Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor een kindje in 2011!

+31
Filoria
pitbullgup
blondje1313
Phileine
Pien
Caresses
Live Laugh Love
TricTrac
*Nicee
bo
*Lookie*
luenca
yes1984
Aimee
joyce0606
Snoes
Steep
Mystic
Laced
SarahKey
Happy
JD
Mamsie
Ilse
majo8782
-Ieniemienie-
chocolate
Amber-
Muppetje
smooch
Lejow
35 plaatsers

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Ga naar beneden

Voor een kindje in 2011! - Pagina 36 Empty Re: Voor een kindje in 2011!

Bericht  chocolate di 1 feb 2011 - 1:32

@ Puggle: Vind het ook wel erg gezellig hier smile Fijn dat ie ook zo goed bevalt!
Ja denk idd dat het ik het dan ga vertellen. Ik zit dan toch al bijna aan de 12 weken grens. Maar mijn gevoel wil nog wel eens schommelen de laatste tijd Wink

@ Pitbullgup: Ja vind idd ook wel dat het goed uit komt. Denk ook wel dat we het dan vertellen.

@ Tamm: Ja gewoon de frequentie omhoog gooien tegen de tijd van je eisprong Wink
Geniet nog maar even van alles wat straks niet meer mag. Ik mis sommige dingen soms echt! Klinkt trouwens wel alsof je eisprong eraan zit te komen!

@ Happy: Wat fijn dat je het lijstje weer naar boven hebt gehaald en hebt aangepast smile
Leuk dat je man er nu ook helemaal aan toe is! Ja moeilijk is dat wachten he. Hopelijk kunnen jullie er toch wat eerder voor gaan!
We zijn trouwens stiekem al in december begonnen, anders zou ik nu ook niet 8 weken kunnen zijn :P
Maar hoeft niet per sé aangepast te worden Wink

@ Muppetje: Fijn dat je buikpijn minder aan het worden is. Hopelijk is het snel helemaal over! Heerlijk is dat he om gewoon eens flink te shoppen smile
Hier voel ik me best beroerd. Ik heb veel maagpijn en ben flink misselijk. Heb het idee dat er weer veel gebeurt.

@ Filoria: Welkom! Leuk dat je jullie over een paar maanden voor een tweede gaan Very Happy

@ Studiebol: Welkom!!

@ Smooch: Ja wachten kan lang duren he, maar voor je het weet is het alweer maart. Tijd gaat echt snel!

@ Amber: Wat leuk dat jullie het al verteld hebben en ze ook enthousiast reageerden Very Happy
En leuke manier van vertellen!! Ik wil het mijn vader & vriendin ook op een speciale manier vertellen. Denk dat ik een rol beschuit ga meenemen met een briefje erop geplakt dat ze de muisjes in september mogen ophalen Wink
Fijn is die bevestiging he. Dan weet je iig dat er iets gebeurt in je lichaam.

@ Bo: Spannend!! Hopelijk kunnen jullie er over 6 maanden ook voor gaan!

@ Nicee: Oh dan is het idd al helemaal moeilijk haha. En het gaat je ook veel meer opvallen als je er zelf mee bezig bent.

@ Mika: Welkom!! Fijn dat je nu een regelmatige cyclus hebt en ook minder last hebt van je menstruatie.

@ Lilou: Menstruatiepijn kan idd bij een (beginnende) zwangerschap horen. In principe is een positieve test na de verstreken tijd niet meer betrouwbaar. Maar ik zou idd ook voor de zekerheid morgen nog een test er tegenaan gooien. Spannend!!

@ All: Ben alweer een paar dagen niet geweest en wat is er veel geschreven :shock:
Heb het gevoel dat mijn maag steeds minder ruimte krijgt. Heb veel last van maagpijn en misselijkheid. Maar allemaal voor een goed doel he smile
Morgen heb ik weer een echo en begin het toch wel weer spannend te vinden!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 459
Punten : 469
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  studiebol di 1 feb 2011 - 5:50

Openen jullie een extra scherm dat jullie zo op iedereen kunnen reageren? Soms is er wel veel geschreven dan onthoud ik dat allemaal niet volgens mij!

@bo ik heb niet meegekregen waarom je naar het ziekenhuis moet maar veel succes!

Over dat slijm/afscheiding, ik heb eigenlijk nog nergens opgelet mijn eerste angst was dat ik niet eens ongesteld zou worden en dat is gelukkig wel gebeurd ik was daar veel meer mee bezig.
En ZVB ik ga die app voor de iphone ook maar is zoeken het lijkt me wel handig!

Voor de tabel ik ben 27 en mijn vriend is 31.
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  bo di 1 feb 2011 - 6:35

@ chocolate: ja is zeker spannend en waarschijnlijk mogen we eerder beginnen Very Happy.
maar dat ga ik zo toelichten Wink

@ studiebol:ik moet naar het ziekenhuis omdat ik suikerziekte heb en dan moet je er veel bewuster mee bezig zijn.
anders heb je kans dat je kindje met suikerziekte geboren word wat niet perse zo hoef te zijn als jij de goede weg bewandeld hebt voor je zwanger werd.

@ all:
vandaag dus naar het ziekenhuis geweest, de gyn vond dat we er erg goed over hadden nagedacht en dat we het op de goede manier aan gaan pakken.
het hele traject door gepraat en de verwijs brief voor de internist nu binnen, morgen even bellen voor een afspraak.
moet enkel van te voren even mijn waardes weer laten prikken, zodat ze weten hoe we ervoor staan.
ik had via internet de info gekregen dat je minimaal een halfjaar moest prikken, maar ze vertelde dat als mijn waardes goed zijn we eerder er voor mogen gaan Very Happy.
dus we gaan duimen hahha .
verder vertelde ze dat zodra we zwanger zijn wij de gyn meer zien dan de internist zodat ze het kindje goed in de gaten kunnen houden, dus we krijgen meer echo's dan normaal.... helemaal niet erg hahha .

nou we gaan even eten nu reageer morgen nog wel even uitgebreid
fijne avond allemaal!!

liefs

bo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 81
Punten : 88
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Muppetje di 1 feb 2011 - 7:02

Bo wat fijn dat t meeviel vandaag

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 8:12

Mika: Welkom, dat je maar snel zwanger mag worden smile

Lilou: het zou idd kunnen, ik zou morgen gewoon voor de zekerheid nog een test doen.

chocolate: ja gezellig he vind ik ook Very Happy spannend als je het gaat vertellen ben benieuwd! wat vervelend dat je je niet goed voelt. hopelijk gaat het snel beter! succes morgen met de echo leuk smile

bo: fijn dat het meeviel in het ziekenhuis, hopelijk kunnen jullie er snel voor gaan spannend!

hier verder weinig nieuws. morgen ga ik op kraamvisite, mijn vriendin is bevallen! ben heel benieuwd naar de kleine meid. Very Happy

Gast
Gast

Bericht  studiebol di 1 feb 2011 - 8:14

Bo wat fijn dat je afspraak zo positief verlopen is! Ik hoop voor je dat je waardes goed zijn en dat jullie er dan eerder voor kunnen gaan.

Even een vraagje aan iedereen, welke pillen slikken jullie of willen jullie gaan slikken? Ik weet dat je foliumzuur moet gaan slikken. Of nou ja moet dat het verstandig is. Hebben jullie alleen dat of hebben jullie iets anders?
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 8:44

Ha meisjes, ben ik weer!

Wat zijn jullie toch een stel leuke tantes haha, ik zit heus niet met mijn neus in mn onderbroek als ik het cervixslijm controleer hoor haha! Ik had me voorgenomen deze maand nergens op te letten, maar toen ik gisteren afveegde, zat er helder slijm op en toen ik het papiertje soort van dichtklapte was het vrij dradig .. voor de rest heb ik het gauw doorgespoeld haha!

@ Bo ; gelukkig was alles goed, lekker gevoel zeker?

@ Mika, Studiebol, Filoria ; hartelijk welkom, veel succes, plezier en vruchtbaarheid gewenst!

@ all ; volgens mij is vandaag mijn eisprong geweest .. we zullen het zien over 2 weken!

Gast
Gast

Bericht  Lilou di 1 feb 2011 - 9:00

Bedankt voor de reacties op mijn vraag. Ik ga morgenochtend sowieso nog n keer testen, ben er zoals ik al zei niet gerust op.
Pff, zit helemaal in de zenuwen erom. Grote kans dat het gewoon mijn medicijnen zijn die herrie schoppen in mijn lichaam, zul je zien dat ik me voor niets druk maak. Zal morgen laten weten wat de uitslag van test 2 is.
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 178
Punten : 200
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:05

haha tamm, ik zag het ook al helemaal voor me hoe je in je onderbroek zat Wink maar ik snap wat je bedoelt hoor.
spannend of je het je eisprong was vandaag. word afwachten de komende weken, wie weet Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:05

Lilou schreef:Bedankt voor de reacties op mijn vraag. Ik ga morgenochtend sowieso nog n keer testen, ben er zoals ik al zei niet gerust op.
Pff, zit helemaal in de zenuwen erom. Grote kans dat het gewoon mijn medicijnen zijn die herrie schoppen in mijn lichaam, zul je zien dat ik me voor niets druk maak. Zal morgen laten weten wat de uitslag van test 2 is.

veel succes ben benieuwd!

Gast
Gast

Bericht  Live Laugh Love di 1 feb 2011 - 9:06

Hoi allemaal,
mag ik jullie een vraagje stellen? Had hier al eerder een berichtje geplaatst om me 'voor te stellen', maar voor de zekerheid nog eventjes.
Mijn vriend en ik willen graag een kindje, maar hebben besloten eerste te kijken hoe mijn cyclus werkt. Vroeger namelijk erg onregelmatig ongesteld geweest.
De eerste bloeding na het stoppen met de nuva kwam gewoon normaal, daarna na 27 dagen nog een keer. Helemaal netjes dus. Alleen nu al zeven weken niet. Heb inmiddels twee testjes gedaan, maar negatief.
Nu voel ik me alleen raar.. ik heb ontzettend last van emotionele buien, vorige week zere borsten gehad en veel wit slijm. Vandaag zat er ineens een klein beetje bruinig slijm in mijn onderbroek. Kan dit erop duiden dat mijn menstruatie eraan komt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Thanks!!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:34

Live Laugh Love schreef:Hoi allemaal,
mag ik jullie een vraagje stellen? Had hier al eerder een berichtje geplaatst om me 'voor te stellen', maar voor de zekerheid nog eventjes.
Mijn vriend en ik willen graag een kindje, maar hebben besloten eerste te kijken hoe mijn cyclus werkt. Vroeger namelijk erg onregelmatig ongesteld geweest.
De eerste bloeding na het stoppen met de nuva kwam gewoon normaal, daarna na 27 dagen nog een keer. Helemaal netjes dus. Alleen nu al zeven weken niet. Heb inmiddels twee testjes gedaan, maar negatief.
Nu voel ik me alleen raar.. ik heb ontzettend last van emotionele buien, vorige week zere borsten gehad en veel wit slijm. Vandaag zat er ineens een klein beetje bruinig slijm in mijn onderbroek. Kan dit erop duiden dat mijn menstruatie eraan komt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Thanks!!

lastig allemaal he pfff Wink je bent wel een keer echt ongesteld geworden na het stoppen dan, dat is wel fijn! 7 weken is ook al een tijd zeg, gezien je klachten zou je kunnen denken dat je zwanger bent. maar je testen zijn dus negatief. wie weet komt je menstruatie er dan aan. kun je natuurlijk ook wel wat klachten van krijgen zeker als het al 7 weken geleden is. misschien is het dan wat heftiger ofzo!? hopelijk weet je snel meer, ik herken je gevoel Wink

Gast
Gast

Bericht  Live Laugh Love di 1 feb 2011 - 9:35

Puggle schreef:
Thanks!!

lastig allemaal he pfff Wink je bent wel een keer echt ongesteld geworden na het stoppen dan, dat is wel fijn! 7 weken is ook al een tijd zeg, gezien je klachten zou je kunnen denken dat je zwanger bent. maar je testen zijn dus negatief. wie weet komt je menstruatie er dan aan. kun je natuurlijk ook wel wat klachten van krijgen zeker als het al 7 weken geleden is. misschien is het dan wat heftiger ofzo!? hopelijk weet je snel meer, ik herken je gevoel Wink

Ja maf allemaal he. Ik hoop dat het bruine slijm van vanmiddag doorzet in een menstruatie. Dan weet ik iig dat mijn lichaam 'het kan'. Ik ben iig blij dat ik eerst wilde ontpillen zodat ik mijn cyclus leer kennen... Jij ook succes!!
Live Laugh Love
Live Laugh Love
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 340
Punten : 504
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Gast di 1 feb 2011 - 9:48

Live Laugh Love schreef:
Puggle schreef:
Thanks!!

Ja maf allemaal he. Ik hoop dat het bruine slijm van vanmiddag doorzet in een menstruatie. Dan weet ik iig dat mijn lichaam 'het kan'. Ik ben iig blij dat ik eerst wilde ontpillen zodat ik mijn cyclus leer kennen... Jij ook succes!!

ja zeker heel maf! ik hoop ook voor je dat het doorzet! en voor mezelf ook haha Wink

Gast
Gast

Bericht  Muppetje di 1 feb 2011 - 9:49

tamm86 schreef:Ha meisjes, ben ik weer!

Wat zijn jullie toch een stel leuke tantes haha, ik zit heus niet met mijn neus in mn onderbroek als ik het cervixslijm controleer hoor haha! Ik had me voorgenomen deze maand nergens op te letten, maar toen ik gisteren afveegde, zat er helder slijm op en toen ik het papiertje soort van dichtklapte was het vrij dradig .. voor de rest heb ik het gauw doorgespoeld haha!

Haha, ja, ik zag het ook al helemaal voor me....

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  chocolate di 1 feb 2011 - 21:08

@ Studiebol: Ja fijn is dat he als je dan weer ongesteld wordt.
Haha ja extra venster, anders onthou ik het ook niet.
Voordat ik zwanger werd slikte ik gewoon foliumzuur en nu "compleet mama" van davitamon.

@ Bo: Oh wat fijn dat jullie er waarschijnlijk gewoon eerder voor kunnen gaan Very Happy
Er wordt meegeduimd! Leuk dat jullie dan ook extra echo's krijgen. Is idd helemaaaaal niet erg!!

@ Puggle: Leuk dat je op kraamvisite gaat bij je vriendin!!
Als ik me wat beter zou voelen was ik hier ook wat meer te vinden smile
Dank je wel! Ik kan niet wachten...maar dat zal nog wel even moeten. Ik heb pas om 14.50 de afspraak!

@ Tamm: Spannend!!

@ Lilou: Oh wat vervelend dat je zo gestrest bent erdoor hug
Het kan idd ook heel goed komen dat door je medicijnen gewoon je lichaam nog wat vreemd doet.
Heb je inmiddels al getest?

@ LLL: Ik sluit me helemaal aan bij Puggle!

@ All: Vanmiddag dus de echo en de afspraak is pas vanmiddag. Pfff duurt me veel te lang haha. Ze heeft een halfuur ingepland! Ik zal een uitgebreide echo krijgen om de precieze termijn te bepalen en we krijgen een gesprek over prenatale screening. Over dat laatste waren man en ik al snel uit, dus van mij mag ze dan 25 min de echo laten duren en de rest van de tijd besteden aan het gesprek. Alleen denk ik dat dat niet helemaal de bedoeling is haha Wink
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  pitbullgup di 1 feb 2011 - 21:52

@ Muppetje; Ja zijn er inderdaad veel... Had er maar gewoon tussenuit gepikt.

@ Chocolate; leuk idee met die beschuitrol Very Happy Misseijk is natuurlijk vervelend maar lijkt me stiekem toch wel fijn dat je een bevestiging van je lichaam krijgt dat daar binnen echt iets gebeurt. Veel succes met de echo vanmiddag...Leuk!

@ Studiebol; Ik open inderdaad in een nieuw tablad om te reageren angel Ik slik etos zwangerworden capsules en teunisbloemolie capsule's (omdat mijn cyclus zo lang en onregelmatijg is)

@ lilou; medicijnen kunnen natuurlijk veel van invloed zijn op je lijf

@ Bo; spannend om het "traject" in te gaan.

@ Tamm; oehh nou hopen dat het raak is.

@ LLL; kan een teken zijn van je ei-sprong maar ook van je ongesteldheid dus gewoon ff afwachten.

@ All; Gisteren bijna niks meer te zien op mijn ovu-testen Rolling Eyes . Wel nog steeds krampjes en steekjes. Kan natuurlijk zijn dat ik mijn ei-sprong heb gemist en m'n ongesteldheid er aan komt (al lijkt me dat sterk) of hij moet nog komen.

pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Lilou di 1 feb 2011 - 22:02

Hier vanochtend voor een tweede keer getest, test was negatief. Aan de ene kant opluchting want niet gepland en ook niet echt handig met die medicatie van me, aan de andere kant ook wel een dubbel gevoel want stilletjes hadden we het beiden toch ook wel erg leuk gevonden. Wel wat balen dat die medicatie dus blijkbaar mijn lichaam aan het ontregelen is, maar dat komt vast weer goed. Plan om nog heel even te wachten met kinderen staat er nog steeds, maar beiden toch ook wel zoiets van 'hm, niet al te lang meer wachten!' Very Happy. Hoop voor jullie dames hier die graag nu al zwanger willen worden, dat het snel raak is!
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  chocolate di 1 feb 2011 - 22:07

pitbullgup schreef:
@ Chocolate; leuk idee met die beschuitrol Very Happy Misseijk is natuurlijk vervelend maar lijkt me stiekem toch wel fijn dat je een bevestiging van je lichaam krijgt dat daar binnen echt iets gebeurt. Veel succes met de echo vanmiddag...Leuk!

@ All; Gisteren bijna niks meer te zien op mijn ovu-testen Rolling Eyes . Wel nog steeds krampjes en steekjes. Kan natuurlijk zijn dat ik mijn ei-sprong heb gemist en m'n ongesteldheid er aan komt (al lijkt me dat sterk) of hij moet nog komen.

Maar je had toch al best wel positieve ovulatietesten gehad? En die steekjes kunnen er zeker op wijzen!
Ik wil je trouwens geen valse hoop geven, maar ik heb na mijn eisprong die krampjes en steekjes ook gehouden en bleek dus zwanger te zijn.
Ik heb idee ook maar gejat Wink Vond het ook erg leuk. Ben benieuwd hoe ze reageren!
Ja natuurlijk is het heel fijn om die bevestiging te krijgen smile
Als ik weer eens onzeker ben denk ik daar steeds ook aan.
Dank je wel! Ben heel benieuwd!

@ Lilou: Wat fijn dat je nu zekerheid hebt, al kan ik me heel goed voorstellen dat het heel dubbel moet voelen.
Ja medicijnen kunnen veel met je lichaam doen. Komt ook wel goed, je lichaam moet weer even wennen.
Hopelijk kunnen jullie er ook snel voor gaan!

Laatst aangepast door chocolate op di 1 feb 2011 - 22:22; in totaal 1 keer bewerkt
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  pitbullgup di 1 feb 2011 - 22:20

@ Lilou; Even afwachten op je ongesteldheid dus...hebben jullie verder al een datum geprikt om te beginnen of niet?

@ Chocolate;Volgens de gebruiksaanwijzing moet de streep net zo donker of zelfs donkerder zijn dan de controle streep en dat is ie nog niet geweest. Hij werd op een gegeven moment steeds donkerder dus toen verwachtte ik dus binnen een paar dagen een positieve test maar toen werd het streepje weer lichter.
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  chocolate di 1 feb 2011 - 22:25

pitbullgup schreef:@ Lilou; Even afwachten op je ongesteldheid dus...hebben jullie verder al een datum geprikt om te beginnen of niet?

@ Chocolate;Volgens de gebruiksaanwijzing moet de streep net zo donker of zelfs donkerder zijn dan de controle streep en dat is ie nog niet geweest. Hij werd op een gegeven moment steeds donkerder dus toen verwachtte ik dus binnen een paar dagen een positieve test maar toen werd het streepje weer lichter.

Wat vreemd! Misschien dat je eisprong er wel aan zit te komen? Zeker ook omdat je die krampjes en steekjes hebt!
chocolate
chocolate
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Lilou di 1 feb 2011 - 22:54

pitbullgup schreef:@ Lilou; Even afwachten op je ongesteldheid dus...hebben jullie verder al een datum geprikt om te beginnen of niet?

Pitbullgup; Nee, we waren nog niet zover dat we echt een datum geprikt hebben. Mijn medicatie slik ik vanwege een erfelijke ziekte en dat maakt de keuze voor kinderen wat gecompliceerder in ons geval. In feite moeten wij op het moment dat we voor kinderen willen gaan een heel medisch traject in (medicatie stoppen, gesprekken met specialist en klinisch geneticus, extra controles etc.). Betekent niet dat we niet op de normale manier zwanger zouden mogen worden, maar wel dat daarbij onmiddellijk het risico komt (50% kans) dat ik mijn ziekte doorgeef aan mijn kind. Vandaar dat we er het afgelopen jaar veel over gehad hebben samen en het een onderwerp is dat veel emoties met zich meebrengt. Denk dat daar juist ook de opluchting vandaan komt, maar ook een beetje teleurstelling. Het liefst zouden vriend en ik ook stilletjes ervoor gaan, zwanger worden en op een roze wolk zitten zonder je al van te voren druk te moeten maken over de medische aspecten...
Lilou
Lilou
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  pitbullgup di 1 feb 2011 - 22:56

Floor; Pff da's ook wel heftig dan
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  Amber- wo 2 feb 2011 - 1:54

@ All: Vanmiddag dus de echo en de afspraak is pas vanmiddag. Pfff duurt me veel te lang haha. Ze heeft een halfuur ingepland! Ik zal een uitgebreide echo krijgen om de precieze termijn te bepalen en we krijgen een gesprek over prenatale screening. Over dat laatste waren man en ik al snel uit, dus van mij mag ze dan 25 min de echo laten duren en de rest van de tijd besteden aan het gesprek. Alleen denk ik dat dat niet helemaal de bedoeling is haha Wink
[/quote]

Heel veel succes vanmiddag!!

Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  pitbullgup wo 2 feb 2011 - 1:54

@ All;Nou net weer ovu-test gedaan en nu weer een heel duidelijk streepje, scheelt niet veel met de controle streep clown (raar lijf van mij)
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 36 van 40 Vorige  1 ... 19 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: