Hoe open zijn jullie tegen elkaar in een relatie?
+12
RYW
Lynn_
Susan
Sterre
TGR
Caresses
smooch
studiebol
Yzma
Arwyn
Winegum
Pannetoet
16 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Hoe open zijn jullie tegen elkaar in een relatie?
Stel, er wordt jou of jouw vriend wat vertelt, wat niet doorverteld mag worden, iets belangrijks.
Vertellen jullie het elkaar dan écht niet, of vertellen jullie elkaar alles?
Vertellen jullie het elkaar dan écht niet, of vertellen jullie elkaar alles?
Gast- Gast
Re: Hoe open zijn jullie tegen elkaar in een relatie?
Ik denk dat we elkaar dat dan toch wel vertellen.
Gast- Gast
Ik loop nu stage op een plek waar veel gevoelige informatie voor handen is. De zaak opzich zal ik, niet gedetailleerd, wel eens vertellen. Uiteraard zonder namen en andere dingen waar mensen herkend aan kunnen worden. Zulke dingen moet je soms ook gewoon kwijt kunnen. Gelukkig heb ik ook nog een vader waar ik eventueel wel meer aan kwijt kan, omdat hij vaak met dezelfde mensen te maken heeft.
Gast- Gast
Jeps wij vertellen elkaar bijna alles..
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10
Open, als ik het niet met mijn man mag bespreken, moet men het mij ook niet vertellen. Als zij het kwijt moeten, moet ik het misschien ook wel kwijt.
Gast- Gast
Ik vertel het meestal wel aan mijn vriend. Wij zitten niet in een vriendengroep ofzo, dus doorverteld wordt het niet, en ik vind het toch altijd wel fijn om het met hem te bespreken.
Gast- Gast
Eens.Coco schreef:Open, als ik het niet met mijn man mag bespreken, moet men het mij ook niet vertellen.
Ik bespreek werkgerelateerde informatie ook weleens met mijn man, maar dan uiteraard zonder namen te noemen.
Gast- Gast
Dat ligt echt geheel aan de situatie. De tante van mijn vriend heeft een keer iets persoonlijks tegen mij verteld, waarvan ze het echt graag tussen ons wilde houden. Dat heb ik ook geaccepteerd en mijn vriend weet van niks. Het ging ook niet over mijn vriend of iets waar hij belang bij had, dat vind ik wel wat anders. Maar soms vertel ik wel eens wat als een vriendin iets in vertrouwen tegen mij gezegd heeft. Ik weet dat mijn vriend het tegen niemand zal vertellen. Ik zou het zelf ook niet erg vinden als vrienden zoiets tegen hun partner vertellen. Kan me goed voorstellen dat je soms iets tegen iemand wil vertellen, en in mijn ogen is je partner dan de beste persoon om het tegen te vertellen.
Winegum- Prater
- Aantal berichten : 1283
Punten : 1456
Registratiedatum : 06-12-10
Ja, en als ik iets niet vertel dan ben ik het waarschijnlijk vergeten.
Gast- Gast
Ik vertel mijn vriend alles, en hij mij. Zo weten we ook dingen van anderen, die verder geheim (moeten) blijven. Ik vind het fijn dat wij overal over kunnen praten, en dat wij overal open over zijn. Ik zou het rot vinden als mijn vriend dingen verzwijgt/geheim houdt.
Gast- Gast
Als ik op stage oid iets had wat mij dwars zat, vertelde ik dat thuis wel, maar dan inderdaad wel zonder namen en zo. Ik liep stage in een heel andere stad, dus het was ook niet zo dat mijn vriend die mensen ooit tegen zal komen oid.
Dingen die mij verder vertelt worden.. Tsja, dat hangt heel erg af van wat het is! Wij zitten wel in dezelfde vriendengroep, dus dan komt het al een stuk dichterbij. Er zijn echt wel dingen die ik wel met vriendinnen bespreek en niet met mijn vriend en die dan gewoon onder ons blijven. Als het me echt veel doet, zal ik het misschien wel vertellen, omdat het er dan uit moet. Maar ja, wat ik al zeg, het hangt er net van af, haha. Niet echt een duidelijk antwoord dus!
Dingen die mij verder vertelt worden.. Tsja, dat hangt heel erg af van wat het is! Wij zitten wel in dezelfde vriendengroep, dus dan komt het al een stuk dichterbij. Er zijn echt wel dingen die ik wel met vriendinnen bespreek en niet met mijn vriend en die dan gewoon onder ons blijven. Als het me echt veel doet, zal ik het misschien wel vertellen, omdat het er dan uit moet. Maar ja, wat ik al zeg, het hangt er net van af, haha. Niet echt een duidelijk antwoord dus!
Arwyn- Ratel
- Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10
Isabella schreef:...Ik vind het fijn dat wij overal over kunnen praten, en dat wij overal open over zijn. Ik zou het rot vinden als mijn vriend dingen verzwijgt/geheim houdt.
Zo hebben wij dat ook..
En als ik ergens mee zit merkt hij dat meteen aan mij..dus dingen geheim houden is bijna onmogelijk En andersom!
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Dat vind ik echt zoiets aparts.Als een vriendin jou dus iets heel persoonlijks vertelt, wat ze alleen aan jou toevertrouwd, dat vind jij dus dat je dat soort dingen altijd aan je man moet kunnen vertellen. Zij vertelt het toch aan jou en niet aan je man? Wil je dan niet dat je vrienden je iets toevertrouwen of stel je je relatie met je man zo ver boven een vriendschap dat je de behoefte hebt om te door te vertellen?Coco schreef:Open, als ik het niet met mijn man mag bespreken, moet men het mij ook niet vertellen.
Als een vriendin mij namelijk iets in vertrouwen vertelt en me vraagt hierover verder te zwijgen, dan zou ik het namelijk niet over praten, zeker niet als mijn (nu fictieve) partner haar zou kennen. Als ik er dan zelf mee zou zitten, dan zou ik het eerder met een andere vriendin bespreken zonder naam en toenaam, die diegene niet kent.
Las ook de opmerking, 'Ik zou het rot vinden als mijn vriend dingen verzwijgt/geheim houdt.', maar het is toch niet jouw partners geheim? Het gaat niet om hem, maar om zijn vriend. Iemand die hem iets heeft toevertrouwd. Zoiets heeft meer met je eigen onzeker- of nieuwsgierigheid te maken. Wees blij dat je partner dan een goede vriend is en zijn mond houdt.
Yzma- Fluisteraar
- Aantal berichten : 371
Punten : 392
Nou het ging om iets belangrijks binnen de familie, en gezien dat inmiddels ook mijn familie is en zo voelt, ben ik wel erg blij dat hij het mij gewoon eerlijk verteld heeft.
Gast- Gast
Dat staat niet in de stelling. In jouw situatie gaat het waarschijnlijk over iets wat jullie aangaat, of niet? Dat is iets anders, dan als iemand jou iets vertelt (in het algemeen gewoon) wat niet mag door worden verteld, dan heb je het gewoon over een geheim.
Yzma- Fluisteraar
*
Laatst aangepast door Isabella op wo 23 feb 2011 - 6:32; in totaal 1 keer bewerkt
Gast- Gast
Ik zou het haast onvoorstelbaar vinden als mijn vriend mij niks over een familiegeheim zou vertellen. Als je net samen bent ok...maar als je al samenwoont enzo vind ik dat gewoon normaal en kijk ik er eigenlijk van op dat je dit als zo bijzonder ervaart, Isabella.
Gast- Gast
Tja, ik snap de behoefte gewoon niet, waarom je iets zo graag wilt delen met je partner als iemand je gevraagd heeft je mond te houden. Tenzij het over jezelf gaat, of iets wat jou indirect aangaat. (Zoals in jouw vriends geval) Ik snap wel dat je graag met je partner dingen alles deelt, maar vind dat gewoon niet horen bij dit soort zaken. Naast iemands partner, ben je ook iemands vriendin, waarvan je het vertrouwen hebt gekregen.
Yzma- Fluisteraar
mozzarella schreef:Ik zou het haast onvoorstelbaar vinden als mijn vriend mij niks over een familiegeheim zou vertellen. Als je net samen bent ok...maar als je al samenwoont enzo vind ik dat gewoon normaal en kijk ik er eigenlijk van op dat je dit als zo bijzonder ervaart, Isabella.
Dat komt denk ik meer om de situatie Ik vind het wel normaal dat hij alles met me deelt haha!
Gast- Gast
Isabella schreef:Ik vertel mijn vriend alles, en hij mij. Zo weten we ook dingen van anderen, die verder geheim (moeten) blijven. Ik vind het fijn dat wij overal over kunnen praten, en dat wij overal open over zijn. Ik zou het rot vinden als mijn vriend dingen verzwijgt/geheim houdt.
Over de familie dat begrijp ik. Maar dat je het rot vindt als hij andere dingen niet aan jou verteld ben ik het niet mee eens. Andere dingen gaan jou namelijk niet aan.
Om dus antwoord op de vraag te geven, ja ik vertel mijn vriend heel veel, en ook 'geheimen' maar als een vriendin mij in vertrouwen iets over zichzelf verteld wat ik echt voor mezelf moet houden, doe ik dat. Het gaat mijn vriend namelijk niet aan, en ik wil haar vertrouwen niet beschamen.
Gast- Gast
Yzma schreef:Dat vind ik echt zoiets aparts.Als een vriendin jou dus iets heel persoonlijks vertelt, wat ze alleen aan jou toevertrouwd, dat vind jij dus dat je dat soort dingen altijd aan je man moet kunnen vertellen. Zij vertelt het toch aan jou en niet aan je man? Wil je dan niet dat je vrienden je iets toevertrouwen of stel je je relatie met je man zo ver boven een vriendschap dat je de behoefte hebt om te door te vertellen?Coco schreef:Open, als ik het niet met mijn man mag bespreken, moet men het mij ook niet vertellen.
Als een vriendin mij namelijk iets in vertrouwen vertelt en me vraagt hierover verder te zwijgen, dan zou ik het namelijk niet over praten, zeker niet als mijn (nu fictieve) partner haar zou kennen. Als ik er dan zelf mee zou zitten, dan zou ik het eerder met een andere vriendin bespreken zonder naam en toenaam, die diegene niet kent.
Las ook de opmerking, 'Ik zou het rot vinden als mijn vriend dingen verzwijgt/geheim houdt.', maar het is toch niet jouw partners geheim? Het gaat niet om hem, maar om zijn vriend. Iemand die hem iets heeft toevertrouwd. Zoiets heeft meer met je eigen onzeker- of nieuwsgierigheid te maken. Wees blij dat je partner dan een goede vriend is en zijn mond houdt.
Helemaal eens met Yzma. Als singles onder elkaar is het echt niet cool als je iets door verklapt van je vriendinnen, maar als iemand een partner heeft is het opeens wel oke? Ik zou ook niet de geheimen van de vrienden van mijn vriend hoeven te horen, als ze zouden willen dat ik het wist zou het geen geheim meer zijn natuurlijk.
Gast- Gast
Ik vertel mijn vriend wel veel, maar of ik hem alles vertel nee dat niet! Ik denk dat hij sommige dingen ook echt neit interessant vind om te weten. Als het iets is waardoor ik mijn verhaal kwijt moet dan luistert hij natuurlijk wel.
Mijn vriend vertelt mij minder, hij is daar in gewoon niet zo prater. Ik moet het dan vaak echt wel uit hem trekken of meerder keren naar vragen dan komt het wel. Het is niet zo dat ik het niet mag weten of dat hij het voor me verzwijgt hij denkt er gewoon niet altijd aan om het mij te vertellen. Soms wel ontzettend irritant maar ja...
Mijn vriend vertelt mij minder, hij is daar in gewoon niet zo prater. Ik moet het dan vaak echt wel uit hem trekken of meerder keren naar vragen dan komt het wel. Het is niet zo dat ik het niet mag weten of dat hij het voor me verzwijgt hij denkt er gewoon niet altijd aan om het mij te vertellen. Soms wel ontzettend irritant maar ja...
studiebol- Ratel
- Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Mijn man en ik vertellen elkaar alles.
Gast- Gast
Jen_ schreef:Isabella schreef:Ik vertel mijn vriend alles, en hij mij. Zo weten we ook dingen van anderen, die verder geheim (moeten) blijven. Ik vind het fijn dat wij overal over kunnen praten, en dat wij overal open over zijn. Ik zou het rot vinden als mijn vriend dingen verzwijgt/geheim houdt.
Over de familie dat begrijp ik. Maar dat je het rot vindt als hij andere dingen niet aan jou verteld ben ik het niet mee eens. Andere dingen gaan jou namelijk niet aan.
Om dus antwoord op de vraag te geven, ja ik vertel mijn vriend heel veel, en ook 'geheimen' maar als een vriendin mij in vertrouwen iets over zichzelf verteld wat ik echt voor mezelf moet houden, doe ik dat. Het gaat mijn vriend namelijk niet aan, en ik wil haar vertrouwen niet beschamen.
+1
Mijn vriend en ik vertellen elkaar heel veel, maar als mijn vriendin iets in vertrouwen aan mij verteld dan vertel ik dit niet aan mijn vriend. Wat moet hij met die informatie....stel dat hij een keer perongeluk zijn mond voorbij praat.
Andersom zou ik dat ook niet leuk vinden als mijn vriendinnen dat zouden doen.
smooch- Kletskop
- Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Ik heb een tijdje terug ook een familiegeheim aan mijn vriend verteld. Ik zat er toch best wel mee en mijn ouders wilden dat ik er met niemand over zou praten. Ik heb 1,5 maand de inhoud voor gehouden, hij wist wel dat er iets was. Na 1,5 maand kwam het er toch uit, ik moest het ook kwijt en zou het raar hebben gevonden als ik mijn vriend helemaal niks had verteld.
Je moet er wel op kunnen vertrouwen dat je partner zijn/haar mond houdt.
Vaak vertel ik dingen later tegen mijn vriend, als iets al een beetje gezakt is.
Persoonlijke dingen van vriendinnen houd ik gewoon voor me, wat heeft hij er aan om sommige dingen te weten?
Je moet er wel op kunnen vertrouwen dat je partner zijn/haar mond houdt.
Vaak vertel ik dingen later tegen mijn vriend, als iets al een beetje gezakt is.
Persoonlijke dingen van vriendinnen houd ik gewoon voor me, wat heeft hij er aan om sommige dingen te weten?
Gast- Gast
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» welke spelletjes op telefoon zijn nog meer leuk tegen elkaar
» Hoevaak zijn jullie intiem met elkaar?
» 'hoe vaak' seks/elkaar verwennen in een relatie
» Wat zijn jouw gebreken in de relatie?
» Nu we toch zo lekker open zijn..gekste plaats waar je seks..
» Hoevaak zijn jullie intiem met elkaar?
» 'hoe vaak' seks/elkaar verwennen in een relatie
» Wat zijn jouw gebreken in de relatie?
» Nu we toch zo lekker open zijn..gekste plaats waar je seks..
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: