Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Uitlenen van spullen

+7
Janelie
Minx
M-G
Susan
Zora
lente
Puk
11 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Uitlenen van spullen

Bericht  Puk za 5 feb 2011 - 21:56

Goedemorgen:)

Ik koop best wel veel leuke boeken, films en series omdat ik het leuk vindt om het zelf te hebben. En als er dan vriendinnen langs komen zien ze dat liggen en vragen ze of ze het mogen lenen. Dat vind ik prima hoor....maar wat me de laatste tijd een beetje stoort is dat ik nooit iets van hen kan lenen, omdat ze nooit iets kopen. Het is niet zo dat ik er iets voor terug wil, maar het is wel lekker makkelijk om altijd alles van een ander te lenen die er wel geld in stopt. Ik weet dat ik een beetje zeur...maar het is een soort van frustratie denk ik;)

Laatst vroeg een vriendin of haar zusje ook de DVD box van Gooische vrouwen van mij mocht lenen, toen heb ik wel nee gezegd, omdat ik dat een beetje te ver vindt gaan.

Wat vinden jullie, ben ik een oude zeur of moet ik gewoon niet zo moeilijk doen?!
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 21:59

Vragen vriendinnen zó vaak of ze iets van je mogen lenen dan?

Ik vind wel dat je zeurt eigenlijk. Kijk, als je nou iets uitleent en je krijgt het steeds opnieuw kapot terug, oke. Maar in jouw geval is het puur omdat zij volgens jou 'zelf niks kopen' en dat vind ik een hele zure reden om dan maar niks meer uit te lenen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 22:02

Ik leen niet sel dingen uit. Ik ben zelf een ramp met geleende dingen teruggeven (zo heb ik ooit maaaandenlang een boek van Zusje van Bert in huis gehad en heb ik nu al bijna ene maand ene boek in huis liggen van een collega waar ik nog steeds in moet beginnen, en heb ik al een halfjaar cd-roms van ene andere collega liggen, dus dit topic herinnert me wel ergens aan Embarassed ). En als ik zelf zo slecht met de spullen van een ander omga, vind ik ook niet dat ik kan verwachten dat een ander goed met mijn spullen omgaat. Dus ik leen ze maar gewoon niet uit.
Nouja, sommige dingen leen ik wel eens uit, maar het ligt eraan wat het is en aan wie. Vriendinnen, sommige collega's en sommige familieledne, prima. Maar mensen met wie ik geen dagelijks contact heb, daar leen ik bij voorbaat al niets aan uit. En dure en voor mij kostbare dingen leen ik sowieso al niet uit, aan niemand.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  lente za 5 feb 2011 - 22:03

Persoonlijk zou ik er ook wel een beetje van balen denk ik! Krijg je het allemaal wel op tijd terug enzo, of moet je daar ook echt om vragen?
Hier gebruikt een vriendin mijn boekenkast als bibliotheek haha, maar eens in de zoveel tijd krijg ik van haar dan een boekenbon of ze neemt me mee uit eten Very Happy
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Puk za 5 feb 2011 - 22:03

Storm schreef:Vragen vriendinnen zó vaak of ze iets van je mogen lenen dan?

Ik vind wel dat je zeurt eigenlijk. Kijk, als je nou iets uitleent en je krijgt het steeds opnieuw kapot terug, oke. Maar in jouw geval is het puur omdat zij volgens jou 'zelf niks kopen' en dat vind ik een hele zure reden om dan maar niks meer uit te lenen.

Het gaat vaak van de een op de ander. Zo van: ik heb dit van Puk geleend, o dan wil ik ook wel zien/lezen.
Ik leen het nog wel uit hoor, het is niet zo dat ik ineens geen dingen meer uitleen, haha! Maar het is meer een gevoel. Ik zeg ook geen Nee, omdat ik dat inderdaad een zure reactie vind.
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 22:04

Ik snap je gedachte wel.
Zij denken waarschijnlijk: Dat hoef ik niet te kopen... Want Puk heeft het vast wel. Dan leen ik het wel.
Dat is wel lekker makkelijk natuurlijk.

Maar ik ben het wel met Storm eens.
Zolang ze niks kapot terug geven zou ik er verder niet over na denken hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Puk za 5 feb 2011 - 22:05

lente schreef:Persoonlijk zou ik er ook wel een beetje van balen denk ik! Krijg je het allemaal wel op tijd terug enzo, of moet je daar ook echt om vragen?
Hier gebruikt een vriendin mijn boekenkast als bibliotheek haha, maar eens in de zoveel tijd krijg ik van haar dan een boekenbon of ze neemt me mee uit eten Very Happy

Dat is wel lief van je vriendin dan! Dat ze eraan denkt om iets terug te doen:-D

Ik krijg het wel altijd goed terug hoor, het gaat meer om het gemak van mijn vriendinnen.
Puk
Puk
Prater
Prater

Aantal berichten : 572
Punten : 765
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Zora za 5 feb 2011 - 22:05

Ik kan het me wel een beetje voorstellen hoor. Je bent natuurlijk geen liefdadigheidsinstelling. Kijk, als het nou af en toe is, dan zou ik het geen probleem vinden. Maar als zij nóóit iets zelf kopen omdat ze er misschien bijna vanuit gaan dat jij het wel koopt zou ik het toch minder leuk vinden...
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 23:20

Ik zou er geen problemen mee hebben maar ik ben zo ingesteld; als een vriendin iets wilt of nodig heeft en ik kan 't missen, dan geef/leen ik 't ze. Ben al met regelmaat té gul genoemd hoor, zeker omdat ik nogal wel 's de hand in heb door te slaan en tevéél voor vriendinnen te willen zorgen, zodat ik zelf juist te kort kom Very Happy

Maar goed ik heb dan ook maar een handjevol vriendinnen dus ik heb makkelijk praten....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast za 5 feb 2011 - 23:53

Ik persoonlijk heb geen moeite met dingen uitlenen, al ben ik meer als Trisha, ik geef het vaak ook gewoon weg.
Het zijn maar spullen. Ik ben blij dat iemand anders' er dan ook plezier van heeft.
Ik weet dat mijn vrienden zich er fijn door voelen, meer heb ik dan ook niet nodig. En ik heb ook wel eens iets uitgeleend aan een collega van mijn moeder, ken ik verder niet, maar die persoon vond t fijn en ik dus ook.
Ik vind eerlijk gezegd ook dat je een beetje moeilijk doet. Het gaat toch niet om 'voor wat, hoort wat' ?

Een van mijn vriendinnen koopt/downloadt nooit meer een bepaalde serie, ik heb m toch, en ze telt erop om m te lenen, dat vind ik dus volkomen logisch. Waarom zou je twee keer 50 euro uitgeven?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Susan zo 6 feb 2011 - 0:28

Ik kan me voorstellen dat je geen spullen wil uitlenen omdat je er teveel aan gehecht bent of omdat je bang bent ze niet meer in goede staat terug te krijgen, maar het feit dat zij geen spullen kopen die jij kunt lenen vind ik ook een beetje een rare reden eigenlijk. Het zijn jouw spullen, dus het is jouw beslissing, maar een beetje zuur vind ik het ook wel.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 0:37

Susan schreef: maar het feit dat zij geen spullen kopen die jij kunt lenen vind ik ook een beetje een rare reden eigenlijk.

Echt? Want ik heb n vriendin die een serie niet kocht omdat ik m heb. Vind ik dus heel logisch, series kosten soms wel vijftig euro, en je kijkt ze vaak maar 1 keertje....Kun je dan toch beter lenen van iemand?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Susan zo 6 feb 2011 - 0:44

Dolores schreef:

Echt? Want ik heb n vriendin die een serie niet kocht omdat ik m heb. Vind ik dus heel logisch, series kosten soms wel vijftig euro, en je kijkt ze vaak maar 1 keertje....Kun je dan toch beter lenen van iemand?

Ik bedoel niet dat ik het raar vind dat zij die spullen niet kopen, maar dat Puk haar spullen niet wil uitlenen omdat zij geen spullen kopen die zij kan lenen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 0:46

Susan schreef:
Dolores schreef:

Echt? Want ik heb n vriendin die een serie niet kocht omdat ik m heb. Vind ik dus heel logisch, series kosten soms wel vijftig euro, en je kijkt ze vaak maar 1 keertje....Kun je dan toch beter lenen van iemand?

Ik bedoel niet dat ik het raar vind dat zij die spullen niet kopen, maar dat Puk haar spullen niet wil uitlenen omdat zij geen spullen kopen die zij kan lenen.

Uh..... je bent me kwijt... Ik snap m niet meer.... *me=stupid*

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Susan zo 6 feb 2011 - 0:52

Dolores schreef:

Uh..... je bent me kwijt... Ik snap m niet meer.... *me=stupid*

Ik bedoel hetzelfde als wat Storm hier zegt:

Storm schreef:Maar in jouw geval is het puur omdat zij volgens jou 'zelf niks kopen' en dat vind ik een hele zure reden om dan maar niks meer uit te lenen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 0:53

Ik heb ook zo'n tik als Puk. Maar dan vind ik het moeilijk om spullen uit te lenen. Ik zeg het vaakst "nee" dan "ja". Zelfs tegen mn zusjes. Alhoewel ik wel de laatste tijd probeer om mn zusjes er op te kunnen vertrouwen dat zij niks kapot terug geven. Ik word om die reden nogal een zeur genoemd. Als ik iets van mn zusjes wil lenen dan is het vaak: "Nee, want jij leent ook niets aan ons"...

Zucht... ik moet echt hier iets aan veranderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 1:02

Ik leen zonder problemen spullen uit, maar ben er wel een beetje op terug gekomen. Ik moet er zelf weer om vragen, en van bv. mijn nichtje krijg ik nu al 1.5 jaar een boek en ze beloofd het áltijd, maar ik heb het nog niet teruggekregen, terwijl het een gloednieuw boek was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  M-G zo 6 feb 2011 - 1:04

Mijn vriendin leent vaak mijn auto. Daarnaast leen ik regelmatig iets uit (boeken, films, wii, spellen, van alles) Ik vind het geen punt dat ik eigenlijk nooit iets van hen leen. Als ik het toch heb liggen, vind ik het logischer dat ze het van mij lenen dan dat ze het zelf ook aan moeten schaffen.
Zolang ik het netjes terug krijg, hoor je mij niet klagen.
M-G
M-G
Prater
Prater

Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Minx zo 6 feb 2011 - 2:51

ik leen ook vrij makkelijk dingen uit. Echt geen problemen mee. Zo heb ik nog boeken liggen bij 3 vriendinnen. Liggen er nog dvd's bij mijn vriend ok das niet echt lenen. En heeft mijn broertje mijn lotr films mee verhuisd omdat hij ze nog moest kijken. Ik weet waar alles ligt dus in dat geval vind ik het niet erg.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 5:16

.


Laatst aangepast door Tesita op zo 5 jun 2011 - 4:46; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 5:32

Ik vind je reden ook wel een beetje 'flauw'. Als je nou boeken kapot terug kreeg geef ik je groot gelijk, maar dat is niet het geval.

Ik leen zelf bijna niks uit, maar dat heeft meer te maken met dat ik nogal gehecht ben aan mijn boeken/DVD's enz. Ik wil dat gewoon hier hebben en niet bij iemand anders. Heb het ook eens gehad dat ik iets uitleende en echt moest vragen of ik het terugkreeg, misschien dat dat ook een beetje de reden is dat ik het echt zelden meer doe.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Janelie zo 6 feb 2011 - 5:40

Ik kan me jouw reactie wel voorstellen. Het hoeft heus niet zo te zijn 'voor wat, hoort wat', maar als jij altijd degene bent die de spullen heeft zou ik dat ook erg jammer vinden. Geef je vriendinnen eens een leuk boek cadeau, kan jij dat mooi weer lenen Wink Nee flauw, ik snap je wel.
Janelie
Janelie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Sarah1985 zo 6 feb 2011 - 6:34

hier is het zo erg dat mensen het gewoon uit onze kast halen. Kijk en dat vind ik echt veel te ver gaan. Mijn schoonmoeder is ook zo en die geeft het ook nooit terug want dan is zehet weer kwijt geraakt. Ik leen niks meer uit.

Heb mijn dvds nu ook allemaal in opberg boxen
Sarah1985
Sarah1985
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 6:36

Ik heb zelf vaak geen geld om boeken, dvd's etc te kopen. Als een ander mij dan wat wil lenen vind ik dat erg lief. Ik geef het ook altijd weer netjes terug, en leen het nooit lang. Als je niks uit wil lenen, gewoon niet doen. Maar ik zou niet inzien waarom niet, vriendinnen en familie mogen alles van me lenen als ik het zelf niet nodig heb of wil gebruiken. Ik zie dat niet als profiteren.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gast zo 6 feb 2011 - 11:56

Mensen lenen ook wel vaak boeken en DVD's van mij. Eigenlijk sta ik er dan nooit bij stil of ik wel iets van die persoon kan lenen. Ik vind het juist leuk als er meer gebruik van wordt gemaakt dan de paar keer dat ik de film kijk of het boek lees. Zo maak ik voor mijn gevoel nog meer gebruik ervan en heb ik iemand om me heen blij gemaakt. Leuk toch?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Uitlenen van spullen Empty Re: Uitlenen van spullen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum