Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten weigeren

+3
Floor
Aimee
Lonely Goatherd
7 plaatsers

Ga naar beneden

Eten weigeren Empty Eten weigeren

Bericht  Lonely Goatherd di 15 jan 2013 - 0:36

Okee, mijn zoon is nu bijna 13 maanden en sinds een week weigert hij alle verse groenten en fruit. Potjes wilde hij de eerste dagen dat hij de rest weigerde nog wel hebben, nu weet ik niet of hij het nog zou willen hebben, niet meer geprobeerd. Zelf eten of gevoerd worden maakt geen verschil.

Het enige wat er nog relatief moeiteloos in gaat is brood. Dus vandaag dacht ik dan vers geraspte appel op z'n brood te doen, maar na de eerste hap heeft ie het door en wil daarna niet meer. Nou weet ik wel dat hij niet zo 1-2-3 zal verhongeren, maar leuk is het ook niet. Alleen brood en moedermelk is toch niet genoeg? Plus dat hij sinds hij het avondeten weigert ook weer 2 i.p.v. 1 keer komt 's nachts voor een voeding.Sad

Iemand nog tips of een hoopvol verhaal? Moet ik hem toch maar potjes gaan geven of volharden en alleen vers blijven aanbieden? Tot nu toe neigen mijn man en ik naar het laatste. Maar toch... blugh.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten weigeren Empty Re: Eten weigeren

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 0:40

T heeft ook wel eens van die fases. Ik weet even niet of jij nou nog bv geeft of niet? Zo ja, dan krijgt hij de nodige stoffen toch wel binnen. Hoe dat met fv zit weet ik niet.
In zulke fases blijf ik gewoon eten aanbieden. Eet ze het, dan is dat prima, zo niet dan zal daar wel een reden voor zijn en komt dat wel weer.

Gast
Gast

Bericht  Lonely Goatherd di 15 jan 2013 - 0:43

Ja ik geef nog bv gelukkig. Hij drinkt overdag 3-4 keer en dan komen daar nog 1 of 2 nachtvoedingen bij. Bied jij als ze iets weigert nog iets vervangends aan waarvan je weet dat ze het wel wil of laat je het zo?
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Bericht  Aimee di 15 jan 2013 - 0:48

Luuk doet het op het moment ook heel erg. Ik geef alleen geen potjes dus weet niet of hij dat wel zou eten.

Hier gaat pasta er altijd in, dus ett hij dat gewoon wat vaker. Maak ik zelf saus van en met heel veel groente. Ipv gewoon fruit maak ik vaak smoothies.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Floor di 15 jan 2013 - 0:50

onze zoon heeft dit rond zijn eerste verjaardag ook heel erg gehad. Hij is uiteindelijk wel wat afgevallen maar na een paar weken begon hij toch weer te eten. Nu begint het weer sinds een dag of 2 dat hij niks wil eten.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Lonely Goatherd di 15 jan 2013 - 0:50

Ja achteraf wou ik dat ik nooit een potje had gegeven (nu deden we het vanaf dat hij negen maanden was eens per week ofzo), maar goed, anders had hij misschien nog net zo goed z'n eten geweigerd, je weet het niet. Ik weet wel dat ik bij een volgende beter m'n best ga doen om Rapley vol te houden.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Bericht  Parel di 15 jan 2013 - 0:59

L heeft het ook (ook gehad) en die krijgt gewoon enorme voorkeur.
Dat in combinatie met 4 kiezen tegelijk helpt niet echt mee, eten is hier niet heel gezellig.
Wat ik nu vaak doe, na het eten gaat ze altijd in bad, ze eet eerst mee aan tafel, en heeft ze slecht gegeten dan krijgt ze dr vla in bad, dan eet ze het tijdens het spelen namelijk wel op. Nu is L. een dun ding, die moet wel wat eten, maar op een gegeven moment ga je de raarste dingen bedenken.

Waarom geef je hem s`avonds dan niet gewoon een boterham ipv een prakje, als hij dat niet eten?
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Teddyaapje di 15 jan 2013 - 1:01

Gewoon blijven aanbieden, komt vanzelf goed, probeer er geen big deal van te maken, dat kan 'druk' op je kindje leggen. T. heeft rapley gedaan en heeft ook wel een periodes dat hij minder of niet eet, dat maakt dus niks uit!
Teddyaapje
Teddyaapje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Lonely Goatherd di 15 jan 2013 - 1:07

We doen inderdaad ons best om er verder niet te veel aandacht aan te besteden. Als hij niet wil, ok, dan eten wij gewoon verder, proberen het nog een paar keer, maar verder geen druk (en we proberen ook geen frustratie Wink).

Parel schreef:Waarom geef je hem s`avonds dan niet gewoon een boterham ipv een prakje, als hij dat niet eten?
Ik vind brood gewoon geen avondeten, 's avonds eet je met het gezin mee een warme maaltijd, daar wil ik eigenlijk geen uitzonderingen in maken (zolang hij verder goed groeit). En qua voedingswaarde vind ik het ook niet zo gek veel toevoegen (hij eet 's middags ook al brood), dus dan is het alleen vulling (wat hij ook kan krijgen met bv en wat ik toch meer als gezond zie dan een extra boterham).
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 1:21

Lonely Goatherd schreef:Ja ik geef nog bv gelukkig. Hij drinkt overdag 3-4 keer en dan komen daar nog 1 of 2 nachtvoedingen bij. Bied jij als ze iets weigert nog iets vervangends aan waarvan je weet dat ze het wel wil of laat je het zo?

Ik bied niet iets anders aan, maar bied in dat soort fases wel vaker wat aan. Vaak eet ze dan een aantal keer per dag toch wel iets, en zo niet, dan eet ik het op of bewaar ik het voor later.
Ik zou het gewoon blijven doen zoals je nu doet en voeden op verzoek.

Gast
Gast

Bericht  Parel di 15 jan 2013 - 2:03

Lonely Goatherd schreef:We doen inderdaad ons best om er verder niet te veel aandacht aan te besteden. Als hij niet wil, ok, dan eten wij gewoon verder, proberen het nog een paar keer, maar verder geen druk (en we proberen ook geen frustratie Wink).

Parel schreef:Waarom geef je hem s`avonds dan niet gewoon een boterham ipv een prakje, als hij dat niet eten?
Ik vind brood gewoon geen avondeten, 's avonds eet je met het gezin mee een warme maaltijd, daar wil ik eigenlijk geen uitzonderingen in maken (zolang hij verder goed groeit). En qua voedingswaarde vind ik het ook niet zo gek veel toevoegen (hij eet 's middags ook al brood), dus dan is het alleen vulling (wat hij ook kan krijgen met bv en wat ik toch meer als gezond zie dan een extra boterham).

Ik doelde meer op het feit dat dat je wellicht wel een nachtvoeding zal schelen, doordat hij meer gevuld is. Anders een toetje?

BV mag je altijd geven, dat kan je ook extra geven op dat moment natuurlijk.
Alleen ben ik een flessen- en potjesmoeder dus ik kan je daar geen gepast advies over geven Eten weigeren 561177
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Bericht  Happydobby di 15 jan 2013 - 2:08

Mijn zoon eet ook niet of nauwelijks nog warm, en soms weer een heel bord vooral pasta. Ik geef ook geen extra iets om te compenseren. Wel altijd een toetje.

Er stonden pas wat tips in een tijdschrift.

Niet over eten praten.
Niet aansporen om te eten.
Spelen met eten niet toestaan, dan bord weghalen.
Niet kijken als hij eet.
Niet te grote porties.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Limburg85 di 15 jan 2013 - 2:46

Wij hebben tot 12 maanden pitjes gegeven omdat meneer het vertikte vers te eten. Hij is toen een weekend bij m'n ouders geweest en daar at die wel met de pot mee, toen was ik het zat en kreeg die geen potjes meer maar hij vertikte het om te eten, we hebben hem niks vervangenda aangeboden, het was dat of niks maar wel altijd een toetje zodat hij wel iets binnen kreeg. Dit heeft een tijdje geduurd en toen at die mee. Nu heeft hij nog fases dat hij slecht tot niet avondeet, dan maar niet als die honger heeft gaat die wel eten. Alleen hier werd hij 's nachts niet wakker way natuurlijk wel veel scheelt.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 2:52

Wbt die nachtvoedingen vind ik 1 of 2 nachtvoedingen ook niet echt veel hoor. Veel kindjes van 13 maanden drinken nog 's nachts, T komt ook nog meerdere keren per nacht.

Gast
Gast

Bericht  Lonely Goatherd di 15 jan 2013 - 3:31

Tiramisu schreef:Wbt die nachtvoedingen vind ik 1 of 2 nachtvoedingen ook niet echt veel hoor. Veel kindjes van 13 maanden drinken nog 's nachts, T komt ook nog meerdere keren per nacht.
Dat geloof ik best en ik kan er toch niets aan doen, maar het is wel even balen als je na een hele tijd 1 voeding te hebben gehad weer terug moet naar 2, zeker als het overduidelijk het gevolg is van 's avonds niet eten. Maar goed, op de een of andere manier sleep ik mezelf er wel weer doorheen.smile
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Bericht  Lonely Goatherd di 15 jan 2013 - 3:37

Parel, ik geef de bv al als toetje.smile Nou ja goed, als ik zo nodig principieel moet zijn, geloof ik dat ik beter maar weer kan wennen aan deze extra gezellige nachten.Wink En verder gaan we dus volhouden zolang ik het maar enigszins trek, ik zie het gewoon niet zitten om hem alleen nog maar potjes te voeren. Thnx voor alle ervaringen en tips.smile
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 3:39

Succes ermee. Hopelijk is deze fase snel voorbij smile

Gast
Gast

Bericht  Lonely Goatherd di 15 jan 2013 - 3:40

Tiramisu schreef:Succes ermee. Hopelijk is deze fase snel voorbij smile
Dankjewel.smile Gelukkig gaat het verder ook hartstikke goed.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Bericht  Lonely Goatherd do 24 jan 2013 - 9:14

Vanavond heeft hij ineens weer warm eten op!:cheering:
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Bericht  Floor do 24 jan 2013 - 9:15

Wat fijn!

Die van mij weer eens niet :P Die leeft nu op een liga, een paar stukjes ananas en een fles.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754

Bericht  Lonely Goatherd do 24 jan 2013 - 9:34

Floor schreef:Wat fijn!

Die van mij weer eens niet :P Die leeft nu op een liga, een paar stukjes ananas en een fles.
Crashdieet.Wink
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Bericht  Happydobby do 24 jan 2013 - 9:37

Die van mij eet sinds deze week ook weer, hij proeft ook alles weer, ook al vind hij het niks. Eten weigeren 561177

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven