Help! Bv weigeren en ziek..
+3
Wennes
maiadebij
Bloempjuh23
7 plaatsers
Pagina 1 van 1
Help! Bv weigeren en ziek..
Pff even met mijn handen in mijn haar.. Mijn dochtertje weigert sinds dinsdag de borst. En als ze mijn borst 'heeft'dan zet ze haar lippen op elkaar met mijn tepel er nog tussen maar ze drinkt niks. Van ellende toen maar gekolfd en dat ging er wel met gemak in.
Vorige week had ze in beide oren een ooronsteking, hoge koorts dus uiteindelijk antibioticakuur en zetpillen tegen de pijn. Nu zijn haar oortjes over. Maandag nog laten controleren. Woensdagnacht in half slaap wilde ze gelukkig wel bij mij drinken maar 's ochtends voor ik naar mijn werk ging echt niet. Allebei de borsten aangeboden maar ze zette zichzelf bijna af. Dus snel gekolfd en dat kreeg ze toen in een fles. Ze heeft nog geen tandjes maar tandvlees ziet er ook rustig uit. Al weet je het natuurlijk niet. Mijn andere dochter heeft 18 maanden bij mij gedronken maar daar heb ik dit nog nooit bij gehad. Ja, ze beet me op slot af en toe maar ze wilde altijd drinken.
Kennelijk was het een voorbode om ziek te worden. Woensdag wilde ze uiteindelijk 's middags ook bij mijn moeder niet meer drinken uit het flesje. Zo ben ik donderdag meteen naar de huisarts gestapt om advies. Inmiddels had ze ook al vanaf woensdagavond koorts richting de 39 graden. Gister thuis gebleven om haar vooral weer iets te laten drinken. Dat wilde ze absoluut niet! UIteindelijk einde van de middag weer huisarts gebeld. Na een korte controle meteen doorgestuurd naar de kinderarts in het ziekenhuis omdat het nu te lang ging duren. Na een ellenlange avond in het ziekenhuis waar ze echt niet van plan was om te gaan drinken toch naar huis gestuurd om het daar nog te proberen. Aan de borst weer hysterisch maar het hele volle flesje afgekolfde melk klokte ze zo naar binnen. Zo is het vandaag telkens gegaan ondanks de hoge koorts van 40.9 graden ondanks de zetpil. Inmiddels ligt ze nu heerlijk tegen me aan te slapen. maar ze wil echt de borst niet. De afgekolfde melk drinkt ze zo op. Ik probeer elke keer eerst de borst aan te bieden maar ze duwt zich af..
Ik wil haar zo graag weer terug aan de borst! Ik mis het echt enorm, ons momentje..
Sorry voor het warrige verhaal. Ik weet gewoon niet meer wat ik nog kan doen.
Hopelijk hebben jullie niks tip!
Vorige week had ze in beide oren een ooronsteking, hoge koorts dus uiteindelijk antibioticakuur en zetpillen tegen de pijn. Nu zijn haar oortjes over. Maandag nog laten controleren. Woensdagnacht in half slaap wilde ze gelukkig wel bij mij drinken maar 's ochtends voor ik naar mijn werk ging echt niet. Allebei de borsten aangeboden maar ze zette zichzelf bijna af. Dus snel gekolfd en dat kreeg ze toen in een fles. Ze heeft nog geen tandjes maar tandvlees ziet er ook rustig uit. Al weet je het natuurlijk niet. Mijn andere dochter heeft 18 maanden bij mij gedronken maar daar heb ik dit nog nooit bij gehad. Ja, ze beet me op slot af en toe maar ze wilde altijd drinken.
Kennelijk was het een voorbode om ziek te worden. Woensdag wilde ze uiteindelijk 's middags ook bij mijn moeder niet meer drinken uit het flesje. Zo ben ik donderdag meteen naar de huisarts gestapt om advies. Inmiddels had ze ook al vanaf woensdagavond koorts richting de 39 graden. Gister thuis gebleven om haar vooral weer iets te laten drinken. Dat wilde ze absoluut niet! UIteindelijk einde van de middag weer huisarts gebeld. Na een korte controle meteen doorgestuurd naar de kinderarts in het ziekenhuis omdat het nu te lang ging duren. Na een ellenlange avond in het ziekenhuis waar ze echt niet van plan was om te gaan drinken toch naar huis gestuurd om het daar nog te proberen. Aan de borst weer hysterisch maar het hele volle flesje afgekolfde melk klokte ze zo naar binnen. Zo is het vandaag telkens gegaan ondanks de hoge koorts van 40.9 graden ondanks de zetpil. Inmiddels ligt ze nu heerlijk tegen me aan te slapen. maar ze wil echt de borst niet. De afgekolfde melk drinkt ze zo op. Ik probeer elke keer eerst de borst aan te bieden maar ze duwt zich af..
Ik wil haar zo graag weer terug aan de borst! Ik mis het echt enorm, ons momentje..
Sorry voor het warrige verhaal. Ik weet gewoon niet meer wat ik nog kan doen.
Hopelijk hebben jullie niks tip!
Bloempjuh23- Fluisteraar
- Aantal berichten : 167
Punten : 193
Registratiedatum : 21-11-10
Re: Help! Bv weigeren en ziek..
wat vervelend voor jullie beide! Heb je gekeken of ze misschien spruw heeft? Bij een verminderde weerstand kan dit zo de kop op steken. J heeft dat ook bij 8 maanden gehad. Geen idee of een flesje dan makkelijker voor haar drinkt, ze hoeft in ieder geval minder moeite te doen. Als je mond pijn doet, lijkt het me dat je dan liever uit een flesje drinkt...
Verder weinig tips, alleen blijven proberen ik kan me voorstellen dat je het mist.
Verder weinig tips, alleen blijven proberen ik kan me voorstellen dat je het mist.
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Dank je wel voor je reactie.
Heb meteen even in haar mondje gegluurd maar geen witte vlekken of iets dergelijks te zien.
Vind het ook zo lastig.. Zelfs de huisarts en de kinderarts zeiden dan heeft ze iig 8 maanden bv gehad als ze nu niet meer wil Als ze wel een flesje wil drinken, krijgt ze in ieder geval iets binnen.
Maar ze is nog zo klein, ik wil haar helemaal geen fles geven! Het voelt bijna als verraad.. Zelfs met mijn eigen melk erin.
Mijn oudste heeft 18 maanden bv gehad en dat wilde ik minstens weer halen.
Heb meteen even in haar mondje gegluurd maar geen witte vlekken of iets dergelijks te zien.
Vind het ook zo lastig.. Zelfs de huisarts en de kinderarts zeiden dan heeft ze iig 8 maanden bv gehad als ze nu niet meer wil Als ze wel een flesje wil drinken, krijgt ze in ieder geval iets binnen.
Maar ze is nog zo klein, ik wil haar helemaal geen fles geven! Het voelt bijna als verraad.. Zelfs met mijn eigen melk erin.
Mijn oudste heeft 18 maanden bv gehad en dat wilde ik minstens weer halen.
Bloempjuh23- Fluisteraar
Is ze tijdens het voeden niet heel erg geschrokken van iets?ik zou de borst aan blijven bieden, vooral op momenten dat ze een beetje soezig is. Wie weet pakt ze hem dan wel.
Ik hoop het wel voor je, anders heeft ze zelf de keuze gemaakt om ermee te stoppen.
Ik hoop het wel voor je, anders heeft ze zelf de keuze gemaakt om ermee te stoppen.
Wennes- Kletskop
- Aantal berichten : 2097
Punten : 2455
Registratiedatum : 18-11-10
Misschien moet je de druk er een beetje afhalen. Niet meer echt de borst aanbieden door dr proberen aan te leggen, maar haar door samen in bed of bad te gaan liggen wel de kans geven om uit zichzelf te gaan drinken. Als ze t niet doet zou je kunnen kolven zodat je productie op peil blijft en ze toch iets binnenkrijgt, maar dat doe je al.
Wat bij T. hielp toen hij een maand of 6was, was hem de speen voor houden (fopspeen , maar misschien kun je het ook met de fles doen), daarmee 'lokte' ik hem met zijn mond naar mn borst en dan pakte hij hem wel.
En idd, wat een irritante opmerkingen van de ka en ha. Je vraagt toch om advies?? Misschien zou je een lk kunnen bellen en kan zij je helpen..
Wat bij T. hielp toen hij een maand of 6was, was hem de speen voor houden (fopspeen , maar misschien kun je het ook met de fles doen), daarmee 'lokte' ik hem met zijn mond naar mn borst en dan pakte hij hem wel.
En idd, wat een irritante opmerkingen van de ka en ha. Je vraagt toch om advies?? Misschien zou je een lk kunnen bellen en kan zij je helpen..
Teddyaapje- Ratel
- Aantal berichten : 3458
Punten : 3924
Toch zou ik wel van dat gevoel van verraad proberen af te stappen als je een fles aanbiedt met afgekolfde melk erin. Je dochtertje beslist momenteel zelf dat ze het zo wil, en als ze het op de flesjes afgekolfde melk goed doet dan denk ik dat ik dat als gulden middenweg zou proberen te gaan zien. Wel gewoon de borst aanbieden, en zo niet, een flesje. Met 8 maanden kan het eigen willetje zich ook een beetje gaan ontwikkelen, natuurlijk
Gast- Gast
Mijn dochter heeft rond de leeftijd van 4 maanden een tijdje één borst geweigerd. Ik gaf haar die borst dan als ze net wakker was (en dus nog een beetje soezerig) of 's nachts, dan dronk ze wel aan die kant. Dat heeft bijna twee weken geduurd en toen ging het weer goed. Ik hoop voor je dat het snel over is.
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Ik ben t met maple eens dat je de gekolfde melk niet als verraad moet zien, dat is voor nu even de oplossing, maar probeer er wel voor te zorgen dat ze weer zo snel mogelijk aan de borst gaat, anders verleert ze t. Dat is mij gebeurd (durfde zelf een poos niet meer ivm bijten) met t gevolg dat ik nog ruim een jaar alles gekolfd heb. En dat kán, maar ideaal is t echt niet.
Teddyaapje- Ratel
Mijn zoontje heeft rond 8 maanden ook een periode gehad dat hij niet, of bijna niet aan de bosrt wilde en hij beet me toen ook steeds. Toen heb ik een paar daagjes gekolft en toen weer geprobeerd, toen ging het weer goed. Achteraf had het wel met doorkomende tandjes te maken. Maar het is heel naar, je voelt je afgewezen (terwijl je kind het absoluut niet doet om jou te kwetsen). Ik zou toch blijven aanbieden, misschien is het tijdelijk.
*Lookie*- Kletskop
- Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10
Ja, ik heb er al heel wat tranen om gelaten.
Ik heb voor morgenochtend een afspraak gemaakt bij de LK.
Ze wilde zelf komen kijken wat voor reactie ze geeft als ik haar probeer aan te leggen.
Wij waren al diep aan het denken wat de oorzaak zou kunnen zijn maar behalve dat ze ziek werd is er niks anders gebeurt. Ze drinkt inderdaad wel mijn melk en ondanks dat ik haar liever aan de borst heb is dit de gulden middenweg.
Inmiddels is ze weer aan de beterende hand. Ik kreeg ook nog de tip voor een 'droomvoeding' dus ik ga straks nog proberen om haar slapend aan te leggen. Hopelijk heeft dat wel effect. Vanaf dinsdagavond heeft ze nu niet meer bij mij gedronken..
Ik heb voor morgenochtend een afspraak gemaakt bij de LK.
Ze wilde zelf komen kijken wat voor reactie ze geeft als ik haar probeer aan te leggen.
Wij waren al diep aan het denken wat de oorzaak zou kunnen zijn maar behalve dat ze ziek werd is er niks anders gebeurt. Ze drinkt inderdaad wel mijn melk en ondanks dat ik haar liever aan de borst heb is dit de gulden middenweg.
Inmiddels is ze weer aan de beterende hand. Ik kreeg ook nog de tip voor een 'droomvoeding' dus ik ga straks nog proberen om haar slapend aan te leggen. Hopelijk heeft dat wel effect. Vanaf dinsdagavond heeft ze nu niet meer bij mij gedronken..
Bloempjuh23- Fluisteraar
Wat vervelend dat ze niet meer wil drinken bij je.
Fijn dat er een LK komt kijken vandaag. Hopelijk heeft ze een oplossing en gaat ze weer bij je drinken.
Fijn dat er een LK komt kijken vandaag. Hopelijk heeft ze een oplossing en gaat ze weer bij je drinken.
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Ben benieuwd wat de lk zei en hoe t nu gaat!
Teddyaapje- Ratel
+1Teddyaapje schreef:Ben benieuwd wat de lk zei en hoe t nu gaat!
Jezzie- Ratel
- Aantal berichten : 3648
Punten : 3865
Registratiedatum : 27-11-10
Even een update..
Ik heb gewoon een eigenwijs kind!
De LK kwam al meteen maandag ’s ochtends en we hebben eerst het hele verhaal besproken.
Toen nog gekeken of ze wel op haar zij wil liggen in de box, op de bank en zo in mijn armen zonder dat ze boos werd.
Dat ging allemaal goed. Zij dacht dat het kwam omdat ze misschien ergens van geschrokken is of bang dat ze weer zo benauwd zou worden door de snotneus of iets dergelijks als ze bij mij zou drinken.
Buiten het advies van samen slapen, samen douchen en veel knuffelen gewoon proberen. Elke keer aanbieden, wil ze niet, dan niet. Dan kolven en dan meteen geven. Zo wel helemaal prima natuurlijk!
’s Avonds samen in bed op haar zij tegen me aan en in ene besloot ze wel om te gaan drinken. Ik was enorm verbaasd. Enorm gecomplimenteerd dat ze zo goed dronk. Al was ze wel even aan het klooien hoe ze ook weer moest drinken aan de borst. Helaas dinsdag overdag weer de hele dag niet. Maar gisteravond wilde ze wel weer alelbei de borsten en viel ze zelfs weer (zoals gewoonlijk) in slaap aan de borst. Vanochtend was het weer drama.. IK weet niet zo goed hoe het nu verder moet. De LK was mijn laatste optie. Ik kijk het nog tot het weekend aan heb ik besloten met mijn man. Ik vind het ook enorm vermoeiend al dat kolven en dan daarna weer voeden.
Nu eerst weer 3 dagen werken achter elkaar dus dan krijgt ze al gekolfde melk.
Bedankt voor jullie tips!
Ik heb gewoon een eigenwijs kind!
De LK kwam al meteen maandag ’s ochtends en we hebben eerst het hele verhaal besproken.
Toen nog gekeken of ze wel op haar zij wil liggen in de box, op de bank en zo in mijn armen zonder dat ze boos werd.
Dat ging allemaal goed. Zij dacht dat het kwam omdat ze misschien ergens van geschrokken is of bang dat ze weer zo benauwd zou worden door de snotneus of iets dergelijks als ze bij mij zou drinken.
Buiten het advies van samen slapen, samen douchen en veel knuffelen gewoon proberen. Elke keer aanbieden, wil ze niet, dan niet. Dan kolven en dan meteen geven. Zo wel helemaal prima natuurlijk!
’s Avonds samen in bed op haar zij tegen me aan en in ene besloot ze wel om te gaan drinken. Ik was enorm verbaasd. Enorm gecomplimenteerd dat ze zo goed dronk. Al was ze wel even aan het klooien hoe ze ook weer moest drinken aan de borst. Helaas dinsdag overdag weer de hele dag niet. Maar gisteravond wilde ze wel weer alelbei de borsten en viel ze zelfs weer (zoals gewoonlijk) in slaap aan de borst. Vanochtend was het weer drama.. IK weet niet zo goed hoe het nu verder moet. De LK was mijn laatste optie. Ik kijk het nog tot het weekend aan heb ik besloten met mijn man. Ik vind het ook enorm vermoeiend al dat kolven en dan daarna weer voeden.
Nu eerst weer 3 dagen werken achter elkaar dus dan krijgt ze al gekolfde melk.
Bedankt voor jullie tips!
Bloempjuh23- Fluisteraar
Soortgelijke onderwerpen
» Fles van 18.30 weigeren?
» Eten weigeren
» Eten weigeren
» nu al groente weigeren?
» Avondeten weigeren
» Eten weigeren