ik zou het inderdaad op marktplaats zetten, vertellen dat ze het voor een leuke prijs van je over kunnen nemen, maar jullie het geld ook gewoon goed kunnen gebruiken zelf.
Gast- Gast
Gewoon op MP zetten, jullie hebben er zelf voor betaald en het kost allemaal al genoeg geld. Vind het nogal wat om dat even te zeggen tegen mensen trouwens... Hoe kunnen zij zoiets nou bepalen?
CCC- Ratel
- Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10
Ik denk dat het weinig geld hebben in deze situatie niet de juiste manier van omschrijven is. Ze krijgen een nieuw huis, ja daar horen kosten bij. Als je dan ook zwanger bent moet je keuzes maken, misschien een iets goedkopere vloer? Minder duur behang? Niet iemand anders laten opdraaien voor jou mooie luxe vloer omdat jij de spullen zo krijgt en dus in andere dingen het geld stopt (mocht dit zo zijn )Pussycat schreef:Tja het ligt er inderdaad aan...
Jazzlyn- Prater
- Aantal berichten : 1317
Punten : 1579
Registratiedatum : 05-06-11
SarahKey schreef:Ik zou het op marktplaats zetten en eventueel de link aan hun geven. Als ze iets willen overnemen kunnen ze er best voor betalen en dat hoeft echt niet de volle prijs te zijn. Jullie moesten ook alles aanschaffen en dat heeft ook aardig wat geld gekost.
+1
Gast- Gast
Hmm als je het zo zegt... Ik was ook zwanger toen we dit huis kochten. (we kregen de sleutel en 3 weken later had ik positief getest )
Maar ik heb toen van niemand gratis spullen gekregen. Dat zou ik trouwens ook nooit verwachten van iemand. Het zal ook wel schelen dat ik Ă©Ă©n van de eerste in de familie ben met kinderen.
Maar goed wij moesten ook alles nieuw kopen en verfen etc... en dan moet je soms keuzes maken ja.
Dan zou ik het ze aanbieden en dan erbij zeggen dat ze het mogen overkopen als ze willen.
Maar verwachten zij echt dat zij het gewoon maar krijgen dan?
Ik keek ook meer naar mezelf eigenlijk. Bijvoorbeeld mijn zusje die heeft gewoon echt geen cent te makken en begint gelukkig ook nog niet aan kinderen. Heeft ook geen vriend meer Maar stel:
Dan weet ik wel dat ik het aan iemand geef die het echt nodig heeft zeg maar.
Maar ik heb toen van niemand gratis spullen gekregen. Dat zou ik trouwens ook nooit verwachten van iemand. Het zal ook wel schelen dat ik Ă©Ă©n van de eerste in de familie ben met kinderen.
Maar goed wij moesten ook alles nieuw kopen en verfen etc... en dan moet je soms keuzes maken ja.
Dan zou ik het ze aanbieden en dan erbij zeggen dat ze het mogen overkopen als ze willen.
Maar verwachten zij echt dat zij het gewoon maar krijgen dan?
Ik keek ook meer naar mezelf eigenlijk. Bijvoorbeeld mijn zusje die heeft gewoon echt geen cent te makken en begint gelukkig ook nog niet aan kinderen. Heeft ook geen vriend meer Maar stel:
Pussycat- Ratel
Pussycat schreef:
Maar dan is het jouw eigen keuze, dat vind ik al heel anders dan dat mensen het benoemen voor jou.
Gast- Gast
Wij waren ook de eerste. Mijn zus heeft wel dingen van ons geleend.
Nu zet ik het meeste op marktplaats. Als we iets nog hebben kan het geleend worden en anders is het pech.
Nu zet ik het meeste op marktplaats. Als we iets nog hebben kan het geleend worden en anders is het pech.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Ik heb zelf een hekel aan om dingen op marktplaats te zetten, dus wij zijn heel makkelijk met dingen weggeven. Best zonde eigenlijk, want we zouden het geld ook goed kunnen gebruiken.
Ik zou het gewoon uitleggen dat jullie het geld nodig hebben en dat jullie het daarom niet gratis weg kunnen geven. Ik denk dat bijna iedereen daar wel begrip voor op kan brengen als je daar gewoon eerlijk over bent.
Ik zou het gewoon uitleggen dat jullie het geld nodig hebben en dat jullie het daarom niet gratis weg kunnen geven. Ik denk dat bijna iedereen daar wel begrip voor op kan brengen als je daar gewoon eerlijk over bent.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Pippa schreef:Pussycat schreef:
Maar dan is het jouw eigen keuze, dat vind ik al heel anders dan dat mensen het benoemen voor jou.
Zie daarom de rest van mijn reactie.
Wat je nu hebt gequote is een reactie op mijn vorige reactie.
Pussycat- Ratel
Anders zeg je dat ze het kunnen lenen, zodat je het daarna nog kunt verkopen?
Als je dat ook niet wil omdat je het gewoon nu wil verkopen dan is dat natuurlijk ook je goed recht, het slaat nergens op dat zij alles maar gratis mogen opeisen.
Als je dat ook niet wil omdat je het gewoon nu wil verkopen dan is dat natuurlijk ook je goed recht, het slaat nergens op dat zij alles maar gratis mogen opeisen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou alles aan mijn broer geven als hij een kind zou krijgen maar dan wel uit vrij wil en niet omdat de verwachting is dat ik dat doe. Wanneer ik in een financiel moeilijk situatie zou belanden, ging alles op Marktplaats.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Kleren, ongebruikte bekers/flessen etc heb ik van mijn dochter aan mijn broer gegeven, van mijn zoontje aan nichtjes. Maar wel uit vrije wil. Elektrische schommelstoel van 175 en een springstoel van 80 euro mogen ze ook gebruik van maken maar wil ik terug als we zelf weer een kleintje verwachten.
Veel little people speelgoed is nu ook naar mijn broer, maar meer omdat ik te lui ben om steeds pakketjes op de post te doen. Ongedragen dure schoenen heb ik dan wel weer verkocht en wat shirtjes van Burberry omdat ik het onzin vond om die door te geven.
Edit: als je het geld zelf goed kunt gebruiken zou ik het overigens gewoon verkopen via mp. Ze hebben waarschijnlijk zelf voor een kindje en ander huis gekozen. Dan is het niet aan jou om hun kosten te besparen. Vind zulke verwachtingen ook best aso eigenlijk.
Veel little people speelgoed is nu ook naar mijn broer, maar meer omdat ik te lui ben om steeds pakketjes op de post te doen. Ongedragen dure schoenen heb ik dan wel weer verkocht en wat shirtjes van Burberry omdat ik het onzin vond om die door te geven.
Edit: als je het geld zelf goed kunt gebruiken zou ik het overigens gewoon verkopen via mp. Ze hebben waarschijnlijk zelf voor een kindje en ander huis gekozen. Dan is het niet aan jou om hun kosten te besparen. Vind zulke verwachtingen ook best aso eigenlijk.
Laatst aangepast door Coco op di 4 dec 2012 - 23:21; in totaal 1 keer bewerkt
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Als ik het zelf te goed zou kunnen gebruiken, dan zou ik het op MP zetten. Kon ik het missen, dan zou ik mijn broertjes zo geven wat ze kunnen gebruiken, maar dan wel omdat ik dat leuk vind om te doen, en niet omdat het wordt verwacht. Ik vind het ook best vreemd dat het min of meer wordt verwacht.
En anders zou ik eventueel ook wel spullen uitlenen, en daarna verkopen. Bijvoorbeeld een badje met standaard ofzo, dat slijt als het goed is niet enorm en kan daarna ook nog op MP. Behalve als ik het geld direct zou kunnen gebruiken, dan zou het meteen op MP gaan hier.
Ik zou het mijn familie echt van harte gunnen hoor, maar zou wel eerst kijken naar mijn eigen situatie en wat daar handig voor is.
En anders zou ik eventueel ook wel spullen uitlenen, en daarna verkopen. Bijvoorbeeld een badje met standaard ofzo, dat slijt als het goed is niet enorm en kan daarna ook nog op MP. Behalve als ik het geld direct zou kunnen gebruiken, dan zou het meteen op MP gaan hier.
Ik zou het mijn familie echt van harte gunnen hoor, maar zou wel eerst kijken naar mijn eigen situatie en wat daar handig voor is.
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Maar ik lees nergens dat ze 't eisen? Ze vragen toch ook niet ik wil dat hebben/krijgen zonder iets voor te geven? Je kan toch wat je hier zegt Wennes tegen hen zeggen:
'Jongens, we wilden 't verkopen omdat we 't geld goed kunnen gebruiken..' Ze zullen dat snappen hoor, want de babyuitzet is niet 't enige wat je ooit voor je kind moet kopen, ze groeien nog een hele tijd door en hebben continu nieuwe dingen nodig.
Ik zou aan ze vragen waar ze interesse in hebben en dan 1 prijs maken. Ik zou 't liever voor minder aan mijn familie 'verkopen' dan wachten op een koper op MP!
'Jongens, we wilden 't verkopen omdat we 't geld goed kunnen gebruiken..' Ze zullen dat snappen hoor, want de babyuitzet is niet 't enige wat je ooit voor je kind moet kopen, ze groeien nog een hele tijd door en hebben continu nieuwe dingen nodig.
Ik zou aan ze vragen waar ze interesse in hebben en dan 1 prijs maken. Ik zou 't liever voor minder aan mijn familie 'verkopen' dan wachten op een koper op MP!
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Begrijp ik goed dat ze zelf hebben gezegd dat ze de spullen willen hebben? Of hebben andere familieleden lopen hinten?
Als ik in jouw situatie zat had ik mijn spullen met liefde weggegeven. Dat 'met liefde' zou een stuk minder worden als mensen opvallend gaan zitten azen op de spullen.
Als ik in jouw situatie zat had ik mijn spullen met liefde weggegeven. Dat 'met liefde' zou een stuk minder worden als mensen opvallend gaan zitten azen op de spullen.
Filoria- Ratel
- Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Nou weggeven vind ik niet dat je zo maar hoeft te doen.
Ik zou aangeven dat je het wilt verkopen en dat zij het ook mogen overkopen als ze daar belangstelling voor hebben.
Ik heb ook veel dingen aan mijn zus gedaan, zij vroeg wat ik er voor wilde hebben en toen heb ik gezegd dat ik wel kadobonnen van een winkel wilde, zodat ik weer nieuwe dingen kon kopen. Maar ik heb vooral kleding gegeven. De box, de maxicosi's die heb ik verkocht.
Ik zou aangeven dat je het wilt verkopen en dat zij het ook mogen overkopen als ze daar belangstelling voor hebben.
Ik heb ook veel dingen aan mijn zus gedaan, zij vroeg wat ik er voor wilde hebben en toen heb ik gezegd dat ik wel kadobonnen van een winkel wilde, zodat ik weer nieuwe dingen kon kopen. Maar ik heb vooral kleding gegeven. De box, de maxicosi's die heb ik verkocht.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Een vriendin van mij is ook zwanger en die hebben we het eea geleend; badje, wipper, kinderwagen kleedjes etc. Zodra hun meisje eruit is gegroeid of ik zwanger ben dan krijgen we het weer terug. Een deel vd kleren bewaar en een deel wordt verkocht. Die geef ik niet weg.
Als jezelf het geld goed kunt gebruiken zou ik het ook niet weggeven maar verkopen. Of laat hun je vraagprijs weten vd grote dingen zodat zij een goed bod kunnen doen.
Ik zou mezelf ongemakkelijk voelen als ik zomaar alles zou krijgen. Wij hebben het kamertje ook gekregen van familie maar hebben in ruil daarvoor een kast en bureau gekocht voor neefje. Dus eigenlijk geruild. Misschien is dat nog een optie.
Als jezelf het geld goed kunt gebruiken zou ik het ook niet weggeven maar verkopen. Of laat hun je vraagprijs weten vd grote dingen zodat zij een goed bod kunnen doen.
Ik zou mezelf ongemakkelijk voelen als ik zomaar alles zou krijgen. Wij hebben het kamertje ook gekregen van familie maar hebben in ruil daarvoor een kast en bureau gekocht voor neefje. Dus eigenlijk geruild. Misschien is dat nog een optie.
Fiebje- Prater
- Aantal berichten : 1476
Punten : 1552
chococupcake schreef:Gewoon op MP zetten, jullie hebben er zelf voor betaald en het kost allemaal al genoeg geld. Vind het nogal wat om dat even te zeggen tegen mensen trouwens... Hoe kunnen zij zoiets nou bepalen?
+1
Shopaholic- Kletskop
- Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12
Ligt eraan wat en hoe duur het is geweest. Wij hebben zelf erg veel gekregen, en die dingen zal ik ook gemakkelijk weer doorgeven. Ook kleertjes mogen vrienden of familie zo van me overnemen of speelgoed. Dingen als draagdoek/dragers, zouden ze wel van me mogen lenen maar wil ik wel terug of zouden ze misschien - ooit, als er hier zeker geen volgend kindje meer zou komen - over mogen kopen.
Gast- Gast
Mijn broer vraagt nergens om, en hen heb ik al wel het basketbal beloofd.
Mijn schoonzus en schoonfamilie gaan ervan uit dat we alles weggeven. Toen wij de kinderwagen kochten zei schoonzus letterlijk dat wij een degelijke wagen moesten kopen zodat zij die van ons kan krijgen. Ook nu zegt ze dat wij een box bij schoonmoeder hebben staan dat zij die mooi kan gebruiken, zo ook met de meubeltjes die daar staan en onze maxi cosi.
Mijn schoonzus en schoonfamilie gaan ervan uit dat we alles weggeven. Toen wij de kinderwagen kochten zei schoonzus letterlijk dat wij een degelijke wagen moesten kopen zodat zij die van ons kan krijgen. Ook nu zegt ze dat wij een box bij schoonmoeder hebben staan dat zij die mooi kan gebruiken, zo ook met de meubeltjes die daar staan en onze maxi cosi.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Kaartjes pretpark Slagharen; weggeven?
» Uitlenen van spullen
» Eigen spullen
» Spullen verkopen
» Op vakantie, wie pakt de spullen?
» Uitlenen van spullen
» Eigen spullen
» Spullen verkopen
» Op vakantie, wie pakt de spullen?
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: