Je omgeving en laatste weken vd zwangerschap
+29
Snoes
Snoopy
Bolleke
LMCurious
Thunder
Puggle
Zenna
Pien
tweeling
Lejow
iloverose
Flip Fluitketel
Steep
Fiwen
Slakje
Tania
Bloempjuh23
Filoria
Tamagotchi
Luce
Jezzie
Teddyaapje
kwak
Paper Crown
SarahKey
Happydobby
Sun88
Susan
Printje
33 plaatsers
Pagina 3 van 4
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Je omgeving en laatste weken vd zwangerschap
Steep schreef:Ik denk eigenlijk dat het nu wel vaak genoeg tegen Printje gezegd is dat ze niet negatief moet zijn. Ze staat vast niet op met de gedachte dat ze vandaag eens lekker negatief gaat zijn en lekker niet gaat genieten van haar zwangerschap. Het is niet zo simpel allemaal, maar ik geloof niet dat ik dat hoef uit te leggen.
En ook hier ben ik het mee eens.
Waarom zou je wel mogen klagen over dikke enkels, maagzuur en je pens die in de weg zit, maar niet over het feit dat je eigenlijk liever geen kraamverzorgster in huis wilt.
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Susan schreef:Het verschil tussen Printje en Paper Crown is niet dat Printje meer klaagt of negatiever is, maar dat Printje baalt van dingen waar anderen doorgaans niet van balen. Ik hoor Printje er weer nooit over dat ze last heeft van klachten of baalt van haar buik die in de weg zit of dat ze de zwangerschap op zich zat is of dat ze zo moe is of dat het allemaal teveel wordt, zij houdt er niet van om thuis te rusten en ze houdt er ook niet van als een ander thuis de boel overneemt. Dat zijn dingen die veel anderen juist wel fijn vinden en daarom valt het op, omdat het uitzonderlijk is. Niet omdat Printje negatiever is dan iemand anders.
Juist, dit dus.
Dat klopt, wat dat betreft ben ik ook raar haha maar met thuiszitten doe je me nooit een plezier en nu dus ook niet. Nogmaals ik vermaak me wel maar als ik kon kiezen ging ik werken.
En idd lichamelijk heb ik echt nergens last van, alleen van heerlijke hormonen en dingen die ik idd anders voel dan de meesten dat doen.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Susan schreef:Het verschil tussen Printje en Paper Crown is niet dat Printje meer klaagt of negatiever is, maar dat Printje baalt van dingen waar anderen doorgaans niet van balen. Ik hoor Printje er weer nooit over dat ze last heeft van klachten of baalt van haar buik die in de weg zit of dat ze de zwangerschap op zich zat is of dat ze zo moe is of dat het allemaal teveel wordt, zij houdt er niet van om thuis te rusten en ze houdt er ook niet van als een ander thuis de boel overneemt. Dat zijn dingen die veel anderen juist wel fijn vinden en daarom valt het op, omdat het uitzonderlijk is. Niet omdat Printje negatiever is dan iemand anders.
Buiten dat wil Printje hier vooral even haar frustraties spuien volgens mij (net als PC ook deed maar dan idd over andere dingen) en loopt ze echt niet de hele dag te klagen thuis. Laat haar lekker, ze is 40 weken zwanger dan mag ze hier toch best even klagen.
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Lejow schreef:Ik heb er geen last van gehad
Ik heb er eigelijk ook bijna geen last van gehad, ik was daar wel blij mee.
Puggle- Ratel
- Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12
Steep schreef:Ik denk eigenlijk dat het nu wel vaak genoeg tegen Printje gezegd is dat ze niet negatief moet zijn. Ze staat vast niet op met de gedachte dat ze vandaag eens lekker negatief gaat zijn en lekker niet gaat genieten van haar zwangerschap. Het is niet zo simpel allemaal, maar ik geloof niet dat ik dat hoef uit te leggen.
Precies, dank je wel.
Ik heb eht al enorm vaak uitgelegd, maar die eerste tijd met R was een grote hel. Sorry maar dat is echt gewoon zo. Man doodziek, huilbaby en ik met mijn hormonen en veel te rooskeurige gedachten rondom een baby.
Natuurlijk zijn we erg blij met de aankomende baby maar ik wil mezelf nu gewoon beschermen wat ik toen niet gedaan heb.
Printje- Lady Post-a-lot
Nou idd, de één klaagt over dit, de ander over dat. De één wordt aangesproken, de ander wordt met mee geleefd. Vreemd toch??
Thunder- Kletskop
- Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
@printje, ik begrijp volledig dat dat allemaal dubbel en dwars terug komt hoor... Maar ik ben altijd zo bang dat als mensen bij voorbaat ergens al zo over in zitten, ze ook "bevooroordeeld" er in gaan. Ik heb natuurlijk makkelijk praten omdat ik niet in jou situatie sta, maar probeer het gewoon lekker over je heen te laten komen!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Nou je staat er nu in ieder geval niet te rooskleurig in.
Gast- Gast
Tania schreef:Susan schreef:Het verschil tussen Printje en Paper Crown is niet dat Printje meer klaagt of negatiever is, maar dat Printje baalt van dingen waar anderen doorgaans niet van balen. Ik hoor Printje er weer nooit over dat ze last heeft van klachten of baalt van haar buik die in de weg zit of dat ze de zwangerschap op zich zat is of dat ze zo moe is of dat het allemaal teveel wordt, zij houdt er niet van om thuis te rusten en ze houdt er ook niet van als een ander thuis de boel overneemt. Dat zijn dingen die veel anderen juist wel fijn vinden en daarom valt het op, omdat het uitzonderlijk is. Niet omdat Printje negatiever is dan iemand anders.
Buiten dat wil Printje hier vooral even haar frustraties spuien volgens mij (net als PC ook deed maar dan idd over andere dingen) en loopt ze echt niet de hele dag te klagen thuis. Laat haar lekker, ze is 40 weken zwanger dan mag ze hier toch best even klagen.
Ja dat mag hoor printje! Daar is het topic voor! Dus doe dat gerust!
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
Pien schreef:@printje, ik begrijp volledig dat dat allemaal dubbel en dwars terug komt hoor... Maar ik ben altijd zo bang dat als mensen bij voorbaat ergens al zo over in zitten, ze ook "bevooroordeeld" er in gaan. Ik heb natuurlijk makkelijk praten omdat ik niet in jou situatie sta, maar probeer het gewoon lekker over je heen te laten komen!!
Ja, maar dat is logisch toch?
Mochten wij in de toekomst toch voor een tweede gaan, ben ik werkelijk enorm panisch voor nog een vroeggeboorte.
Je hebt een bepaalde ervaring, en dat is de enige ervaring die je hebt, dus je indenken dat het ook best anders kan gaan is moeilijk.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ohw....ik heb me zo geprobeerd in te houden nu dat mn schoonzusje over de 37 wkn is. Ik sprak haar doorgaans eens in de week. Maar had nu toch wel vaker even een berichtje gestuurd. maar verder vooral om haar niet lastig te vallen, en mezelf te kalmeren dat er niets was haar whatts app in de gaten gehouden. Ze is veel online, dus dan wist ik steeds genoeg. Niks aan de hand. Overdag was het vaak rustiger, maar zeker savonds was ze veel online. Dus toen ik vrijdagavond zag dat ze al een paar uur niet online was geweest heb ik wel tegen Dave gezegd dat ik dacht dat ze lag te bevallen. Maar zo niet, dan niet. Maar hoorde dus de volgende ochtend dat ze inderdaad bezig was die avond. haha. Maar heb dan niet het idee dat ik haar moet gaan bellen of het echt zo is ofzo...
Ik merk gewoon dat ik het heel spannend vond. Misschien nog wel meer dan bij mezelf, omdat je nu niks voelt. Dus je bent ook afhankelijk van de informatie die je krijgt. Dit was voor ons ook ons eerste neefje/nichtje. Dus was er de hele zwangerschap ook wel echt mee bezig. Vind het gewoon superleuk. Maar snap ook dat je er gek van kunt worden. En je moet je zeker niet verplicht voelen tot een meldplicht hoor Printje! Dat moeten anderen zich ook realiseren.
Ik merk gewoon dat ik het heel spannend vond. Misschien nog wel meer dan bij mezelf, omdat je nu niks voelt. Dus je bent ook afhankelijk van de informatie die je krijgt. Dit was voor ons ook ons eerste neefje/nichtje. Dus was er de hele zwangerschap ook wel echt mee bezig. Vind het gewoon superleuk. Maar snap ook dat je er gek van kunt worden. En je moet je zeker niet verplicht voelen tot een meldplicht hoor Printje! Dat moeten anderen zich ook realiseren.
LMCurious- Prater
- Aantal berichten : 1052
Punten : 1167
Registratiedatum : 19-11-10
Susan schreef:Het verschil tussen Printje en Paper Crown is niet dat Printje meer klaagt of negatiever is, maar dat Printje baalt van dingen waar anderen doorgaans niet van balen. Ik hoor Printje er weer nooit over dat ze last heeft van klachten of baalt van haar buik die in de weg zit of dat ze de zwangerschap op zich zat is of dat ze zo moe is of dat het allemaal teveel wordt, zij houdt er niet van om thuis te rusten en ze houdt er ook niet van als een ander thuis de boel overneemt. Dat zijn dingen die veel anderen juist wel fijn vinden en daarom valt het op, omdat het uitzonderlijk is. Niet omdat Printje negatiever is dan iemand anders.
Goed verwoord Susan. Ik dacht ook zo krijg het dan alleen niet zo goed verwoord
Pc klaagde veel over het zat en moe zijn en printje weer over andere dingen. Ga elkaar nu niet 'beschuldigen' als je zelf ook goed kan zeuren.
Wat Susan zegt dus. Ik kan me de angst van printje ook gewoon goed voorstellen. Natuurlijk gaat ze iets teveel in haar angst mee, maar heel onbegrijpelijk is dat toch niet?
Luce- Kletskop
- Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12
Als je zo tegen kraamhulp opziet, waarom dan niet kiezen voor geen kraamhulp? Het is niet verplicht hoor.
Wij hebben onze kraamhulp eerder weggestuurd omdat het allemaal zo goed ging, dus dat zou ook nog een optie zijn.
Wij hebben onze kraamhulp eerder weggestuurd omdat het allemaal zo goed ging, dus dat zou ook nog een optie zijn.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10
Bolleke schreef:Als je zo tegen kraamhulp opziet, waarom dan niet kiezen voor geen kraamhulp? Het is niet verplicht hoor.
Doen we ook, man wil dat natuurlijk de medische dingen gebeuren maar voor de rest wil ik het niet, ik kan het voor mijn gevoel ook niet maken om samen met man op de bank te zitten en iemand anders gaat stofzuigen ofzo. Dat kunnen we dan makkelijk zelf. Ik ga fv geven en we weten nog wel hoe dat zat.
Helemaal niet wil man dus niet omdat die controles natuurlijk wel belangrijk zijn maar voor de rest wil ik het niet.
Printje- Lady Post-a-lot
Printje schreef:Bolleke schreef:Als je zo tegen kraamhulp opziet, waarom dan niet kiezen voor geen kraamhulp? Het is niet verplicht hoor.
Doen we ook, man wil dat natuurlijk de medische dingen gebeuren maar voor de rest wil ik het niet, ik kan het voor mijn gevoel ook niet maken om samen met man op de bank te zitten en iemand anders gaat stofzuigen ofzo. Dat kunnen we dan makkelijk zelf. Ik ga fv geven en we weten nog wel hoe dat zat.
Helemaal niet wil man dus niet omdat die controles natuurlijk wel belangrijk zijn maar voor de rest wil ik het niet.
Als je een beetje goede kraamverzorgster hebt, kun je dit gewoon aangeven en samen kijken waar je behoefte aan hebt. Mijn moeder was kraamverzorgster en had ook wel een gezinnen waar alles vlekkeloos liep en moeder al veel zelf kon. Dan ging ze gewoon andere dingen zoeken om te doen (andere kinderen bezig houden, helpen met visite, gewoon lekker thee drinken en praten met de kraamvrouw of buiten de deur iets halen, zodat man niet weg hoeft)
Snoopy- Prater
- Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10
En Printje, ze krijgen er gewoon voor betaald he Het is niet dat ze het voor de lol komen doen.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik wil best jouw kraamverzorgster zijn hoor, doe ik alleen de controles bij jou en jullie kleine meid en daarna ga ik lekker met R spelen
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Fiwen schreef:Ik wil best jouw kraamverzorgster zijn hoor, doe ik alleen de controles bij jou en jullie kleine meid en daarna ga ik lekker met R spelen
Haha das goed, moet je alleen wel je knappe dochter meenemen
Printje- Lady Post-a-lot
Ik ben met 39 + 3 bevallen, maar de meeste mensen hadden het nog niet verwacht. Ik kreeg wel van vriendinnen smsjes hoe het ging, maar niet nadrukkelijk de vraag of ik al aan het bevallen was. Het waren gewoon meelevende smsjes of belletjes, dus daar kon ik prima mee om.
Snoes- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Printje schreef:Fiwen schreef:Ik wil best jouw kraamverzorgster zijn hoor, doe ik alleen de controles bij jou en jullie kleine meid en daarna ga ik lekker met R spelen
Haha das goed, moet je alleen wel je knappe dochter meenemen
Als je dichtbij zou wonen zou ik dat echt voor je doen! (weet niet waar je woont, ik woon in Midden-Brabant)
Fiwen- Kletskop
Ze gaan normaal ook niet stofzuigen, ze doen meer schoonmaakwerk dat op een bepaalde manier gerelateerd is aan de kraamtijd, dus de wc en badkamer schoonmaken en je bed verschonen. Volgens mij is dat ook omdat je vatbaar bent voor infecties en het dus belangrijk is dat alles goed schoon is en je niet in aanraking komt met allerlei bacteriën die normaal onschuldig zijn. Of de vloer stoffig is maakt dan niet uit, want je gaat niet in je blootje op de vloer zitten, maar je bent wel bloot in de badkamer en op de wc, en bijna bloot als je in bed ligt.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Wc, douche en bed schoon houden is het belangrijkste ivm infectiegevaar inderdaad maar ik ken geen kraamverzorgster die niet stofzuigt of de afwas doet hoor. Je kunt niet verwachten dat een kraamvrouw dat doet en in veel gezinnen moet de partner na 2 dagen gewoon weer werken dus vind ik het normaal dat dat er ook bij hoort. Hetzelfde geld voor wassen, officieel hoeft een kraamverzorgster alleen de was van moeder en baby te doen maar als ik toch een wasmachine aan zet doe ik die niet half vol omdat er niet meer kleding van moeder of baby is, dan gaat er gewoon kleding van partner en evt andere kinderen bij
Fiwen- Kletskop
Ik weet eigenlijk niet meer of ze bij ons gingen stofzuigen en afwassen, ik herinner me vooral nog de badkamer en wc. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik het idee heb dat Printje het schoonmaakwerk dat de kraamverzorgster doet ziet als een soort overbodige luxe, terwijl het dus ook voor je eigen gezondheid is. Ik zou niet net na de bevalling zelf elke dag de wc en badkamer doen en elke dag mijn bed verschonen, want dat is wel weer wat zwaarder schoonmaakwerk, maar het is volgens mij wel belangrijk dat het wordt gedaan, geen luxe.
Susan- Lady Post-a-lot
Die regel dat je alleen de was van moeder en baby hoeft te doen is er denk ik ook meer voor uitzonderlijke gevallen, als er zoveel was van moeder en baby is dat je daar al je handen aan vol hebt of als je bij een heel groot gezin bent met elke dag trommels vol was, zodat je als kraamverzorgster niet alleen maar staat te wassen.
Susan- Lady Post-a-lot
Pagina 3 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Alcoholgebruik partner in laatste weken zwangerschap
» voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap
» Groeiecho + laatste weken
» Laatste zwangerschap
» Hoe zwaar was je kindje bij 25 weken zwangerschap?
» voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap
» Groeiecho + laatste weken
» Laatste zwangerschap
» Hoe zwaar was je kindje bij 25 weken zwangerschap?
Pagina 3 van 4
Permissies van dit forum: