Zillertal-oostenrijk
+7
rapa nui
Pandora
Schaapke
Suusie
Ella
MADDIE
M@niek
11 plaatsers
Pagina 1 van 1
Zillertal-oostenrijk
Yesss we gaan toch nog een weekje op vakantie. Het wordt oostenrijk. We willen graag naar een toeristische plek gaan. Mijn buurvrouw die al jaren in oostenrijk komt raad ons zillertal-Mayrhofen aan.
Maar ik zie echt zoveel dingen! Iemand ervaring met dit land? En waar? Misschien een leuk hotel?
Maar ik zie echt zoveel dingen! Iemand ervaring met dit land? En waar? Misschien een leuk hotel?
M@niek- Ratel
- Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10
Re: Zillertal-oostenrijk
Ik ben daar geweest op een camping. Dat was daar niet echt een aanrader. Vond de natuur daar wel super mooi! Wat lekker dat jullie op vakantie gaan!
MADDIE- Prater
- Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10
We willen wel graag in een hotel en het liefst met ontbijt service. Bij het hotel hoeven we niks bijzonders (zoals zwembad e.d), we gaan maar 5 daagjes waarvan ook nog 1 naar venetie.
M@niek- Ratel
Is het voor de zomervakantie?
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10
ja voor in augustus.
M@niek- Ratel
In het Zillertal is genoeg leuks te doen.
Ik ben er afgelopen meivakantie geweest en ook vorig jaar zijn we op de terugreis van onze zomervakantie er een paar dagen blijven hangen. Je hebt er de Krimmler watervallen, erg mooi maar ook een hele klim omhoog… Hintertuxer Gletscher is ook de moeite waard. 2600m hoogte en als je ‘goed’ weer hebt kun je er skien. En je hebt er prachtige wandelroutes. (Ik ben geen (berg)wandelaar maar toch vond ik het prachtig )
Wat ook een leuk plaatsje is, al is het volgens mij net buiten het Zillertal??? is Kaprun. Je hebt er een hele leuke rodelbaan. En je hebt er de GrossGlockner Pass. Dat is echt een hele mooie route. Wel prijzig iets van 35 euro per auto maar je kunt er de hele dag over doen en is echt de moeite waard.
Ik ben er afgelopen meivakantie geweest en ook vorig jaar zijn we op de terugreis van onze zomervakantie er een paar dagen blijven hangen. Je hebt er de Krimmler watervallen, erg mooi maar ook een hele klim omhoog… Hintertuxer Gletscher is ook de moeite waard. 2600m hoogte en als je ‘goed’ weer hebt kun je er skien. En je hebt er prachtige wandelroutes. (Ik ben geen (berg)wandelaar maar toch vond ik het prachtig )
Wat ook een leuk plaatsje is, al is het volgens mij net buiten het Zillertal??? is Kaprun. Je hebt er een hele leuke rodelbaan. En je hebt er de GrossGlockner Pass. Dat is echt een hele mooie route. Wel prijzig iets van 35 euro per auto maar je kunt er de hele dag over doen en is echt de moeite waard.
Suusie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 192
Punten : 202
Ik zou iets zuidelijker afzakken naar Karinthië. Ik vind het daar mooier dan in Zillertal.
Schaapke- Prater
- Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10
Zillertal is meer een wintersport gebied, Karinthie is dan inderdaad leuker voor in de zomer.
Pandora- Prater
- Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10
Maar hoe/waarom wil je dit dan combineren met 1 dag Venetië?
rapa nui- Kletskop
- Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10
Pandora schreef:Zillertal is meer een wintersport gebied, Karinthie is dan inderdaad leuker voor in de zomer.
Vindt je? Ik vind Zillertal ook heel erg leuk voor de zomer, er is echt zoveel te doen. Zillertal vind ik super mooi en leuk in de zomer, maar wel erg druk/toeristisch geworden (maar met kleine kinderen is dat misschien juist heel leuk)
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Het Zillertal is prima te doen in de zomer!
http://www.zillertal.at/en/summer/home/
http://www.zillertalarena.com/nl/arena/sommer/start_sommer.html
Wij zijn er ook al een aantal zomers geweest en er zijn veel leuke dingen om te doen.
Aan de grote doorgaande weg in het Zillertal (van Fugen naar Mayrofen) zitten veel kabelbanen, waar je mee om hoog kan en dan op de berg mooie wandelingen kan maken. Ook zit er aan die weg een Rodelbahn.
In Zillertal zijn ook genoeg hotels te vinden, wij hebben toen een appartement gehad in aschau
Verdere tips in en buiten het zillertall
- Grossglockner pass
- Krimml wasserfallen
- Swarofski museum (kritallwelt in Wattens)
- Insbruck
- alle stadjes in het zillertal zijn mooi om te zien, meerdere op een dag te combineren
- Achensee
- Ritje met de stroomtrein die in Zillertal rijd (http://www.zillertalbahn.at/page.cfm?vpath=aktuell/aktuelles&snippetmode=detail&genericpageid=475)
- Schwazer Silberbergwerk ( http://www.silberbergwerk.at/quickinfos/de-moeder-van-alle-mijnen/)
- Via de Brennerpass naar Italie
- snitzels eten bij Schnitzelstation Klammlhof
http://www.zillertal.at/en/summer/home/
http://www.zillertalarena.com/nl/arena/sommer/start_sommer.html
Wij zijn er ook al een aantal zomers geweest en er zijn veel leuke dingen om te doen.
Aan de grote doorgaande weg in het Zillertal (van Fugen naar Mayrofen) zitten veel kabelbanen, waar je mee om hoog kan en dan op de berg mooie wandelingen kan maken. Ook zit er aan die weg een Rodelbahn.
In Zillertal zijn ook genoeg hotels te vinden, wij hebben toen een appartement gehad in aschau
Verdere tips in en buiten het zillertall
- Grossglockner pass
- Krimml wasserfallen
- Swarofski museum (kritallwelt in Wattens)
- Insbruck
- alle stadjes in het zillertal zijn mooi om te zien, meerdere op een dag te combineren
- Achensee
- Ritje met de stroomtrein die in Zillertal rijd (http://www.zillertalbahn.at/page.cfm?vpath=aktuell/aktuelles&snippetmode=detail&genericpageid=475)
- Schwazer Silberbergwerk ( http://www.silberbergwerk.at/quickinfos/de-moeder-van-alle-mijnen/)
- Via de Brennerpass naar Italie
- snitzels eten bij Schnitzelstation Klammlhof
waterkers- Fluisteraar
- Aantal berichten : 55
Punten : 96
Registratiedatum : 02-12-10
Zillertal is zeker leuk voor in de zomer! Grossglockner is ook een aanrader
Ella- Ratel
- Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Ik hou van Oostenrijk! In Zell am See was alles echt supergoed geregeld. Bij ons hotel kregen wij een ZellamSee-Kaprun-kaart, deze zat bij de hotelkamer inbegrepen. Volgens mij geven veel hotels in deze regio zo'n kaart bij de kamer.
Met deze kaart konden wij gratis gebruik maken van veel parken en kabelbanen in de omgeving, Naast veel kabelbanen in de buurt hebben wij het volgende gedaan met die Kaprun-kaart:
- Kitzsteinhorn gletsjer: op 3029 meter hoogte. http://www.kitzsteinhorn.at/nl
En nadat je weer een paar honderd meter bent gedaald met de skilift, lekker naar beneden wandelen.
- Krimml wasserfallen
- Grossglockner pass (op bezoek bij de murmeltiere )
- Eisriesenwelt (ijsgrot)
- Sigmund Thun Klamm
Ook zijn we in Mayrhofen geweest. Hier zijn we minder lang geweest, maar een aanrader is daar om naar de Hintertuxer gletsjer te gaan. Deze ligt op 3250 meter hoogte, met mooi uitzicht op de Alpen en de Dolomieten. Hier kan je ook in de ijsgletsjer, echt alles om je heen is dan van ijs. Heel bijzonder. Hieronder zie je de ingang, maar die ziet er niet zo uitnodigend uit haha.
Met deze kaart konden wij gratis gebruik maken van veel parken en kabelbanen in de omgeving, Naast veel kabelbanen in de buurt hebben wij het volgende gedaan met die Kaprun-kaart:
- Kitzsteinhorn gletsjer: op 3029 meter hoogte. http://www.kitzsteinhorn.at/nl
En nadat je weer een paar honderd meter bent gedaald met de skilift, lekker naar beneden wandelen.
- Krimml wasserfallen
- Grossglockner pass (op bezoek bij de murmeltiere )
- Eisriesenwelt (ijsgrot)
- Sigmund Thun Klamm
Ook zijn we in Mayrhofen geweest. Hier zijn we minder lang geweest, maar een aanrader is daar om naar de Hintertuxer gletsjer te gaan. Deze ligt op 3250 meter hoogte, met mooi uitzicht op de Alpen en de Dolomieten. Hier kan je ook in de ijsgletsjer, echt alles om je heen is dan van ijs. Heel bijzonder. Hieronder zie je de ingang, maar die ziet er niet zo uitnodigend uit haha.
Eep- Fluisteraar
- Aantal berichten : 81
Punten : 85
Registratiedatum : 26-06-13
Super bedankt meiden voor alle tips en verhalen (en mooie foto´s).
@eep, zell am see, is dat ook een beetje toeristisch? En die gletsjers is dat ook te bereiken met een kinderwagen of echt alleen te voet?
@eep, zell am see, is dat ook een beetje toeristisch? En die gletsjers is dat ook te bereiken met een kinderwagen of echt alleen te voet?
M@niek- Ratel
@eep. Wanneer is die foto in hintertux gemaakt? Ik zit momenteel in Oostenrijk en toen wij jaren geleden eens zijn geweest was die ijsgrot er niet meer. Als er nu wel weer zoiets is kunnen we er heen gaan. Wij verblijven overigens in Tirol nu. Vlakbij Ischl.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
M@niek schreef:Super bedankt meiden voor alle tips en verhalen (en mooie foto´s).
Zell am See is wel toeristisch, het was in ieder geval gezellig druk toen wij er waren. In het centrum zitten leuke winkeltjes en terrasjes, langs het meer loopt een promenade waar in de zomer vaak wat georganiseerd is. Toen wij er waren was er een fonteinshow aangelegd in het meer.
De Kitzsteinhorn gletsjer is gewoon met kinderwagen te bereiken, er zijn daar verschillende uitzichtplatforms (voor sommige moet je niet teveel hoogtevrees hebben haha). Ook kan je een stuk de berg in, hier is een tentoonstelling te zien over o.a. het ontstaan van de gletsjer en de omgeving van de gletsjer.
Bij de Hintertuxer gletsjer is ook een uitzichtpunt. Om naar de gletsjer te komen moet je door een laag sneeuw lopen en de gangen in de gletsjer zijn te smal voor een kinderwagen. Het was geen lange wandeling in de gletsjer, volgens mij moeten kinderen wel minimaal 6 jaar oud zijn om erin te mogen.
Eep- Fluisteraar
JustMeDaan schreef:@eep. Wanneer is die foto in hintertux gemaakt? Ik zit momenteel in Oostenrijk en toen wij jaren geleden eens zijn geweest was die ijsgrot er niet meer. Als er nu wel weer zoiets is kunnen we er heen gaan. Wij verblijven overigens in Tirol nu. Vlakbij Ischl.
Wij zijn vorig jaar zomer daar geweest, volgens mij begin augustus. Er lag wel minder sneeuw rondom de gletsjer, en de gids gaf aan dat de gletsjer ook wat verder gesmolten was dan normaal. Maar dit zagen wij er niet aan af, ik heb nog nooit zoveel ijs om mij heen gehad.
Eep- Fluisteraar
Eep schreef:JustMeDaan schreef:@eep. Wanneer is die foto in hintertux gemaakt? Ik zit momenteel in Oostenrijk en toen wij jaren geleden eens zijn geweest was die ijsgrot er niet meer. Als er nu wel weer zoiets is kunnen we er heen gaan. Wij verblijven overigens in Tirol nu. Vlakbij Ischl.
Wij zijn vorig jaar zomer daar geweest, volgens mij begin augustus. Er lag wel minder sneeuw rondom de gletsjer, en de gids gaf aan dat de gletsjer ook wat verder gesmolten was dan normaal. Maar dit zagen wij er niet aan af, ik heb nog nooit zoveel ijs om mij heen gehad.
Afgelopen Mei was hij er ook nog gewoon.
Suusie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 192
Punten : 202
Dat is goed om te weten. Eens kijken of we er niet te ver vandaan zitten om er heen te gaan. Bedankt voor jullie antwoorden.
JustMeDaan- Prater
- Aantal berichten : 834
Punten : 872
Registratiedatum : 28-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» Huttentocht in Oostenrijk
» Denemarken of Oostenrijk
» In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.
» Is dit duur voor een huisje in oostenrijk in september??
» Denemarken of Oostenrijk
» In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.
» Is dit duur voor een huisje in oostenrijk in september??
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: