Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zwitserland

3 plaatsers

Ga naar beneden

Zwitserland Empty Zwitserland

Bericht  rapa nui zo 30 jan 2011 - 5:54

Ik ga deze zomer eens niet naar verre exotische bestemmingen maar heb besloten om 3 weken naar Zwitserland te gaan. Ik heb ooit een weekje bij vrienden bij Zurich gelogeerd en dus al iets gezien van het land maar wil dus nu veel meer van dit mooie land zien. Ik wil met een Swiss Pass reizen en in verschillende plaatsen 2 tot 4 nachten overnachten. Nadeel is dat hotels e.d. best wel duur zijn in het hoogseizoen. Heeft er iemand ervaring met jeugdherbergen/youth hostels in Zwitserland? Andere tips? Of plekken /dingen die ik echt moet zien?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 6:36

Haha Darcy ziet me al aankomen, maar Luzerne is een hele leuke stad!

Moet nu eten, reageer zo meer!

Zwitserland is heerlijk. Altijd als wij daar de grens binnen redden zei m'n vader 'hèhè nu zijn we weer thuis'

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  rapa nui zo 30 jan 2011 - 6:59

Ik vond Luzern ook echt geweldig dus die staat op mijn lijstje. Ik ga dit jaar met mijn broer (scheelt in kosten voor mij en hij heeft nog nooit bergen gezien/echt op vakantie geweest) denk er nu over om 2 nachten te blijven in Basel, 2 nachten Bern (en dan Fribourg van daaruit bezoeken), 4 nachten Grindelwald (Jungfraujoch, Schynige Platten, Beatehöhlen), 3 nachten Zermatt (wil de Matterhorn zien), vanuit Zermatt de Glacier Express naar Chur, overnachten in Chur, vanuit Chur de Bernina Express naar Tirano/met bus door naar Lugano, daar of in de buurt 1 of 2 nachten overnachten en Bellinzona bekijken, door naar Luzern (4 nachten) en dan 3 nachten in Zürich en vandaar uit dagtripjes naar Schafhaussen (waterval) /Stein am Rhein en evt. Liechtenstein/Appenzell.

Druk programma dus maar treinen is op zich wel relaxt. Maar heb geen idee of Liechtenstein of bv Appenzell echt wel de moeite van het bezoeken waard zijn.

En zijn er echt mooie dingen/plaatsen die ik dan nog mis?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 7:21

rapa nui schreef:Ik vond Luzern ook echt geweldig dus die staat op mijn lijstje. Ik ga dit jaar met mijn broer (scheelt in kosten voor mij en hij heeft nog nooit bergen gezien/echt op vakantie geweest) denk er nu over om 2 nachten te blijven in Basel, 2 nachten Bern (en dan Fribourg van daaruit bezoeken), 4 nachten Grindelwald (Jungfraujoch, Schynige Platten, Beatehöhlen), 3 nachten Zermatt (wil de Matterhorn zien), vanuit Zermatt de Glacier Express naar Chur, overnachten in Chur, vanuit Chur de Bernina Express naar Tirano/met bus door naar Lugano, daar of in de buurt 1 of 2 nachten overnachten en Bellinzona bekijken, door naar Luzern (4 nachten) en dan 3 nachten in Zürich en vandaar uit dagtripjes naar Schafhaussen (waterval) /Stein am Rhein en evt. Liechtenstein/Appenzell.

Druk programma dus maar treinen is op zich wel relaxt. Maar heb geen idee of Liechtenstein of bv Appenzell echt wel de moeite van het bezoeken waard zijn.

En zijn er echt mooie dingen/plaatsen die ik dan nog mis?

Als je naar Schafhaussen gaat kun je vanuit daar wellicht nog door naar Singen. Dat is dan wel Duitsland maar je hebt daar de (volgens mij, maar weet het niet zeker) grootste uitgedoofde vulkaan van Duitsland. Tis maar een kwartiertje met de auto vanaf Schafhaussen, met de trein ook niet ver. Je kunt dan omhoog wandelen (18%) en bovenop heb je oude ruines. Ik vind het er heel mooi, zeker als het mooi weer is. Het uitzicht is ook geweldig. Om echt bij de ruines te komen moet je wel entree betalen maar de prijzen zijn echt niet noemenswaardig. Ergens halverwege vind je ook nog heel oude graven. De vulkaan heet Hohentwiel. De plaats wordt ook aangeduidt als Singen (Hohentwiel).

Verder zou ik ook Luzern aanraden maar zo te lezen wist je dat al smile. Oh en als je toch een dagtripje naar Duitsland zou maken, kun je daar lekker goedkoop broodjes inslaan haha :P.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 9:35

rapa nui schreef:Ik vond Luzern ook echt geweldig dus die staat op mijn lijstje. Ik ga dit jaar met mijn broer (scheelt in kosten voor mij en hij heeft nog nooit bergen gezien/echt op vakantie geweest) denk er nu over om 2 nachten te blijven in Basel, 2 nachten Bern (en dan Fribourg van daaruit bezoeken), 4 nachten Grindelwald (Jungfraujoch, Schynige Platten, Beatehöhlen), 3 nachten Zermatt (wil de Matterhorn zien), vanuit Zermatt de Glacier Express naar Chur, overnachten in Chur, vanuit Chur de Bernina Express naar Tirano/met bus door naar Lugano, daar of in de buurt 1 of 2 nachten overnachten en Bellinzona bekijken, door naar Luzern (4 nachten) en dan 3 nachten in Zürich en vandaar uit dagtripjes naar Schafhaussen (waterval) /Stein am Rhein en evt. Liechtenstein/Appenzell.

Druk programma dus maar treinen is op zich wel relaxt. Maar heb geen idee of Liechtenstein of bv Appenzell echt wel de moeite van het bezoeken waard zijn.

En zijn er echt mooie dingen/plaatsen die ik dan nog mis?

Ja Luzern is erg mooi. Grindelwald ook. De Jungfraujoch ben ik vroeger wel geweest. Ook erg mooi uit m'n herinnering. Zermatt is echt geweldig! Wij zijn daar meerdere malen op wintersport geweest. Nooit in de zomer geweest maar het is erg mooi. Je moet eigenlijk op zoek naar deze plek:

Zwitserland Images?q=tbn:ANd9GcRnzhRdZLAQS4zGlP1jYcWPv067m21TM4kqr37pPXEOGtlc63Co&t=1

Da's aan de andere kant van de Matterhorn, niet bij Zermatt. Maar de reflectie in het meertje is zo mooi

De rest ken ik niet echt. Maar klinkt heel leuk!


Oh ja, de Glacier Express is een hele fijne trein. Heb ik ook wel eens in gezeten. En treinen in Zwitserland zijn zo leuk rood! smile Der Rhatische Bahn is nog schattiger maar daar kom je niet in de buurt volgens mij.



Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  rapa nui zo 30 jan 2011 - 9:41

De Bernina Express is van de Rhatische Bahn dus ga dus wel iets schattigs doen Very Happy En ik vind inderdaad die plaatjes van de Matterhorn zo mooi. En dan maar hopen op mooi weer.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 9:45

rapa nui schreef:De Bernina Express is van de Rhatische Bahn dus ga dus wel iets schattigs doen


Oh ja ik zie het, echt geweldig!

Zwitserland 21a_BerniaExpress

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  Monte zo 30 jan 2011 - 10:00

Ik ben al heel wat keer naar Zwitserland geweest en er zijn heel wat dingen die echt super zijn om te doen/bezoeken.
- Jungfraujoch(absoluut een super belevenis. Wel duur(120 euro), maar moet je echt gedaan hebben)
- Bern(hele mooie stad, een aanrader is de kerk te bezoeken. Dit kan tussen 1 en 2(dacht ik) en dan kun je de toren in omhoog en heb je supermooi uitzicht over Bern
- Niesen(uitzicht over de hele regio en meren)
- Luzern

Ik ben altijd in de regio jungfraujoch/thuner en brienzersee gegaan(in berner oberland). Ik kan je hierover nog veel meer vertellen en heb nog veel meer tips/foto's enz. Dus als je iets wilt weten, vraag het me.

Ik weet niet wanneer je gaat, maar op 1 augustus hebben ze nationale feestdag en hebben ze op veel plaatsen vuurwerk. Ik ga zelf dan altijd naar het meer en daar wordt het op het meer afgestoken.

Oh en heb je er ook rekening mee gehouden dat de Zwitserse frank nu heel hoog staat(en dat het dus best duur is nu om naar Zwitserland te gaan)

Hier wat foto'svan mijzelf(heb alleen de thumpnails erop gezet(anders worden de foto's veels te groot)
Zwitserland Img4103d.th Zwitserland Img4207f.th Zwitserland Img3918m.th Zwitserland Img3888k.th Zwitserland Img7121k.th Zwitserland Img7931p.th Zwitserland Img1350fa.th
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  Monte zo 30 jan 2011 - 10:03

Marin schreef:
rapa nui schreef:Ik vond Luzern ook echt geweldig dus die staat op mijn lijstje. Ik ga dit jaar met mijn broer (scheelt in kosten voor mij en hij heeft nog nooit bergen gezien/echt op vakantie geweest) denk er nu over om 2 nachten te blijven in Basel, 2 nachten Bern (en dan Fribourg van daaruit bezoeken), 4 nachten Grindelwald (Jungfraujoch, Schynige Platten, Beatehöhlen), 3 nachten Zermatt (wil de Matterhorn zien), vanuit Zermatt de Glacier Express naar Chur, overnachten in Chur, vanuit Chur de Bernina Express naar Tirano/met bus door naar Lugano, daar of in de buurt 1 of 2 nachten overnachten en Bellinzona bekijken, door naar Luzern (4 nachten) en dan 3 nachten in Zürich en vandaar uit dagtripjes naar Schafhaussen (waterval) /Stein am Rhein en evt. Liechtenstein/Appenzell.

Druk programma dus maar treinen is op zich wel relaxt. Maar heb geen idee of Liechtenstein of bv Appenzell echt wel de moeite van het bezoeken waard zijn.

En zijn er echt mooie dingen/plaatsen die ik dan nog mis?

Ja Luzern is erg mooi. Grindelwald ook. De Jungfraujoch ben ik vroeger wel geweest. Ook erg mooi uit m'n herinnering. Zermatt is echt geweldig! Wij zijn daar meerdere malen op wintersport geweest. Nooit in de zomer geweest maar het is erg mooi. Je moet eigenlijk op zoek naar deze plek:

Zwitserland Images?q=tbn:ANd9GcRnzhRdZLAQS4zGlP1jYcWPv067m21TM4kqr37pPXEOGtlc63Co&t=1

Da's aan de andere kant van de Matterhorn, niet bij Zermatt. Maar de reflectie in het meertje is zo mooi

De rest ken ik niet echt. Maar klinkt heel leuk!


Oh ja, de Glacier Express is een hele fijne trein. Heb ik ook wel eens in gezeten. En treinen in Zwitserland zijn zo leuk rood! smile Der Rhatische Bahn is nog schattiger maar daar kom je niet in de buurt volgens mij.



Haha Marin, ik heb daar net een foto van geplaatst van het meertje. Hier is nog een zwart-witte
Zwitserland Img7938c.th
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  Gast zo 30 jan 2011 - 10:05

Haha ja mooi! Ik ben zelf nooit aan die kant geweest, alleen maar een paar keer in Zermatt om te skieen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  rapa nui zo 30 jan 2011 - 10:20

@ Monte: mooie foto's! Dat wil ik ook allemaal zien. Ik heb niet naar de huidige koers gekeken maar besef wel dat Zwitserland erg duur is. Valt me ook wel wat tegen daarom ben ik ook op zoek naar goedkope overnachtingsplekken en zit te denken aan de jeugdherbergen. Maar ik wil eigenlijk wel een 2 persoonkamer (niet op een slaapzaal) maar dan wel met gedeeld sanitair. We gaan ook per trein dus ik heb al wel bij aanbiedingen gekeken van appartementen maar diverse van die plekken zijn weer niet goed met het openbaar vervoer te bereiken of dat er na 18.00 uur bv al geen vervoer meer naar toe is. Ik zit aan de bouwvak vast dus moet in het hoogseizoen. Ik had eerst andere bestemmingen voor deze zomer in gedachten (Argentinië, Tadjikistan, rond-reis Oost-Europa) maar doe dat meestal georganiseerd en die datums kwamen net niet overeen met mijn vakantie. Dus daarom en omdat Zwitserland gewoon supermooi is wil ik er dit jaar naar toe.

Ik wil/denk er op dit moment aan om rond 1 Augustus in Grindelwald te zitten en heb gezien dat ze er dan ook een groot vuurwerk hebben.

Moet alleen alles nog wel boeken/reserveren. Dus hoop niet dat straks alles vol zit.

Heb je nog tips voor andere goedkope overnachtingsplekken?
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  Monte ma 31 jan 2011 - 5:38

Grindelwald is een leuk dorpje(wel erg toeristisch, maar wel gezellig). En het vuurwerk is gewoon erg leuk om mee te maken. Sta je daar in je t-shirt terwijl je altijd winterjassen en oliebollen gewend bent. Zelf ben ik altijd vuurwerk aan het meer gaan kijken, maar ik denk dat zo tussen de bergen ook echt super mooi zal zijn(en lekkere weerkaatsing:D). Leuk!

Jeugdherbergen hebben ook vaak 2-persoonskamers. Die zijn dan wel wat duurder, maar nog vaak stukken goedkoper dan een hotel(en soms ook op mooiere locaties).

Hier is de site van zwitserse Hostels/jeugdherbergen:
http://www.youthhostel.ch/de/hostels
Als je in de regio grindelwald en meren(thuner + brienzersee) wilt zitten, kun je gaan zitten in:
- Interlaken
- Grindelwald
- Brienz
- Bönigen
- Bern

En natuurlijk als je de matterhorn wilt zien kun je in zermatt gaan zitten. Al heb ik zermatt zelf bezocht toen ik in brienz zat. Je bent dan in 2-2,5 uurtje in zermatt (wij zijn toen een stukje met de autotrein gegaan. Die loopt bij kandersteg, anders moet je een pas over en dat duurt weer langer)

Hier is nog een site met goedkope hotels(dan heb je iets meer luxe en privacy dan in een hostel
http://www.swissbudgethotels.ch/index.cfm
Op de site vind je best goedkope hotels voor alle regio's van zwitserland.

Zelf ben ik op heel veel plekken in zwitserland geweest, maar berner oberland vond ik toch echt wel het mooist van alle.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  rapa nui di 1 feb 2011 - 8:07

Bedankt voor de tips over de sites. Ga nu maar hotel/jeugdherbergprijzen vergelijken en kijken wat er nog beschikbaar is en of ze makkelijk te belopen zijn vanaf treinstation/bushalte. En zal ook nog kijken hoe lang het van de ene plek naar de andere plek per trein is. Misschien vallen sommige afstanden wel zo mee dat ik net zo goed langer op 1 plek kan verblijven.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  Schaapke wo 2 feb 2011 - 1:46

De hostels etc. zijn erg goed in Zwitserland, is mijn ervaring. Wij hebben dat een aantal jaren geleden een keer gedaan, ook met de trein enz. en die hostels bevielen prima. Je moet wel even kijken of ontbijt bij de prijs is inbegrepen, want dat kan nog wel eens verschillen.

De omgeving van Brig is ook erg mooi (bijvoorbeeld Crans Montana = jetset;)) Verder is de Jungfrau erg mooi (wat al een paar mensen eerder gezegd hebben), maar wel erg touristisch. Je kunt ook andere kabelbanen nemen op 't Zermatt, want er is daar heel veel moois te zien.

Geneve en Lausanne zou ik je aanraden niet naar toe te gaan, in vergelijking met andere grote Zwitsere steden, vond ik die twee steden een beetje zonde van mijn tijd.

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  rapa nui za 7 mei 2011 - 9:24

Ik denk er over om de Trùmmelbachfalle ook te bezoeken. Iemand hier er wel eens geweest? Lijkt me indrukwekkend als ik zo foto's op internet bekijk. Zit me alleen af te vragen of dit ook leuk is met mijn hoogtevrees. Loop je langs richels oid?

Iemand hier wel eens naar het filmfestival in Locarno geweest? Is dit speciaal qua sfeer? Speciale dingen waar je rekening mee moet houden?


rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  Monte zo 8 mei 2011 - 2:51

rapa nui schreef:Ik denk er over om de Trùmmelbachfalle ook te bezoeken. Iemand hier er wel eens geweest? Lijkt me indrukwekkend als ik zo foto's op internet bekijk. Zit me alleen af te vragen of dit ook leuk is met mijn hoogtevrees. Loop je langs richels oid?

Iemand hier wel eens naar het filmfestival in Locarno geweest? Is dit speciaal qua sfeer? Speciale dingen waar je rekening mee moet houden?
Trummelbachfalle ben ik geweest ja. Ik vond het wel indrukwekkend om al dat water te zien. Dit komt namelijk van de bergen erboven. Het is dus wel leuk, maar niet om uren door te brengen. je wandelt denk ik in 2 uurtjes, dan heb je alles gezien. Hoogtevrees valt denk ik wel mee. Het zijn gewoon paden in/tussen de rotsen en overal zijn relingen. Wil je nou echt niet in de diepte kijken, dan blijf je aan de rotskant en ga je niet over de reling kijken.
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  rapa nui zo 8 mei 2011 - 10:25

Bedankt voor de reactie. Dan zet ik dit toch op het lijstje van dingen in de buurt van Grindelwald die ik evt. wil bezoeken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  Monte zo 8 mei 2011 - 10:47

Ik weet niet of je ook echt van wandelen houdt, zo ja dan is de (suls)lobhornhutte echt de moeite waard. Deze hut ligt nog voor lauterbrunnen. Dit is mijn eigen foto:
Zwitserland 30crj2r
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Zwitserland Empty Re: Zwitserland

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum