Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Teveel spullen.

+9
Zonnetje
luenca
Jasmine
Caresses
VeryCherry
Caroow
Leine
Susan
Yaelynn
13 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Teveel spullen.

Bericht  Yaelynn do 10 nov 2011 - 8:38

Misschien dat je jezelf er ook in herkent maar: wij hebben teveel spullen! Of eerlijk gezegd IK heb teveel spullen. Mijn vriend gekscheert weleens dat ik een winkel zou kunnen beginnen of dat ik met mijn spullen wel 2 huizen kan vullen/inrichten.

Wij houden 1x per half jaar een grote opruimbeurt/schoonmaak waarbij soms wel 7 vuilniszakken (de grote) naar de kringloop gaan. Erg moeilijk voor mij want ik ben een verzamel- en aan.elk.dingetje.zit.een.verhaaltje.mens. In het verleden heb ik weleens dingen weg gedaan die ik een week later nodig had(dat bleek dus zo). Sindsdien is het "hutjemutje verzamelen" een tikkie erger geworden.

Heeft iemand tips? (Hoe ik eroverheen kom, of hoe te voorkomen).

XxX Gaby.

PS. Hartstikke leuk hier!! Wink

Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11
Woonplaats : Amersfoort

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Susan do 10 nov 2011 - 8:47

Ja, wij hebben ook wel redelijk veel spullen, maar het begint al minder te worden, de rommel van ons dan. Vroeger kocht ik heel erg veel kleren en hij heel veel computerspul en dat hebben we wel geminderd. Nu hebben we twee kinderen die samen weer heel veel spullen hebben.

Ik heb nu ook een e-reader besteld, dat scheelt hopelijk ook veel in de rommel, want ik kocht/koop ook behoorlijk veel boeken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 8:49

Ik heb geen tips maar vind het wel heeeeuuul erg herkenbaar. Ik hou dit topic dus even in de gaten.
Ik denk en vind van alles dat ik het ooit nog wel eens nodig ga hebben en alles wat ik mee naar huis kan slepen, sleep ik mee. Ik ben net een hamster!! Alleen ik pas zo zelf niet meer in mijn holletje.

Goed dat jullie de spullen die jullie weg doen naar de kringloop brengen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 8:54

Wij hebben ook veel te veel spullen. Nu er een baby op komst is, hebben we dus een kamer leeg moeten pakken. Nu staat er een andere kamer tot aan het plafond vol met van alles en nog wat. De deur kan nog net open. En dan hebben we al veel weggegooid :shock: . De Kringloop is vorige week nog langs geweest, maar er moet nog veel meer weg. Ik ben al spullen aan het weggeven in de familie en vriendengroep.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 8:56

Zorgen dat je een niet te groot huis hebt, met minimale ruimtes...zodat het ook echt vol is als je veel hebt Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 9:03

Theedoosje schreef:Zorgen dat je een niet te groot huis hebt, met minimale ruimtes...zodat het ook echt vol is als je veel hebt Laughing
Geloof me, dat heb ik!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 9:04

Haha, dat heeft hier ook niet geholpen smile.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 9:06

En ik heb niet eens een man of kind laughcry

Edit: die passen er ook niet meer bij !!!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 9:12

ik ben helemaal geen verzamelaar, maar sinds onze dochter er is groeien we uit ons huis w.b. de spullen die we hebben. Op één of andere manier vind ik het wel moeilijk om afstand te doen van haar spullen, maar niet van die van mij.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Leine do 10 nov 2011 - 9:12

Smikkell schreef:
Theedoosje schreef:Zorgen dat je een niet te groot huis hebt, met minimale ruimtes...zodat het ook echt vol is als je veel hebt Laughing
Geloof me, dat heb ik!
Ik ook, dat helpt echt niet! Ik schaamde me dood met verhuizen, er kwam geen einde aan die dozen. En mijn ooms zich maar afvragen hoe ik dat in hemelsnaam allemaal in mijn kamer zou krijgen.. Laughing

Dus eh, tips heb ik niet.
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 9:24

Toen ik nog samenwoonde, en vervolgens thuis woonde, was ik een meester in het verzamelen/opbergen. Ik geloof dat er nog steeds zakken met kleding, tassen en spullen achter het schot bij mijn moeder staat, ook al heb ik nu gezegd dat ze, ze best weg mag doen. Ik wil niet meer weten wat er in de zakken zitten, want ik ben bang dat ik het alsnog wil houden.

Nu ik op mezelf woon en slechts één slaapkamer en een berghok heb, ben ik zeer selectief met het bewaren van spullen. Dingen die ik niet wil houden in huis, maar ooit weleens op marktplaats wil zetten, staan in mijn berging. Dingen waar ik het nut niet meer van inzie, zoals kleding die ik toch niet meer pas, breng ik gelijk naar het Leger des Heils etc.

Herinnert me dat ik de berging even moet opruimen. En de dingen die ik niet meer in huis wil op MP moet plaatsen. En ik hoop dat paps straks naar de stort gaat, want ik moet mijn balkonmeubelen kwijt (groeien een soort van paddestoelen op :P), want dan kan ik hem eindelijk winterklaar maken.

Volgens mij is de enige remedie selecteren. Wat wil je ermee? Wat wil je er niet mee? Ga je het op korte termijn nog gebruiken? Twijfelgeval? Etc. Ik vond het moeilijk, maar heb het nu aardig, voor mezelf, onder de knie.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 9:27

Leine schreef:
Smikkell schreef:
Theedoosje schreef:Zorgen dat je een niet te groot huis hebt, met minimale ruimtes...zodat het ook echt vol is als je veel hebt Laughing
Geloof me, dat heb ik!
Ik ook, dat helpt echt niet! Ik schaamde me dood met verhuizen, er kwam geen einde aan die dozen. En mijn ooms zich maar afvragen hoe ik dat in hemelsnaam allemaal in mijn kamer zou krijgen.. Laughing

Dus eh, tips heb ik niet.
Ik ben al zo vaak verhuisd en ik heb al zo vaak van die blikken gehad van de mensen die me kwamen helpen. Even Smikkell helpen verhuizen, dat doen we. Klein kamertje, klein huisje, niets aan de hand angel

Ik woon nu 5 jaar in dit huis. Voor het eerst zo lang op een en de zelfde plek. Het maakt het probleem alleen maar erger. Verhuizen doet nog wel eens opruimen.

Ik ben wel blij dat er meer mensen zo zijn laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Leine do 10 nov 2011 - 9:28

Maura schreef:Volgens mij is de enige remedie selecteren. Wat wil je ermee? Wat wil je er niet mee? Ga je het op korte termijn nog gebruiken? Twijfelgeval? Etc. Ik vond het moeilijk, maar heb het nu aardig, voor mezelf, onder de knie.
Klinkt best logisch. Het 'nadeel' is, ik doe een opleiding waar je alles, ooit nog wel een keer kan gebruiken. (En dan bij voorkeur dingen die je net de week daarvoor eindelijk weg gegooid hebt. laughcry )
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 9:31

Leine schreef:
Maura schreef:Volgens mij is de enige remedie selecteren. Wat wil je ermee? Wat wil je er niet mee? Ga je het op korte termijn nog gebruiken? Twijfelgeval? Etc. Ik vond het moeilijk, maar heb het nu aardig, voor mezelf, onder de knie.
Klinkt best logisch. Het 'nadeel' is, ik doe een opleiding waar je alles, ooit nog wel een keer kan gebruiken. (En dan bij voorkeur dingen die je net de week daarvoor eindelijk weg gegooid hebt. laughcry )

Hahaha, dan wordt het moeilijk. smile

Twee jaar geleden had ik geen plaats voor een tafel met een spiegel erboven. Eigenlijk wilde ik hem verkopen, maar dan wilde ik er wel de hoofdprijs voor. Dus eigenlijk wilde ik hem nog helemaal niet kwijt. Ik heb hem net zolang gebruikt, laten staan, tot het moment kwam dat hij gewoon echt weg kon en dan niet voor de hoofdprijs, maar voor een tweede thuis. Want hoe erg ook, heb wel heel expliciet gevraagd wat de mensen ermee zouden doen en of ze er goed voor zouden zijn. laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 9:43

Smikkell schreef:
Leine schreef:
Smikkell schreef:
Theedoosje schreef:Zorgen dat je een niet te groot huis hebt, met minimale ruimtes...zodat het ook echt vol is als je veel hebt Laughing
Geloof me, dat heb ik!
Ik ook, dat helpt echt niet! Ik schaamde me dood met verhuizen, er kwam geen einde aan die dozen. En mijn ooms zich maar afvragen hoe ik dat in hemelsnaam allemaal in mijn kamer zou krijgen.. Laughing

Dus eh, tips heb ik niet.
Ik ben al zo vaak verhuisd en ik heb al zo vaak van die blikken gehad van de mensen die me kwamen helpen. Even Smikkell helpen verhuizen, dat doen we. Klein kamertje, klein huisje, niets aan de hand angel

Ik woon nu 5 jaar in dit huis. Voor het eerst zo lang op een en de zelfde plek. Het maakt het probleem alleen maar erger. Verhuizen doet nog wel eens opruimen.

Ik ben wel blij dat er meer mensen zo zijn laughcry

moet zeggen dat het hier nu wel meevalt en ik laatst opgeruimd heb hahah. Maar ja oke je kan het ook volbouwen dan :P Heb geen oplossing verder. Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Yaelynn do 10 nov 2011 - 9:58

Hahaha, ik moest wel lachen om sommige reacties :P

Ik ben blij dat ik niet de enige ben in ieder geval.

Het gaat bij mij zo:

Ik heb maar 7 meubels waar ik decoratie op kan zetten (pc-kast, eettafel, dressoir, salontafel, tv-kast, 2 bijzettafels).
Men gaf mij de tip om af en toe af te wisselen met decoratie. Goed, ik advies aangenomen, trapkast als opslagplaats voor overige decoratie gebruikt..
Nu merkte ik tijdens onze laatste opruimbeurt dat ik de overige decoratie al zeker 8 maanden heb opgeslagen zonder er ook maar naar om te kijken.
Iemand die geen verzameltype is en minder moeite heeft met dingen weg doen zou denken: "O al 8 maanden niet naar omgekeken, hup weg ermee!"

Nou, geloof me. Ik heb ooit bij de Action een mooie beeld gekocht van een dikke vrouw en ook al kijk ik er 8 maanden niet naar om, er flitsen deze gedachtes in mijn hoofd rond: "Ja, deze beeld representeert mij!" of "Hoe vaak kom ik nou een beeld van een dikke vrouw tegen die zo sierlijk is?" en "Ooo hij is zo mooi, volgende week toch maar ergens neerzetten." Haha, dus blijft die beeld gezellig in de trapkast...

Zo gaat dat hier... Is het een vrouwending? Hihi... Je zou de mannen erover moeten horen!! :P

XxX
Gaby

@Smikkell: LOL je bent grappig!
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11
Woonplaats : Amersfoort

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 10:04

Yaelynn schreef:Ik heb ooit bij de Action een mooie beeld gekocht van een dikke vrouw

Die heb ik ook. Staat in het toilet. Wat moet je er verder mee?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 10:14

Maura schreef:
Yaelynn schreef:Ik heb ooit bij de Action een mooie beeld gekocht van een dikke vrouw

Die heb ik ook. Staat in het toilet. Wat moet je er verder mee?

Hoe ziet dat beeld er uit? Ben nu wel nieuwsgierig Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Yaelynn do 10 nov 2011 - 10:19

Maura schreef:
Yaelynn schreef:Ik heb ooit bij de Action een mooie beeld gekocht van een dikke vrouw

Die heb ik ook. Staat in het toilet. Wat moet je er verder mee?

LOL das een goeie vraag. I just feel connected with it! :P
^^

@Theedoosje: Het is een zwart glanzend beeld, silhouet van een dikke vrouw. Je hebt ze in verschillende poses maar die van mij zit op haar zij zeg maar en haar rondingen komen zo mooi naar voren. Echt een sierlijk beeldje! Gotta love it! Hmmhmm!!
Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11
Woonplaats : Amersfoort

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 10:23

Niet weg doen dus!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 10:26

Net even snel een foto gemaakt van mijn Dikke Vrouw;

*

Zie hieronder;

Teveel spullen. Dikkevrouw

(hopen dat hij nu kleiner is.... laughcry)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 10:41

Oh wel mooi!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Yaelynn do 10 nov 2011 - 10:44

En dit is de mijne, slechte fotokwaliteit maargoed :P

Teveel spullen. Dikkevrouw

Yaelynn
Yaelynn
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 336
Punten : 396
Registratiedatum : 09-11-11
Woonplaats : Amersfoort

Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 10:45

Oh dies ook leuk!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gast do 10 nov 2011 - 10:48

Maar zijn de beeldjes niet al meer dan twee jaar oud? Want ik hem hem ooit gekocht voor een vakkenkast en dat was nog in mijn oude huis, want ik ben al een tijd van dat klerekreng verlost. smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Teveel spullen. Empty Re: Teveel spullen.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum