Je omgeving en laatste weken vd zwangerschap
+29
Snoes
Snoopy
Bolleke
LMCurious
Thunder
Puggle
Zenna
Pien
tweeling
Lejow
iloverose
Flip Fluitketel
Steep
Fiwen
Slakje
Tania
Bloempjuh23
Filoria
Tamagotchi
Luce
Jezzie
Teddyaapje
kwak
Paper Crown
SarahKey
Happydobby
Sun88
Susan
Printje
33 plaatsers
Pagina 2 van 4
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Je omgeving en laatste weken vd zwangerschap
haha Tania; we hebben sowieso besloten om toch alleen de minimaal aantal uren te nemen, ik vind het zielig als man zelf thuis is een andere vrouw te laten poetsen etc in huis, dus dat geeft me al meer rust.
Ik weet ook dat het welgemeende interesse is maar wat denken ze nou zelf; dat ze al een week geleden geboren is ofzo en dat we niets laten weten. En dan met als reden ja want je was voor het laatst op what's app om 8 uur en nu is het al 15 uur..ja dus? ( wat trouwens niet klopt die tijden volgens mij maar goed)
En schoonmoeder is een schat maar met zulke dingen word ik altijd simpel van dr, zij is zoveel voorzichtiger als ik zelf ben.
Ik weet ook dat het welgemeende interesse is maar wat denken ze nou zelf; dat ze al een week geleden geboren is ofzo en dat we niets laten weten. En dan met als reden ja want je was voor het laatst op what's app om 8 uur en nu is het al 15 uur..ja dus? ( wat trouwens niet klopt die tijden volgens mij maar goed)
En schoonmoeder is een schat maar met zulke dingen word ik altijd simpel van dr, zij is zoveel voorzichtiger als ik zelf ben.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10
Ach voor je omgeving is het ook spannend, die zitten maar te wachten tot je belt. En dan denken ze:"goh ik laat printje is even weten dat ik aan haar denk". Alleen voor jou is het dan jammer dat ze dat allemaal tegelijk denken. En dan nog jouw hormonen erbij is geen goede combinatie
Tania- Ratel
- Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10
Ik vond die aandacht heel erg fijn. Behalve toen ik effectief aan het bevallen was, toen stond de telefoon ook roodgloeiend.
Slakje- Ratel
- Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Tania; dat is ook zo, en ik weet ook echt wel dat ze het lief bedoelen maar vooral de ouders weten toch wel dat we ze echt wel meteen bellen. Man zei al; we zullen vanaf nu iedere nacht ze wakker bellen en zeggen hoi met ons....ze is er nog niet..
Volgens mij heb ik momenteel genoeg hormonen voor een complete bevolkingsgroep haha.
Volgens mij heb ik momenteel genoeg hormonen voor een complete bevolkingsgroep haha.
Printje- Lady Post-a-lot
Ik heb weinig belletjes en smsjes gehad in die periode. Wel een paar keer van vriendinnen hoe het met me ging maar dat was zeker niet om te vissen of ik al aan het bevallen was maar echt uit bezorgdheid omdat ik toen met mijn hoge bloeddruk in het ziekenhuis liep en me echt niet goed voelde.
Met mijn moeder bel(de) ik elke dag (en zag ik minimaal om de dag...) dus die was sowieso van alles op de hoogte.
Het enige 'ben je aan het bevallen'-smsje dat ik gekregen heb was van een goede vriendin die op het moment dat mijn infuus met weeënopwekkers geprikt werd smste "je ligt toch niet te bevallen zonder dat ik het weet... Nee geintje, hoe was het bij de gyneacoloog gisteren?". En een paar uur later kon ik haar bellen "Ja ik lag te bevallen zonder dat jij het wist"
Ik zou het trouwens wel erg vervelend hebben gevonden als mensen wel steeds hadden gebelt/gesmst met 'ben je al (aan het) bevallen'. Als er niet eens een "hoe gaat het met je/hoe voel je je" aan vooraf kan en het bevallen dus het enige is wat ze belangrijk vinden dan hoeven ze niet meer te bellen, dan horen ze het wel als ze er is.
Hahaha volgens mij kom ik nu echt over als een bitch
Met mijn moeder bel(de) ik elke dag (en zag ik minimaal om de dag...) dus die was sowieso van alles op de hoogte.
Het enige 'ben je aan het bevallen'-smsje dat ik gekregen heb was van een goede vriendin die op het moment dat mijn infuus met weeënopwekkers geprikt werd smste "je ligt toch niet te bevallen zonder dat ik het weet... Nee geintje, hoe was het bij de gyneacoloog gisteren?". En een paar uur later kon ik haar bellen "Ja ik lag te bevallen zonder dat jij het wist"
Ik zou het trouwens wel erg vervelend hebben gevonden als mensen wel steeds hadden gebelt/gesmst met 'ben je al (aan het) bevallen'. Als er niet eens een "hoe gaat het met je/hoe voel je je" aan vooraf kan en het bevallen dus het enige is wat ze belangrijk vinden dan hoeven ze niet meer te bellen, dan horen ze het wel als ze er is.
Hahaha volgens mij kom ik nu echt over als een bitch
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Nou ik meen me te herinneren dat ze ook meerdere topics had Yvonne, maar goed daar gaat het niet over.
Van sommige mensen kon ik het wel hebben en snapte ik het ook wel. Familie vond ik niet erg, maar als er geirriteerd werd gereageert omdat ik mijn telefoon niet opnam of niet reageerde op appjes (en ook niet online kwam) binnen 5 minuten, maakte ik wel duidelijk dat dat niet helemaal de bedoeling was. Ik maakte me nooit druk over de mensen die verder van me af stonden, veelste veel gedoe.
Van sommige mensen kon ik het wel hebben en snapte ik het ook wel. Familie vond ik niet erg, maar als er geirriteerd werd gereageert omdat ik mijn telefoon niet opnam of niet reageerde op appjes (en ook niet online kwam) binnen 5 minuten, maakte ik wel duidelijk dat dat niet helemaal de bedoeling was. Ik maakte me nooit druk over de mensen die verder van me af stonden, veelste veel gedoe.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ik ben nu ruim 1 week overtijd.....Bij mij beginnen de mensen sinds afgelopen weekend steeds meer ongeduldig te worden. En krijgen steeds meer berichten, telefoontjes e.d. of mensen zijn verbaasd om mij nog rond te zien lopen met dikke buik. Ook als we naar iemand bellen (moeder, schoonouders e.d.) denken ze dat het begonnen is, maar moeten we ze teleurstellen. Ik vind het dat je het van beide kanten moet zien. Ik zou het ook niet leuk vinden als ze er niet aan zouden denken of niet naar zouden vragen, maar aan de andere kant is het ook wel weer fijn dat ze er bij stilstaan en ook zo met je meeleven.
Flip Fluitketel- Kletskop
- Aantal berichten : 2969
Punten : 3067
Flip Fluitketel schreef:Ik zou het ook niet leuk vinden als ze er niet aan zouden denken of niet naar zouden vragen, maar aan de andere kant is het ook wel weer fijn dat ze er bij stilstaan en ook zo met je meeleven.
Dat komt toch op hetzelfde neer?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Flip Fluitketel schreef:Ik ben nu ruim 1 week overtijd.....Bij mij beginnen de mensen sinds afgelopen weekend steeds meer ongeduldig te worden. En krijgen steeds meer berichten, telefoontjes e.d. of mensen zijn verbaasd om mij nog rond te zien lopen met dikke buik. Ook als we naar iemand bellen (moeder, schoonouders e.d.) denken ze dat het begonnen is, maar moeten we ze teleurstellen. Ik vind het dat je het van beide kanten moet zien. Ik zou het ook niet leuk vinden als ze er niet aan zouden denken of niet naar zouden vragen, maar aan de andere kant is het ook wel weer fijn dat ze er bij stilstaan en ook zo met je meeleven.
Natuurlijk is het lief dat ze 'meeleven', maar wat ik toen veel fijner vond was mensen die oprecht vroegen naar hoe het met mij ging. Hoe ik me voelde, of ik het nog allemaal wel trok, hoe het bij de gynaecoloog was etc. en als ze dan tussendoor even vroegen of ik al wat voorweeen oid had vond ik dat helemaal niet vervelend en gaf ik daar ook eerlijk antwoord op maar als mensen alleen maar bellen om te vragen of ik al weeën had... Dat is in mijn ogen puur en alleen uit nieuwsgierigheid en/of ongeduld (en daar kan ik helemaal niet tegen )
Fiwen- Kletskop
- Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
ik had met 36 weken al een hele toeter toen vroegen ze al ben je nu nog niet bevallen met +_ 40 kreeg ik haast dagelijks smsnberichtjes op facebook,hyves .Nou ging ik ook nog us 15 dagen overtijd het is eerst nog wel leuk die aandacht en zo maar op laast toen ik zelf zover overtijd ging vondt ik het echt niet leuk.....
iloverose- Fluisteraar
- Aantal berichten : 467
Punten : 470
Registratiedatum : 10-08-12
Ik heb er geen last van gehad
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Kom maar lekker spuien hier hoor printje
Ik vond de telefoontjes wel mee vallen, ben ook met 39 weken bevallen dus dan valt het nog mee.
Ik vond de telefoontjes wel mee vallen, ben ook met 39 weken bevallen dus dan valt het nog mee.
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Lejow schreef:Ik heb er geen last van gehad
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
kwak schreef:Pc, relax!!
Als printje dat ervaart mag dat yoch en als jij je daar aan ergert sla haar topics en post dan gewoon over!
Printje lucht hier haar hart net als jij je hart luchte toen jouw baby niet kwam en in stuit lag! Jij klaagde toen ook steen en been! Iedereen ervaart een zwangerschap anders, jij deed het zo, ik doe het zus en printje op haar manier! Sla haar topics dan over als jij je daar aan irriteert!
PC klaagde steen en been??? Oh my
Gast- Gast
Ach, die tijd duurde bij mij van 25+6 (opname ivm weeën) tot 35+6, 10 weken maar
Gast- Gast
Ik werd echt knettergek!!!!!! Toen ik rond de 40weken ging vond ik het vervelend, maar hoe langer en verder ik overtijd ging hoe logischer ik het vond. Behalve dat wij zelf volop in spanning zaten, leefde zo ontzettend d veel mensen mee dat ik mezelf verplicht voelde iedereen op de hoogte te houden.
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Gedeeltelijk ben ik het overigens wel eens met PC... Printje, je komt vaak echt heel negatief over en dat is zo zonde!! Er staat je zoiets moois te wachten!!
Pien- Ratel
- Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10
Eens!Pien schreef:Printje, je komt vaak echt heel negatief over en dat is zo zonde!! Er staat je zoiets moois te wachten!!
Gast- Gast
Pien schreef:Gedeeltelijk ben ik het overigens wel eens met PC... Printje, je komt vaak echt heel negatief over en dat is zo zonde!! Er staat je zoiets moois te wachten!!
Een dochterlief
Gast- Gast
Reva schreef:Pien schreef:Gedeeltelijk ben ik het overigens wel eens met PC... Printje, je komt vaak echt heel negatief over en dat is zo zonde!! Er staat je zoiets moois te wachten!!
Een dochterlief
Gemaakt van warme piemelpap, en een ei!
Yeeehaaaaaa
Lejow- Lady Post-a-lot
Het verschil tussen Printje en Paper Crown is niet dat Printje meer klaagt of negatiever is, maar dat Printje baalt van dingen waar anderen doorgaans niet van balen. Ik hoor Printje er weer nooit over dat ze last heeft van klachten of baalt van haar buik die in de weg zit of dat ze de zwangerschap op zich zat is of dat ze zo moe is of dat het allemaal teveel wordt, zij houdt er niet van om thuis te rusten en ze houdt er ook niet van als een ander thuis de boel overneemt. Dat zijn dingen die veel anderen juist wel fijn vinden en daarom valt het op, omdat het uitzonderlijk is. Niet omdat Printje negatiever is dan iemand anders.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
[quote="Steep"]Nou ik meen me te herinneren dat ze ook meerdere topics had Yvonne, maar goed daar gaat het niet /quote]
Het verschil is ook: bij de een was het geklaagd/ bezorgdheid over de zwangerschap én alle gebeurtenissen daaromheen.
Dit is geklaag/bezorgdheid over omgeving én hoe rot alles de aankomende tijd wel niet zal worden.
Maar ja.. het zijn gewoon ook spannende tijden. En dan nog al díe hormonen..
Het verschil is ook: bij de een was het geklaagd/ bezorgdheid over de zwangerschap én alle gebeurtenissen daaromheen.
Dit is geklaag/bezorgdheid over omgeving én hoe rot alles de aankomende tijd wel niet zal worden.
Maar ja.. het zijn gewoon ook spannende tijden. En dan nog al díe hormonen..
Zenna- Fluisteraar
- Aantal berichten : 362
Punten : 388
Registratiedatum : 07-06-11
hahaha Lejow
Ja we hebben flink geklust, broek geloerd etc.
Pien; dat klopt ook wel, en ik wil het voor mezelf niet zo zeer goedpraten maar dat komt gewoon ook door alle ellende rondom de geboorte van R toen, ik heb toen geen sec kunnen genieten omdat er zoveel zorgen waren en dat komt nu allemaal gewoon terug. Ik had toen nooit gedacht dat een baby zo zwaar was en helemaal niet alleen maar leuk.
Ja we hebben flink geklust, broek geloerd etc.
Pien; dat klopt ook wel, en ik wil het voor mezelf niet zo zeer goedpraten maar dat komt gewoon ook door alle ellende rondom de geboorte van R toen, ik heb toen geen sec kunnen genieten omdat er zoveel zorgen waren en dat komt nu allemaal gewoon terug. Ik had toen nooit gedacht dat een baby zo zwaar was en helemaal niet alleen maar leuk.
Printje- Lady Post-a-lot
Susan schreef:Het verschil tussen Printje en Paper Crown is niet dat Printje meer klaagt of negatiever is, maar dat Printje baalt van dingen waar anderen doorgaans niet van balen. Ik hoor Printje er weer nooit over dat ze last heeft van klachten of baalt van haar buik die in de weg zit of dat ze de zwangerschap op zich zat is of dat ze zo moe is of dat het allemaal teveel wordt, zij houdt er niet van om thuis te rusten en ze houdt er ook niet van als een ander thuis de boel overneemt. Dat zijn dingen die veel anderen juist wel fijn vinden en daarom valt het op, omdat het uitzonderlijk is. Niet omdat Printje negatiever is dan iemand anders.
Juist, dit dus.
Lejow- Lady Post-a-lot
Ik denk eigenlijk dat het nu wel vaak genoeg tegen Printje gezegd is dat ze niet negatief moet zijn. Ze staat vast niet op met de gedachte dat ze vandaag eens lekker negatief gaat zijn en lekker niet gaat genieten van haar zwangerschap. Het is niet zo simpel allemaal, maar ik geloof niet dat ik dat hoef uit te leggen.
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Pagina 2 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» Alcoholgebruik partner in laatste weken zwangerschap
» voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap
» Groeiecho + laatste weken
» Laatste zwangerschap
» Hoe zwaar was je kindje bij 25 weken zwangerschap?
» voedings bh kopen in laatste weken van zwangerschap
» Groeiecho + laatste weken
» Laatste zwangerschap
» Hoe zwaar was je kindje bij 25 weken zwangerschap?
Pagina 2 van 4
Permissies van dit forum: