Huttentocht in Oostenrijk
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Huttentocht in Oostenrijk
Wie heeft er ervaring met een huttentocht in Oostenrijk? Mijn vriend en ik willen graag zoiets gaan doen, maar we zijn geen héle ervaren bergwandelaars. We zijn wel twee keer in Oostenrijk geweest en hebben toen ook bergwandelingen gemaakt (langste tocht was ca. 5 uur wandelen), maar dus geen 7 dagen achter elkaar de hele dag wandelen.
Heeft iemand tips voor een relatief eenvoudige huttentocht?
Ik zit te denken over zoiets bijvoorbeeld: http://www.idtravel.nl/wandelvakanties/oostenrijk/wandel_huttentocht-tirol.html in de hoop dat het niet te zwaar is.
Heeft iemand tips voor een relatief eenvoudige huttentocht?
Ik zit te denken over zoiets bijvoorbeeld: http://www.idtravel.nl/wandelvakanties/oostenrijk/wandel_huttentocht-tirol.html in de hoop dat het niet te zwaar is.
Gast- Gast
Re: Huttentocht in Oostenrijk
De hutten van die reis liggen best laag(zijn bijna almen) en ook de oversteken liggen vrij laag(rond de 2000/2100 meter). Dus ik denk dat dit wel makkelijk te doen is. Ik heb nog nooit een huttentocht gelopen, maar wel hutten en denk dat dit wel een reis is die goed te doen is.
Monte- Ratel
- Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Bedankt voor je reactie! Dat dacht ik inderdaad ook al, dat de hutten best laag liggen. We hebben inmiddels besloten dat we het gewoon gaan doen!
Gast- Gast
Dat lijkt me nou echt superleuk!!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Mijn vriend en ik hebben 2 x een huttentocht gedaan, 1x in Italië (Dolomieten, in de buurt van Cortina d'Ampezzo) en 1 x in Oostenrijk (Dachsteingebied).
Italië was prima te doen, over het algemeen niet heel veel stijgen en dalen, soms zaten er wat pieken (letterlijk/figuurlijk) tussen.
Die in Oostenrijk vond ik loeizwaar en hebben we dan ook 2 dagen van tevoren afgebroken. Ik moet er bij zeggen dat ik niet in optimale conditie was. Ook mede vanwege het slechte weer.
Maar op zich vind ik het erg leuk om op huttentocht te gaan. Overdag loop je lekker in de natuur. En vooral als je niet te veel mensen tegenkomt is het fantastisch.
En 's avonds in de hut is het ook zo knus. Meestal kun je er wel lekker eten, lekker warm bij een haardvuur met allemaal gelijkgestemde mensen.
Verwacht bij het ontbijt niet vers brood overigens Het brood dat ik heb gehad was doorgaans keihard en droog.. Maar een mens moet toch eten en dan gaat het er wel in!
Veel plezier!
Italië was prima te doen, over het algemeen niet heel veel stijgen en dalen, soms zaten er wat pieken (letterlijk/figuurlijk) tussen.
Die in Oostenrijk vond ik loeizwaar en hebben we dan ook 2 dagen van tevoren afgebroken. Ik moet er bij zeggen dat ik niet in optimale conditie was. Ook mede vanwege het slechte weer.
Maar op zich vind ik het erg leuk om op huttentocht te gaan. Overdag loop je lekker in de natuur. En vooral als je niet te veel mensen tegenkomt is het fantastisch.
En 's avonds in de hut is het ook zo knus. Meestal kun je er wel lekker eten, lekker warm bij een haardvuur met allemaal gelijkgestemde mensen.
Verwacht bij het ontbijt niet vers brood overigens Het brood dat ik heb gehad was doorgaans keihard en droog.. Maar een mens moet toch eten en dan gaat het er wel in!
Veel plezier!
Gast- Gast
Ik heb het nog nooit gedaan, maar dat lijkt me wel heel leuk om een keer te doen.
Wanneer gaan jullie vergeet-me-nietje?
Wanneer gaan jullie vergeet-me-nietje?
Esperanza- Kletskop
- Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11
Aaah droog brood, daar heb ik dus echt een hekel aan, haha. De vorige keer in Oostenrijk haalden we brood voor onze lunch in de supermarkt en dat was dan vers, maar dat vond ik al niet te eten. Vies brood hebben ze daar. Maar goed, we zullen 't ermee moeten doen. Dat gevoel van vrijheid waar jij 't over hebt, lijkt mij ook heerlijk! We hebben dus al een paar keer eerder daar in de bergen gewandeld en soms ben je dan inderdaad in the middle of nowhere, geen huis te bekennen, in de verste verte geen andere wandelaars te bekennen. Heerlijk!
Esperanza: we denken aan eind juni. Wilden eigenlijk in mei gaan, maar de reisorganisatie waarbij we willen boeken zegt dat je dan vaak een alternatieve route krijgt omdat sommige hutten i.v.m. sneeuw dan nog niet te bereiken zijn, dus vandaar wat later in 't jaar.
Esperanza: we denken aan eind juni. Wilden eigenlijk in mei gaan, maar de reisorganisatie waarbij we willen boeken zegt dat je dan vaak een alternatieve route krijgt omdat sommige hutten i.v.m. sneeuw dan nog niet te bereiken zijn, dus vandaar wat later in 't jaar.
Gast- Gast
Soortgelijke onderwerpen
» Denemarken of Oostenrijk
» Zillertal-oostenrijk
» In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.
» Is dit duur voor een huisje in oostenrijk in september??
» Zillertal-oostenrijk
» In de zomer naar oostenrijk of zwitserland.
» Is dit duur voor een huisje in oostenrijk in september??
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: