Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Alchol leren drinken

+17
Viva
CCC
Mari
Roza
Susan
Bisq
Jerry
Honey*Bee
Pannetoet
rapa nui
Lady4
Blond
Sam
Bliss
Theeleut
Poubelle
Sanne
21 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Alchol leren drinken

Bericht  Sanne zo 13 jan 2013 - 8:14

In de pijler 'eten en drinken' staat een topic over het leren drinken van wijn. Ik vraag me dan af waarom je wijn (alcohol) zou moeten leren drinken. De meeste rokers vonden hun eerste sigaretten niet lekker, maar door te blijven roken, raken ze eraan gewend. Ik heb vaak het idee dat dat ook geldt voor alcohol. Als ik mensen er naar vraag, is er bijna niemand die het gelijk lekker vond. Waarom dan toch net zo lang drinken totdat je aan de smaak gewend bent en het dus lekker vindt? Ik vind dat oprecht vreemd en vraag me af waarom mensen dat doen?

Lustte jij gelijk alcoholische dranken? En zo nee, waarom bleef je dan toch drinken?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Poubelle zo 13 jan 2013 - 8:17

Wijn niet, maar bessen, passoa, pisang en apfelkorn wel, gemixt met sap of frisdrank.
Je proeft nl niet dat er alcohol in zit.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Pannetoet zo 13 jan 2013 - 8:19

Ik drink voornamelijk mixdrankjes, wkd of likor43 en die vond ik gelijk lekker. Gewone wijn vind ik nog steeds niet lekker en ik drink het liefst mijn eigen wijn :P Canei peach of Moscato Dasti..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Gast zo 13 jan 2013 - 8:21

Wijn en bier lustte ik niet gelijk, maar veel andere alcoholische dranken wel. Toch drink ik eigenlijk maar weinig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Theeleut zo 13 jan 2013 - 8:33

Pannetoet schreef:Ik drink voornamelijk mixdrankjes, wkd of likor43 en die vond ik gelijk lekker. Gewone wijn vind ik nog steeds niet lekker en ik drink het liefst mijn eigen wijn :P Canei peach of Moscato Dasti..
grappig, ik lust ook alleen die twee wijnen!

De overige wijnen cind ik te droog.

Likor43 met 7up is erg lekker, net limonade. Dat is denk ik waarom ik dat soort drankjes niet heb leren drinken maar eteen lustte, je proeft de alcohol niet.

Ik zou zelf nooit rode wijn of wiskey kunnen drinken, jakkk, veel te sterk!
Theeleut
Theeleut
Prater
Prater

Aantal berichten : 1329
Punten : 1393
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Bliss zo 13 jan 2013 - 8:43

In het begin dronk ik alleen Passoa-jus of breezerachtige drankjes, maar in de loop der jaren wilde ik wel eens wat anders en heb ik ook bier en wijn leren drinken. Ik hou van een drankje op zn tijd, vind dat gezellig, en bier of wijn vind ik dan wel zo makkelijk om te drinken (en is goedkoper ook smile).

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Sam zo 13 jan 2013 - 8:48

Als t zoet is lust ik het wel. Alleen ik vind het gevoel dat alcohol me bezorgt niet prettig, dus drink het ook zelden.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Blond zo 13 jan 2013 - 10:02

Breezer was mijn eerste alcoholische drankje en dat vond ik direct lekker, maar dat smaakt ook naar limonade.

Op een gegeven moment ben ik zoete witte wijn gaan drinken, en dat vond ik ook direct lekker. Droge wijn leer ik nu drinken, en begin ik steeds meer te waarderen. Komt ook een beetje omdat aan zoete witte wijn een beetje een slecht imago zit.

Bier lust ik nog steeds niet, en sterke dranken als wodka heb ik ooit geprobeerd, vind ik niet lekker en ga ik ook niet meer aan beginnen.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Lady4 zo 13 jan 2013 - 10:28

Dat heb ik dus met koffie. Na meerdere pogingen vind ik dat nog steeds niet lekker. Aan de ene kant vind ik dat helemaal niet erg, zo gezond is koffie niet. Aan de andere kant kan ik soms echt wel een kop koffie gebruiken en snap ik net waarom anderen het wel kunnen leren drinken en dat dit mij niet lukt.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  rapa nui zo 13 jan 2013 - 10:46

Echt sterke drank drink ik eigenlijk niet, vind ik niet lekker. Proef ik tijdens een vakantie wel eens maar dan heb ik aan 1 glaasje ook wel genoeg.

Wijn vind ik wel een aanvulling op een goede maaltijd. Ik ben op zich geen wijndrinker, open thuis niet snel een fles maar zoals afgelopen week in het theater dan vind ik een glas wijn wel lekker in de pauze of na de voorstelling. Ik ben ook eigenlijk pas gaan begrijpen dat wijn echt een aanvulling op een maaltijd kan zijn door het nemen van een wijnarrangement bij een etentje in een 2-sterrenrestaurant. Er ging een wereld voor me open, die smaken pasten zo goed bij elkaar. Ik kon toen pas begrijpen dat mensen zo lyrisch over wijn konden zijn. En wijn is op zich toch niet slecht (in de openingspost wordt het vergeleken met roken).

Bier vind ik wel lekker maar ik drink eigenlijk alleen speciale bieren en dan vooral tijdens vakanties, in Duitsland of België vind ik bier echt horen bij een maaltijd. In Nederland neem ik alleen bier als ze wat specialere soorten hebben. En ik weet eigenlijk niet of ik dat echt heb moeten leren drinken. Ik heb tijdens het uitgaan eigenlijk nooit bier gedronken maar op een gegeven moment tijdens een vakantie wel bier besteld en was meteen lekker, ik hoefde het niet te leren drinken.
rapa nui
rapa nui
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2402
Punten : 2690
Registratiedatum : 21-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Pannetoet ma 14 jan 2013 - 7:54

Theeleut schreef:
Pannetoet schreef:Ik drink voornamelijk mixdrankjes, wkd of likor43 en die vond ik gelijk lekker. Gewone wijn vind ik nog steeds niet lekker en ik drink het liefst mijn eigen wijn :P Canei peach of Moscato Dasti..
grappig, ik lust ook alleen die twee wijnen!

Haha dat is inderdaad erg grappig!
Gelukkig doen ze er bij mij nooit moeilijk over en halen ze gewoon een aantal flessen canei..er zijn er altijd wel wat die dat ook lekker vinden :P
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Honey*Bee ma 14 jan 2013 - 9:26

Ik vond wijn nooit lekker, maar toen ik het meerdere keren had gedronken vond ik het wel te drinken :P dat is net als met koffie, zeggen ze ook dat je het moet leren drinken.. maar ik vind het nog steeds niet lekker haha en ik doe ook geen poging meer.
Honey*Bee
Honey*Bee
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 77
Punten : 102
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Jerry ma 14 jan 2013 - 9:35

Ik denk net als met roken, om erbij te horen/ stoer te zijn/ omdat bier en wijn goedkoper is dan mixdrankjes :P
Jerry
Jerry
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3719
Punten : 4112
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Bisq ma 14 jan 2013 - 9:35

Mijn reden om wijn te leren drinken was omdat het makkelijker en goedkoper is. Als iemand tijdens het uitgaan vraagt wat je wilt drinken vind ik het behoorlijk lullig om dan te vragen om likeur 43 o.i.d. Vandaar dat ik wijn heb leren drinken.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Susan ma 14 jan 2013 - 10:29

Ik zou wel wijn willeb lusten omdat ik altijd het idee heb dat mensen heel erg genieten van een glaasje 's avonds op de bank of bij een etentje. Ik zou dan niet veel wijn drinken, maar gewoon een glaasje.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Roza ma 14 jan 2013 - 10:35

Susan schreef:Ik zou wel wijn willeb lusten omdat ik altijd het idee heb dat mensen heel erg genieten van een glaasje 's avonds op de bank of bij een etentje. Ik zou dan niet veel wijn drinken, maar gewoon een glaasje.

+1, ik lust ook geen wijn, maar ik zou het wel willen..

Roza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2133
Punten : 2532
Registratiedatum : 22-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Mari ma 14 jan 2013 - 10:53

Ik wilde graag wijn drinken want het stond zo leuk. Nu hou ik van wijn. Mijn smaak is veranderd ik lust geen zoete dingen meer en zoete witte wijn heeft plaats gemaakt voor een droge witte of prosecco. Laughing

Volgens mij luste ik op m'n 16e wijn, begonnen met desserts wijn Razz
Mari
Mari
Prater
Prater

Aantal berichten : 1082
Punten : 1215
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  CCC ma 14 jan 2013 - 11:00

Bij een goed gerecht met een goed glas wijn (en dan heb ik het niet over huismerken of zoete wijnen, maar dit is echt persoonsafhankelijk uiteraard) kan het gerecht nog beter tot zijn recht komen. Daarbij vind ik een wijntje drinken echt genieten, ontspanning. Ik heb wijn niet hoeven leren drinken, er zijn zoveel verschillende wijnen dus ik ben van mening dat je gewoon op zoek moet gaan naar een wijnsoort die op dat moment bij je past die je lekker vind. Ik drink zelf geen koffie, kan er niet aan wennen en vind de smaak veel te overheersend, ik doe dan ook zeker geen moeite dit te leren drinken.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Gast di 15 jan 2013 - 1:13

Ik heb wijn echt leren drinken, ik vond het toen ik begon met uitgaan echt smerig en dronk het liefst gewoon cola (later kwamen de bessen-7up's, de breezers en de passoa-jusjes Alchol leren drinken 1578173417)

Bier heb ik ook wel geprobeerd, maar ik vind dat gewoon echt heel vies, ik wil het niet eens leren drinken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Viva di 15 jan 2013 - 1:16

Nee, alle alcoholische dranken vind ik niet lekker, dus heb ik maar geconcludeerd dat ik de alcohol niet lekker vind.
Drink het ook niet, bespaart ook gelijk lekker wat Wink
Viva
Viva
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2956
Punten : 3014
Registratiedatum : 02-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Sneeuwvlok di 15 jan 2013 - 6:28

Sanne schreef:

Lustte jij gelijk alcoholische dranken? En zo nee, waarom bleef je dan toch drinken?

Ik dronk in het begin mixdrankjes en die vond ik wel lekker, bier/wijn lustte ik toen nog niet. Ik wou dat leren drinken omdat het goedkoper is en makkelijk op visite etc. De reden waarom ik uberhaupt alcohol drink is omdat het een leuk effect heeft smile
Sneeuwvlok
Sneeuwvlok
Prater
Prater

Aantal berichten : 591
Punten : 604
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Rouxxxe di 15 jan 2013 - 7:38

Ik heb ook echt alcohol moeten leren drinken. Zoals de meeste begonnen met breezers, smirnoff ice en de zoete mix drankjes zoals passoa jus en blue curacao. Later over gestapt naar zoete witte wijn omdat dat goedkoper was haha, begonnen met Canei en zo verder dat ik nu wel alle wijn lus. Heb ook nog een tijdje bier proberen te drinken, maar dat is me echt niet gelukt haha. Dat vind ik nog steeds niet lekker.
Rouxxxe
Rouxxxe
Prater
Prater

Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Sterre wo 16 jan 2013 - 1:44

Ik vond bier vrijwel meteen best lekker, alleen het schuim vond ik vies. Dus dat liet ik er dan door iemand anders af drinken Alchol leren drinken 394967. Zoete witte wijn vond ik ook meteen lekker geloof ik.

Droge witte wijn en rode wijn heb ik leren drinken omdat dat bij het eten zoveel lekkerder is. Ik kan zo genieten van rode wijn bij toastjes met kaas, of een witte wijn bij vis. Zoete witte wijn lust ik inmiddels niet meer.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Gast wo 16 jan 2013 - 20:58

Ik heb wijn leren drinken tijdens het stappen, omdat wijn een stuk goedkoper is dan mixdrankjes. Inmiddels kan ik een wijntje echt waarderen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Gast za 19 jan 2013 - 10:13

Ik heb niet echt wijn leren drinken. Heel lang lustte ik uberhaupt geen alcohol. En iedereen maar allerlei drankjes laten proeven om me er toch aan te krijgen, haha. Maarja, ik vond het niet lekker en was dus ook niet van plan om het te leren drinken. Dat vond ik dus inderdaad ook onzin.

Totdat ik een keer een droge witte wijn dronk bij het eten. Dat bleek ik wél lekker te vinden (om de een of andere reden denkt iedereen altijd dat zoete witte wijn makkelijker drinkt ofzo, dus dat wilden ze me altijd 'voeren' maar ik vind dat zó goor). En naast enkele cocktails vind ik dat ook nog steeds de enige lekkere alcoholische drank.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Alchol leren drinken Empty Re: Alchol leren drinken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum