Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

3 plaatsers

Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 2:04

Ik had mij opgegeven bij een bedrijf die mensen opleid om in keukens te gaan werken dus lekker met je handen werken wat echt wat voor mij is, want met mijn hersenen lees zaagsel kan ik slecht werken.

Ben daar 2x langs geweest. De 1e x was een kennismaking samen met andere gegadigde en het zou 2 uur duren, maar na 45 min. was het al afgelopen.
De 2e x was om mij in te schrijven en ik had duidelijk aangegeven om alleen in mijn provincie te willen werken en dat was geen probleem. Wel kon het zo zijn dat ze dan een week of meer geen werk hadden, maar dat was mijn probleem zei ik. Zij vonden het niet erg, want ik was tenslotte vrij om te gaan en staan waar ik wilde.

Bij dit werk zou een training horen en de 1e x kwam mij heel goed uit, maar dat ging niet door vanwege te weinige animo.
Dus de volgende zou op een andere avond zijn, maar dan zou ik ergens anders werken.
Ik had gezegd dat ik zou kijken wat ik kon doen om erbij te zijn, maar had er ook bij gezegd dat ik daar net nieuw ben.
Ik zou het nog laten weten.

Belt die jongen mij net op dat ze niet verder met mij willen omdat ik alleen in mijn provincie wilde werken. Ik zei dat ik dat raar vond, want ze vonden het geen probleem. Bovendien had ik die training nog niet gedaan dus konden ze ook niet weten hoe ik zou werken.
Dus een lekkere nutteloze reden hadden ze.

Ik baal wel, want het leek me echt leuk werk.

Dus nu maar verder zoeken wat ik al deed hoor, want ik ga echt niet op 1 bedrijf wachten totdat zij eens tijd hebben.
Ben het zoeken een beetje zat, maar ga gewoon door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 2:42

Jammer dat het niks geworden is. Ik wens je veel succes met verder zoeken!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 2:47

Thanks

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 2:49

Ik zou als ik jou was echt eens informatie gaan inwinnen bij de lokale MBO-opleidingsinstelling voor een BBL-studie (werkend leren), of desnoods een opleiding via de LOI of het NTI gaan volgen. Je moddert nu maar aan, bent een speelpionnetje, terwijl je met een opleiding je kansen op de arbeidsmarkt echt zo ontzettend vergroot.

Of wil je tot je 67e uitzendwerk blijven doen en na een halfjaar steeds op zoek moeten naar iets neuws?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 10:21

Haha, ik wilde net hetzelfde typen als Maple. Wat houdt je tegen om een opleiding te volgen? Daar heb je straks alleen maar profijt van! Ik zou tenminste gek worden van die onzekerheid van uzb Rolling Eyes

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 10:23

Maple schreef:

Of wil je tot je 67e uitzendwerk blijven doen en na een halfjaar steeds op zoek moeten naar iets neuws?

Dat vind ik dan weer flauw, ze heeft gewoon onwijs veel pech gehad, maar dat betekent niet dat het elke keer zo zal gaan. Als ze gewoon de kans krijgt om te laten zien wat ze kan qua capaciteiten, dan zou er niks aan de hand zijn, dat heeft niet perse iets met uitzendwerk te maken. Ja, je kunt sneller wegvallen daar, maar het kan ook echt goed gaan gewoon.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Beachgirl ma 7 feb 2011 - 10:27

Of je gaat gewoon tot je 67ste achter de kassa zitten bij de Appie.
Dat kun je na 2 weken met zaagsel in je hoofd ook... is letterlijk lopende band werk. Rolling Eyes
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 10:28

Het ligt er trouwens maar net aan ook op wat voor functies je reageert binnen het uitzendbureau, daar zit ook onwijs verschil in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gast ma 7 feb 2011 - 10:46

Misschien is het eens leuk om allemaal iets voor haar uit te zoeken?
We weten alleen niet waar we ergens in NL moeten zoeken ... welke provincie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Minx di 8 feb 2011 - 11:11

Ik zou inderdaad eens een opleiding zoeken. aan de ene kant raar dat ze je nu afwijzen maar liever nu dan na de cursus. Waarschijnlijk zijn er nog meer kandidaten oid gekomen die wel flexibeler waren en dan is het helaas pech voor jou
Minx
Minx
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 12:09

lieve CL,

Waarom ga je niet eens met een werkcoach praten? (kan bv via het UWV)
Ik maak me écht zorgen om je, de laatste tijd....
Ik heb het gevoel alsof je ontzettend lijdt onder de stress van het werkzoeken en de tijdelijke baantjes die je vaak helemaal niet echt liggen....

Misschien zit jij nu wel gewoon op een compleet verkeerde weg, en zo'n werkcoach kan je adviseren en je laten zien wat juist je sterke punten zijn (bv sociaal zijn, of geordend of iets dergelijks) en wat juist dingen zijn waar jij niet je vak van moet maken...

Doen hoor, ook voor jou is er een fijne passende baan!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gast di 8 feb 2011 - 19:44

Isabella, jammer dat je m'n opmerking zo rot interpreteert, want hij is echt niet zo bedoeld. Mijn idee van uitzendwerk is namelijk dat je vaak tweede keus bent, en, als er mensen wegmoeten, dat dat als eerste de uitzendkrachten zijn.
Sowieso denk ik dat het niet onverstandig is om eens over een opleiding na te denken, na te denken wat je nu eigenlijk wilt in je leven. Wil je uitzendwerk blijven doen en steeds niet weten watvoor werk je eventuele volgende baan zal zijn, of wil je buiten het uzb een baan zoeken in het werkveld wat je aanspreekt, een baan waar je met plezier naar toe gaat, met een diploma op zak?

Sowieso denk ik niet dat dit dikke pech van de laatste tijd is. Ik kom hier nu zo'n zeven jaar en CL heeft die pech de afgelopen zeven jaar al. Persoonlijk zou ik er dan inmiddels wel klaar mee zijn.

Verder denk ik CL, dat je er goed aan zou doen om een assertiviteitscursus te volgen. Niet dat je niet assertief bent, maar ik ben bang dat je dat assertieve verkeerd gebruikt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 2:48

Fairytale schreef:Ik zou inderdaad eens een opleiding zoeken. aan de ene kant raar dat ze je nu afwijzen maar liever nu dan na de cursus. Waarschijnlijk zijn er nog meer kandidaten oid gekomen die wel flexibeler waren en dan is het helaas pech voor jou

Ik weet helemaal niet wat ik echt wil da's het hele probleem.
Dat ik niet de snelste ben dat weet inmiddels en dat veranderd toch niet. Ik denk altijd dat ik wel snel genoeg ben en krijg dat wel eens te horen dat dat niet zo is.
Ik ben toch geen robot die alles in sneltreinvaart kan. Mijn tempo is mijn tempo en dan houd dat op.
Als ik een cursus ofzo gaan doen en die afrond is de kans ook klein dat ze aannemen. Ik word als ''te oud'' gezien dus nemen ze iemand aan die jonger en goedkoper is.
Dan komt dat langzame ook weer kijken waardoor ik er toch wel weer word uitgeknikkerd.
Ik heb een werkcoach van het uwv, maar heb daar al eens mee gepraat en dat schoot niet veel op.

Dank lieve meiden dat jullie zo aan me denken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Snoopy wo 9 feb 2011 - 3:43

Maar na zoveel baantjes heb je toch wel enig idee wat je wel en wat je niet ligt? In elke branche is er wel wat op verschillende niveaus te doen.
Waar had je het het meeste naar je zin? Ongeact collega's/leidinggevende of de werktijden, maar puur de werkzaamheden?
En bij welk baantje bevielen de collega's/leidinggevende het beste (ongeact de werkzaamheden)?
En welke werktijden bevielen het beste?

Beviel het beter in de horeca? de zorg? administratief? lopende band? promotiewerk? telefoniste?
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gast wo 9 feb 2011 - 3:51

Ik vind het rot voor je dat je afgewezen wordt voor een baan. Met een opleiding maak je meer kans op een leuke baan. Kan je geen beroepskeuzetest maken in het bij zijn van je werkcoach? Blijf positief ook al zit je nog in zo'n moeilijke situatie. Ik snap dat dit niet makkelijk is maar dat is echt het beste. Verder iets met de adviezen gaan doen die anderen hier al genoemd hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad. Empty Re: Bah met het werk zoeken zo zat, weer een tegenslag gehad.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum