Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Eten weigeren

3 plaatsers

Ga naar beneden

Eten weigeren Empty Eten weigeren

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 8:38

Mijn dochter van ruim anderhalf is altijd een goede eter geweest, maar dat is de laatste weken helemaal omgeslagen. Ze wil absoluut geen brood of fruit meer eten. Warm eten gaat er ook nog maar mondjesmaat in, ze is de hele tijd boos als ze aan tafel zit. Ze wil graag zelf eten met een lepel, maar dat kan ze nog niet zo goed. Dan probeert een van ons te helpen, daar krijgt ze een woedebui van, begint 'zelf ja!' te roepen en gaat vervolgens in hongerstaking :shock: .

Als ze al wat fruit eet, moeten we daar vooral geen aandacht aan besteden, want als we iets vragen in de richting van 'smaakt het lekker?' of 'wil je nog wat?' spuugt ze het ter plekke uit en wil dan helemaal niks meer. Wel drinkt ze ineens veel meer, dus ik geef maar zoveel mogelijk vruchten- en groentensapjes, maar dat moet natuurlijk niet haar normale dieet worden.

Herkent iemand dit en hebben jullie misschien tips?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Eten weigeren Empty Re: Eten weigeren

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 8:41

Mijn dochter van bijna drie doet tegenwoordig helaas hetzelfde. Nou ja, niet helemaal, want ze eet nog wel kilo's fruit gelukkig. Maar verder begint het gemiep als als ik aan het koken ben; 'lust ik niet!'

Ik hoop maar dat het weer voorbij gaat, maar ik vrees dat dat wel even kan duren Mad

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 8 jul 2011 - 8:43

Yrsa was ook altijd een goede eter en nog eet ze niet ronduit slecht, maar wel minder dan eerst. Ik ben tevreden als ze van alle maaltijden in ieder geval iets eet. Ik laat haar ook zelf eten met een lepel of een vork en probeer haar tussendoor ook hapjes te voeren. Soms laat ze dat toe, soms niet. Ik zou me niet druk maken dat het eten met de lepel nog niet zo goed gaat, ze krijgt er toch heus wel wat van binnen en ze zal het snel genoeg beter leren.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Liadan vr 8 jul 2011 - 8:46

Minneke schreef: Maar verder begint het gemiep als als ik aan het koken ben; 'lust ik niet!'

Hier hetzelfde. En van de week was ik bloemkool aan het maken. Ze kwam naar me toe en zei: 'lust niet spinazie', toen zag ze dat het bloemkool was en was het 'lust niet bloemkool'...... Heeeeel irritant, haha.

Ze eet ook echt geen hap van haar groenten, heel soms gaat er een stukje broccoli of bloemkool in...
Komkommer eet ze wel vaak, fruit eet ze veel. Wat was het toch makkelijk toen we net begonnen met bijvoeding, toen at ze alles.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 8:48

Heel herkenbaar. Mijn 2 oudste kinderen zijn rond hun 1e jaar ineens van goede eters omgeslagen naar zeer slechte eters. Pas hadden ze een periode dat ze eindelijk eens een broodje opaten, maar inmiddels is dit weer een half broodje per dag, en het warme eten hebben we het maar helemaal niet over. (toevallig vanavond redelijk goed gegeten, ik blij)
Ik heb het meedere malen besproken op het cb, maar je kunt er helaas weinig aan doen. Ik wil er geen strijd van maken, en ben nu zo ver dat als ze niet willen eten, ze maar niet eten. Ik zie nu wel dat als ze echt honger hebben, ze wel iets meer gaan eten.
Fruit eten ze ook slecht.
Ze krijgen multivitamines als aanvulling, en verder hoop ik maar dat het gauw over is, bij mijn oudste duurt deze fase al 3 jaar helaas, en bij de 2e ook alweer bijna 1.5 jaar.
Hopen dus dat de tweeling dit niet gaat doen!

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 8:49

Vooral niét op focussen en geen strijd van maken. En haar zelf laten proberen, ook al wordt het een dikke bende.

Gast
Gast

Bericht  Susan vr 8 jul 2011 - 8:50

Als ik Yrsa hapjes van haar toetje voer dan duwt ze wel eens de lepel weg en zegt 'nee'. Eerst dacht ik dat dat betekende dat ze genoeg had gehad, maar nu weet ik dat ze dan haar mondje nog niet helemaal goed leeg heeft gegeten en iets later wel een nieuwe hap wil. Ze is daar erg precies in. Het kunnen soms van die kleine dingetjes zijn die je net even moet ontdekken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  PapillonRose vr 8 jul 2011 - 9:26

Hier heb ik het ook, maar dan eigenlijk alleen met het avondeten. Ze wil hooguit een paar happen, maar het komt de afgelopen weken ook voor dat ze helemaal niks wil.. En waarom, ik heb echt geen idee! Hopelijk is dit een fase die gauw voorbij is :P Nu moet ik wel zeggen dat ze nu toevallig ook sinds twee dagen flink ziek is, dus dat werkt op het moment ook niet mee..
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 19:01

Hier is het gelukkig nog niet aan de orde, T eet alles wat ik hem voorschotel. Hier juist meer problemen om iets van zijn opvolgmelk naar binnen te krijgen (maar goed dat is ietrs anders).

En als je haar nou eens mee laat beslissen en laat helpen (bijvoorbeeld boontjes knakken of iets dergelijks), dan wordt eten misschien wel heel interessant.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 8 jul 2011 - 19:08

James schreef:Vooral niét op focussen en geen strijd van maken. En haar zelf laten proberen, ook al wordt het een dikke bende.
Inderdaad het gedrag gewoon negeren. Zelf gewoon gezellig gaan eten met je vriend/man en de kleine negeren en het helemaal zelf laten doen.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: