Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

wanneer weer seks na de bevalling?

+5
Monnie
Flip Fluitketel
Susan
Flemy
Teddyaapje
9 plaatsers

Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Teddyaapje vr 3 dec 2010 - 2:37

Dit onderwerp is al vaker langsgekomen op het oude forum maar ik ben toch weer even benieuwd...hoelang duurde het voordat je de eerste keer weer echte seks had na de bevalling ("gefriemel" tel ik even niet mee)?

Het is nu net iets meer als een maand geleden dat ik bevallen ben en ik denk dat het misschien wel weer kan maar ik weet eigenlijk niet of het wel al MAG. Ze hebben me namelijk ingeknipt en ik ben dus gehecht (ze gaven me tot 2x toe geen antwoord toen ik vroeg hoeveel hechtingen het waren dus ik denk dat het er behoorlijk wat waren). Dus ik weet niet of ik moet wachten tot ik op controle ben geweest (16dec) of dat het geen kwaad kan, hier hebben ze me eigenlijk niks over verteld...

xx teddy

Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 2:43

Ik zou zeggen je merkt het vanzelf. Bij pijn moet je gewoon stoppen. Bij ons duurde het de eerste keer wel erg lang doordat ik mijn schaambot had gebroken. De 2e keer ook redelijk omdat ik een keizersnede heb gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Flemy vr 3 dec 2010 - 2:45

Ik denk dat het iets is wat je zelf moet aanvoelen. Als het geen pijn meer doet, moet het gewoon kunnen.
Ik had bij de eerste 2 hechtingen, maar na 3 weken wel voor het eerst seks. Toen was het litteken wel echt nog 'te strak' zeg maar, dus dat ging niet zo lekker.
Deze keer had ik 1 hechting, maar daar heb ik geen littekenweefsel van en dus ook geen last.
Flemy
Flemy
Prater
Prater

Aantal berichten : 516
Punten : 552
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Susan vr 3 dec 2010 - 2:47

Je moet in elk geval wachten tot de bloeding helemaal over is wegens infectiegevaar. Volgens mij mag het daarna wel weer, je merkt zelf wel of het pijn doet of niet.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Flip Fluitketel vr 3 dec 2010 - 2:48

Ik ben ook gehecht na de bevalling. Bij mij zeiden ze dat ik moest wachten tot in ieder geval de hechtingen eruit waren en wachten tot je niet meer vloei. Nou waren het oplosbare dus heb je niet zo gauw in de gaten, maar je voelt het wel in ieder geval. Ik ben gisteren op nacontrole van de Vk geweest en heeft er ook niks over gezegd. Wel vragen gesteld e.d.. Ik denk dat je hetzelf het beste aanvoelt wanneer je er weer klaar voor bent. Je merkt het vanzelf tot hoever je kan gaan.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Monnie vr 3 dec 2010 - 3:20

Ik heb wel gewacht tot ik de nacontrole had gehad, vond het zelf een fijner idee dat het allemaal goed was. Heb ook een knip gehad. Vloeien was bij mij ook na 6 weken pas echt over. Maar het ligt idd aan jezelf, je merkt snel genoeg of het te vroeg is!

Monnie
Prater
Prater

Aantal berichten : 1350
Punten : 1416
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Teddyaapje vr 3 dec 2010 - 3:23

Bij mij waren het ook oplosbare hechtingen en die bleven 1 a 2 weken zitten, dat hebben ze me wel verteld. Ik vloei nu niet meer, maar dat dacht ik laatst ook, en toen kwam het opeens weer terug dus dat durf ik eigenlijk niet zeker te zeggen. Maar we gaan sowieso condooms gebruiken dus dan is de kans op infecties ook een stuk kleiner denk ik?! Ik geef bv en volgens de ha was je dan ook niet vruchtbaar maar dat risico wil ik niet lopen...ik heb wel eens andere verhalen gehoord.

Ik heb voor st. Klaas een doos condooms besteld voor mn vriend...daar zal ik hem vast heel blij mee maken! Wat mij betreft kunnen we het dan wel gaan proberen.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 3:50

Susan schreef:Je moet in elk geval wachten tot de bloeding helemaal over is wegens infectiegevaar. Volgens mij mag het daarna wel weer, je merkt zelf wel of het pijn doet of niet.

Je mag op zich al vrijen voordat het vloeien over is.
Dan wel met condoom.
Maar ligt maar net aan waar jij je prettig bij voelt.

Teddy: Wat dit betreft zal elke verloskundige wat anders zeggen.
Doe gewoon waar jij/jullie je goed bij voelen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Teddyaapje vr 3 dec 2010 - 4:04

PrinsesBo schreef:
Susan schreef:Je moet in elk geval wachten tot de bloeding helemaal over is wegens infectiegevaar. Volgens mij mag het daarna wel weer, je merkt zelf wel of het pijn doet of niet.

Je mag op zich al vrijen voordat het vloeien over is.
Dan wel met condoom.
Maar ligt maar net aan waar jij je prettig bij voelt.

Teddy: Wat dit betreft zal elke verloskundige wat anders zeggen.
Doe gewoon waar jij/jullie je goed bij voelen!

Dan gaan we er maar weer eens flink tegen aan haha :shock:
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Fiwen vr 3 dec 2010 - 4:22

Het beste is om te wachten tot het vloeien over is. Ook met condoom heb je toch kans op infectie omdat je altijd bacteriën naar binnen brengt, dat is ook de reden dat je geen tampons mag gebruiken in die periode.

Wat betreft de hechtingen, de wond is na een week al zo ver genezen dat het geen kwaad meer kan, maar of het prettig is????
Als het vloeien voorbij is zou ik gewoon weer seks hebben als jullie er samen aan toe zijn en dan heel voorzichtig.
Als je borstvoeding geeft zorg dan wel dat je glijmiddel hebt want door de borstvoeding wordt je vagina veel droger en misschien ben je ook al wat gespannen en dan zou je pijn kunnen hebben terwijl het niet nodig is.
En denk goed aan anticonceptie! Je weet niet wanneer je je eisprong hebt en je bent super vruchtbaar zo net na de zwangerschap omdat je lichaam eigenlijk nog helemaal in "zwangerschaps modus" is. Je zult niet de eerste zijn die ongepland binnen een jaar 2 kids krijgt.

Ze zeggen vaak dat de man veel sneller weer zin heeft dan de vrouw, dat was bij ons juist omgedraait. Mijn man vond het heel spannend en was heel bang om mij pijn te doen terwijl ik nu juist veel fijner vindt dan voor mijn bevalling (nu geen pijn meer en eerst wel regelmatig). Ik denk dat het bij ons een week of 7 a 8 heeft geduurd na de bevalling. Ik heb trouwens wel een knip gehad, maar totaal geen last van het litteken.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Teddyaapje vr 3 dec 2010 - 4:48

Fiwen schreef:Het beste is om te wachten tot het vloeien over is. Ook met condoom heb je toch kans op infectie omdat je altijd bacteriën naar binnen brengt, dat is ook de reden dat je geen tampons mag gebruiken in die periode.

Wat betreft de hechtingen, de wond is na een week al zo ver genezen dat het geen kwaad meer kan, maar of het prettig is????
Als het vloeien voorbij is zou ik gewoon weer seks hebben als jullie er samen aan toe zijn en dan heel voorzichtig.
Als je borstvoeding geeft zorg dan wel dat je glijmiddel hebt want door de borstvoeding wordt je vagina veel droger en misschien ben je ook al wat gespannen en dan zou je pijn kunnen hebben terwijl het niet nodig is.
En denk goed aan anticonceptie! Je weet niet wanneer je je eisprong hebt en je bent super vruchtbaar zo net na de zwangerschap omdat je lichaam eigenlijk nog helemaal in "zwangerschaps modus" is. Je zult niet de eerste zijn die ongepland binnen een jaar 2 kids krijgt.

Ze zeggen vaak dat de man veel sneller weer zin heeft dan de vrouw, dat was bij ons juist omgedraait. Mijn man vond het heel spannend en was heel bang om mij pijn te doen terwijl ik nu juist veel fijner vindt dan voor mijn bevalling (nu geen pijn meer en eerst wel regelmatig). Ik denk dat het bij ons een week of 7 a 8 heeft geduurd na de bevalling. Ik heb trouwens wel een knip gehad, maar totaal geen last van het litteken.

Bedankt voor je reactie Fiwen! Het probleem is dus eigenlijk ook ik niet weet of het vloeien echt over is. Ik heb al een paar dagen geen bloedverlies meer, maar dat had ik laatst ook, toen dacht ik dat het al over was (ook al een paar dagen geen bloedverlies meer) en toen begon het opeens weer best erg, met stolsels en al. Dat van de anticonceptie weet ik, vandaar dat we ook aan de condooms gaan. Ik vind het ook best slecht van onze ha dat die zei dat je niet vruchtbaar bent als je bv geeft...ik ga het risico in elk geval niet lopen! Bedankt voor de tip van het glijmiddel, hier had ik nog niet over nagedacht.
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  mauwmauw vr 3 dec 2010 - 8:04

Teddyaapje schreef:Bij mij waren het ook oplosbare hechtingen en die bleven 1 a 2 weken zitten, dat hebben ze me wel verteld. Ik vloei nu niet meer, maar dat dacht ik laatst ook, en toen kwam het opeens weer terug dus dat durf ik eigenlijk niet zeker te zeggen. Maar we gaan sowieso condooms gebruiken dus dan is de kans op infecties ook een stuk kleiner denk ik?! Ik geef bv en volgens de ha was je dan ook niet vruchtbaar maar dat risico wil ik niet lopen...ik heb wel eens andere verhalen gehoord.

Ik heb voor st. Klaas een doos condooms besteld voor mn vriend...daar zal ik hem vast heel blij mee maken! Wat mij betreft kunnen we het dan wel gaan proberen.
dat je niet vruchtbaar bent als je bv geeft geloof ik niet zo,me zus gaf bv en is gewoon zwanger geraakt,een jaar na dat haar eerste kindje is geboren is de 2 geboren.

en teddy ik denk dat jij een hele leuke sinterklaas avond gaat hebben;)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Fiwen vr 3 dec 2010 - 8:07

Normaal duurt het "bloedverlies" (als het goed is heb je ondertussen bruinige tot wit-gelige slijmverlies) 4 tot 6 weken dus het zou rond deze tijd moeten stoppen. Zolang je helder rood bloed verliest kun je beter helemaal geen gemeenschap hebben, is het bruin of wit-gelig slijmverlies dan is het infectiegevaar een heel stuk kleiner en zou het op zich best kunnen maar je moet er zelf vertrouwen in hebben. Als je trouwens nu nog steeds helderrood bloedverlies hebt zou ik contact opnemen met je verloskundige want dat hoort eigenlijk niet meer.

Dat je niet vruchtbaar bent als je volledig borstvoeding geeft klopt in theorie wel, maar dat geldt alleen onder strikte voorwaarden. Volgens mij was het maximaal 4 uur tussen twee voedingen (ook 's nachts) en geen voedingen kolven, maar ik zou het wel voor je kunnen opzoeken als je het graag wilt weten.
Ik heb alleen al wel een aantal keren gehoord dat hierop vertrouwen mis ging en er toch een eisprong was met een zwangerschap als gevolg. Je moet het helemaal zelf weten maar ik zou persoonlijk het risico niet lopen. Er zijn namelijk ook vrouwen die ondanks dat ze volledig borstvoeding geven toch een menstruatie krijgen.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Parisienne vr 3 dec 2010 - 10:02

Wij hebben pas zo'n 2 weken geleden (dus 2,5 maand na de bevalling) weer voor het eerst seks gehad. Daarvoor had ik er ook echt geen behoefte aan eigenlijk. Vond het idee nog een beetje 'raar'. Nu moet ik zeggen dat ook ik meer geniet dan voorheen, heel vreemd eigenlijk. Het is gewoon minder gevoelig/pijnlijker dan voordat ik zwanger was.

Ik zou inderdaad wachten tot het vloeien echt helemaal over is, dit i.v.m. de infecties die kunnen optreden. Daarnaast zou ik persoonlijk mijn lichaam (en met name het onderste gedeelte) nog even de tijd gunnen om weer helemaal in vorm te komen. Bij de een is dit sneller dan bij de ander natuurlijk, maar je gevoel zal zelf wel aangeven of je er weer aan toe bent. Als je voelt dat je eraan toe bent, ook fysiek gezien, moet je het gewoon doen. Tijdens de eerste keer gewoon heel rustig aan doen en niet te snel te 'gretig' worden (zowel jij als je partner). Geef het de tijd in ieder geval!

Succes! Wink
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Gast vr 3 dec 2010 - 19:54

Wij hadden na 4 weken al weer sex, maar de eerste keren deed het nog wel pijn en deden we het heel voorzichtig. Gelukkig werd de pijn steeds minder.

Ik zou zeggen als je er aan toe bent, probeer het gewoon en als het niet gaat dan stop je weer. Luister naar je lichaam!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Tazz za 4 dec 2010 - 2:14

Wij hebben ongeveer 4 weken gewacht, eerder durfde ik nog niet, en het deed vreselijk veel zeer. Het voelde helemaal droog en beurs vanbinnen. De keren daarna ging het wel steeds iets beter maar ik geloof dat het pas na een paar maanden was. Met 10 weken vloeide ik nog steeds en ben toen gecuretteerd en vloeide daardoor nog een aantal weken. Ik weet niet of het daardoor zo lang duurde voor het weer 'kon'.
Tazz
Tazz
Prater
Prater

Aantal berichten : 1261
Punten : 1383
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Gast za 4 dec 2010 - 2:43

Wij hebben beide keren zo'n 3 weken na de bevalling weer sex gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Teddyaapje zo 5 dec 2010 - 8:01

Ik zal jullie ff updaten..
We hebben het gistere toch maar eens geprobeerd en ik had helemaal nergens last van en vandaag ook niet dus we kunnen er weer tegen aan Very Happy

@ Fiwen: Je hoeft het niet extra voor me op te zoeken, we gaan het sowieso met condoom doen, ik wil geen enkel risico lopen! Een 2e willen we waarschijnlijk wel, maar niet over 9maanden!

xx teddy
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 8:20

Teddyaapje schreef:Ik zal jullie ff updaten..
We hebben het gistere toch maar eens geprobeerd en ik had helemaal nergens last van en vandaag ook niet dus we kunnen er weer tegen aan Very Happy

@ Fiwen: Je hoeft het niet extra voor me op te zoeken, we gaan het sowieso met condoom doen, ik wil geen enkel risico lopen! Een 2e willen we waarschijnlijk wel, maar niet over 9maanden!

xx teddy

Dat ligt nu ook bij mij op schoot :P Ik neem ook geen risico meer smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Gast zo 5 dec 2010 - 19:36

Fijn zeg dat het al weer goed gaat!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Teddyaapje ma 6 dec 2010 - 4:35

Doedell schreef:
Teddyaapje schreef:Ik zal jullie ff updaten..
We hebben het gistere toch maar eens geprobeerd en ik had helemaal nergens last van en vandaag ook niet dus we kunnen er weer tegen aan Very Happy

@ Fiwen: Je hoeft het niet extra voor me op te zoeken, we gaan het sowieso met condoom doen, ik wil geen enkel risico lopen! Een 2e willen we waarschijnlijk wel, maar niet over 9maanden!

xx teddy

Dat ligt nu ook bij mij op schoot :P Ik neem ook geen risico meer smile

Ik kan het me helemaal voorstellen! Ik weet dat je heel snel weer (ongepland) zwanger was, maar was dat ook terwijl je bv gaf?
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Gast zo 26 dec 2010 - 5:18

Bij ons is het dus nu ook ruim 4 weken geleden dat ik bevallen ben, nja as dinsdag 5 en afgelopen week weer rustig aan geprobeerd, wel met extra glij-middel en condoompie erby, 1e keer lukte het niet zo, maar het valt nu eigenlijk best wel mee! :P

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

wanneer weer seks na de bevalling? Empty Re: wanneer weer seks na de bevalling?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum