Hoe snel weer op de been na bevalling
+20
Shopaholic
tweeling
Parel
Floor
teletascha
Star007
Luce
Liadan
M-G
Annie24
Stuiterbal
Susan
M@niek
Sanne
Thunder
Printje
Muppetje
Linda
kwak
Flower_L
24 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Hoe snel weer op de been na bevalling
Wanneer kon / ging je weer
- fietsen
- auto rijden
- stuk lopen
Ik had een discussie met mn vriend hierover. Vorige bevalling lag ik dagen op bed...volgens kraamverzorgster en vk hoorde dat...nou, verschrikkelijk vond ik het.
Deze bevalling liep ik na 40u alweer wasjes te draaien, geen rolstoel aangeraakt en wilde ik eigenlijk na 3 dagen met fiets of auto op en neer tussen huis en ziekenhuis. Voelde me lichamelijk echt goed. Maar dat laatste mocht natuurlijk niet van vriend dus heb gister maar stukje gefietst maar wat is nu eigenlijk 'normaal' om bovenstaand weer te doen? Is natuurlijk afhankelijk van hoe je je voelt...maar ik vind zo lastig inschatten.
- fietsen
- auto rijden
- stuk lopen
Ik had een discussie met mn vriend hierover. Vorige bevalling lag ik dagen op bed...volgens kraamverzorgster en vk hoorde dat...nou, verschrikkelijk vond ik het.
Deze bevalling liep ik na 40u alweer wasjes te draaien, geen rolstoel aangeraakt en wilde ik eigenlijk na 3 dagen met fiets of auto op en neer tussen huis en ziekenhuis. Voelde me lichamelijk echt goed. Maar dat laatste mocht natuurlijk niet van vriend dus heb gister maar stukje gefietst maar wat is nu eigenlijk 'normaal' om bovenstaand weer te doen? Is natuurlijk afhankelijk van hoe je je voelt...maar ik vind zo lastig inschatten.
Flower_L- Ratel
- Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11
Re: Hoe snel weer op de been na bevalling
ik denk dat je gewoon moet doen wat goed voelt.
Ik zat die zelfde avond ook al weer in de huiskamer en heb uit wanhoop mijn moeder de 4de dag gebeld want ik wou zo graag even naar buiten, even wandelen dus dat hebben we ook gedaan.
Ik was al snel weer boven "jan".
Deze bevalling wacht ik wel af, ik doe gewoon wat goed voelt.
Ik zat die zelfde avond ook al weer in de huiskamer en heb uit wanhoop mijn moeder de 4de dag gebeld want ik wou zo graag even naar buiten, even wandelen dus dat hebben we ook gedaan.
Ik was al snel weer boven "jan".
Deze bevalling wacht ik wel af, ik doe gewoon wat goed voelt.
kwak- Ratel
- Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11
Fietsen, na een jaar ofzo, haha. Maar dat had niks met m'n bevalling te maken, ik hou gewoon niet van fietsen.
Lopen, buitenshuis, na een week. Eerder mocht ik van de kraamhulp niet naar buiten. In huis liep ik wel veel, ik heb amper in bed gelegen. Ik voelde me prima.
Auto rijden, na een aantal weken. Ik had 2 weken voor de bevalling m'n rijbewijs gehaald. In de kraamweek lag er een pak sneeuw en dat bleef lang liggen. Dis dat heeft een tijd geduurd.
Lopen, buitenshuis, na een week. Eerder mocht ik van de kraamhulp niet naar buiten. In huis liep ik wel veel, ik heb amper in bed gelegen. Ik voelde me prima.
Auto rijden, na een aantal weken. Ik had 2 weken voor de bevalling m'n rijbewijs gehaald. In de kraamweek lag er een pak sneeuw en dat bleef lang liggen. Dis dat heeft een tijd geduurd.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Autorijden kan ik niet. Fietsen deed ik pas na zes weken, vreselijk vond ik dat maar mijn wond was heel erg gaan wijken en pas na zes weken echt dicht.
Hele stukken wandel en deed ik toen ik weer naar buiten mocht
Hele stukken wandel en deed ik toen ik weer naar buiten mocht
Muppetje- Ratel
- Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10
Ik was bij R ook meteen weer helemaal op de been. Na een paar dagen thuis werd ik al knettergek en ben boodschappen gaan dien.
Mijn angst is echt dat het deze keer anders is, ik ben zo geen mens om in bed te liggen of lang thuis te zijn. Ik hoop zo dat het weer precies zo gaat als na de bevalling van R.
Mijn angst is echt dat het deze keer anders is, ik ben zo geen mens om in bed te liggen of lang thuis te zijn. Ik hoop zo dat het weer precies zo gaat als na de bevalling van R.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Een dag na de bevalling zei ik tegen de kraamhulp dat ik even naar de supermarkt zou gaan, ik had al genoeg binnen gezeten. Nou...ze heeft het me echt bijna verboden! Ik mocht absoluut niet naar buiten en al helemaal niet in m'n eentje.
Linda- Ratel
Linda; ik zou daar niet tegen kunnen haha zou expres toch gaan haha. We zijn volwassen denk ik dan. Ze kan een advies geven maar verbieden...
Printje- Lady Post-a-lot
Na beide bevallingen heb ik best last van blaasontsteking gehad. O.a. vreselijk zeurende pijn in mn rug. Mijn kraamhulp bij l destijds zei (voordat ik urine had laten controleren) dat het van het traplopen kwam...1x naar beneden en weer naar boven per dag. Ik moest de hele dag liggen.
Die vrouw kwam er deze keer ook niet weer in
Die vrouw kwam er deze keer ook niet weer in
Flower_L- Ratel
Printje schreef:Linda; ik zou daar niet tegen kunnen haha zou expres toch gaan haha. We zijn volwassen denk ik dan. Ze kan een advies geven maar verbieden...
Ja, maar ik wist niet wat de gevolgen konden zijn. Ik heb uiteindelijk naar haar geluisterd toen ze me dat vertelde. Ik wilde ook geen risico lopen. Ik had me er sowieso niet zo in verdiept en bedacht wat een aanslag een zwangerschap en een bevalling voor je lichaam is.
Laatst had ik het er met de fysio over. Zij gaf ook aan dat het echt beter is om even een paar dagen rust te nemen en niet de hele dag de trap op en af te lopen. Je kan daar echt flinke bekkenklachten van krijgen. Zij vertelde toen dat ze veel vrouwen over de vloer kreeg die een paar maanden na hun bevalling kwamen met allerlei klachten, en dat kwam volgens haar doordat ze te snel te veel hebben gedaan.
Dus dit keer hou ik het heerlijk relax, m'n lijf moet nog langer mee.
Linda- Ratel
Beide keren was ik direct weer op de been. Lopen en autorijden deed ik na een week weer. Fietsen duurde langer, pas toen de kinderen mee konden ben ik gaan fietsen. Ik ben niet zo'n fietser, haha.
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Vreselijk flower, als ik zo iemand krijg stuur ik d'r weg. Door de omstandigheden bij R wil mijn man er alles aan doen om een onvergetelijke kraamtijd voor me te maken, de vorige is om de verkeerde redenen onvergetelijk natuurlijk. Ik vind dat natuurlijk erg lief van hem maar zei er wel bij volgens ' mijn' regels dan. Ik ga niet de hele dag in bed.
Ik zie serieus veel erger op tegen de kraamtijd als tegen de bevalling.
Ik zie serieus veel erger op tegen de kraamtijd als tegen de bevalling.
Printje- Lady Post-a-lot
Linda schreef:Printje schreef:Linda; ik zou daar niet tegen kunnen haha zou expres toch gaan haha. We zijn volwassen denk ik dan. Ze kan een advies geven maar verbieden...
Ja, maar ik wist niet wat de gevolgen konden zijn. Ik heb uiteindelijk naar haar geluisterd toen ze me dat vertelde. Ik wilde ook geen risico lopen. Ik had me er sowieso niet zo in verdiept en bedacht wat een aanslag een zwangerschap en een bevalling voor je lichaam is.
Laatst had ik het er met de fysio over. Zij gaf ook aan dat het echt beter is om even een paar dagen rust te nemen en niet de hele dag de trap op en af te lopen. Je kan daar echt flinke bekkenklachten van krijgen. Zij vertelde toen dat ze veel vrouwen over de vloer kreeg die een paar maanden na hun bevalling kwamen met allerlei klachten, en dat kwam volgens haar doordat ze te snel te veel hebben gedaan.
Dus dit keer hou ik het heerlijk relax, m'n lijf moet nog langer mee.
Dat is nu ook waar ik bang voor ben. Ik voel me zo goed, dus ik doe vanalles....dat mensen in mijn omgeving zich afvragen wanneer 'de klap' komt. S avonds moet ik dan ook verplicht van mijzelf op de bank liggen
Flower_L- Ratel
Verstandig hoor Flower. Goed naar je lichaam luisteren en verplicht rust nemen op de momenten dat het kan. Het is misschien lastig om te doen, maar slechter word je er niet van. En dan kan je maar beter rustig aan doen en voorkomen dat je alsnog klachten krijgt.
Ik was altijd vrij hard voor mezelf. Maar ik doe dat niet meer, nergens voor nodig.
Ik was altijd vrij hard voor mezelf. Maar ik doe dat niet meer, nergens voor nodig.
Linda- Ratel
Ik liep op dag 2 weer buiten met de hond, klein rondje. Dag 3 een iets groter rondje, maar voor ik weer gewoon een kwartier wandelde, was ik toch wel anderhalve week verder. Fietsen pas maanden later, toen ik een nieuwe fiets had gekocht. Autorijden twee weken na de bevalling, toen ik boodschappen ging doen. Verder deed ik alles zo weer (wat huishouden betreft), mijn lichaam heeft weinig te lijden gehad tijdens de zwangerschap en bevalling.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ik kon alles dezelfde dag, een paar uur naar mijn bevalling eigenlijk al.
Ik ben smorgens bevallen en de volgende dag stond ik al in de supermarkt ff gauw kunstvoeding halen ivm bijvoeden.
Ik ben smorgens bevallen en de volgende dag stond ik al in de supermarkt ff gauw kunstvoeding halen ivm bijvoeden.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Mijn lichaam heeft vd zwangerschappen ook niets geleden, hopelijk wordt de bevalling ook zo.
Printje- Lady Post-a-lot
oo en tijdens de kraamtijd heb ik niet eens op bed gelegen, ik zat gewoon heerlijk beneden op de bank (nou was het ook wel 37 graden buiten en boven niet te harde). En na een paar dagen lag ze in het ziekenhuis en ben ik gewoon zelf naar toe gereden enz.
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
De eerste keer had ik echt heel veel pijn, toen kon ik niet lopen, niet zitten, zelfs amper draaien in bed. Toen heb ik zeker wel een week op bed gelegen. De eerste keer dat ik weer naar buiten ging ben ik meteen veel te ver gaan lopen, de kraamverzorgster had me nog gewaarschuwd, maar ik was eigenwijs. Ik moest echt onderweg uitrusten op een portiek. Gelukkig was mijn moeder erbij.
De tweede keer was ik de hele kraamweek gewoon op, de eerste keer dat ik wegging was met mijn vader naar de Babydump en het winkelcentrum, dat ging prima. De tweede keer ging ik de weegschaal terugbrengen naar de zorgwinkel en aansluitend naar de speeltuin, dat was wel een beetje vermoeiend. Het meeste kon ik toen al wel weer.
De tweede keer was ik de hele kraamweek gewoon op, de eerste keer dat ik wegging was met mijn vader naar de Babydump en het winkelcentrum, dat ging prima. De tweede keer ging ik de weegschaal terugbrengen naar de zorgwinkel en aansluitend naar de speeltuin, dat was wel een beetje vermoeiend. Het meeste kon ik toen al wel weer.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
fietsen: Dit heeft wel even geduurd omdat binnen 12 weken mijn totaal ruptuur opnieuw open sprong en weer moest genezen. Geen idee hoe lang ik niet gefietst heb ik durfde het ook niet meer.
Auto rijden: Na 2 weken ongeveer
Stuk lopen: Dat heeft ook een poos geduurd. Mede door de wond maar ook de bekken instabiliteit. Ik gok een dikke maand zeker.
Auto rijden: Na 2 weken ongeveer
Stuk lopen: Dat heeft ook een poos geduurd. Mede door de wond maar ook de bekken instabiliteit. Ik gok een dikke maand zeker.
Stuiterbal- Kletskop
- Aantal berichten : 2942
Punten : 3259
Registratiedatum : 14-12-11
Ik was de 1e week een zittend lijk en daarna een wandelend lijk
Ik had 48 hechtingen en dat in combinatie met aardig wat liters bloed verliezen zorgde dus voor bovenstaande. Autorijden deed ik na 2 weken weer, toen had ik minder pijn met zitten. Fietsen deed ik al niet en wandelen duurde ruim 1 week. Ik kon in mijn kraamweek amper de trap op en af. De tranen liepen dan al over m'n wangen van de pijn, dus gezellig een stukje wandelen zat er helemaal niet in.
Ik had 48 hechtingen en dat in combinatie met aardig wat liters bloed verliezen zorgde dus voor bovenstaande. Autorijden deed ik na 2 weken weer, toen had ik minder pijn met zitten. Fietsen deed ik al niet en wandelen duurde ruim 1 week. Ik kon in mijn kraamweek amper de trap op en af. De tranen liepen dan al over m'n wangen van de pijn, dus gezellig een stukje wandelen zat er helemaal niet in.
Annie24- Ratel
- Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Na de bevalling dacht ik wel even van de afdeling (bevallen in het ziekenhuis) naar buiten te lopen maar dat werd toch een rolstoel want het eind van de gang ging ik nog niet fatsoenlijk halen.
De volgende dag ben ik toch even naar buiten gelopen maar dat werd onderweg wel een aantal steunpunten zoeken, schijnbaar was ik toch nog erg zwak. Echt weer een stukje lopen deed ik op dag 6 maar ook dat viel tegen. 1,5 week na de bevalling kon ik het redelijk goed volhouden.
Fietsen heb ik nog steeds niet gedaan (3 weken geleden bevallen) maar dat heeft niets met de bevalling te maken want fietsen doe ik zelden tot nooit.
Auto rijden heb ik 5 dagen na de bevalling voor het eerst gedaan (eerder was niet nodig) en dat ging prima, dat had ik ook wel eerder gekund.
Verder heb ik me bewust een beetje (geprobeerd) gedeisd gehouden omdat iedereen tegen me zei dat ik toch echt wel een beetje rust moest nemen. Zelf had ik het idee alles prima zelf te kunnen maar de meeste dingen die ik ondernam vielen toch best tegen, erg vermoeiend of toch best zwaar.
De volgende dag ben ik toch even naar buiten gelopen maar dat werd onderweg wel een aantal steunpunten zoeken, schijnbaar was ik toch nog erg zwak. Echt weer een stukje lopen deed ik op dag 6 maar ook dat viel tegen. 1,5 week na de bevalling kon ik het redelijk goed volhouden.
Fietsen heb ik nog steeds niet gedaan (3 weken geleden bevallen) maar dat heeft niets met de bevalling te maken want fietsen doe ik zelden tot nooit.
Auto rijden heb ik 5 dagen na de bevalling voor het eerst gedaan (eerder was niet nodig) en dat ging prima, dat had ik ook wel eerder gekund.
Verder heb ik me bewust een beetje (geprobeerd) gedeisd gehouden omdat iedereen tegen me zei dat ik toch echt wel een beetje rust moest nemen. Zelf had ik het idee alles prima zelf te kunnen maar de meeste dingen die ik ondernam vielen toch best tegen, erg vermoeiend of toch best zwaar.
M-G- Prater
- Aantal berichten : 1319
Punten : 1318
Registratiedatum : 05-12-10
Na de eerste bevalling was ik meteen weer op de been en kon ik alles weer.
Na de tweede bevalling was ik minder snel op de been. Ik heb eerst een week niet kunnen zitten. Na 4 weken ben ik 3 kwartier gaan wandelen maar toen kreeg ik er buikpijn in mijn onderbuik van. 1,5 week later heb ik weer een stuk gewandeld en dat ging toen wel goed.
Fietsen heb ik gedaan na 6 weken maar had ook al wel wat eerder gekund denk ik. Zelf autorijden deed ik na 3 weken maar had ook makkelijk eerder gekund.
Na de tweede bevalling was ik minder snel op de been. Ik heb eerst een week niet kunnen zitten. Na 4 weken ben ik 3 kwartier gaan wandelen maar toen kreeg ik er buikpijn in mijn onderbuik van. 1,5 week later heb ik weer een stuk gewandeld en dat ging toen wel goed.
Fietsen heb ik gedaan na 6 weken maar had ook al wel wat eerder gekund denk ik. Zelf autorijden deed ik na 3 weken maar had ook makkelijk eerder gekund.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Ik heb nog wel pijn aan de hechtingen enz, maar ik doe wel al best veel weer. Na een week zijn we weer naar buiten geweest. Ik ben al meerdere keren met de auto weggeweest. Alleen de fiets ga ik echt nog niet gebruiken voorlopig........
Gast- Gast
Bevalling 1:
Fietsen: na 3 weken ofzo
Stuk lopen: na anderhalve week liep ik 500 m naar de brievenbus en was alweer bekaf
Autorijden: na 2/3 weken
Lange bevalling met lang persen
Bevalling 2:
Fietsen: na 4 dagen
Stuk lopen: na een week liep ik alweer hele ronde met de hond
Autorijden: na 3 dagen
Korte bevalling met 10 min persen
2 hele verschillende bevallingen dus. Na de 2e voelde ik me zoveel fitter! Ligt er dus maar net aan hoe je bevalling geweest is denk ik! Je kunt het zelf het beste aanvoelen, aloud ik er wel rekening mee houden dat je enigzins rustig aan doet want je lichaam heeft wel een topprestatie neer gezet hè.
Fietsen: na 3 weken ofzo
Stuk lopen: na anderhalve week liep ik 500 m naar de brievenbus en was alweer bekaf
Autorijden: na 2/3 weken
Lange bevalling met lang persen
Bevalling 2:
Fietsen: na 4 dagen
Stuk lopen: na een week liep ik alweer hele ronde met de hond
Autorijden: na 3 dagen
Korte bevalling met 10 min persen
2 hele verschillende bevallingen dus. Na de 2e voelde ik me zoveel fitter! Ligt er dus maar net aan hoe je bevalling geweest is denk ik! Je kunt het zelf het beste aanvoelen, aloud ik er wel rekening mee houden dat je enigzins rustig aan doet want je lichaam heeft wel een topprestatie neer gezet hè.
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Bij de eerste was ik flink ingescheurd en hebben ze me op een aparte manier moeten hechten waardoor ik pas na een week of 6 redelijk kon lopen.
Bij de tweede was ik de volgende dag alweer beneden en liep ik alweer op te ruimen. Maar goed, dit kwam ook wel een beetje door de kraam"hulp". In elk geval zijn we toen na een week al een stukje wezen wandelen.
Bij de tweede was ik de volgende dag alweer beneden en liep ik alweer op te ruimen. Maar goed, dit kwam ook wel een beetje door de kraam"hulp". In elk geval zijn we toen na een week al een stukje wezen wandelen.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Weer snel in vorm na de bevalling
» Wanneer na de bevalling weer ongesteld?
» wanneer weer seks na de bevalling?
» Wanneer weer ongesteld na de bevalling? (FV)
» Weer te snel de dokter gebeld???
» Wanneer na de bevalling weer ongesteld?
» wanneer weer seks na de bevalling?
» Wanneer weer ongesteld na de bevalling? (FV)
» Weer te snel de dokter gebeld???
Pagina 1 van 2
Permissies van dit forum: