In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.
+17
Pineco
Weegschaal
Bimbam
Rebecca
Shisha
waterkers
Darius
Schaapke
Susan
Marsy28
Monte
Exogenesis
Zora
Sterre
Chocoholic
rapa nui
Marin
21 plaatsers
Pagina 3 van 3
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Re: In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.
Rebecca schreef:rituals schreef:
En wat voor leuke dingen zijn daar allemaal in de buurt te doen? wandelen natuurlijk maar ook nog meer leuke dingen om bijvoorbeeld te bezoeken?
Klagenfurt
Minimundus - een soort madurodamachtig iets
Autotocht langs kastelen (te halen bij vvv, ik meen in klagenfurt)
Tscheppaslucht - wandeltocht over trappetjes en bruggetjes langs watervallen, mooie natuur
Pyramidenkogel - vanaf daar heb je mooi uitzicht
Panoramastrassen, daar kun je tegen betaling doorheen rijden, heel mooi!: Goldeck panoramastrasse, grossglockner hochalpenstrasse, nockalmstrasse, malta hochalmstrasse, villacher alpenstrasse
Burg Hochosterwitz
St. Veit an de Glan - middeleeuwse stad, nog deels door stadswallen omgeven
Friesach - oudste stad van Karinthie
Domkirche Maria Himmelfahrt
Raggaslucht - tocht langs watervallen en rotspartijen, over smalle bruggetjes.
Romermuseum Teurnia - ligt verspreid door een dorpje/stadje, er zijn blootgelegde opgravingen te zien en de resten van de oudste kerk van oostenrijk, met een 500 jaar oude intacte mozaïekvloer.
Obir-Tropfsteinhohlen - grot met druipstenen. Nadeel: rondleiding in rap duits, mijn duits is niet zo goed, dus niet alles meegekregen.
Reisseck Bergbahnen - met een soort treintje de bergen in, met op 1 plek een stijging van 82%.
De dingen die ik dik gedrukt heb, vind ik echte aanraders. Mölltaler gletsjer (plaatste ik al eerder een foto van) is ook prachtig. Ligt sneeuw terwijl het beneden 30 graden is.
Dan heb je Villach. Dit is een stad, niet heel groot, maar wel leuk om te bezoeken. Net buiten Villach zit een groot winkelcentrum, waar je lekker kan winkelen.
Ook zit in Villach een mooi kasteel 'Burg Landskron', daar heb je een mooi uitzicht en een roofvogelshow.
Waar heb je een huisje geboekt? In welke plaats?
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Zora schreef:Haha Schaapke, wij hebben hier op het forum al vaker gekletst over de Ossiacher See
En die Kärnten Karte is inderdaad een heel goede aankoop!
Ja, dat klopt!!
Schaapke- Prater
Ik ben zo blij met jullie dames echt hartstikke bedankt!!
Alle tips in dit topic heb ik opgeslaan in een documentje en wil ik ook echt gaan doen.
Dit is de plek wat/waar ik heb geboekt:
Landal Bad Kleinkirchheim
Maibrunnenweg 16
A-9546 Bad Kleinkirchheim
Oostenrijk
Alle tips in dit topic heb ik opgeslaan in een documentje en wil ik ook echt gaan doen.
Dit is de plek wat/waar ik heb geboekt:
Landal Bad Kleinkirchheim
Maibrunnenweg 16
A-9546 Bad Kleinkirchheim
Oostenrijk
Gast- Gast
Schaapke schreef:rituals schreef:Ik heb net een hotel bij Munchen geboekt direct aan de snelweg incl ontbijt. (holiday inn)
Dit is perfect. Dat doen wij meestal ook, ja. Je kunt dan lekker uitgerust de tweede dag door. En eigenlijk vind ik de dagen van de reis ook al vakantie
ja
terug doen we wel ineens kunnen we altijd in de middag nog een dutje doen in de auto en weer verder met veel stoppen want dan is het niet erg dat we laat en moe aankomen.
Gast- Gast
Superleuk Rituals! Goed dat je voor Oostenrijk hebt gekozen, haha
Ik zou zeker een tripje richting de Ossiacher See aanraden. Ik zie dat dat maar 45 minuten rijden is. Je kunt daar naar het schattige dorpje Ossiach (mooie kerk, klooster en begraafplaats, maar ook leuke terrasjes en mooi groen overal), en de berg daar op. Dat is de Gerlitzen, heeeeel mooi en prima te bewandelen allemaal.
Van die berg ben ik afgesprongen met parasailen!
Ik zou zeker een tripje richting de Ossiacher See aanraden. Ik zie dat dat maar 45 minuten rijden is. Je kunt daar naar het schattige dorpje Ossiach (mooie kerk, klooster en begraafplaats, maar ook leuke terrasjes en mooi groen overal), en de berg daar op. Dat is de Gerlitzen, heeeeel mooi en prima te bewandelen allemaal.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Wij gingen rond 5.00uur weg en waren rond 19.00uur in Oostenrijk bij het pension. Het reed heel vlot door ondanks dat het augustus was.
Exogenesis- Kletskop
- Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12
Nou, mooi dat je er wat aan gehad hebt. Bad Klein Kirchheim is erg leuk!!
Mooi stadje ook en mooie omgeving.
Schaapke- Prater
Schaapke schreef:Nou, mooi dat je er wat aan gehad hebt. Bad Klein Kirchheim is erg leuk!!
fijn!!
Gast- Gast
Schaapke schreef:Rebecca schreef:rituals schreef:
En wat voor leuke dingen zijn daar allemaal in de buurt te doen? wandelen natuurlijk maar ook nog meer leuke dingen om bijvoorbeeld te bezoeken?
Klagenfurt
Minimundus - een soort madurodamachtig iets
Autotocht langs kastelen (te halen bij vvv, ik meen in klagenfurt)
Tscheppaslucht - wandeltocht over trappetjes en bruggetjes langs watervallen, mooie natuur
Pyramidenkogel - vanaf daar heb je mooi uitzicht
Panoramastrassen, daar kun je tegen betaling doorheen rijden, heel mooi!: Goldeck panoramastrasse, grossglockner hochalpenstrasse, nockalmstrasse, malta hochalmstrasse, villacher alpenstrasse
Burg Hochosterwitz
St. Veit an de Glan - middeleeuwse stad, nog deels door stadswallen omgeven
Friesach - oudste stad van Karinthie
Domkirche Maria Himmelfahrt
Raggaslucht - tocht langs watervallen en rotspartijen, over smalle bruggetjes.
Romermuseum Teurnia - ligt verspreid door een dorpje/stadje, er zijn blootgelegde opgravingen te zien en de resten van de oudste kerk van oostenrijk, met een 500 jaar oude intacte mozaïekvloer.
Obir-Tropfsteinhohlen - grot met druipstenen. Nadeel: rondleiding in rap duits, mijn duits is niet zo goed, dus niet alles meegekregen.
Reisseck Bergbahnen - met een soort treintje de bergen in, met op 1 plek een stijging van 82%.
De dingen die ik dik gedrukt heb, vind ik echte aanraders. Mölltaler gletsjer (plaatste ik al eerder een foto van) is ook prachtig. Ligt sneeuw terwijl het beneden 30 graden is.
Dan heb je Villach. Dit is een stad, niet heel groot, maar wel leuk om te bezoeken. Net buiten Villach zit een groot winkelcentrum, waar je lekker kan winkelen.
Ook zit in Villach een mooi kasteel 'Burg Landskron', daar heb je een mooi uitzicht en een roofvogelshow.
Waar heb je een huisje geboekt? In welke plaats?
Ik heb de dik gedrukte dingetjes opgeschreven om te gaan doen.
Met zon card krijg je dus overal korting/ gratis entree?
Met een treintje de bergen in is dat niet ontzettend eng?
Kun je daar misschien wat meer over vertellen vind de info op internet niet zo.
Gast- Gast
Zora schreef:Superleuk Rituals! Goed dat je voor Oostenrijk hebt gekozen, haha
Dat heb ik daar ook gedaan, vond het supergaaf!
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Bimbam schreef:Zora schreef:Superleuk Rituals! Goed dat je voor Oostenrijk hebt gekozen, haha
Dat heb ik daar ook gedaan, vond het supergaaf!
Oh wat cool!! Hoog he?? Had jouw -hoeheetzo'nman- vliegmeneer ook een camera op een stokje mee? Ik heb er echt de meest geniale foto's van, zo leuk!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Bedankt voor de tips over Karinthie/Ossiachersee! Dat is onze vakantiebestemming over 3 weken.
Nog mensen die naar Oostenrijk gaan deze zomer?
Nog mensen die naar Oostenrijk gaan deze zomer?
Weegschaal- Kletskop
- Aantal berichten : 1851
Punten : 1893
Leuk Weegschaal! Wij zijn al geweest, eind mei, we zaten in de buurt van Zell am See (Embach, Salzburgerland). We hadden helaas heel slecht weer, maar het was supermooi en we gaan in september nog een keertje terug
Pineco- Prater
- Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13
Ik zit er nu. Heeeeeerlijk weer. 25-32 graden. Zit in de buurt van Ischl.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
@ Pineco; Daar ben ik een paar jaar geleden in de zomer ook eens geweest, erg mooie omgeving en veel te doen. Goed vooruitzicht dat je in september nog een keer gaat!
@ JustmeDaan; Daar heb ik zowel in de winter als zomer als voorjaar ook eens in de buurt gezeten. Schoonouders hebben daar een vaste caravan staan. Fijn dat het er nu goed weer is. Wij hebben er in de zomer ook veel regen en kou gehad. Vandaar dat we nu wat zuidelijker gaan. Geniet nog van je vakantie!
Ik heb de karntencard app, via die informatie ben ik al een planning aan het maken. Ideaal die kaart!
@ JustmeDaan; Daar heb ik zowel in de winter als zomer als voorjaar ook eens in de buurt gezeten. Schoonouders hebben daar een vaste caravan staan. Fijn dat het er nu goed weer is. Wij hebben er in de zomer ook veel regen en kou gehad. Vandaar dat we nu wat zuidelijker gaan. Geniet nog van je vakantie!
Ik heb de karntencard app, via die informatie ben ik al een planning aan het maken. Ideaal die kaart!
Weegschaal- Kletskop
Oostenrijk is zo mooi!! En dan vooral het gebied karinthie/ossiachersee/worthersee. Ben er als kind een keer of 6 geweest en twee jaar geleden met mijn man weer.
Amber-- Ratel
- Aantal berichten : 4069
Punten : 4135
Ben er nu voor de 14e of 15e keer. Ben de tel kwijt haha. Genieten doe ik zeker. Hier zijn voelt meer als thuis zijn en komen dan op vakantie zijn. Dit is echt mijn land. Wij gaan altijd naar Tirol. En dan verschillende plaatsjes of in ieder geval een ander appartement. Vandaag naar wattens, swarovski bezoeken en wat kopen . En nog ff rattenberg in. Van de week naar hintertux geweest. Geen ijsgrot gezien, denk de verkeerde kabelbaan genomen. Staan nu nieuwe met dubbele kabels, was niet toen ik er voor het laatst was. Wel op 3250 meter tot de enkels in de sneeuw gestaan.
JustMeDaan- Prater
Wij gaan over 2weken ook naar Oostenrijk, ben benieuwd hoe het zal zijn, maar komt vast goed. Wij gaan naar Salzburgerland geloof ik.
Serena- Kletskop
- Aantal berichten : 1653
Punten : 1694
Wat leuk, Weegschaal!
Geniet ervan, Daan.
Geniet ervan, Daan.
Schaapke- Prater
@ Amber; Heb je nog tips voor me? Wat moeten we echt gaan doen/bekijken en waar kan je lekker eten? Waar gaan jullie dit jaar heen?
@ JustMeDaan; Fijne vakantie nog!
@ JustMeDaan; Fijne vakantie nog!
Weegschaal- Kletskop
Dank je. Helaas nog maar 3 dagen. Zaterdag weer naar huis
JustMeDaan- Prater
Ik vond karinthie niet zo leuk en mooi.
Ik vind de buurt van zell am see en het voral gebergte echt vele vele malen leuker en mooier.
Ik vind de buurt van zell am see en het voral gebergte echt vele vele malen leuker en mooier.
Rituals_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 81
Punten : 113
Registratiedatum : 12-06-13
Pagina 3 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Denemarken of Oostenrijk
» Huttentocht in Oostenrijk
» Zwitserland
» Kamperen Europa (Zwitserland?)
» Zillertal-oostenrijk
» Huttentocht in Oostenrijk