Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kamperen Europa (Zwitserland?)

3 plaatsers

Ga naar beneden

Kamperen Europa (Zwitserland?)  Empty Kamperen Europa (Zwitserland?)

Bericht  Zora zo 24 maa 2013 - 9:46

We komen er niet uit voor deze zomer! Luxeprobleem natuurlijk, maar goed...

Afgelopen 2 jaar zijn we naar Noorwegen en Zweden geweest. Prachtig! Het jaar daarvoor Oostenrijk, Slovenie en Kroatie. Ook heerlijk! De jaren daarvoor in Frankrijk, met name aan de kust van Bordeaux en in Bretagne. Nu willen we weer eens iets anders, maar niks lijkt echt perfect. We zoeken met name rust, weinig echt toeristisch, wel wat te doen in de omgeving. We vinden Italie bijvoorbeeld echt prachtig maar hebben daar 3 jaar geleden een paar dagen rondgereden (in de buurt van Venetie) en konden gewoon echt geen rustige, normale camping vinden.

We blijven sowieso nooit de hele vakantie op 1 plek, het liefst rijden we het hele land door smile Meestal staan we in 3 weken op ongeveer 6 tot 8 campings... iemand ervaring met bovenstaande en dan bijvoorbeeld in Zwitserland? Of mis ik een ander geweldig kampeerland?? Het liefst hebben we wel kans op wát zon, om die reden valt bijvoorbeeld Ierland (misschien onterecht?) af. Oh, én het liefst aan een meer of rivier smile
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen Europa (Zwitserland?)  Empty Re: Kamperen Europa (Zwitserland?)

Bericht  Zora ma 25 maa 2013 - 4:33

Haha...hmmm misschien toch een beetje een utopie, wat wij zoeken?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen Europa (Zwitserland?)  Empty Re: Kamperen Europa (Zwitserland?)

Bericht  Barbabella ma 25 maa 2013 - 4:37

Wij gaan naar hongarije dit jaar. Misschien is dat iets voor jullie? Volgens mij heb je daar ook veel campings, en mooi weer !
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen Europa (Zwitserland?)  Empty Re: Kamperen Europa (Zwitserland?)

Bericht  Zora ma 25 maa 2013 - 4:43

Hongarije en Tsjechie zijn voor ons ook opties inderdaad. Hoe hebben jullie de keuze zo gemaakt voor Hongarije? Hebben jullie al een gebied, of zelfs camping op het oog?
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen Europa (Zwitserland?)  Empty Re: Kamperen Europa (Zwitserland?)

Bericht  Snirp ma 25 maa 2013 - 4:44

Wij zijn afgelopen jaar naar Italië geweest, en hebben elke camping aan een meer of aan het strand gestaan.
Nou ja, je moest wel een stukje rijden met de auto, maar dan was je aan de kust.

Hebben het volgende rondje gemaakt:
- Idro-meer
- Trasimeno-meer
- Pesaro
- Chioggia

Op elke camping ongeveer 4-7 dagen gestaan. Vanaf de 2e camping met de trein naar Rome, Florence en Sienna geweest.
Vanaf de 3e camping hebben we vooral lekker aan het strand gelegen en zijn we een dagje naar San Marino geweest.
De laatste camping hebben we bewust gekozen voor de makkelijke verbinding naar Venetië. Die campings zijn dan inderdaad erg massaal, maar voor 2/3 nachten prima te doen!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen Europa (Zwitserland?)  Empty Re: Kamperen Europa (Zwitserland?)

Bericht  Barbabella ma 25 maa 2013 - 4:46

Wij hebben kennissen met een huis daar en wij mogen in dat huis dus wij hoeven niet te zoeken. Maar in het gebied waar wij zitten is het niet té toeristisch, maar je hebt wel veel te doen, aqua parken dierentuinen en steden waar je gewoon kan shoppen. En heel veel natuur, poesta,s vulkanen enz. Rond het balatonmeer zitten meer campings maar is dan ook gelijk een stuk toeristischer. Maar dat is wel leuk als je toch gaat campinghoppen.
Barbabella
Barbabella
Prater
Prater

Aantal berichten : 842
Punten : 894
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen Europa (Zwitserland?)  Empty Re: Kamperen Europa (Zwitserland?)

Bericht  Zora ma 25 maa 2013 - 5:42

Klinkt erg mooi Snirp, maar echt te massaal en druk. Wij vinden het van onzelf ook altijd heel mierenneukerig met kamperen, maar zelfs 1 nachtje op zo'n camping vinden we echt afgrijselijk Very Happy

Ik ga me eens verdiepen in Hongarije Barbabella!
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen Europa (Zwitserland?)  Empty Re: Kamperen Europa (Zwitserland?)

Bericht  Gast di 26 maa 2013 - 5:47

Italie is inderdaad prachtig maar de campings zijn druk!
Ik ben een groot Frankrijk fan, maar ik ben ook een aantal jaar in Zwitserland geweest en dat is ook echt goed bevallen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen Europa (Zwitserland?)  Empty Re: Kamperen Europa (Zwitserland?)

Bericht  Zora di 26 maa 2013 - 9:14

Harrison schreef:Italie is inderdaad prachtig maar de campings zijn druk!
Ik ben een groot Frankrijk fan, maar ik ben ook een aantal jaar in Zwitserland geweest en dat is ook echt goed bevallen!

Is Zwitserland niet relatief duur Harrison?? Ik ben daar alleen geweest toen ik nog niet zelf hoefde te betalen Very Happy
Zora
Zora
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kamperen Europa (Zwitserland?)  Empty Re: Kamperen Europa (Zwitserland?)

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum