Denemarken of Oostenrijk
+4
Sterrin_
Bimbam
Zora
xxjojootjexx
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Denemarken of Oostenrijk
Wij willen deze zomer 2 weken op vakantie. We zijn gek op Oostenrijk, maar eigenlijk vinden we dat te ver met 2 kleine kinderen. Tenzij we met een geleende/gehuurde caravan kunnen heen rijden, dan kunnen we het makkelijk uitsmeren over meerdere dagen.
Nu hebben we denemarken bedacht, omdat dat dichterbij is.
Wie heeft er ervaring met denemarken of oostenrijk en weet een mooi park waar je een stacaravan kunt huren? Of een gewone camping?
De eisen zijn dat er een hond mag komen, dat er een mooie speeltuin is voor de kinderen en dat er in de buurt ook leuke dingen te doen zijn.
Edit, we zitten overigens vast aan de datum van 27 juli tot 10/11 augustus.
Nu hebben we denemarken bedacht, omdat dat dichterbij is.
Wie heeft er ervaring met denemarken of oostenrijk en weet een mooi park waar je een stacaravan kunt huren? Of een gewone camping?
De eisen zijn dat er een hond mag komen, dat er een mooie speeltuin is voor de kinderen en dat er in de buurt ook leuke dingen te doen zijn.
Edit, we zitten overigens vast aan de datum van 27 juli tot 10/11 augustus.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10
Re: Denemarken of Oostenrijk
Zazou, 'zeg' eens iets meer over Denemarken?
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ik ben ook gek op Oostenrijk, dus ik zou daar naartoe gaan. En dan naar Karinthië, dat vind ik in de zomer het mooist met de bergen en de meren
Je kan toch ook zonder geleende caravan ergens overnachten? Bij de ANWB is een boekje te koop met 3500 Zimmer frei adressen in heel Duitsland dus je kunt gewoon stoppen wanneer je wilt, er is altijd wel iets dichtbij. Wij overnachten altijd hier: http://www.herrnsberger-hof.de/german/main_ie.html, een km of 10 vanaf de snelweg tussen Nurnberg en Munchen (60 km voorbij Nurnberg).
Waar je in Oostenrijk een stacaravan kunt huren weet ik niet, wij gaan altijd met onze eigen tent. Wel vind ik deze camping een aanrader: http://www.seecamping-berghof.at/nl/home/welkom.html Direct aan het meer en genoeg te doen in de omgeving (tip: neem een karnten-card)! En honden zijn welkom.
Je kan toch ook zonder geleende caravan ergens overnachten? Bij de ANWB is een boekje te koop met 3500 Zimmer frei adressen in heel Duitsland dus je kunt gewoon stoppen wanneer je wilt, er is altijd wel iets dichtbij. Wij overnachten altijd hier: http://www.herrnsberger-hof.de/german/main_ie.html, een km of 10 vanaf de snelweg tussen Nurnberg en Munchen (60 km voorbij Nurnberg).
Waar je in Oostenrijk een stacaravan kunt huren weet ik niet, wij gaan altijd met onze eigen tent. Wel vind ik deze camping een aanrader: http://www.seecamping-berghof.at/nl/home/welkom.html Direct aan het meer en genoeg te doen in de omgeving (tip: neem een karnten-card)! En honden zijn welkom.
Bimbam- Kletskop
- Aantal berichten : 2318
Punten : 2352
Registratiedatum : 24-02-11
Mijn man wil ook al jaren naar Denemarkenm dus ik lees mee voor tips.
Sterrin_- Prater
- Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12
Zora schreef:Zazou, 'zeg' eens iets meer over Denemarken?
Wat moet ik er over zeggen, ik vind het fijne mensen daar, heel erg gastvrij. Ik vind het ook een mooi en rustig land.
De supermarkten zijn geweldig. Ik vind alleen het nadeel dat het een vrij duur land is qua eerste levensbehoeften.
Het eten is lekker, er zijn leuke pretparken voor de kinderen. Vroeger vaak naar Bonbonland geweest (van de snoepjes die we hier kenden als meeuwenflatsen enzo) http://www.bonbonland.dk
Ik wil ook over een paar jaar met de kids op vakantie naar Denemarken, maar dan wil ik ook naar mijn oude huis, school en oud klasgenoten opzoeken dat is op Sjælland (eiland waar Kopenhagen op ligt) maar dan wil ik ook zeker naar Jytland met de kids naar Legoland.
Gast- Gast
Ik hoor wel vaak van mensen die in Denemarken zijn geweest dat het voor 1x leuk was maar dat ze het toen ook wel gezien hadden, lijkt te veel op NL op de een of andere manier. Ik ben er zelf nog nooit geweest, zou er wel eens naar toe willen maar geef eerst de voorkeur aan andere landen. Aan de andere kant is het voor een vakantie met kinderen mischien wel een fijn land, uitstapje naar Legoland.
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Oostenrijk ben ik zelf ook al vaak geweest.. Vind ik ook echt geweldig, vooral karinthie.
Die kartnen kaard ken ik ook, idd super handig.
Waarom we niet zomaar onderweg kunnen overnachten heeft met t te maken. Hij slaapt heel moeilijk op andere plekken, zeker in andere bedden, kan nog niet in een gewoon bed slapen, dus we kunnen niet zomaar ergens aankloppen.
Die kartnen kaard ken ik ook, idd super handig.
Waarom we niet zomaar onderweg kunnen overnachten heeft met t te maken. Hij slaapt heel moeilijk op andere plekken, zeker in andere bedden, kan nog niet in een gewoon bed slapen, dus we kunnen niet zomaar ergens aankloppen.
xxjojootjexx- Kletskop
- Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Zazou schreef:Zora schreef:Zazou, 'zeg' eens iets meer over Denemarken?
Wat moet ik er over zeggen, ik vind het fijne mensen daar, heel erg gastvrij. Ik vind het ook een mooi en rustig land.
De supermarkten zijn geweldig. Ik vind alleen het nadeel dat het een vrij duur land is qua eerste levensbehoeften.
Het eten is lekker, er zijn leuke pretparken voor de kinderen. Vroeger vaak naar Bonbonland geweest (van de snoepjes die we hier kenden als meeuwenflatsen enzo) http://www.bonbonland.dk
Ik wil ook over een paar jaar met de kids op vakantie naar Denemarken, maar dan wil ik ook naar mijn oude huis, school en oud klasgenoten opzoeken dat is op Sjælland (eiland waar Kopenhagen op ligt) maar dan wil ik ook zeker naar Jytland met de kids naar Legoland.
Thanks! Wij neigen nu naar Denemarken o.a. voor kampeervakantie omdat we Zweden en Noorwegen beiden geweldig vonden, en nu graag Denemarken ook willen zien. Ik twijfel alleen of ik het landschap vanwege die eerdere ervaringen niet wat te saai vind...
Zora- Ratel
Oostenrijk!!
Ik ben er gek op, vind het er prachtig. Nog nooit in Denemarken geweest, maar hoor dat het veel op Nederland lijkt.
Wat je ook kunt doen is een kant en klare chalet huren. Ideaal met kinderen en voor elk weer geschikt. Echter lost het niet het probleem voor de reis op.
Geen idee of je caravans e.d. goed kan huren vanuit hier.
Ik ben er gek op, vind het er prachtig. Nog nooit in Denemarken geweest, maar hoor dat het veel op Nederland lijkt.
Wat je ook kunt doen is een kant en klare chalet huren. Ideaal met kinderen en voor elk weer geschikt. Echter lost het niet het probleem voor de reis op.
Geen idee of je caravans e.d. goed kan huren vanuit hier.
Dennenappel- Kletskop
- Aantal berichten : 1583
Punten : 1769
Registratiedatum : 25-11-10
Ik vond Denemarken qua landschap niet heel boeiend. Het lijkt te veel op Nederland. Maar het heeft wel veel leuke dingen voor kinderen. Legoland natuurlijk!
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
ik vond Denemarken saai maar lag misschien aan de omgeving waar wij zaten. Alles ver weg. Denk als je wat verder in Denemarken bent het wel leuker is
Sarah1985- Ratel
- Aantal berichten : 3933
Punten : 4449
Registratiedatum : 17-11-10
Marin schreef:Ik vond Denemarken qua landschap niet heel boeiend. Het lijkt te veel op Nederland. Maar het heeft wel veel leuke dingen voor kinderen. Legoland natuurlijk!
Hmmm... daar doen we het niet voor...
Zora- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Is dit duur voor een huisje in oostenrijk in september??
» Protest borstvoedende moeders Denemarken
» Huttentocht in Oostenrijk
» Zillertal-oostenrijk
» In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.
» Protest borstvoedende moeders Denemarken
» Huttentocht in Oostenrijk
» Zillertal-oostenrijk
» In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: