Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Welke vorm van anticonceptie na bevalling?

+17
Filoria
Ezzer
snoezel
Thunder
PiP
pitbullgup
Darius
Flip Fluitketel
SarahKey
Happydobby
kwak
Lejow
Parisienne
Fiwen
Aagje!
Printje
Pandora
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Welke vorm van anticonceptie na bevalling? Empty Welke vorm van anticonceptie na bevalling?

Bericht  Pandora wo 28 maa 2012 - 0:01

Na mijn vorige bevalling ben ik heel even weer aan de pil gegaan om hier vervolgens na een paar maandjes weer mee te stoppen, ik voelde me er echt niet lekker meer bij en we zijn dus toen weer een poosje condooms gaan gebruiken. Wat overigens best goed beviel, alleen werder we er wel steeds minder consequent mee... Embarassed

Na deze bevalling wil ik een andere vorm van anticonceptie gaan gebruiken omdat ons gezin dan (zeer waarschijnlijk) compleet is. Ik vind het echter nog te vroeg voor een steriliastie van één van beiden.
Ik zit te denken om een mirena spiraaltje te laten plaatsen. Iemand hier ervaring mee? Hoe heb je het inbrengen ervaren en hoe bevalt het?

Ben benieuwd welke vorm van anticonceptie jullie (van plan zijn te gaan) gebruiken.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Welke vorm van anticonceptie na bevalling? Empty Re: Welke vorm van anticonceptie na bevalling?

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 0:12

Ik zit ook echt in dubio. Wil eigenlijk niet aan de pil, dus overweeg de nuvaring nu.
Na de oudste hebben we alleen condooms gebruikt, dat voelde niet helemaal veilig aangezien we die voor hem ook gebruikte en ik toch zwanger ben geworden, maar we wisten dat we snel een tweede wilden. Na de tweede hebben we eerst een half jaar condooms gebruikt en daarna heb ik een Mirena laten zetten. Het zetten deed geen zeer, ik heb hem alleen wel eruit moeten laten halen na 13 maanden omdat ik bijna continue vloeide. Toen twee maanden aan de pil om mijn cyclus te stabiliseren en toen weer gestopt om zwanger te worden. Nu wil ik dus misschien de nuvaring proberen, en misschien toch ook weer een Mirena. Dat moet dan alleen wel goed bekeken worden of het uberhaupt mag en kan, want mijn baarmoeder schijnt wat langer te zijn dan gemiddeld waardoor ie de vorige keer ws niet zo goed heeft gewerkt.

Gast
Gast

Welke vorm van anticonceptie na bevalling? Empty Re: Welke vorm van anticonceptie na bevalling?

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 0:18

Dit topic ga ik in de gaten houden. Volgende week heb ik een afspraak bij de ha om anticonceptie te bespreken. Ik geef bv dus de mogelijkheden zijn.beperkt. Een spiraaltje heb ik erg slechte.ervaringen mee en wil ik absoluut niet meer, maar wat dan wel? Alleen condooms vind ik hier geen optie, want ik ken ons, dat zal niet lang goed gaan, en ik wil de komende tijd absoluut niet zwanger worden. Ik kan in de meeste gevallenen erg slecht tegen hormonen, dus ik hen benieuwd wat voor advies de ha heeft smile voor mijn zwangerschap had ik erg goede ervaring met de pleisterpil.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 0:37

Ik weet het ook nog niet. Ik ben ook direct na de bevalling begonnen met de pil maar ik merkte na een paar maanden dat ik totaal niet lekker in m'n vel zat. Sinds 4 maanden ben ik gestopt en gebruiken we condooms. Eigenlijk wil ik geen pil meer gebruiken maar wil ik liever zonder condooms seks hebben en eigenlijk wil ik ook geen spiraaltje. Dus ik weet het ook nog even niet laughcry

Gast
Gast

Bericht  Printje wo 28 maa 2012 - 0:38

Ik was meteen weer aan de pil. volgens mij 3 dagen ofzo na de bevalling alweer.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Aagje! wo 28 maa 2012 - 0:39

Ik heb 4 jaar geleden een spiraal laten zetten (2x zelfs) en dat heb ik toen als heel pijnlijk ervaren, bijna flauwgevallen twee keer.

Na de geboorte van D (drie maanden erna) heb ik weer opnieuw een mirena laten plaatsen, dit keer voelde ik er helemaal niets van! omdat als je bevallen bent je baarmoedermond soepeler is, en dus gewoonweg minder pijnlijk.

Tot nu toe ben ik er erg tevreden over, al kan ik niet wachten hem er weer uit te laten halen omdat we dan weer voor een tweede gaan Welke vorm van anticonceptie na bevalling? 166342 Wink
Aagje!
Aagje!
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1539
Punten : 1735
Registratiedatum : 09-04-11

Bericht  Fiwen wo 28 maa 2012 - 0:50

Ik heb 2 maanden na de bevalling een mirena spiraal laten zetten door de huisarts. Totaal geen last van gehad tijdens het plaatsen, die avond echt menstruatiepijn (en rugpijn) gehad maar ik ben lekker op tijd naar bed gegaan met een paracetamol en een kruik en toen was het de volgende ochtend ook over. Sindsdien geen last meer van gehad en ik ben er ook erg blij mee.
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992

Bericht  Parisienne wo 28 maa 2012 - 1:18

Ik ben na mijn bevalling weer aan de pil gegaan maar loop daar nu nog steeds mee te tobbe. Heb sinds 2 maanden doorbraakbloedingen, ben chagrijnig, veel hoofdpijn, geen zin in seks.. etc. Weet niet of alles met de pil te maken heeft, maar ik vertrouw die pil gewoon niet meer. Ik wil dus heel graag een spiraal, maar de stap om de huisarts te bellen voor een afspraak is voor mij zo groot Embarassed Ik durf niet..
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 1:33

Na H. haar bevalling hebben we condooms gebruikt.
Er komt bij ons geen derde en mijn man laat zich binnenkort helpen.

Condooms zie ik niet zitten en mijn man ook niet, ik mag niet aan de pil en een spiraaltje zie ik niet zitten.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 28 maa 2012 - 1:35

Ik zit weer aan de prikpil. Die heb ik van mijn 18e tot mijn 24e gebruikt en dat beviel me prima. Toen een jaar de normale pil geslikt, daarna gestopt om zwanger proberen te worden, en nu na de bevalling dus weer de prikpil.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 1:36

Mijn man ziet het liefst dat ik weer aan de pil of mirena ga, maar ik wil liever niet weer aan de hormonen. Ik zou het wel handig vinden als hij een knip krijgt, maar daarvoor is hij te jong (24 straks), dus ik denk sowieso niet dat hij geholpen wordt. Hier zijn we er dus nog niet helemaal over uit.

Gast
Gast

Bericht  kwak wo 28 maa 2012 - 1:44

ik had de nuvaring maar ik kreeg weer last van die hormonen net wat ik bij de pil had.
hier is het of niets, of condooms want ik wil niet meer wat met hormonen.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 1:53

Nadat B. is geboren hebben we helemaal geen voorbehoedsmiddelen gebruikt (het is ons in de 4 jaar ervoor niet zelf gelukt zwanger te raken). En mocht het toch spontaan eerder lukken dan we wilden, dan was het zo (ben nu dus zwanger geraakt weer met medische hulp). Dit keer weet ik het nog niet.. We sluiten een derde kindje zeker niet uit, maar de komende jaren nog even niet. De kans dat het bij ons spontaan lukt is zeer klein, maar je weet maar nooit! Dus ook ik ben er nog niet uit wat we besluiten te doen na de bevalling!

Gast
Gast

Bericht  Happydobby wo 28 maa 2012 - 3:29

Ik heb de cezarette gebruikt icm met bv maar beviel niet, nu al een poosje condooms, ik wil ooit ook een spiraal maar pas als ik uitgezwangerd ben.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 3:44

Ik ga zeker niet meer aan de pil en spiraaltje, ben door die rommel precies 1jaar en langer bijna alleen maar ongesteld geweest na de bevalling.

Dus ook wij zijn er nog niet over uit, dan maar 1e tijd met Cd'tjes hoor! Maar geen troep meer in mijn lichaam

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 28 maa 2012 - 3:45

hier moesten we opeens na 5 jaar daar ook over nadenken.
Net als Nera zijn wij hier ook met hulp zwanger geworden maar dat sluit niet uit dat het spontaan niet kan gebeuren.
Prikpil raden ze niet aan als je nog een kinderwens hebt, de pil kan ik niet tegen, een of ander staafje en een spiraal zie ik niet zitten. Nuvaring ook niet dus blijft over condooms. Dus dat gebruiken we nu.

Wel met dubbele gevoelens, vind het nog steeds een gek idee om nu iets te 'moeten' gebruiken na al die jaren. Maar wil nog echt niet zwanger worden en heb ook geen zin om uit te proberen of we spontaan zwanger worden Cool
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Flip Fluitketel wo 28 maa 2012 - 4:07

Na de bevalling begonnen met Cerazette ivm geven van BV. Na het stoppen van de BV overgegaan op de pil, maar beviel niet en gestopt ook ivm een wens voor een 2e kindje. Na een evt volgende zwangerschap zou ik nog niet weten wat voor soort anticonceptie ik zou nemen.
Flip Fluitketel
Flip Fluitketel
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2969
Punten : 3067

Bericht  Darius wo 28 maa 2012 - 4:12

Ik denk dat ik na deze bevalling met de Cerazette begin, ivm borstvoeding die ik bijna zeker weten ga geven. Ik denk dat ik m zelfs al voor de bevalling in huis ga halen. Ik was na Pe.pijn te laks, je ziet het resultaat aan mijn ticker.

Als de borstvoedingsperiode dan voorbij is, moet ik nog eens even goed over nadenken.

Misschien een stomme vraag, maar een spiraal voorkomt toch geen eisprong? Die voorkomt toch het innestelen van het embryo?
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 4:19

Darius schreef:Ik denk dat ik na deze bevalling met de Cerazette begin, ivm borstvoeding die ik bijna zeker weten ga geven. Ik denk dat ik m zelfs al voor de bevalling in huis ga halen. Ik was na Pe.pijn te laks, je ziet het resultaat aan mijn ticker.

Als de borstvoedingsperiode dan voorbij is, moet ik nog eens even goed over nadenken.

Misschien een stomme vraag, maar een spiraal voorkomt toch geen eisprong? Die voorkomt toch het innestelen van het embryo?

volgens mij bedoel jij hiermee het koperspiraaltje, die geeft geen hormonen af die een eisprong voorkomen, maar koper dat een innesteling voorkomt. Om die reden willen veel (streng) gelovigen ook geen koperspiraaltje, er kan namelijk wel iedere maand een bevruchting plaats vinden op deze manier.

Laatst aangepast door Rejoy. op wo 28 maa 2012 - 4:25; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 4:22

Darius schreef:

http://www.mirena.nl/hoe-werkt-mirena

Om de reden dat het een evt innesteling tegenhoudt kan ik niet achter een spiraaltje staan. Ik zie dat echt al als iets levends dan, dus dat voelt niet goed voor mij. Dus vandaar dat wij dit nooit willen.

Ik gebruik nu Cerazette. Na de 1e een tijdje de pil, na de 2e 2 maanden cerazette maar dat beviel me totaal niet, dus toen alleen nog condooms.

Nu dus weer cerazette en ik voel me er niet echt lekker onder, vooral mijn libido is 0,0 maar een andere optie hebben we nog niet.

Gast
Gast

Bericht  Lejow wo 28 maa 2012 - 4:24

SarahKey schreef:hier moesten we opeens na 5 jaar daar ook over nadenken.
Net als Nera zijn wij hier ook met hulp zwanger geworden maar dat sluit niet uit dat het spontaan niet kan gebeuren.
Prikpil raden ze niet aan als je nog een kinderwens hebt, de pil kan ik niet tegen, een of ander staafje en een spiraal zie ik niet zitten. Nuvaring ook niet dus blijft over condooms. Dus dat gebruiken we nu.

Wel met dubbele gevoelens, vind het nog steeds een gek idee om nu iets te 'moeten' gebruiken na al die jaren. Maar wil nog echt niet zwanger worden en heb ook geen zin om uit te proberen of we spontaan zwanger worden Cool

Kan prima hoor, als je maar optijd stopt.
Ik ben twee jaar geleden in april gestopt met de prikpil, omdat ik wilde kijken hoe mijn lichaam zou reageren op een menstruatie (de reden dat ik de prikpil had is omdat ik er namelijk elke maand doodziek van werd..) en ik wist dat het niet al te lang meer zou duren voor we voor een kindje zouden gaan. Toen ben ik overgestapt op de normale pil, voor een klein jaar, en toen helemaal gestopt met alles. Ik had direct een cyclus van 29 dagen, dit twee keer, en in ronde 3 was ik zwanger.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  pitbullgup wo 28 maa 2012 - 4:51

ik heb nu de nuvaring en die bevalt mij erg goed tot op heden moet ik zeggen!
pitbullgup
pitbullgup
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1159
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gast wo 28 maa 2012 - 4:54

Wij hebben na de eerste condooms gebruikt, ik wilde niet aan de pil ( voor die paar maanden) en ook ivm borstvoeding was er maar 1 pil mogelijk.
Ik denk dat we straks weer eerst condooms gaan gebruiken en als we dan er over uit zijn of er een 3de komt of niet dan ga ik aan de pil of niet.

Gast
Gast

Bericht  SarahKey wo 28 maa 2012 - 5:19

Lejow schreef:
SarahKey schreef:hier moesten we opeens na 5 jaar daar ook over nadenken.

Kan prima hoor, als je maar optijd stopt.
Ik ben twee jaar geleden in april gestopt met de prikpil, omdat ik wilde kijken hoe mijn lichaam zou reageren op een menstruatie (de reden dat ik de prikpil had is omdat ik er namelijk elke maand doodziek van werd..) en ik wist dat het niet al te lang meer zou duren voor we voor een kindje zouden gaan. Toen ben ik overgestapt op de normale pil, voor een klein jaar, en toen helemaal gestopt met alles. Ik had direct een cyclus van 29 dagen, dit twee keer, en in ronde 3 was ik zwanger.

Het zou wel kunnen hoor maar zowel de dokter hier als de vk raden het niet aan. Ook omdat ik uit mezelf al een vreselijke cyclus heb. (40-60 dagen heel normaal al was het voor de hormonen zo rond de 37-40 dagen en met hormonen rond de 32-34 dagen.) Dus misschien dat ze het daarom bij mij niet aanraden. Ook omdat ik niet tegen de gewone pil kan dus na de prikpil de gewone pil zoals jij gebruikt heb is al geen optie.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Lejow wo 28 maa 2012 - 5:28

Ja, dat is wel waar idd SK
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: