Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Weer snel in vorm na de bevalling

+23
SarahKey
Bruintje Beer
MiniMuis
tweeling
Mamsie
Filoria
Twellie
CCC
lente
Sanne
Limburg85
Susan
Shopaholic
Star007
Charles
nillis
Thunder
smooch
Flower_L
Paper Crown
iloverose
Puggle
Lot
27 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Weer snel in vorm na de bevalling Empty Weer snel in vorm na de bevalling

Bericht  Lot di 15 jan 2013 - 11:44

Ik heb mezelf wijs gemaakt dat wanneer je fit (je sport 1 a 2x per week) en slank de zwangerschap in gaat, je lichaam weer sneller naar je oude vorm terug gaat. Maar klopt dit wel?

Kunnen meiden die zich hier in herkennen mij hier een antwoord op geven smile ?
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Weer snel in vorm na de bevalling Empty Re: Weer snel in vorm na de bevalling

Bericht  Puggle di 15 jan 2013 - 12:10

Na 5 maanden zat ik weer op mijn gewicht van voor de zwangerschap. Ik was 14 kilo aangekomen. Nu zit ik 2 kilo onder mijn gewicht van voor de zwangerschap. Ik was niet echt een sportief persoon. Af en toe wat hardlopen maar dat was het dan ook.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 12:15

Geen idee. Mijn huid is vooral enorm uitgerekt met mijn flinke tweelingbuik, en dat krijg je ook met sporten niet meer goed.

Gast
Gast

Bericht  iloverose di 15 jan 2013 - 18:53

ik denk dat je je met de zwangerschap sport der fitter uit komt als niet sport .ik ben zelf meer als 20 kilo gegroeit tijdens de zwangerschap .was na 7 a 8 maanden alle kilo weer kwijt maar heb der echt een hangbuik van overgehouden en dat krijg je idd nooit weer goed met sporten .nu doe ik spining thuis +_ 4x in de week alles wordt wel weer strakker maar die hangbuik due blijft helaas.....
iloverose
iloverose
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12

Bericht  Paper Crown di 15 jan 2013 - 18:53

Ik denk dat 't voornamelijk gaat om hoe je lichaam is. Morgen is 't 2 weken na mijn bevalling en inmiddels zit er nog maar 1 kilo aan (was er ook maar 9 aangekomen, althans tot 37 weken daarna ben ik niet meer gewogen) en je kan niet meer zien dat ik zwanger ben geweest. Zelfs mijn huid is niet slapper, terwijl ik een buik had die huge was.Wel had ik op 't laatst door vocht denk ik, zelfs cellulites op mijn bovenarm en zag je mijn sleutelbeenderen niet!

Tegen mij zei iedereen, je lichaam is zo anders na de bevalling maar los van de zwelling van mijn keizersnee onderin, ben ik nog best tevreden.

Dit ben ik op dat 4 na de bevalling:
Weer snel in vorm na de bevalling 8EF7D4E6-AB73-48E5-8777-05ED9D8D4708-409-00000045C00D8AE0_zps4bab9b8e
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Flower_L di 15 jan 2013 - 19:32

Ah, dat zou zo mijn buik kunnen zijn net na bevalling. Ook.die streep middenin smile

Ik sport al jaren niet, maar heb heel strakke buikspieren daar binnen. Mn baarmoeder was al heel snel niet meer voelbaar. Het ligt dus idd ook voor groot deel hoe je lichaam is.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  smooch di 15 jan 2013 - 19:45

Ik ben altijd wel fit geweest en tijdens mijn zwangerschap 12kg aangekomen. Ik was al gauw weer op mijn eigen gewicht. Wel is mijn huid rondom mijn navel slapper.
Bijna 5 maanden verder heb ik niks aan sport gedaan maar ben nu ook weer wat aangekomen tijdens mijn verlof. Dus dat weer sporten binnenkort.
smooch
smooch
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2385
Punten : 2453
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Thunder di 15 jan 2013 - 19:59

Terwijl ik, die altijd super sportief is geweest, nooit meer 'de oude' ben geworden. Ik kwam 2x ruim 25 kg aan en zelfs nu ben ik nog bezig alle kilo's eraf te krijgen. Het gaat bij mij zó langzaam, mijn jongste is bijna 3,5 jaar (al heb ik dat gewicht er wel af, maar van de oudste zat nog wat.). Maar ik ben er bijna, nog 7,5 kg!!

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096

Bericht  Charles di 15 jan 2013 - 20:29

Ik was 35 kilo aangekomen. 25 kilo waren er binnen twee weken weer af, dat was vocht. Nu zit er nog steeds wat vocht, maar ook nog gewoon vet. En die zijn er nu, dik 5 maanden absoluut nog niet af. Weegschaal staat al maanden stil. Ben dus nu op dieet sinds gisteren, en begin met sporten. Eens kijken hoe lang het duurt, er moeten echt nog 10 kilo af. Ik heb ook een tweeling hangvel, maar dat komt dus niet meer goed begrijp ik Mad .
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 20:32

Hm ik weet het niet.

Ik sportte de eerste keer tot 7 maanden zwangerschap en was toch 23 kilo aangekomen en het duurde 9 maanden voor ik weer op gewicht was, terwijl ik vrij snel weer was gaan sporten na de bevalling.

Deze keer was ik veel minder aangekomen (geloof iets van 13/14 kilo of zo) maar ik heb niet het idee dat het er heel snel af gaat weeer. Ik geef mezelf 9 maanden. 9 maanden op en 9 maanden af...

Helemaal strak is mijn buik trouwens nooit meer geworden ook al was ik op gewicht. Je huid is natuurlijk wel flink uitgerekt...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 20:32

Charles schreef: Ik heb ook een tweeling hangvel, maar dat komt dus niet meer goed begrijp ik Mad .
Tenzij het na 1,5 jaar opeens spontaan bijtrekt... laughcry
Het zijn scheuren en die trekken niet bij, hooguit qua kleur. Smeren, oefeningen... niks helpt.

Ik ben bijna 30 kg aangekomen, zat weer vrij snel op oude gewicht en zit er nu 5 kg onder, maar hangvel blijft.

Gast
Gast

Bericht  nillis di 15 jan 2013 - 20:52

Ik sportte tot 32 weken in de zwangerschap en was in totaal 10 kg aangekomen. In de kraamweek was ik alle kilo's kwijt en voelde ik mij ook wel fit op de slechte nachtrust na.
Mijn buik heeft wel iets meer vel, maar niet storend.
nillis
nillis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1816
Punten : 1992
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Charles di 15 jan 2013 - 20:54

Stofzuiger schreef:
Charles schreef: Ik heb ook een tweeling hangvel, maar dat komt dus niet meer goed begrijp ik Mad .
Het zijn scheuren en die trekken niet bij, hooguit qua kleur. Smeren, oefeningen... niks helpt.

Ik ben bijna 30 kg aangekomen, zat weer vrij snel op oude gewicht en zit er nu 5 kg onder, maar hangvel blijft.

Ik heb geen scheuren en striemen, niks. Alleen oude wijven rimpelhuid. Als ik buk is het helemaal vreselijk.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Bericht  Star007 di 15 jan 2013 - 21:00

Ik was 14 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Ik was na ongeveer 3/4 maanden alle kilo's kwijt. Nu , bijna 15 maanden later weeg ik 6 kilo minder als voor de zwangerschap. Maar ik heb wel echt een los velletje rondom mijn navel en theezakjes Weer snel in vorm na de bevalling 394967 Ook heb ik veel striae op mijn borsten, heupen en bovenbenen en rondom mijn navel wel wat. Ben benieuwd wat dat wordt bij een 2e zwangerschap Neutral
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  Shopaholic di 15 jan 2013 - 21:08

Ik was ook al heel snel alles kwijt. Zowel de 1e als 2e zwangerschap.
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 21:33

Charles schreef:
Stofzuiger schreef:

Ik heb geen scheuren en striemen, niks. Alleen oude wijven rimpelhuid. Als ik buk is het helemaal vreselijk.
Zijn dat niet allemaal kleine scheurtjes? Dat heb ik nl ook. Als ik de huid dat een beetje oprek zie ik allemaal kleine scheurtjes. Alleen bij het litteken van een operatie van een paar jaar geleden zitten flinke scheuren, littekenweefsel rekt niet mee :nopompom:

Maar goed, met een kind van 5 pond en 6 pond (dus al 11 pond baby), veel vruchtwater ivm diabetes en mijn placenta bleek ook groot te zijn ben ik er nog redelijk gunstig vanaf gekomen denk ik. Er zijn vrouwen met 1 kind van 6 pond die meer strepen hebben. Maar toch baal ik ervan.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 15 jan 2013 - 21:41

Ik ben helemaal niet zo'n sporter, maar na de eerste zwangerschap was ik sowieso binnen no-time in vorm.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Limburg85 di 15 jan 2013 - 22:06

Hier was na de bevalling direct alles weer goed, ik was maar 2 kg aangekomen en kwam ren kind van 2,7 kg uit dus zat er gelijk onder zelfs.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  Sanne di 15 jan 2013 - 22:11

Ik sportte voor de zwangerschap wel veel en had sterke buikspieren. Ik denk dat het wel helpt om de zwangerschap lichamelijk te doorstaan. Op een gegeven moment verweekt er van alles in je lichaam, waardoor je klachten kunt krijgen. Ik denk dat sterke spieren dat kunnen compenseren, zodat je weinig of geen lichamelijke klachten hebt. Ik heb tot het einde toe elke dag flink gewandeld, zonder klachten, en dan ook nog meerdere keren per dag. Of je striemen krijgt, heeft minder te maken met sporten. Dit is afhankelijk van het bindweefsel van de huid.

Ik had op de vierde dag na de bevalling alweer mijn strakste skinnyjeans aan. Je kon en kunt aan mijn lichaam niet zien dat ik een kind heb gekregen. Ik kreeg in het begin ook regelmatig de vraag of wij H. hadden geadopteerd. Mensen hadden niet door dat ik zwanger was geweest, omdat mijn buik in mijn winterjas verstopt zat en ik nog flinke afstanden liep. Na de bevalling was het een paar dagen erg mooi weer en was een winterjas niet nodig. Toen liep ik ineens met een kind. Ik heb veel verbaasde reacties gehad.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  lente di 15 jan 2013 - 22:27

Tot ik zwanger werd sportte ik meestal zo'n 2x per week, in de zomer vaker (lekker buiten fietsen, skeeleren etc). In m'n zwangerschap was ik vooral moeeee dus heb ik het laten versloffen Weer snel in vorm na de bevalling 394967. Ben zo'n 16 kilo aangekomen, 4 dagen na de bevalling waren er al 14 vanaf. Zit nu bijna weer op m'n oude gewicht, maar heb nog wel een buikje idd, echt zo'n rolletje aan de voorkant. Nou was ik al niet heel slank/strak maar toch baal ik er van haha. Ben nu ook weer aan het opletten qua eten/snoepen enzo, ga proberen er nog wat kilo's af te krijgen.
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  Paper Crown di 15 jan 2013 - 22:36

O,ja tijdens de keizersnee benoemde de gynaecoloog continu wat hij deed..
Dat had hij wel aan mij gevraagd, hij zei wil je weten wat ik allemaal doe en wat 't geduw en getrek is? Ik zei ja, omdat ik zo ook een beetje gevoel kreeg mijn bevalling mee te maken..

Dus na een tijdje:
'Zo mevrouw W. ik ga nu beginnen!'
'Weinig vetweefsel, keurig gaan we snel doorheen.. O, maar wel héle sterke stugge buikspieren!! Dat is niet zo mooi..' Haha, dan zijn ze te stug door te snijden..
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  CCC di 15 jan 2013 - 23:10

Lot schreef:Ik heb mezelf wijs gemaakt dat wanneer je fit (je sport 1 a 2x per week) en slank de zwangerschap in gaat, je lichaam weer sneller naar je oude vorm terug gaat. Maar klopt dit wel?

Kunnen meiden die zich hier in herkennen mij hier een antwoord op geven smile ?

Je lichamelijke gesteldheid heeft degelijk te maken met je herstel na de bevalling. Ik heb veel Bewogen tijdens mijn zwangerschap en heb alle dingen die ik normaal deed ook niet laten vallen. Ik heb bewust op mijn eetpatroon gelet en ben de 8 kilo die ik ben aangekomen ook snel kwijt geraakt na de bevalling. Ik denk dat het vooral te maken heef met bewust leven en gezonde keuzes maken. Mijn huid is wel slapper en wat uitgerekt op mijn buik.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 23:13

Ik had bij beide keren snel mijn vorm weer terug terwijl ik niet zo heel veel sporten, bij de eerste helemaal niet.

Mijn schoonzus bijvoorbeeld sporten heel veel en die had heel lang nog zo'n zwangerschapsbuik erna ( alsof de baby er nog in zit)

Ik denk dat leeftijd enzo ook wel mee speelt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 23:20

Ik heb juist 3 maanden alleen maar rust, rust, rust en nog eens rust moeten nemen. Dus in die zin was mijn lichamelijk conditie puur slecht, maar denk niet dat dat heel veel invloed heeft gehad op mijn figuur.

Gast
Gast

Bericht  Twellie wo 16 jan 2013 - 1:20

Ik ben beide zwangerschappen slank ingegaan en vervolgens flink aangekomen. Wel had ik tot het einde een goede conditie. Niet dat ik veel sportte maar ik ging lopen of op de fiets naar de winkel, ging zwemmen enzovoorts. Na de eerste was ik zonder enige moeite snel weer terug in vorm en na de tweede ben ik zonder enige moeite bijna weer in vorm gekomen haha. Als ik echt mijn best zou doen, zou ik mijn oude figuur denk ik wel weer helemaal terug kunnen krijgen. Maar ik heb een hekel aan sporten.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud