Hoe koffie "leren" drinken?
+23
Zora
Atelier Madame
Esperanza
Happinaz
Aimee
Susan
Nora
Lejow
Rush
Minx
Caroow
Green_Pepper
SarahKey
Mizz_S
Parisienne
Fortissimo
Marin
Blond
Caramba
Antibes
Tamagotchi
Liz
JD
27 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Hoe koffie "leren" drinken?
Ik ben een echte theeleut, maar wil nu toch wel eens aan de koffie.
Ik kan 's ochtends altijd zó slecht op gang komen, dus denk datt koffie voor mij ideaal zou zijn.
Alleen....ik vind het zo smerig!
Ik heb het inmiddels geprobeerd met een hele berg melk en suiker, zwart, maar ik blijf het vies vinden.
Wat is de manier om het toch lekker te gaan vinden?
Dan weet ik dat, als ik jullie tips geprobeerd heb en het nog niet lust, ik gewoon lekker de eeuwige theeleut blijf
Ik kan 's ochtends altijd zó slecht op gang komen, dus denk datt koffie voor mij ideaal zou zijn.
Alleen....ik vind het zo smerig!
Ik heb het inmiddels geprobeerd met een hele berg melk en suiker, zwart, maar ik blijf het vies vinden.
Wat is de manier om het toch lekker te gaan vinden?
Dan weet ik dat, als ik jullie tips geprobeerd heb en het nog niet lust, ik gewoon lekker de eeuwige theeleut blijf
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Re: Hoe koffie "leren" drinken?
Van groene thee schijn je beter wakker te worden dan van koffie. Ik lust ook echt geen koffie dus ga het ook niet leren drinken
http://mobiel.nu.nl/lifestyle/2972641/groene-thee-maakt-beter-wakker-dan-koffie.html
http://mobiel.nu.nl/lifestyle/2972641/groene-thee-maakt-beter-wakker-dan-koffie.html
Liz- Prater
- Aantal berichten : 825
Punten : 994
Registratiedatum : 28-08-11
Nee niet doen joh, koffie is helemaal niet goed voor je. Ik lust het ook niet, ben ook een zeer slechte opstarter 's ochtends maar ik wil echt geen koffie (leren) drinken. Wat ook goed helpt, is direct na het wakker worden een groot glas koud water te drinken. Goed voor je en je lichaam gaat dan 'aan de gang', daarna lekker je ochtendritueel; kopje thee, ontbijten enz. Veel gezonder ook.
Tamagotchi- Fluisteraar
- Aantal berichten : 230
Punten : 256
Registratiedatum : 01-01-13
Ja ik weet wel dat het niet zo goed voor je is... maar hier bij het cafe waar ik vaak kom hebben ze zo'n heerlijke koffiekaart van DE, met toffiekoffie, cafe bruleé, en nog veel meer van die dingen die zo lekker klinken En dan denk ik altijd "lustte ik het maar"....
Maar misschien moet ik toch maar eens gaan proberen of groene thee werkt.
Maar misschien moet ik toch maar eens gaan proberen of groene thee werkt.
JD- Ratel
- Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10
Maar alle varianten van koffie zijn niet per definitie net zo vies als koffie. Dus ik zou gewoon eens iets proberen van de koffiekaart, om te kijken of je het lust.
Er is maar één soort koffie dat ik lust en dat is koffie zwart, snelfiltermaling uit een koffiezetautomaat uit het jaar nul. Geen verse bonen, geen automatenkoffie (dus ook geen Senseo) en niets met een koffiesmaakje of dat ik koud moet drinken en voor koude koffie doorgaat. Ik vind het gewoon niet lekker.
Maar daarom kan het voor jou juist wel zo zijn dat je een variant op koffie wel erg lekker vindt. Proberen is het sleutelwoord. En als je het dan nog niet lekker vindt... Er is gelukkig thee. Wat ik trouwens ook erg lekker vind.
Er is maar één soort koffie dat ik lust en dat is koffie zwart, snelfiltermaling uit een koffiezetautomaat uit het jaar nul. Geen verse bonen, geen automatenkoffie (dus ook geen Senseo) en niets met een koffiesmaakje of dat ik koud moet drinken en voor koude koffie doorgaat. Ik vind het gewoon niet lekker.
Maar daarom kan het voor jou juist wel zo zijn dat je een variant op koffie wel erg lekker vindt. Proberen is het sleutelwoord. En als je het dan nog niet lekker vindt... Er is gelukkig thee. Wat ik trouwens ook erg lekker vind.
Gast- Gast
Ik heb het leren drinken via latte macchiato's. Zonder suiker, ik vind suiker in mijn koffie echt vies. Drink nu nog steeds alleen "lekkere koffie": latte's, cappucchino's, een bepaalde espresso bij een Frans restaurantje. Bakje gewone koffie liever niet.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik dronk het voorheen altijd met veel melk en suiker. Daarna, toen ik een fikse kater had, ben ik op steeke zwarte koffie met suiker gegaan. Na heel wat jaren zwart met suiker te hebben gedronken, ben ik nu over op alleen maar zwart. Suiker vind ik vies.
Caramba- Ratel
- Aantal berichten : 3918
Punten : 4017
Registratiedatum : 08-03-11
Een luxere, zoetere koffie proberen? Iets als hazelnoot koffie bij de Starbucks. Dan heb je er zoete siroop in zitten een dot slagroom erop.
Het lijkt mij juist handig om koffie te leren drinken. Zo slecht is dat nu ook weer niet voor je.
Het lijkt mij juist handig om koffie te leren drinken. Zo slecht is dat nu ook weer niet voor je.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Ik ben gewoon hardcore voor espresso's gegaan waardoor daarna alle filter koffie vies slap was Maar dat is denk ik niet de methode die je zoekt.
Dan is inderdaad het eten van producten waarin koffie verwerkt zit eten (mokkaboontjes, koffietaart etc) en de koffie met smaakjes proberen bij de DE/Starbucks. Die vind ik ook nog steeds lekker, maar wel bepaalde smaken. Ik vind niet alle smaken lekker, zo zal ik niet snel een toffee nut latte nemen, omdat ik die te weeïg vind van smaak (maar ik ben dan weer geen melk liefhebber).
Met smaak is het gewoon wel zo dat je er echt aan moet wennen. En dan op gegeven merk je dat je ineens zin hebt in die smaak, en dan weet je dat je het lust. Zo werkt het tenminste bij mij, heb mezelf echt onwijs veel leren eten de laatste jaren.
Dan is inderdaad het eten van producten waarin koffie verwerkt zit eten (mokkaboontjes, koffietaart etc) en de koffie met smaakjes proberen bij de DE/Starbucks. Die vind ik ook nog steeds lekker, maar wel bepaalde smaken. Ik vind niet alle smaken lekker, zo zal ik niet snel een toffee nut latte nemen, omdat ik die te weeïg vind van smaak (maar ik ben dan weer geen melk liefhebber).
Met smaak is het gewoon wel zo dat je er echt aan moet wennen. En dan op gegeven merk je dat je ineens zin hebt in die smaak, en dan weet je dat je het lust. Zo werkt het tenminste bij mij, heb mezelf echt onwijs veel leren eten de laatste jaren.
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Ik drink wel eens een gewoon kopje koffie, maar heb toch liever de cappucino's, machiatto's of speciale koffies. Weet je welke lekker is bij de DE? De Heavenly Hazel. Denk ook wel dat je die lust zonder dat je koffie lust
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Ik heb gemerkt dat koffie met gekookte, opgeklopte melk best te drinken is. Zelf was ik ook geen koffieliefhebber, maar heb het middels deze koffie beter leren drinken. Nu hebben we een Nespresso en probeer ik elke dag een andere, totdat ik een lekkere heb gevonden. Soms ook met wat gekookte, opgeklopte melk erin, soms gewoon zo (zwart).
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Ik snap niet zo goed waarom je koffie zou willen leren drinken? Als je het niet lust, dan lust je het niet, jammer dan. Ik lust ook geen koffie en ik mis er niets aan. Het is nou goed voor je ofzo, dus in dat opzicht heb je er ook niets aan (daarmee bedoel ik, als het nou om groente oid ging wat je wilde leren eten dan kon ik er nog wel het nut van inzien).
Mizz_S- Kletskop
- Aantal berichten : 2711
Punten : 2822
Registratiedatum : 21-11-10
Mizz_S schreef:Ik snap niet zo goed waarom je koffie zou willen leren drinken? Als je het niet lust, dan lust je het niet, jammer dan. Ik lust ook geen koffie en ik mis er niets aan. Het is nou goed voor je ofzo, dus in dat opzicht heb je er ook niets aan (daarmee bedoel ik, als het nou om groente oid ging wat je wilde leren eten dan kon ik er nog wel het nut van inzien).
Mee eens.
Als overtuigd zwarte koffie drinker, vind ik niet dat je koffie lust als je er een halve kilo suiker en een liter melk in gooit. Dus als je koffie wilt leren drinken: zet/maak koffie en ga het heel vaak drinken (het is aan te raden iedere keer/dag wel nieuwe te zetten ) , dan lust je het vanzelf. Of niet natuurlijk.
Als je een variatie met koffie er in verwerkt wil leren drinken: succes, maar erg gezond kan dat nooit echt zijn.
Als je een variatie met koffie er in verwerkt wil leren drinken: succes, maar erg gezond kan dat nooit echt zijn.
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
SarahKey schreef:Mizz_S schreef:Ik snap niet zo goed waarom je koffie zou willen leren drinken? Als je het niet lust, dan lust je het niet, jammer dan. Ik lust ook geen koffie en ik mis er niets aan. Het is nou goed voor je ofzo, dus in dat opzicht heb je er ook niets aan (daarmee bedoel ik, als het nou om groente oid ging wat je wilde leren eten dan kon ik er nog wel het nut van inzien).
Mee eens.
Ik wil graag alles lusten, dus ik probeer alles en als ik het niet lust proef ik het nog 10 keer zodat ik aan de smaak gewend raak. Ik vind het handig om alles te leren eten of drinken. Als ik alles wat ik de eerste keer niet lustte ook niet meer zou eten of drinken dan zou er niet veel overblijven.
Caroow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10
Caroow schreef:SarahKey schreef:Mizz_S schreef:Ik snap niet zo goed waarom je koffie zou willen leren drinken? Als je het niet lust, dan lust je het niet, jammer dan. Ik lust ook geen koffie en ik mis er niets aan. Het is nou goed voor je ofzo, dus in dat opzicht heb je er ook niets aan (daarmee bedoel ik, als het nou om groente oid ging wat je wilde leren eten dan kon ik er nog wel het nut van inzien).
Mee eens.
Ik wil graag alles lusten, dus ik probeer alles en als ik het niet lust proef ik het nog 10 keer zodat ik aan de smaak gewend raak. Ik vind het handig om alles te leren eten of drinken. Als ik alles wat ik de eerste keer niet lustte ook niet meer zou eten of drinken dan zou er niet veel overblijven.
Ik probeer dingen die ik niet lust ook wel vaker te nemen en te leren eten, maar dan wel alleen met producten waarbij dat een toegevoegde waarde heeft omdat het gezond is, zoals groente of fruit. Koffie heeft die toegevoegde waarde voor mij niet.
Mizz_S- Kletskop
Ik vind het ook niet echt raar om koffie te willen leren drinken. Het is nou eenmaal meer een drank voor volwassenen dan voor kinderen, dus logisch dat veel mensen er op latere leeftijd nog aan die smaak moeten wennen en dus moeten leren drinken. Waarom je 't zou willen leren drinken? Omdat het lekker is om eens iets anders dan thee te kunnen drinken (ik ben thee altijd zo snel zat), omdat het handig is om wat cafeïne binnen te krijgen als je moe bent, gewoon omdat het leuk is om nieuwe dingen te leren eten/drinken, ik kan genoeg redenen bedenken.
Marin- Lady Post-a-lot
Marin schreef:Ik vind het ook niet echt raar om koffie te willen leren drinken. Het is nou eenmaal meer een drank voor volwassenen dan voor kinderen, dus logisch dat veel mensen er op latere leeftijd nog aan die smaak moeten wennen en dus moeten leren drinken.
Eens met Marin.
Als er klanten komen vraag ik standaard "Kan ik een kopje koffie voor u inschenken", en ik vind het zo truttig als een volwassene dan zegt: "Nee ik lust geen koffie".
Zal wel aan mij liggen, ik dronk op mijn 8ste al koffie verkeerd.
Blond- Lady Post-a-lot
Blond schreef:Marin schreef:Ik vind het ook niet echt raar om koffie te willen leren drinken. Het is nou eenmaal meer een drank voor volwassenen dan voor kinderen, dus logisch dat veel mensen er op latere leeftijd nog aan die smaak moeten wennen en dus moeten leren drinken.
Eens met Marin.
Als er klanten komen vraag ik standaard "Kan ik een kopje koffie voor u inschenken", en ik vind het zo truttig als een volwassene dan zegt: "Nee ik lust geen koffie".
Zal wel aan mij liggen, ik dronk op mijn 8ste al koffie verkeerd.
Dat vind ik eerlijk gezegd wel een beetje vreemd, zo raar is het toch niet om geen koffie te lusten? Maar goed, ik zou zelf ook nooit reageren met 'dat lust ik niet' maar gewoon ervoor bedanken en eventueel vragen of er ook thee/water is.
Verder snap ik de reactie van Marin ook wel alleen ik zie persoonlijk gewoon de waarde van koffiedrinken niet in.
Mizz_S- Kletskop
Ik zou rustig zo kunnen reageren. Maar zie dan ook het nut niet in van koffie moeten leren drinken. Gezond is het niet voor je en waarom zou je moeite voor iets doen wat niet gezond is en wat je moet leren eten of drinken. Zalm begin ik ook steeds meer te waarderen. Dat is namelijk iets wat ik wel wil leren eten. Koffie zie ik echt het nut niet van in.
Zo dan ga ik nu een kopje thee zetten
Zo dan ga ik nu een kopje thee zetten
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Waarom moet het nut hebben dan? Dat snap ik niet. Je kunt toch gewoon iets willen zonder dat het nut heeft?
Marin- Lady Post-a-lot
Ja voor mij heeft het geen nut, je kan het bijvoorbeeld willen omdat je vaak lekkere koffie dingen ziet zoals hierboven ergens staat. Dan heeft het voor jou dus een doel, en zie je het nut er van in.
Ik zie totaal niet in waarom ik koffie zou moeten leren drinken. Ik mis het niet. Overal waar koffie is is ook thee dus waarom zou ik koffie moeten drinken. Dat is het een beetje.
Ik zie totaal niet in waarom ik koffie zou moeten leren drinken. Ik mis het niet. Overal waar koffie is is ook thee dus waarom zou ik koffie moeten drinken. Dat is het een beetje.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Ik vind het heel makkelijk om wel koffie te lusten, maar wat ik al zei, ik ben opgegroeid met koffie. Dus in die zin kan ik ook begrijpen dat je koffie wil leren drinken. (En daarnaast is het ook gewoon heel lekker!).
En Mizz_S, op zich vind ik het niet vreemd, maar van een volwassen vent gewoon wel wat truttig. Dat is iets anders
En Mizz_S, op zich vind ik het niet vreemd, maar van een volwassen vent gewoon wel wat truttig. Dat is iets anders
Blond- Lady Post-a-lot
Het lijkt mij helemaal niet makkelijker om ook koffie te drinken, dan moet je kiezen.
Rush- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11
SarahKey schreef:Mizz_S schreef:Ik snap niet zo goed waarom je koffie zou willen leren drinken? Als je het niet lust, dan lust je het niet, jammer dan. Ik lust ook geen koffie en ik mis er niets aan. Het is nou goed voor je ofzo, dus in dat opzicht heb je er ook niets aan (daarmee bedoel ik, als het nou om groente oid ging wat je wilde leren eten dan kon ik er nog wel het nut van inzien).
Mee eens.
Ook eens!!
Goor goedje.. bah..
Net zoals bier en wijn, lust ik ook niet. Ja moet je leren drinken wordt er dan gezegd? Waarom in hemelsnaam? Er zijn tig andere drankjes die ik WEL lekker vind, dan ga ik mezelf toch niet volgieten met iets wat ik niet te pruimen vind...
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe lang drinken jullie al koffie?
» Wijn leren drinken, met welke beginnen?
» Uit het flesje leren drinken
» Wijn leren drinken
» Alchol leren drinken
» Wijn leren drinken, met welke beginnen?
» Uit het flesje leren drinken
» Wijn leren drinken
» Alchol leren drinken
Pagina 1 van 3
Permissies van dit forum: