Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jouw gewicht.

+56
Siepie
Mamsie
Lavendel
Liz
Bruintje Beer
Highway
Urban Naked
June
Takkie
Thunder
Fearie
Puggle
Viva
Sorella
Beachgirl
SoGood
Poubelle
Sterre
silly-one
Bosjesvrouw
Kreeftje
Japie
blauwwitrood
Shisha
Twellie
Lonely Goatherd
Linda
Tamagotchi
*Lookie*
madam
Floor
Rouxxxe
RioolSpook
Punk'd
SuperGrover
Caroow
Fortissimo
Chocoholic
Snirp
Minx
Zwerver
Mees
mo-lola
Marin
Blond
Elliot
Kowalski
Star007
Bliss
kajaka88
Frappuccino
Rush
Pommes
Oasis
dr_oupy
Toet
60 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Punk'd di 15 jan 2013 - 23:54

Minx schreef:gewicht valt totaal niet te schatten. Ook ik word gelukkig altijd veel lichter geschat als dat ik eigenlijk ben. Natuurlijk kun je zien dat iemand geen 50 kg weegt maar eerder 90. Maar wat fortissimo ook zegt verhoudingen zeggen veel meer. Zo zal een zandloper lichter geschat worden dan een appel. Dat is ook logisch de verdeling is gewoon anders. En door kleding heen kun je ook moeilijk inschatten hoeveel spieren iemand heeft.

Een mooi voorbeeld vind ik altijd mijn broertje. Zijn bmi zal rond de 24 zitten. Dus een gezond gewicht maar je zou zeggen hij moet wel uitkijken. Zie je hem lopen dan zal menig vrouw omdraaien. Hij is namelijk volledig afgetraind maar niet op een lelijke manier. Zijn vetpercentage ligt geloof ik rond de 10%.

Daarom vind ik BMI ook een slechte methode voor mensen die echt veel sporten of een athletische bouw hebben. Mijn vriend is een aantal jaren geleden in 1 jaar aangekomen van 64 naar 76 (hij is 1.76m dus niet zo groot). Nu heeft hij ineens een bmi van 25.5 maar echt geen overgewicht!


Laatst aangepast door Indigo op di 15 jan 2013 - 23:55; in totaal 1 keer bewerkt

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Elliot di 15 jan 2013 - 23:55

Hahaha Fortissimo! lol!
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Minx di 15 jan 2013 - 23:58

Ik vind bmi sowieso een slechte methode. Het zegt helemaal niets over vetpercentage en vetverdeling.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 0:05

Minx schreef:Ik vind bmi sowieso een slechte methode. Het zegt helemaal niets over vetpercentage en vetverdeling.

Wat vind jij een goede methode? smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 0:09

Reva schreef:
Minx schreef:Ik vind bmi sowieso een slechte methode. Het zegt helemaal niets over vetpercentage en vetverdeling.

Wat vind jij een goede methode? smile
Is er wel een goede methode eigenlijk? confused

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Minx wo 16 jan 2013 - 0:12

Ik kan niet echt 1 methode geven waarvan ik zeg ja die is goed. En als ik er 1 aan moet geven neig ik heel erg naar het vetpercentage. Dat zegt mij vaak veel meer. Maar ook daar moet je weer mee uitkijken. Want een appel kan in verhouding weer een veel lager vetpercentage hebben dan een zandloper of een peer. Terwijl de buikomvang van de zandloper of de peer dan weer veel gezonder is. Het is dus eigenlijk meer het totaalplaatje. En dan een combinatie van verschillende metingen.

Haha goed dat je het vraagt. Want dat is iets waar me eigenlijk nog meer in wil verdiepen. Over wat een mooie combinatie aan metingen is om en goed doel te stellen Wink.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Bliss wo 16 jan 2013 - 0:17

@ Chocoholic: ik herken wat je zegt! Ik sta dus ook elke dag op de weegschaal en weet precies welke dagen ik altijd zwaarder ben en welke dagen juist lichter. Ik ben ook zwaarder de dag na het sporten, maar de dag daarna juist weer lichter. Zie er ook echt een patroon in. Verder ben ik ook de grootste jojo die je je kunt bedenken, in de afgelopen tien jaar heb ik een marge van 30 kilo (!) gehad waar ik tussen jojo'de :O Ik hoop van harte dat ik ooit nog eens op gewicht kan blijven.

@ Fortissimo: aha, ik weet nu eindelijk wie jij bent!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  RioolSpook wo 16 jan 2013 - 0:18

Toet schreef:Hoe vaak sta je op de weegschaal? 1 x in de twee weken
Ben je altijd eerlijk over je gewicht? Nee, k zeg eigeljk altijd dat ik een paar kilo zwaarder ben dan ik werkelijk ben. Voor het geval ik daar ter plekke op de weegschaal moet. Dankan het alleen maar meevallen. Laughing
Heb je soms/vaak/regelmatig/ooit het gevoel dat je te veel bezig bent met je gewicht? Niet meer zo.
Ben je tevreden over je gewicht?nee, mag nog wel een kilo of 15 af, voor het mooie.
RioolSpook
RioolSpook
Prater
Prater

Aantal berichten : 824
Punten : 905
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  SuperGrover wo 16 jan 2013 - 0:20

Natuurlijk kun je gewicht niet tot op de gram nauwkeurig schatten, en de marge wordt groter naarmate iemand zwaarder is. Maar daarom vraag ik me af hoeveel je er dan af liegt. Als ik 5 kilo van mijn gewicht af lieg, is dat volgens mij al redelijk ongeloofwaardig, laat staan als ik 10 kilo eraf zou liegen. Over een kilo kan ik best liegen, maar daar zie ik het praktisch nut weer niet van.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 0:21

Minx schreef:Ik kan niet echt 1 methode geven waarvan ik zeg ja die is goed. En als ik er 1 aan moet geven neig ik heel erg naar het vetpercentage. Dat zegt mij vaak veel meer. Maar ook daar moet je weer mee uitkijken. Want een appel kan in verhouding weer een veel lager vetpercentage hebben dan een zandloper of een peer. Terwijl de buikomvang van de zandloper of de peer dan weer veel gezonder is. Het is dus eigenlijk meer het totaalplaatje. En dan een combinatie van verschillende metingen.

Haha goed dat je het vraagt. Want dat is iets waar me eigenlijk nog meer in wil verdiepen. Over wat een mooie combinatie aan metingen is om en goed doel te stellen Wink.

Lastig he! Ik weet het ook echt gewoon niet. Bij mij werd wel gekeken naar bmi, vet, vocht, nog iets. Dat gaf wel een goed beeld op zich, maar het blijft lastig. Volgens mij ben ik geen appel Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 0:25

SuperGrover schreef:Natuurlijk kun je gewicht niet tot op de gram nauwkeurig schatten, en de marge wordt groter naarmate iemand zwaarder is. Maar daarom vraag ik me af hoeveel je er dan af liegt. Als ik 5 kilo van mijn gewicht af lieg, is dat volgens mij al redelijk ongeloofwaardig, laat staan als ik 10 kilo eraf zou liegen. Over een kilo kan ik best liegen, maar daar zie ik het praktisch nut weer niet van.

Als je fijn en klein bent is dat idd niet te doen, al zou ik vijf kilo bij niemand zin denk ik. Maar zoals mijn zus, die denkt dat ik 12-13 kilo meer weeg dan dat ik daadwerkelijk doe, ze vindt ons hetzelfde qua figuur en gewicht. Ik voel de behoefte niet dat te ontkrachten laughcry

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Elliot wo 16 jan 2013 - 0:25

SuperGrover schreef:Natuurlijk kun je gewicht niet tot op de gram nauwkeurig schatten, en de marge wordt groter naarmate iemand zwaarder is. Maar daarom vraag ik me af hoeveel je er dan af liegt. Als ik 5 kilo van mijn gewicht af lieg, is dat volgens mij al redelijk ongeloofwaardig, laat staan als ik 10 kilo eraf zou liegen. Over een kilo kan ik best liegen, maar daar zie ik het praktisch nut weer niet van.

Nou bij mij is dat volgens mij niet zo heel ongeloofwaardig. Als ik tegen mensen zeg wat ik écht weeg, geloven ze me eerder niet dan wel.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Rush wo 16 jan 2013 - 0:26

Elliot schreef:
SuperGrover schreef:Natuurlijk kun je gewicht niet tot op de gram nauwkeurig schatten, en de marge wordt groter naarmate iemand zwaarder is. Maar daarom vraag ik me af hoeveel je er dan af liegt. Als ik 5 kilo van mijn gewicht af lieg, is dat volgens mij al redelijk ongeloofwaardig, laat staan als ik 10 kilo eraf zou liegen. Over een kilo kan ik best liegen, maar daar zie ik het praktisch nut weer niet van.

Nou bij mij is dat volgens mij niet zo heel ongeloofwaardig. Als ik tegen mensen zeg wat ik écht weeg, geloven ze me eerder niet dan wel.
Dat heb ik ook. Ik heb het er eens met een groepje over gehad en toen werd ik gemiddeld 10 kilo lichter geschat. Rolling Eyes
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Rouxxxe wo 16 jan 2013 - 0:26

Hoe vaak sta je op de weegschaal?
Weinig, eens in de twee maanden ofzo.

Ben je altijd eerlijk over je gewicht?
Jawel

Heb je soms/vaak/regelmatig/ooit het gevoel dat je te veel bezig bent met je gewicht?
Nee, met m'n gewicht niet. Wel soms iets te veel met het gezond willen eten.

Ben je tevreden over je gewicht?
Er mag best een paar kilo af, maar ben zeker niet ontevreden. Al wil ik liever ook niet dikker worden dan dit.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Minx wo 16 jan 2013 - 0:27

Ja, en op zich moet je het bmi ook niet zien als een vaststaand iets. En meer als een richtlijn gebruiken. De ondergrens van het bmi vind ik zelf veel belangrijker dan de bovengrens. Juist door alles wat erbij komt kijken. Daarom is vocht vet omvang enz in mijn ogen veel belangrijker smile. Alleen moeten we er dan wel voor blijven waken dat we niet steeds onze grens verschuiven. Als je ook ziet wat kledingmaten bijvoorbeeld doen. Dat moeten we met gewicht niet gaan doen.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Elliot wo 16 jan 2013 - 0:28

Rush schreef:
Elliot schreef:
SuperGrover schreef:Natuurlijk kun je gewicht niet tot op de gram nauwkeurig schatten, en de marge wordt groter naarmate iemand zwaarder is. Maar daarom vraag ik me af hoeveel je er dan af liegt. Als ik 5 kilo van mijn gewicht af lieg, is dat volgens mij al redelijk ongeloofwaardig, laat staan als ik 10 kilo eraf zou liegen. Over een kilo kan ik best liegen, maar daar zie ik het praktisch nut weer niet van.

Nou bij mij is dat volgens mij niet zo heel ongeloofwaardig. Als ik tegen mensen zeg wat ik écht weeg, geloven ze me eerder niet dan wel.
Dat heb ik ook. Ik heb het er eens met een groepje over gehad en toen werd ik gemiddeld 10 kilo lichter geschat. Rolling Eyes
Ik ook, haha! Bij mij is het vast anders verdeeld ofzo. Of ik heb echt zware botten Laughing
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Floor wo 16 jan 2013 - 0:32

Hoe vaak sta je op de weegschaal? 2 keer per maand denk ik, gemiddeld gezien
Ben je altijd eerlijk over je gewicht? ja
Heb je soms/vaak/regelmatig/ooit het gevoel dat je te veel bezig bent met je gewicht? nee
Ben je tevreden over je gewicht? nee totaal niet er moet nog veel meer af.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Minx wo 16 jan 2013 - 0:34

haha zware botten mag je meteen van tafel vegen Wink dat kan welgeteld 2 kg schelen Wink, het is eerder de opbouw van je spieren die meer zegt. De meeste skeletten lijken gewoon heel erg op elkaar op wat anatomische verschillen na. Spieren zijn echter veel belangrijker en dat in combinatie met aanleg.
En daar zijn ook veel onderzoeken naar gedaan. De verschillen in skelet zijn er wel en kunnen wel degelijk uitmaken op sommig vlakken. Zo hebben afrikanen vaak lichtere scheenbenen wat het hardlopen makkelijker maakt. En westerlingen hebben weer net andere aanpassingen. Maar dan nog heeft je lichaam gewoon een grens. En die zal in vergelijking nooit meer dan een kg of 2 zijn,
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Blond wo 16 jan 2013 - 0:45

Mijn zusje heeft een tijdje 2 kilo meer gewogen dan ik, en nog leek ze veel en veel slanker (ze is denk ik 4 cm langer).
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 0:45

In het 17 dagen dieet boek maakt zwarte of lichte botten echt heel veel uit qua kilo's Laughing

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  madam wo 16 jan 2013 - 0:51

Hoe vaak sta je op de weegschaal?
Elke ochtend.

Ben je altijd eerlijk over je gewicht?
Ja

Heb je soms/vaak/regelmatig/ooit het gevoel dat je te veel bezig bent met je gewicht?
Ja, te vaak. Vooral nu ik bezig ben met afvallen.

Ben je tevreden over je gewicht?
Ik ben nog niet tevreden over mijn gewicht. Ik wil nog minimaal 5 kilo afvallen.
madam
madam
Prater
Prater

Aantal berichten : 539
Punten : 568
Registratiedatum : 18-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Minx wo 16 jan 2013 - 0:54

haha ik zie het, kan 20 kg schelen. Alleen het leuke is er staat daar bepaal eerst je botstructuur. Alleen vergeet hij even het detail van hoe.
Vervolgens geeft hij aan bij mijn lengte een gewicht bij tussen de 55 en 71 kg bij. Als ideaal gewicht. Pak je vervolgens de bmi tabel erbij zie je dat 55 kg een bmi is van 18,38 en 71 kg een bmi van 23,72. Een erg leuk tabelletje maar het zegt in mijn ogen weer geen klap Wink. (ik weet inmiddels ook weer waarom ik dat deel over heb geslagen)
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  *Lookie* wo 16 jan 2013 - 0:57

Hoe vaak sta je op de weegschaal? elke dag
Ben je altijd eerlijk over je gewicht? ja
Heb je soms/vaak/regelmatig/ooit het gevoel dat je te veel bezig bent met je gewicht? nee
Ben je tevreden over je gewicht? nee, ik wil graag 5-10 kilo afvallen
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 0:57

Minx schreef:
Vervolgens geeft hij aan bij mijn lengte een gewicht bij tussen de 55 en 71 kg bij. Als ideaal gewicht. Pak je vervolgens de bmi tabel erbij zie je dat 55 kg een bmi is van 18,38 en 71 kg een bmi van 23,72.
En hoe lang ben je?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Minx wo 16 jan 2013 - 1:02

Ik heb even 173 gepakt. Ben zelf 172. Dus zal er een beetje tussen zitten. Maar 55 kg bij 173 is best heel erg laag. Als ik 72 kg weeg met mijn 172 ben ik echt mooi in verhouding. Dus dan zou ik daar van af moeten leiden dat ik zware botten heb.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 3 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum