Hoe let jij op jouw gewicht?
+15
sanne-84
SoGood
Caroow
smooch
Makamba
NerdChic
aardbeitje
Feline
Ugly Betty
Blond
Sterre
Mamsie
Zonnetje
NoorA
Susan
19 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Hoe let jij op jouw gewicht?
Hoe blijf jij op gewicht? Of minder je een beetje gewicht, zonder echt op dieet te gaan?
Gast- Gast
Re: Hoe let jij op jouw gewicht?
Zolang ik mijn kleren nog pas maak ik me nergens druk om.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Op dit moment niet heel erg, maar ik moet wel op gaan passen.
Gast- Gast
Ik hou af en toe een balansweek waarin ik erg op mn eten let. Verder probeer ik altijd gezond te eten, ik drink alleen erg veel. Dus af en toe een balans weekje. Ik weeg al zo'n 8 jaar min of meer hetzelfde.
Gast- Gast
Vera - En wat eet je dan ongeveer op een dag in zo'n balansweek?
Gast- Gast
Door te blijven sporten. Maar goed ik sport dan ook al bijna mijn hele leven lang. Ik snoep graag, ik mag gerust van mezelf snoepen. Maar dan neem ik bv 2 koekjes i.p.v. de hele doos leeg te eten of een paar chipjes i.p.v. een hele zak. Zou hou ik het snoepen een beetje in balans zeg maar. Vettig en gekruid eten eet ik (bijna) niet. Maar dat komt omdat ik dan heel veel last krijg van mijn buik en darmen.
Gast- Gast
zo min mogelijk haha
ontbijt: half bakje yoghurt + cornflakes
lunch: bruine boterham met rookvlees, banaan + kiwi
avondeten: bv een salade of pasta zonder saus. In ieder geval altijd vegetarisch.
Verder drink ik alleen water en thee.
avondeten: bv een salade of pasta zonder saus. In ieder geval altijd vegetarisch.
Gast- Gast
Vera schreef:zo min mogelijk haha
Maar dat is toch heel ongezond? Schijnbaar werkt het wel voor jou als je zegt dat je al jaren op het zelfde gewicht zit. Val je makkelijk af dan?
Gast- Gast
Ik val dan meestal 1 of 2kg af in zo'n weekje. In een maand of 2 heb ik die 1 a 2 kg er weer aan gedronken en dan ga ik weer. Het zal vast niet gezond zijn, maar meer eten heb ik in principe ook niet nodig op een dag.
Gast- Gast
Hoezo is dat ongezond? Je lichaam heeft in principe niet meer nodig dan drie maaltijden op een dag, en wat Vera eet vind ik zelfs heel gezond. Ze ontbijt, luncht en eet avondeten. Misschien mist er nog een tussendoortje maar verder..Cimic schreef:Vera schreef:zo min mogelijk haha
Maar dat is toch heel ongezond? Schijnbaar werkt het wel voor jou als je zegt dat je al jaren op het zelfde gewicht zit. Val je makkelijk af dan?
Gast- Gast
Vera schreef:zo min mogelijk haha
Ik zou dan juist minder pasta opscheppen, ipv saus. Of iig voor volkoren pasta kiezen, maar dan 1 kleine schep.
Gast- Gast
Ik let gewoon op wat ik eet. Als ik zin heb in een zak chips dan eet ik het gewoon. Maar ik ga dan niet gelijk
5 zakken chips leeg eten in een week tijd ook al zou ik daar zin in hebben.
Gast- Gast
Dat is echt beláchelijk weinig hoor. Je lichaam heeft in rust 1400 calorieen per dag nodig, en ik gok dat ze Vera er nog geen 800 binnen krijgt op een dag.Storm schreef:Hoezo is dat ongezond? Je lichaam heeft in principe niet meer nodig dan drie maaltijden op een dag, en wat Vera eet vind ik zelfs heel gezond. Ze ontbijt, luncht en eet avondeten. Misschien mist er nog een tussendoortje maar verder..Cimic schreef:Vera schreef:zo min mogelijk haha
Gast- Gast
Razz_ schreef:Ik let gewoon op wat ik eet. Als ik zin heb in een zak chips dan eet ik het gewoon. Maar ik ga dan niet gelijk
Dit. En wat Susan zegt: zolang ik mijn kleren pas is het goed. Door niet te eten om het eten, maar met regelmaat en gezond (weinig vet eten, veel fruit/groente).
NoorA- Fluisteraar
- Aantal berichten : 140
Punten : 158
Registratiedatum : 29-11-10
Door iedere week 2x te sporten en op andere dagen ook wat beweging te hebben, bijv. op de fiets naar het dorp, de trap nemen i.p.v. lift, te voet boodschappen doen, stukje wandelen in het bos met mijn vriend etc.
Verder probeer ik een gezonde basis te hebben qua eten: bruin brood, halvarine daarop smeren, een afwisseling in vleeswaren/ smeerkaas/ gewone kaas/ appelstroop, als drinken thee zonder suiker (en regelmatig groene of rooibosthee) of water, elke dag 1 liefst 2 stuks fruit, groente als tussendoortje (bijv. paprika, cherrytomaatjes, wortels) of noten, 1x per week vis, af en toe vegetarisch, niet teveel vlees per maaltijd, voldoende groenten in iedere maaltijd, gevarieerd eten wat betreft pasta/rijst/wraps/aardappels-vlees-groenten/stamppot, alleen in het weekend alcohol en chips, niet teveel witte sauzen, als ik het eet fritessaus i.p.v. mayonaise, als toetje meestal yoghurt, halfvolle melk als ik het drink, als ik een ei eet meestal een gekookt ei.
Natuurlijk eet ik wel eens wat ongezonder, neem ik wel eens chips, gebak of een aantal glazen wijn, maar met dit bovenstaande als gezonde basis en beweging blijf ik prima op gewicht.
Verder probeer ik een gezonde basis te hebben qua eten: bruin brood, halvarine daarop smeren, een afwisseling in vleeswaren/ smeerkaas/ gewone kaas/ appelstroop, als drinken thee zonder suiker (en regelmatig groene of rooibosthee) of water, elke dag 1 liefst 2 stuks fruit, groente als tussendoortje (bijv. paprika, cherrytomaatjes, wortels) of noten, 1x per week vis, af en toe vegetarisch, niet teveel vlees per maaltijd, voldoende groenten in iedere maaltijd, gevarieerd eten wat betreft pasta/rijst/wraps/aardappels-vlees-groenten/stamppot, alleen in het weekend alcohol en chips, niet teveel witte sauzen, als ik het eet fritessaus i.p.v. mayonaise, als toetje meestal yoghurt, halfvolle melk als ik het drink, als ik een ei eet meestal een gekookt ei.
Natuurlijk eet ik wel eens wat ongezonder, neem ik wel eens chips, gebak of een aantal glazen wijn, maar met dit bovenstaande als gezonde basis en beweging blijf ik prima op gewicht.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Ik houd het in de gaten op de weegschaal. Als ik boven de 55 kilo uitkom eet ik een week geen chocola meer en dan is het er weer af. Ik snoep elke dag wel wat en eet dagelijks chocola, vooral na het avondeten.
Ik heb nu alleen een probleem met mijn borsten, die zijn in een jaar tijd van een B70 naar een D70 gedaan, waardoor ik 80% van mijn jurkjes niet meer pas. Ik vind grote borsten best mooi, maar om nu een compleet nieuwe garderobe aan te schaffen? Ik overweeg om 2 kilo af te vallen zodat ik weer op de 52 a 53 kilo zit en ik weer in mijn kleren pas. Broekjes en rokjes zijn geen probleem, maar truitjes, bloesjes en jurkjes pas ik allemaal niet meer.
Ik heb nu alleen een probleem met mijn borsten, die zijn in een jaar tijd van een B70 naar een D70 gedaan, waardoor ik 80% van mijn jurkjes niet meer pas. Ik vind grote borsten best mooi, maar om nu een compleet nieuwe garderobe aan te schaffen? Ik overweeg om 2 kilo af te vallen zodat ik weer op de 52 a 53 kilo zit en ik weer in mijn kleren pas. Broekjes en rokjes zijn geen probleem, maar truitjes, bloesjes en jurkjes pas ik allemaal niet meer.
Gast- Gast
Eigenlijk niet. Zou het nu wel moeten gaan doen want mijn taille is ver verdwenen. Maar goed dat heeft niet veel te maken met mijn eetgedrag denk ik. Ik moet gewoon weer gaan sporten maar helaas is dat nog niet mogelijk ivm bekken klachten.
Mooi balen want dat leuke zwarte jurkje staat een stuk mooie met een taille.
Mooi balen want dat leuke zwarte jurkje staat een stuk mooie met een taille.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Eens in de zoveel tijd sta ik op de weegschaal en meestal ben ik dan niet afgevallen of aangekomen, want ik heb een stabiel gewicht. Wanneer ik toch wat teveel weeg, ga ik tijdelijk minder snacken, want dat doe ik normaalgesproken nogal veel. Verder ga ik dan actiever sporten (dat doe ik sowieso elke week, maar dan ga ik wat minder kletsen en wat meer bewegen) en zorg ervoor dat ik meer ga lopen, fietsen en trappen nemen dan ik voorheen deed. Langzaam gaat het er dan weer af. Ik ben niet bereid tot dieten met weinig calorieen of onsmakelijke gerechten.
Gast- Gast
Ik ben me vrij bewust van wat ik eet. Niet te veel, elke dag minstens een stuk fruit en wat groente en verder gewoon waar ik zin in heb. Maar dan dus 1 of 2 koekjes en niet de halve rol, of een stukje chocola. Ik vind het best makkelijk om niet teveel te eten de laatste tijd. Ook doe ik veel op de fiets en probeer ik regelmatig te sporten.
Het kan nog gezonder, maar zo blijf ik in elk geval op gewicht.
Het kan nog gezonder, maar zo blijf ik in elk geval op gewicht.
Sterre- Ratel
- Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Ik weeg me een paar keer per week. Op dit moment weeg ik 71 kg, heb sinds 10 jaar niet meer zo weinig gewogen. Ik voel me erg prettig bij, dus wil het graag zou houden (of nog 2 kilo eraf, maar ik maak me geen illusies).
Ik eet (redelijk) gezond, veel volkoren producten en fruit, en ik drink veel water en thee. Alleen in het weekend drink ik alcohol. En verder probeer ik me er niet zo druk om te maken, want als ik dat ga doen kom ik juist aan en ga ik bij elke hap die ik neem nadenken.
Ik eet (redelijk) gezond, veel volkoren producten en fruit, en ik drink veel water en thee. Alleen in het weekend drink ik alcohol. En verder probeer ik me er niet zo druk om te maken, want als ik dat ga doen kom ik juist aan en ga ik bij elke hap die ik neem nadenken.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Ik sta elke dag op de weegschaal, en bepaal die dag of het een balansdag wordt of niet.
Ik voel me gewoon prettiger bij 70 kilo, en nu weeg ik er 73/74.
Nu moet ik inderdaad weer aan de lijn en dan probeer ik de snacks gewoon te laten staan, en zoveel mogelijk gezond te eten.
Sporten doe ik niet, ben ik niet zo goed in, en vind ik ook niet leuk.
Wel doe ik een bewegend beroep, en als er een trap is neem ik die ipv de lift.
Ik voel me gewoon prettiger bij 70 kilo, en nu weeg ik er 73/74.
Nu moet ik inderdaad weer aan de lijn en dan probeer ik de snacks gewoon te laten staan, en zoveel mogelijk gezond te eten.
Sporten doe ik niet, ben ik niet zo goed in, en vind ik ook niet leuk.
Wel doe ik een bewegend beroep, en als er een trap is neem ik die ipv de lift.
Gast- Gast
Ik merk het vaak aan m'n kleding of ik ben aangekomen of afgevallen. De laatste tijd zit ik niet zo lekker in m'n vel, ik ga daarvan eten. Dus rollen koekjes, zakken chips etc. Omdat ik er helemaal klaar mee was, haal ik dat soort dingen niet meer in huis. Ik eet nu 3 maaltijden per dag en daarnaast tussendoortjes zoals fruit en sultana, evergreen, ontbijtkoek etc.
Als ik bij iemand anders ben en die heeft koekjes of chips in huis, dan eet ik het wel, als ik dat niet zou doen dan kan ik het echt niet volhouden.
Als ik bij iemand anders ben en die heeft koekjes of chips in huis, dan eet ik het wel, als ik dat niet zou doen dan kan ik het echt niet volhouden.
Gast- Gast
Ik sta eigenlijk nooit op de weegschaal, merk het wel aan mijn kleding.
Ik vind gezonde voeding belangrijk, vooral door de week eet ik gezond. Desembrood met kipfilet als ontbijt en lunch, tussendoor fruit of komkommer e.d. En 's avond probeer ik altijd 200 gram groente te eten en weinig vet. Ik drink alleen maar water en thee zonder suiker.
In het weekend neem ik wel koek/chips o.i.d. maar ook met mate. Verder sport ik 2x per week en beweeg ik elke dag minimaal een half uur.
Moet er eerlijk bij zeggen dat het op dagen dat ik vrij ben wat moeilijker is dan op werkdagen.
Ik vind gezonde voeding belangrijk, vooral door de week eet ik gezond. Desembrood met kipfilet als ontbijt en lunch, tussendoor fruit of komkommer e.d. En 's avond probeer ik altijd 200 gram groente te eten en weinig vet. Ik drink alleen maar water en thee zonder suiker.
In het weekend neem ik wel koek/chips o.i.d. maar ook met mate. Verder sport ik 2x per week en beweeg ik elke dag minimaal een half uur.
Moet er eerlijk bij zeggen dat het op dagen dat ik vrij ben wat moeilijker is dan op werkdagen.
Ugly Betty- Kletskop
- Aantal berichten : 1681
Punten : 1762
Ik eet ontzettend slecht de laatste tijd omdat ik niet lekker in m'n vel zit.. Laatst pas ontbeten om 16.00 uur met 1 boterham. Heb ook ontzettend veel hoofdpijn steeds maar dat zal daar wel mee in verband staan.
Ga NU een afbakbroodje in de oven stoppen voordat ik op m'n fiets stap. Anders mag ik niet weg van mezelf!
Ga NU een afbakbroodje in de oven stoppen voordat ik op m'n fiets stap. Anders mag ik niet weg van mezelf!
Feline- Kletskop
- Aantal berichten : 2234
Punten : 2527
Registratiedatum : 21-12-10
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Jouw gewicht.
» Jouw gewicht
» Wat is jouw lengte, gewicht en BMI?
» Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
» Jouw gewicht
» Wat is jouw lengte, gewicht en BMI?
» Geschat gewicht en daadwerkelijk gewicht
» Hoe lang heeft jouw baby bij jouw op de kamer geslapen?
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: