Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Naar je werk met dit weer?

+58
Paper Crown
Sterre
Twellie
Lot
Roos'
Sarah1985
GreenGrass
Femmem
Kiekeboe
Angela_1986
Lejow
Qiara
Darius
ThinkPink
Burn
studiebol
Bacio
Sam
Joli86
Eponine
Caramba
Niekske
piene1983
rianne287
Atelier Madame
Rouxxxe
JustMeDaan
Slakje
Asperge
Japie
Shisha
SarahKey
Thunder
Tania
Liz
Rovine
Bazinga
Minx
Ibbeltje
Elodie
SoGood
Taeda
Printje
Beachgirl
Susan
Bliss
SuperGrover
Roxi3
Monte
Blond
Reeza
Middleme
Sushi
Rush
Mari
Caroow
Carra
Elliot
62 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Naar je werk met dit weer?

Bericht  Elliot di 15 jan 2013 - 4:27

Gaan jullie met dit weer gewoon naar je werk? En doe je extra je best om wat eerder van huis te gaan of wacht je juist tot wat later op de ochtend, als de meeste spits weg is?

Een aantal collega's van mij zijn vandaag niet gekomen omdat ze geen zin hadden om aan te sluiten in de file. Ik vind dat zo stom en raar. Ik had ook geen zin om me in een overvolle bus te proppen, die overigens ook nog eens veel te laat kwam, maar als ik moet werken moet ik werken. Voor iedereen is het vervelend dat het zo'n drukke spits is, en iedereen zal er langer dan normaal over doen. Waarom zou er dan voor de een een uitzondering gemaakt moeten worden en voor de ander niet? Mijn collega's wonen trouwens allemaal op ongeveer dezelfde afstand van kantoor.

Wat doen jullie? Vinden jullie het ook raar als collega's niet komen of begrijpen jullie dat wel?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Carra di 15 jan 2013 - 4:36

Ik ben zo een iemand die niet wilde aansluiten. Naar je werk met dit weer? 394967 Ik heb met mijn leidinggevende overlegd toen ik het nieuwsberichtje zag dat de verwachting was dat de ochtendspits naadloos over zou gaan in de avondspits. Dat zou betekenen dat ik er op de heenweg minimaal 2 uur over zou doen. En dan de terugweg weer opnieuw. Dan ben ik 4 uur aan het wachten in de file om een paar uurtjes te werken.

Ik had geen belangrijke afspraken staan en het werk blijft gewoon een dag liggen. Ik belast er verder niemand extra mee. Ik zal morgen alleen iets harder moeten werken om alles weer op orde te krijgen.


Laatst aangepast door Carra op di 15 jan 2013 - 4:37; in totaal 1 keer bewerkt
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Caroow di 15 jan 2013 - 4:36

Als ik bel om te zeggen dat ik niet kom, hoef ik nooit weer te komen. Ik kom dus gewoon en ga zo vroeg als nodig weg om op tijd te komen.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Mari di 15 jan 2013 - 4:40

Bij ons zou je heel raar aangekeken worden. Dat de helft te laat kwam, tja dat wordt door de vingers gezien, liever laat dan in de berm. Maar eigenlijk vind ik dat als je 's avonds al sneeuw ziet liggen je er gewoon rekening mee kan houden dat je de volgende dag naar je werk moet, en dan heb ik het specifiek over waar ik werk. Nu werken op 2 medewerkers na iedereen hier op max. 20 min. afstand van kantoor. Geen drukke wegen, dus eigenlijk geen excuus.

Wij hadden vorig jaar een feest, eigenlijk voor klanten, maar omdat iedereen het zo leuk vind mocht al het personeel komen. kaarten zijn 50 euro per stuk, en je mag een taxi nemen op kosten van de werkgever. Zijn er serieus mensen die op 10 minuten afstand wonen niet komen opdagen door de sneeuw, en dat waren ook nog eens mensen die alleen maar over hoofdwegen hoeven, daar kon ik moeilijk inkomen.


Laatst aangepast door Mari op di 15 jan 2013 - 4:42; in totaal 1 keer bewerkt
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Rush di 15 jan 2013 - 4:42

Wij hebben er geen last van, maar als het niet veilig is en er gewaarschuwd wordt om thuis te blijven, dan zou het een dagje thuis werken worden.
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Sushi di 15 jan 2013 - 4:45

Normaalgesproken doe ik er zo'n 40 minuten over om op mijn werk te komen (fiets, trein, tram). Normaal ga ik rond 8 uur van huis weg, maar vanmorgen ben ik om kwart over 7 van huis gegaan en raad eens hoe laat ik er was... Kwart over 9!

In plaats van fietsen ging ik met de bus naar het station (durf echt niet te fietsen met a ldie sneeuw). Bus was wat later en reed langzaam, maar dat is logisch en ik was allang blij dat er een bus reed. De trein had vertraging, maar ik kwam net op het station aan toen de trein aankwam, dus dat was ook fijn. Maar toen moest ik daarna enorm lang op de tram wachten en die kwam ineens helemaal niet meer dus toen ben ik maar gaan lopen. En dat voor een ochtendje werken, want dindag werk ik maar een halve dag.
Ik ging om kwart over 2 van werk weg en was pas 4 uur thuis, maar dat kwam niet door het weer, maar omdat de trein geen maschinist had en we daarop moesten wachten, en de bus had geen chauffeur en daar moesten we op wachten, lekker handig...


Laatst aangepast door Sushi op di 15 jan 2013 - 4:48; in totaal 1 keer bewerkt
Sushi
Sushi
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1578
Punten : 1758
Registratiedatum : 10-05-11
Woonplaats : Leiden

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 4:46

Nope. Ik heb lekker thuis gewerkt. So flex. Naar je werk met dit weer? 281626781

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Middleme di 15 jan 2013 - 5:00

Jup, ik kan het niet maken om een klas met kinders te laten zitten smile
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 5:03

Mijn vriend had geen behoefte om in de file aan te sluiten, en is dus thuis gaan werken. Wat betekende dat hij mijn privé-taxi van vandaag was! Hier reden namelijk de trams & bussen vanmorgen niet, of met enorme vertraging en een kruk + sneeuw is géén goede combinatie, dus anders had ik niet naar mijn werk gekund vandaag.

Meerdere collega's waren er om 11.00u ipv 9.00u terwijl ze om 8.00u waren vertrokken.. Wel sneu eigenlijk, maar ze moesten van ons werken, want we hadden ze gewoon nodig! Maar er reed 1 bus en daar stonden 60 mensen bij de haltes te wachten, dus je moest elke keer weer op een nieuwe bus wachten...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Reeza di 15 jan 2013 - 5:07

Ik ben ook gewoon gaan werken, was optijd ook. Kan moeilijk tegen de patienten zeggen dat ze hun eigen medicijnen maar moeten pakken..
Ik ga altijd met het OV en dat ging goed, de bus kwam later, de trein ook, maar ik was ruim optijd vertrokken en dat verwacht ik eigenlijk ook van collega's.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Blond di 15 jan 2013 - 5:08

Ik kan niet thuiswerken, dus ben inderdaad gewoon naar mijn werk gegaan.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Monte di 15 jan 2013 - 5:11

Ik ben om 6 uur van huis vertrokken en was om half 8 op mijn werk. Ik heb eigenlijk nergens last van gehad en mjn reistijd was bijna gelijk als normaal. Maar ik ben dus wel extra vrieg opgestaan en vertrokken om de eerste bus te hebben en een vroege trein. In de spits is het altijd chaos, dat kun je weten. Een collega kwam niet en woonde echt niet super ver van werk. Ik vind dat wel echt een slechte houding want als je vroeg gaat kom je er wel. Ik snap eerlijk niet dat mensen zo makkelijk thuis blijven.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Roxi3 di 15 jan 2013 - 5:12

Ik werk op een school dus ik zal wel moeten werken. Mijn collega's natuurlijk ook, al waren er wel een paar veel te laat. Ik was keurig op tijd.

Roxi3
Prater
Prater

Aantal berichten : 1099
Punten : 1130
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  SuperGrover di 15 jan 2013 - 5:12

Ik ben gewoon naar mijn bijlesleerling geweest vanmiddag, en ga vanavond ook weer. Auto heb ik niet, OV gaat niet, bij het fietsen heb ik vanmiddag bijna mijn benen gebroken, dus dat wordt lopen vanavond. Maar ik vind dat ik weinig keus heb, dus ik bereid me voor op een fikse wandeling, ik trek er drie kwartier voor uit. Als dit een dag was geweest, was ik niet gegaan, maar de verwachting is dat het niet beter wordt deze week.
SuperGrover
SuperGrover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Bliss di 15 jan 2013 - 5:15

Ik was vanmorgen wat eerder van huis gegaan en wilde met de tram naar het werk (normaal fiets ik altijd, maar dat durf ik nu echt niet). Bij de tramhalte aangekomen bleek er geen tram te rijden, dus dat was mooi kut. Stond ik daar. Denk dat het een klein half uur lopen is, maar daar had ik geen zin in door een pak sneeuw van minstens 20 cm, dus ik bedacht me dat ik misschien kon liften. Ik hoefde immers alleen maar één rechte weg rechtdoor, dus met elk stukje vooruit zou ik geholpen zijn. Heb toen gewoon bij een auto aangeklopt die ging stoppen voor het stoplicht, zat gelukkig een aardige vrouw in en ik mocht meteen mee Very Happy Bleek ook een leerkracht te zijn (net als ik) en ze kende ook een collega van me. Uiteindelijk was ik er op tijd, in tegenstelling tot veel andere collega's. Was weer een avontuur op de vroege ochtend!

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 5:18

Klinkt leuk (en stoer) Bliss!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Carra di 15 jan 2013 - 5:19

Haha Bliss, zeker een avontuur!
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Susan di 15 jan 2013 - 5:22

Als ik werk, werk ik altijd thuis, maar D heeft vandaag ook thuisgewerkt. Ik vind dat logisch, als je de mogelijkheid hebt en als het voor je werkzaamheden niet uitmaakt. Als je fysiek onmisbaar bent op je werk dan snap ik dat je jezelf wat sneller in een trein of bus propt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Blond di 15 jan 2013 - 5:26

Haha Bliss, goede actie!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Beachgirl di 15 jan 2013 - 5:35

Ik werk in de zorg dus zal wel moeten. Was vandaag toevallig vrij dus dat kwam goed uit, maar morgen ga ik gewoon een half uur eerder van huis weg. Liever iets te laat komen dan helemaal niet komen.

Alleen collega's die afhankelijk zijn van de NS, als er bijv. geen trein rijdt mogen nog wel eens thuis blijven als het werk het toelaat maar dan kost het ze gewoon een vrije dag.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Susan di 15 jan 2013 - 5:44

Beachgirl schreef:

Alleen collega's die afhankelijk zijn van de NS, als er bijv. geen trein rijdt mogen nog wel eens thuis blijven als het werk het toelaat maar dan kost het ze gewoon een vrije dag.

Maar als het je gewoon een vrije dag kost en als het werk het moet toelaten dan maakt het toch niet uit of je afhankelijk bent van de NS, dan zou dat toch altijd mogen? Het is dan je eigen vrije dag.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Beachgirl di 15 jan 2013 - 5:51

Susan schreef:
Beachgirl schreef:

Alleen collega's die afhankelijk zijn van de NS, als er bijv. geen trein rijdt mogen nog wel eens thuis blijven als het werk het toelaat maar dan kost het ze gewoon een vrije dag.

Maar als het je gewoon een vrije dag kost en als het werk het moet toelaten dan maakt het toch niet uit of je afhankelijk bent van de NS, dan zou dat toch altijd mogen? Het is dan je eigen vrije dag.

naja het is meer zo van rijd je trein niet en kun je niet met de auto komen... ja helaas. Dan kom je niet maar kost het je wel een dag.

Is wel een uitzonderingssituatie natuurlijk. Niet dat iedereen denkt, o ik heb geen zin, ik kom lekker niet.

En tsja soms laat het werk het niet toe, en zijn we met dit soort weersituaties echt met te weinig mensen. Er wordt iig wel verwacht dat iedereen zijn best doet om te komen.
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Printje di 15 jan 2013 - 5:58

Mijn man heeft thuisgewerkt, hij durfde het niet aan om te gaan werken met mj hoogzwanger thuis. Hij doet er sowieso altijd al een half uur op naar huis en nu stond alles dicht volgens de ANWB.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 6:02

Monte schreef:Een collega kwam niet en woonde echt niet super ver van werk. Ik vind dat wel echt een slechte houding want als je vroeg gaat kom je er wel. Ik snap eerlijk niet dat mensen zo makkelijk thuis blijven.

Maar dat gaat niet overal op hé? Hier reden juist heel vroeg geen trams en (bijna) geen bussen. Dan had ik om 6.00u kunnen vertrekken, maar was ik nog niet op het werk gekomen....Maar om 10.00u ging het wel weer een beetje, iig de bussen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Taeda di 15 jan 2013 - 6:22

Gelukkig hoefde ik niet over de snelweg en heb ik geen last gehad van files. Ik heb over de dijk gewoon 40/50 km per uur gereden, dat ging goed. Natuurlijk wel iets langer onderweg, maar het viel me nog alles mee. Ik was vijf minuten te laat, daar deed niemand moeilijk over.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Naar je werk met dit weer? Empty Re: Naar je werk met dit weer?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum