Wat zijn jouw gebreken in de relatie?
+21
Sea of Trees
Memoria
Middleme
Green_Pepper
Twellie
Rush
Isis
Jade
Mari
Feline
Fortissimo
Laced
Herfstblaadjes
Ooh La La!
Marie
Marin
Lady4
Taeda
studiebol
dharma
SarahKey
25 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Wat zijn jouw gebreken in de relatie?
Ik noem het maar even een gebrek.
Maar mijn gebreken in mijn relatie zijn dat ik vaak zeg dat ik iets ga doen, bijv. dat ik ga opruimen. Uiteindelijk doe ik niks, en dan komt mijn vriend alsnog in de rommel thuis van zijn werk. En heb ik het een dag druk gehad met helemaal niks doen.
Als we af spreken om naar de praxis te gaan, dan bedenk ik mij onderweg weer van alles, en wil ik ook meteen naar 10 andere winkels.
Ik ga wel eens op visite, en zeg dan tegen mijn vriend dat ik er 'zo' weer ben. Uiteindelijk is het heel gezellig en blijf ik lang weg.
Jullie ook van die 'gebreken'?
Maar mijn gebreken in mijn relatie zijn dat ik vaak zeg dat ik iets ga doen, bijv. dat ik ga opruimen. Uiteindelijk doe ik niks, en dan komt mijn vriend alsnog in de rommel thuis van zijn werk. En heb ik het een dag druk gehad met helemaal niks doen.
Als we af spreken om naar de praxis te gaan, dan bedenk ik mij onderweg weer van alles, en wil ik ook meteen naar 10 andere winkels.
Ik ga wel eens op visite, en zeg dan tegen mijn vriend dat ik er 'zo' weer ben. Uiteindelijk is het heel gezellig en blijf ik lang weg.
Jullie ook van die 'gebreken'?
Gast- Gast
Re: Wat zijn jouw gebreken in de relatie?
haha dat van de visite is zo herkenbaar. Ook als ik zeg: ik ga eventjes naar de winkel. Dan verwacht hij me het eerste uur niet terug
Ook het zeggen: ik ga morgen dit en dat doen en vervolgens weer niet gelukt. Herken ik ook.
Maar vind dat geen gebreken in de relatie. Dat zijn gewoon eigenschappen doe je hebt of niet.
Wat ik in onze relatie een gebrek vind is dat we weinig tijd voor elkaar hebben/maken. Eigenlijk wil ik elke maand wel iets samen doen zonder kind maar dat lukt niet. Ook omdat we het eigenlijk heel gezellig vinden om S mee te hebben, maar soms is tijd voor elkaar hebben ook wel fijn.
Ook het zeggen: ik ga morgen dit en dat doen en vervolgens weer niet gelukt. Herken ik ook.
Maar vind dat geen gebreken in de relatie. Dat zijn gewoon eigenschappen doe je hebt of niet.
Wat ik in onze relatie een gebrek vind is dat we weinig tijd voor elkaar hebben/maken. Eigenlijk wil ik elke maand wel iets samen doen zonder kind maar dat lukt niet. Ook omdat we het eigenlijk heel gezellig vinden om S mee te hebben, maar soms is tijd voor elkaar hebben ook wel fijn.
Mijn gebrek is dat als ik het druk heb aandacht voor mijn vriend er nog wel eens bij in schiet en hij dus vaker initiatief daarin toont dan andersom.
dharma- Fluisteraar
- Aantal berichten : 66
Punten : 68
Registratiedatum : 11-05-11
ik denk dat ik wel een beetje kan zeuren, als ik iets bedenk wat gedaan moet worden dan vind ik ook eigenlijk dat het meteen of heel vlot gedaan moet worden en kan daar best over zeuren.
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10
Ow die zijn alledrie heel herkenbaar!
Vaak bedenk ik ook op het laatste moment om op visite te gaan of te gaan winkelen, dan word ik een beetje chagerijnig als mijn man zelf al plannen heeft. Terwijl ik heel vaak plannen maak, zonder hem
Vaak bedenk ik ook op het laatste moment om op visite te gaan of te gaan winkelen, dan word ik een beetje chagerijnig als mijn man zelf al plannen heeft. Terwijl ik heel vaak plannen maak, zonder hem
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
Ik wil dingen te veel op mijn manier doen en kan dat moeilijk loslaten. Dat vind ik zelf erg vervelend, want ik ondervind daar wel last van soms.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Ik luister vaak maar met een half oor, omdat ik met andere dingen bezig ben.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik ben vaak (te) kritisch. Hij is zelfstandige en ik vind het belangrijk dat hij veel initiatief neemt en proactief bezig is, daar push ik hem denk ik teveel in.
En daarnaast ben ik lui en maak soms misbruik van het feit dat ik door mijn aandoening niet alles kan doen!
En daarnaast ben ik lui en maak soms misbruik van het feit dat ik door mijn aandoening niet alles kan doen!
Marie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 441
Punten : 519
Registratiedatum : 23-11-10
Miijn gebrek is dat ik elke keer loop te zeuren als mijn vriend met z'n vrienden afspreekt.
Zowel voor al naderhand aangezien ik weet dat ze als een gek zuipen en ze niet echt maat kunnen/willen houden en ik echt een hekel heb aan een dronken vriend.
Het is niet dat ik hem bij z'n vrienden weg wil houden maar bij alles wat ze doen wordt gezopen. Tijdje terug gingen ze 's ochtends bikram yoga'en, komt ie eind van de middag straal bezopen thuis
Zowel voor al naderhand aangezien ik weet dat ze als een gek zuipen en ze niet echt maat kunnen/willen houden en ik echt een hekel heb aan een dronken vriend.
Het is niet dat ik hem bij z'n vrienden weg wil houden maar bij alles wat ze doen wordt gezopen. Tijdje terug gingen ze 's ochtends bikram yoga'en, komt ie eind van de middag straal bezopen thuis
Ooh La La!- Prater
- Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11
Ooh La La! schreef:Miijn gebrek is dat ik elke keer loop te zeuren als mijn vriend met z'n vrienden afspreekt.
Ik vind dit eerder een gebrek van je vriend. Kan me wel voorstellen dat je daar over "zeurt".
Herfstblaadjes- Fluisteraar
- Aantal berichten : 380
Punten : 472
Registratiedatum : 19-11-11
studiebol schreef:ik denk dat ik wel een beetje kan zeuren, als ik iets bedenk wat gedaan moet worden dan vind ik ook eigenlijk dat het meteen of heel vlot gedaan moet worden en kan daar best over zeuren.
+1 Hier herken ik mijzelf wel in. Op het moment dat ik vraag "Kun je even de woonkamer stofzuiger", dan kan ik mij er gruwelijk aan irriteren als hij pas 15 minuten later aanstalten maakt op aan zijn taakje te beginnen. Ik moet leren meer geduld te hebben, dat is duidelijk.
Laced- Kletskop
- Aantal berichten : 1634
Punten : 1993
Registratiedatum : 17-11-10
Ik kan zeuren. En met name over het feit dat ik vind dat mijn vriend zo weinig in huis doet, en ondertussen zoveel klaagt. En dat wanneer ik hem iets vraag, hij dat niet meteen doet. Dan ben ik zo, dat als het niet snel genoeg gaat, ik het wel weer zelf ga doen. Ondertussen zeur ik weer verder over dat hij zo weinig doet Vicieuze cirkel..
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik wil hem soms te veel helpen. Kan soms nogal ongeduldig zijn en dan vind ik mijn manier sneller en dat ga ik hem dan uitleggen.
En hij wil dat ik vaker zeg waar ik mee zit. Ik hou het vaak voor mezelf waardoor hij me niet kan helpen.
Verder ben ik redelijk perfect
En hij wil dat ik vaker zeg waar ik mee zit. Ik hou het vaak voor mezelf waardoor hij me niet kan helpen.
Verder ben ik redelijk perfect
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Ik plan altijd alles, en alles hij dan een keer niet kan dan baal ik. En het stomme is dat ik juist wil dat hij eens iets plan.
Als ik iets wil dan moet he NU, ik haat uitstellen, mijn vriend kan daar niet tegen.
Als ik iets wil dan moet he NU, ik haat uitstellen, mijn vriend kan daar niet tegen.
Mari- Prater
- Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10
Ik kan ook flink zeuren en ben vrij negatief. Onze relatie zou veel leuker zijn als ik deze dingen aanpas.
Jade- Ratel
- Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11
Ik ben lui en soms te gesloten naar hem toe. Ook ben ik graag alleen bezig in huis met vanalles en delen we geen hobby's. Hij is ook zo dus soms leven we een tijd naast mekaar tot 1 van ons zegt dat het moet veranderen. En dan gaat het weer een tijd goed.
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Wat valt er voor jullie onder 'langs elkaar heen leven'? Wij delen ook geen hobby's samen of zoiets.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
Ik heb weinig aanpassingsvermogen, ben chaotsich, slecht in het huishouden, houdt me slecht aan afspraken enzovoorts.
Twellie- Ratel
- Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12
Iedere gek zijn gebrek!
Mijn gebrek is denk ik dat ik enorm kan doordrammen, niet zo aardig dus. Gelukkig weet ik het van mijzelf en heb ik een vriend die mij goed kan remmen.
Zijn gebrek is dat hij moeite heeft met accepteren dat ik het soms beter weet of kan dan hij. Hmm, eigenlijk is dat ook een gebrek wat ik heb.
Mijn gebrek is denk ik dat ik enorm kan doordrammen, niet zo aardig dus. Gelukkig weet ik het van mijzelf en heb ik een vriend die mij goed kan remmen.
Zijn gebrek is dat hij moeite heeft met accepteren dat ik het soms beter weet of kan dan hij. Hmm, eigenlijk is dat ook een gebrek wat ik heb.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Ik kan nogal doordrammen als ik iets weten wil.. Mijn vriend is vrij gesloten, wil dingen graag ' op zijn manier doen'. Zeker als er iets gebeurt is wat ik moet weten, wil hij het wel eens een tijd later vertellen, en kan ik doorzeuren. Ik jaag mn vriend alleen maar verder in zijn schulp ermee.. Gelukkig beginnen we hierin een beetje aan elkaar te wennen dus dat moet als we samenwonen wel goedkomen
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Dat ik snel geïrriteerd word en dan op hem afreageer terwijl dat aan mij ligt. Maar als hij jets doet wat ik vervelend vind ben ik zo op de kast moet leren om wat vaker tot tien te tellen!
Memoria- Fluisteraar
- Aantal berichten : 28
Punten : 32
Registratiedatum : 15-01-13
Zeuren en pushen. Als ik wil dat hij iets doet, dan moet het van mij eigenlijk ook metéén en dan loop ik echt op hete kolen totdat hij het gedaan heeft.
Sea of Trees- Kletskop
- Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13
Ik neem hem te veel uit handen en ga dan vervolgens zeuren dat hij nooit wat doet of regelt...
Gast- Gast
Rush schreef:Wat valt er voor jullie onder 'langs elkaar heen leven'? Wij delen ook geen hobby's samen of zoiets.
Een hele avond amper iets zeggen tegen mekaar, elk met z'n eigen dingen bezig zijn en dat avonden na mekaar. In het weekend niets samen doen. Zo'n dingen.
Isis- Fluisteraar
- Aantal berichten : 338
Punten : 363
Registratiedatum : 25-12-10
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» NAV; Wie zijn jouw daggasten of zullen zijn als..
» Hoe open zijn jullie tegen elkaar in een relatie?
» Jezelf zijn in een relatie
» Waarom is JOUW relatie zo leuk?
» Jouw grens binnen een relatie
» Hoe open zijn jullie tegen elkaar in een relatie?
» Jezelf zijn in een relatie
» Waarom is JOUW relatie zo leuk?
» Jouw grens binnen een relatie
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: