Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jouw gewicht.

+56
Siepie
Mamsie
Lavendel
Liz
Bruintje Beer
Highway
Urban Naked
June
Takkie
Thunder
Fearie
Puggle
Viva
Sorella
Beachgirl
SoGood
Poubelle
Sterre
silly-one
Bosjesvrouw
Kreeftje
Japie
blauwwitrood
Shisha
Twellie
Lonely Goatherd
Linda
Tamagotchi
*Lookie*
madam
Floor
Rouxxxe
RioolSpook
Punk'd
SuperGrover
Caroow
Fortissimo
Chocoholic
Snirp
Minx
Zwerver
Mees
mo-lola
Marin
Blond
Elliot
Kowalski
Star007
Bliss
kajaka88
Frappuccino
Rush
Pommes
Oasis
dr_oupy
Toet
60 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Jouw gewicht. - Pagina 2 Empty Re: Jouw gewicht.

Bericht  mo-lola di 15 jan 2013 - 22:40

Hoe vaak sta je op de weegschaal? elke zaterdag

Ben je altijd eerlijk over je gewicht?Ja

Heb je soms/vaak/regelmatig/ooit het gevoel dat je te veel bezig bent met je gewicht? Soms

Ben je tevreden over je gewicht?Vroeger niet nu wel nu ik zoveel afgevallen ben.
mo-lola
mo-lola
Prater
Prater

Aantal berichten : 781
Punten : 1117
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Mees di 15 jan 2013 - 22:48

Hoe vaak sta je op de weegschaal? Als ik toevallig de weegschaal zie staan en nieuwsgierig ben.
Ben je altijd eerlijk over je gewicht?Ja
Heb je soms/vaak/regelmatig/ooit het gevoel dat je te veel bezig bent met je gewicht? Nee
Ben je tevreden over je gewicht? Ik ben nu meer tevreden dan vroeger. Ik weet dat ik een paar kilo meer zou 'moeten' wegen, maar de kilo's willen er nou eenmaal niet aan. Ben allang blij dat ik de kilo's die ik twee jaar geleden, na het overlijden van mijn moeder, ban afgevallen er weer aan heb.
Mees
Mees
Prater
Prater

Aantal berichten : 1110
Punten : 1147
Registratiedatum : 12-01-12

Bericht  Zwerver di 15 jan 2013 - 23:16

Hoe vaak sta je op de weegschaal?
2x per maand?
Ben je altijd eerlijk over je gewicht?
Ja, altijd, ik snap niet dat mensen dat niet doen. Gewicht zegt niet alles.
Heb je soms/vaak/regelmatig/ooit het gevoel dat je te veel bezig bent met je gewicht?
Nee nooit echt
Ben je tevreden over je gewicht?
Ja inmiddels wel. Sinds ik 10 kilo ben afgevallen..
Zwerver
Zwerver
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6323
Punten : 6959
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Minx di 15 jan 2013 - 23:21

Niet onzker door worden door mensen waarvan je het lichaam mooi vind maar die zelf tevreden zijn.

Ooit woog ik 70 kg en nog was ik niet 100% tevreden. Nu weeg ik ongeveer 1 keer in de week. En ik ben verre van tevreden. Daarom heb ik me ook voorgenomen flink te gaan afvallen. Het moet er weer af. En ik weet dat ik het kan. Iedereen heeft zijn punten waarvan ze vinden dat het anders moet. Mijn ex schoonzus kon ook zo klagen terwijl die gewoon echt dun is, maar als zij aankomt zit het gelijk op haar buik. Ze is een echte appel.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Snirp di 15 jan 2013 - 23:23

Hoe vaak sta je op de weegschaal?
Ik sta zo ongeveer 1 a 2 keer in de week op de weegschaal.
Ben je altijd eerlijk over je gewicht?
Ja
Heb je soms/vaak/regelmatig/ooit het gevoel dat je te veel bezig bent met je gewicht?
Het gaat met vlagen... Soms ben ik heel tevreden en denk ik er niet aan, soms (zoals nu) wil ik er graag weer wat kilootjes af en ben ik er wat meer mee bezig. Maar naar mijn idee niet teveel.
Ben je tevreden over je gewicht?
Mwah... Op dit moment zou ik er wel 5 kilo af willen. Wat me tegen houdt? Ik loop graag hard, maar niet met dit weer Wink Maar gelukkig kom ik met gezond eten ook al een eind.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  Chocoholic di 15 jan 2013 - 23:24

Hoe vaak sta je op de weegschaal? Sinds de laatste twee weken elke ochtend, anders weinig
Ben je altijd eerlijk over je gewicht? Jep, al vind ik het niet altijd een gemakkelijk onderwerp (op de momenten dat ik te veel weeg)
Heb je soms/vaak/regelmatig/ooit het gevoel dat je te veel bezig bent met je gewicht? Jep, al sinds ik mij kan heugen is 't een big issue, en het heeft enorme invloed op hoe ik mij op dat moment voel.
Ben je tevreden over je gewicht? Nee, maar ben daarom nu veel aan het sporten en gezond aan het eten om er nog 10-15 kilo af te krijgen. En dan hopen dat ik eindelijk eens echt stabiel blijf; ben echt de grootste jo-jo-er die er is Neutral
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Fortissimo di 15 jan 2013 - 23:24

Mijn gewicht is niet zo zeer een issue. Tot vorig jaar stond ik nooit op de weegschaal, en toen ik er wel op stond ging er ook gelijk een knop om. Nu ik weer bezig ben met afvallen, sta ik elke week op de weegschaal. Dit doe ik op vrijdagochtend. Ik ben sinds ik vorig jaar zo geschrokken ben over mijn gewicht, wel eerlijk hierover. Dit durfde ik eerst nooit te zijn, maar wilde gewoon compleet met mijn lekkere dikke billen bloot. :P
En wat iemand eerder al zei; Gewicht is niet alles. Dat merk ik nu ook. Ik word meestal rond de 85 kilo geschat, terwijl ik in werkelijkheid 110 weeg.. Diegene die dat als laatste zei, zei: "Nou, jij weegt toch wél 85 kilo! Dan wordt het al wel wat!". Voor een ander hoef ik het dus niet te doen Wink 85 kilo is mijn streefgewicht!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Bericht  Caroow di 15 jan 2013 - 23:26

Toet schreef:Hoe vaak sta je op de weegschaal? Voor de zwangerschap dagelijks, nu als ik er aan denk, 1 keer per twee weken ongeveer.
Ben je altijd eerlijk over je gewicht? Ja
Heb je soms/vaak/regelmatig/ooit het gevoel dat je te veel bezig bent met je gewicht? Ja
Ben je tevreden over je gewicht? Ja

Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Kowalski di 15 jan 2013 - 23:32

Waarom staan veel van jullie dagelijks op de weegschaal? Dat heeft toch helemaal geen zin? Misschien heb je net wat meer gedronken, ben je minder naar de wc geweest, houdt je lichaam net iets meer vocht vast en hup, een kilo erbij! En dan ga je misschien je eetpatroon aanpassen of je druk maken, terwijl het helemaal niet hoeft!

Mij is geleerd om 1 á 2 keer per week te wegen, dat je dan een duidelijk beeld van je gewicht krijgt.
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Bericht  SuperGrover di 15 jan 2013 - 23:37

Hebben jullie het weleens met mensen over jullie gewicht? En voor de mensen die niet altijd eerlijk erover zijn: Hoeveel lieg je er dan af? Gewicht is toch immers wel redelijk te schatten.

Ik weeg mezelf eens in de paar maanden, ik heb zelf namelijk geen weegschaal. Ik ben eerlijk over mijn gewicht, ik zou niet weten waarom niet, maar de enige die het vraagt is de anesthesist in het ziekenhuis. Als je daar over je gewicht liegt, heb je een heel groot probleem. Mijn gewicht houdt me nu nauwelijks meer bezig, maar vroeger wel dus. Ik ben nu ook tevreden met mijn gewicht.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Fortissimo di 15 jan 2013 - 23:38

Dat begreep ik ook niet zo goed Kowalski. Daarmee fok je jezelf alleen maar op. Bij mij scheelt het soms wel 1,5 kilo!
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  Fortissimo di 15 jan 2013 - 23:39

SuperGrover schreef:Hebben jullie het weleens met mensen over jullie gewicht? En voor de mensen die niet altijd eerlijk erover zijn: Hoeveel lieg je er dan af? Gewicht is toch immers wel redelijk te schatten.

Ik weeg mezelf eens in de paar maanden, ik heb zelf namelijk geen weegschaal. Ik ben eerlijk over mijn gewicht, ik zou niet weten waarom niet, maar de enige die het vraagt is de anesthesist in het ziekenhuis. Als je daar over je gewicht liegt, heb je een heel groot probleem. Mijn gewicht houdt me nu nauwelijks meer bezig, maar vroeger wel dus. Ik ben nu ook tevreden met mijn gewicht.

Nou, ik merk dat nu bij mezelf. Mensen zijn daar echt niet goed in. Ik ben namelijk erg in verhouding, dus bij mij vind je die 110 kilo niet zo snel terug. Als ik zeg dat ik nog 25 kilo wil afvallen krijg ik regelmatig scheve gezichten. Waar moet dat dan af! krijg ik heel vaak te horen..
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  Chocoholic di 15 jan 2013 - 23:40

@ Kowalski: Voor mij is het om mijn lichaam te leren kennen. Ik weet namelijk zelf of ik de dag ervoor meer heb gedronken, of dat ik nog niet de tweede behoefte heb hoeven te doen, etc. En als je daar rekening mee houd, leer je je lichaam nog eens best goed kennen. Voorbeeldje: Tijdens mijn vele lijn-ondernemingen ben ik er achter gekomen dat als ik de avond van te voren heb gesport, ik de volgende dag zwaarder ben. (En dit geldt niet alleen voor fitness, maar ook voor cardio) En ja hoor: Gisterochtend woog ik 75.0 en vanochtend (na 's avonds 75 min op de crosstrainer te hebben staan) weeg ik 400 gram meer. Maar ik weet dat ik daar de volgende dag de vruchten van zal plukken (hoe dat precies werkt ivm spieren opbouw oid weet ik nog niet) en waarschijnlijk dus weer lichter zal zijn. Anyway: Ik denk dat, als je geen conclusies trekt van elk moment dat je op de weegschaal staan, maar dus kijkt naar de verloop van de week (zoals jij eigenlijk doet) dat het zeker geen probleem hoeft te zijn. Ik voel me er in ieder geval fijn bij. Yes
Chocoholic
Chocoholic
Prater
Prater

Aantal berichten : 1290
Punten : 1459
Registratiedatum : 12-02-11

Bericht  Punk'd di 15 jan 2013 - 23:42

Hoe vaak sta je op de weegschaal? Bijna elke dag
Ben je altijd eerlijk over je gewicht? Ja, valt niet zoveel te liegen want ik ben redelijk stabiel in gewicht
Heb je soms/vaak/regelmatig/ooit het gevoel dat je te veel bezig bent met je gewicht? Ja
Ben je tevreden over je gewicht? Realistisch gezien ja, perfectionistisch gezien nee Wink

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 23:43

Fortissimo schreef:
SuperGrover schreef:Hebben jullie het weleens met mensen over jullie gewicht? En voor de mensen die niet altijd eerlijk erover zijn: Hoeveel lieg je er dan af? Gewicht is toch immers wel redelijk te schatten.

Nou, ik merk dat nu bij mezelf. Mensen zijn daar echt niet goed in. Ik ben namelijk erg in verhouding, dus bij mij vind je die 110 kilo niet zo snel terug. Als ik zeg dat ik nog 25 kilo wil afvallen krijg ik regelmatig scheve gezichten. Waar moet dat dan af! krijg ik heel vaak te horen..
Ik vind gewicht ook altijd heel moeilijk schatten hoor. Er zit natuurlijk nog verschil in vetmassa en spiermassa.

Gast
Gast

Bericht  Kowalski di 15 jan 2013 - 23:44

Indigo schreef:Ben je tevreden over je gewicht? Realistisch gezien ja, perfectionistisch gezien nee Wink

Haha, daar heb je wel een punt! Daar kan ik me dan wel bij aansluiten denk ik, al is vanuit mijn perfectionisme niks goed genoeg Jouw gewicht. - Pagina 2 394967
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Bericht  Elliot di 15 jan 2013 - 23:45

Stofzuiger schreef:
Fortissimo schreef:

Ik vind gewicht ook altijd heel moeilijk schatten hoor. Er zit natuurlijk nog verschil in vetmassa en spiermassa.

Nou precies. Ik zie er een stuk minder dik uit dan mijn gewicht doet vermoeden. Ik schrok er zelf van toen ik op de weegschaal moest om mij aan te melden voor WW. Ik heb het idee dat mensen met mijn gewicht er allemaal een stuk dikker uitzien dan dat ik doe, haha. nerd
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Kowalski di 15 jan 2013 - 23:47

Chocoholic schreef:@ Kowalski: Voor mij is het om mijn lichaam te leren kennen. Ik weet namelijk zelf of ik de dag ervoor meer heb gedronken, of dat ik nog niet de tweede behoefte heb hoeven te doen, etc. En als je daar rekening mee houd, leer je je lichaam nog eens best goed kennen. Voorbeeldje: Tijdens mijn vele lijn-ondernemingen ben ik er achter gekomen dat als ik de avond van te voren heb gesport, ik de volgende dag zwaarder ben. (En dit geldt niet alleen voor fitness, maar ook voor cardio) En ja hoor: Gisterochtend woog ik 75.0 en vanochtend (na 's avonds 75 min op de crosstrainer te hebben staan) weeg ik 400 gram meer. Maar ik weet dat ik daar de volgende dag de vruchten van zal plukken (hoe dat precies werkt ivm spieren opbouw oid weet ik nog niet) en waarschijnlijk dus weer lichter zal zijn. Anyway: Ik denk dat, als je geen conclusies trekt van elk moment dat je op de weegschaal staan, maar dus kijkt naar de verloop van de week (zoals jij eigenlijk doet) dat het zeker geen probleem hoeft te zijn. Ik voel me er in ieder geval fijn bij. Jouw gewicht. - Pagina 2 3079029344

Ik begrijp het! En natuurlijk moet je doen waar jij je prettig bij voelt, zeker weten. Ik vroeg het me gewoon af, omdat je door iedere dag te wegen geen representatief beeld van je gewicht krijgt. Maar zoals jij het beschrijft begrijp ik wel waarom je het doet. En je zegt zelf ook dat je er geen conclusies uit trekt als in "Shit, aangekomen, nu moet ik lijnen!" Jouw gewicht. - Pagina 2 561177
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Bericht  Fortissimo di 15 jan 2013 - 23:49

Oh man, ik ben echt onnozel. Toen ik jouw reactie las Elliot, dacht ik: "Waarom moet ze zich laten wegen als ze een ww-uitkering aanvraagt?"

Het wel bekende lampje kwam slechts 1,5 minuut later.. Idea
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 23:49

Elliot schreef:
Stofzuiger schreef:
Fortissimo schreef:

Mensen denken bij mij juist eerder dat ik minder weeg. Vlg mij omdat ik vrij lange armen en benen heb ouzo, en een lang smal gezicht.

Nou precies. Ik zie er een stuk minder dik uit dan mijn gewicht doet vermoeden. Ik schrok er zelf van toen ik op de weegschaal moest om mij aan te melden voor WW. Ik heb het idee dat mensen met mijn gewicht er allemaal een stuk dikker uitzien dan dat ik doe, haha. nerd

Gast
Gast

Bericht  Minx di 15 jan 2013 - 23:49

gewicht valt totaal niet te schatten. Ook ik word gelukkig altijd veel lichter geschat als dat ik eigenlijk ben. Natuurlijk kun je zien dat iemand geen 50 kg weegt maar eerder 90. Maar wat fortissimo ook zegt verhoudingen zeggen veel meer. Zo zal een zandloper lichter geschat worden dan een appel. Dat is ook logisch de verdeling is gewoon anders. En door kleding heen kun je ook moeilijk inschatten hoeveel spieren iemand heeft.

Een mooi voorbeeld vind ik altijd mijn broertje. Zijn bmi zal rond de 24 zitten. Dus een gezond gewicht maar je zou zeggen hij moet wel uitkijken. Zie je hem lopen dan zal menig vrouw omdraaien. Hij is namelijk volledig afgetraind maar niet op een lelijke manier. Zijn vetpercentage ligt geloof ik rond de 10%.
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Kowalski di 15 jan 2013 - 23:49

Elliot schreef:
Stofzuiger schreef:
Fortissimo schreef:

Nou precies. Ik zie er een stuk minder dik uit dan mijn gewicht doet vermoeden. Ik schrok er zelf van toen ik op de weegschaal moest om mij aan te melden voor WW. Ik heb het idee dat mensen met mijn gewicht er allemaal een stuk dikker uitzien dan dat ik doe, haha. Jouw gewicht. - Pagina 2 827601

Dat heb ik dus ook en daarom zegt gewicht alleen ook vrij weinig. Natuurlijk zegt het wel iets, maar er zit zoveel verschil in de samenstelling van je lichaam. Een aantal jaren geleden zat ik met mijn gewicht tegen de grens van overgewicht aan (BMI 24.nogwat), maar had ik nog wel maat 34/36. Het zegt dus niet alles!
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 23:49

Fortissimo schreef:Oh man, ik ben echt onnozel. Toen ik jouw reactie las Elliot, dacht ik: "Waarom moet ze zich laten wegen als ze een ww-uitkering aanvraagt?"

:cheering: lol! thumbup

Gast
Gast

Bericht  Kowalski di 15 jan 2013 - 23:50

Fortissimo schreef:Oh man, ik ben echt onnozel. Toen ik jouw reactie las Elliot, dacht ik: "Waarom moet ze zich laten wegen als ze een ww-uitkering aanvraagt?"

Jouw gewicht. - Pagina 2 394967
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Bericht  Punk'd di 15 jan 2013 - 23:51

Ik kan ook wel relativeren als ik op de weegschaal sta.

Zo ga ik de ochtend na een uitgebreid diner nooit op de weegschaal. Want dan weet ik dat ik mezelf ga opnaaien en dat wil ik niet haha. Als ik na 19:00 uur eet ben ik de dag erop ook zwaarder, maar dan weet ik waardoor het komt. En als ik een slechte dag heb gehad in hoeveelheid (en dan bedoel ik weinig) dan weet ik ook dat de dag erop mijn gewicht niet eerlijk is als ik ineens een kg minder weeg.

Die dagen vermijd ik de weegschaal ook vaker.

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: