Onhandigheid: Af te leren?
+22
Milamber
Caramba
Tania
sonly
Toet
Lonely Goatherd
Caribbeanlover
Katrien
Juutjepetuutje
Lot
Rumble
Siem
Lady Starstruck
Blond
Pompoen
Green_Pepper
Susan
Mermaid
TukTuk
Rouxxxe
Middleme
Marin
26 plaatsers
Pagina 1 van 3
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Onhandigheid: Af te leren?
Eén van de grootste ergernissen van m'n vriend van mij is dat ik te onhandig ben. Hij kan zich daar zo aan ergeren, als ik weer eens iets uit m'n handen laat vallen, of om stoot, of ergens met iets tegenaan loop bijvoorbeeld. Dat komt gewoon echt vaak voor. Ik ben gewoon echt onhandig. Hij kan dan zo daarover door kutten, dat ik echt eens op moet letten met dingen. Ik raak dan altijd geïrriteerd en zeg dat 't stom is dat ie zich daar aan ergert, want ik kan er gewoon niets aan doen. Ik doe het niet expres, het gebeurt gewoon. Hij zegt dat ik dat maar moet leren dan, dat ik gewoon op moet letten.
Kijk, dat ik met dure spullen voorzichtig om moet gaan, dat probeer ik echt wel bewust te doen. Maar echt onhandig zijn, dat kan je toch helemaal niet afleren? Dat gaat zo snel in een ogenblik en echt per ongeluk. Ik kan toch niet de hele dag op m'n tenen lopen bang om maar iets aan te raken? Of denken jullie dat dat wel af te leren of te trainen valt, en hoe?
Kijk, dat ik met dure spullen voorzichtig om moet gaan, dat probeer ik echt wel bewust te doen. Maar echt onhandig zijn, dat kan je toch helemaal niet afleren? Dat gaat zo snel in een ogenblik en echt per ongeluk. Ik kan toch niet de hele dag op m'n tenen lopen bang om maar iets aan te raken? Of denken jullie dat dat wel af te leren of te trainen valt, en hoe?
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Re: Onhandigheid: Af te leren?
Ik had allang een keiharde sneer terug gegeven, ik word namelijk alleen maar onhandiger als ik merk dat mensen zich eraan ergeren.
Gast- Gast
Ik zou me eerder afvragen: wíl je het wel veranderen? Die onhandigheid (ja, ik heb het ook in grote mate...) maakt je toch tot de persoon wie je bent?
En ik zou net als Maple er ook iets duidelijks van zeggen...
En ik zou net als Maple er ook iets duidelijks van zeggen...
Middleme- Kletskop
- Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10
Middleme schreef:Ik zou me eerder afvragen: wíl je het wel veranderen? Die onhandigheid (ja, ik heb het ook in grote mate...) maakt je toch tot de persoon wie je bent?
Nou ja, mijn vraag is eerder: Kán je dat überhaupt veranderen? Heeft dat niet gewoon met motoriek en hand/oog coördinatie te maken bijvoorbeeld?
Ik zeg er overigens ook elke keer van dat ik dat niet expres doe en dat ik het vervelend vind dat hij zich er zo aan ergert maar dat ik er écht niets aan kan doen, maar ik geloof niet dat hij dat snapt.
Tenzij ik er dus wel iets aan zou kunnen doen, maar ik zou niet weten wat
Marin- Lady Post-a-lot
Heel herkenbaar! Ik ben ook erg onhandig en mijn vriend kan zich hier ook heel erg aan ergeren. Vooral als ik spullen stuk maak of knoei met eten en drinken. Inmiddels hebben we onze weg er zo in gevonden dat ik, vooral met dure spullen, wat meer oplet en mijn vriend het wat meer slikt. Hij is er tegenwoordig ook wel wat meer aan gewend haha.
Ik denk dat je onhandigheid niet helemaal kan afleren. Het zit er nu eenmaal in of niet. Ik vind niet dat je vriend van je kan verwachten dat je helemaal niet meer onhandig bent, hooguit wat meer opletten. Maar dat doe je al, dus dat is dan toch prima lijkt mij.
Ik denk dat je onhandigheid niet helemaal kan afleren. Het zit er nu eenmaal in of niet. Ik vind niet dat je vriend van je kan verwachten dat je helemaal niet meer onhandig bent, hooguit wat meer opletten. Maar dat doe je al, dus dat is dan toch prima lijkt mij.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Zoo herkenbaar! Mijn vriend reageert ook altijd zoals de jouwe..
En gék wordt ik er van, want ik kan er inderdaad ook gewoon niks aan doen en denk ook niet dat het af te leren is. Ik ben gewoon vrij impulsief en kan moeilijk alles in slow motion gaan doen..
Laatst hadden we ook zo'n discussie, ik stond onder de douche en mijn vriend moest naar de wc, dus ik stap onder de douche vandaan trek mijn handdoek van de wasmachine af, om snel naar mijn kamer te kunnen lopen, en trek daarbij de bak met waspoeder om (die gelukkig al bijna leeg was).. En hij dan "Ja denk toch eens na bij wat je doet! Gewoon een rustiger doen, ik zag dit allang aankomen dat dit ging gebeuren!!" Ja leuk voor jou maar daar ben IK niet mee geholpen!
Knoeien met eten is ook zo iets, tijdens het koken etc..
Ik frustreer me enorm over het feit dat hij zich er zo aan irriteert. Hij heeft meer last van mijn onhandigheid dan ik, maar op deze manier maakt hij het voor mij nog eens dubbel vervelend.
Ik denk dus ook niet dat zo iets af te leren is, of je moet altijd een handrem op jezelf zetten.. Ik kan niet altijd maar eerst nadenken en dan doen, dan zou ik echt in slowmotion moeten gaan leven
En gék wordt ik er van, want ik kan er inderdaad ook gewoon niks aan doen en denk ook niet dat het af te leren is. Ik ben gewoon vrij impulsief en kan moeilijk alles in slow motion gaan doen..
Laatst hadden we ook zo'n discussie, ik stond onder de douche en mijn vriend moest naar de wc, dus ik stap onder de douche vandaan trek mijn handdoek van de wasmachine af, om snel naar mijn kamer te kunnen lopen, en trek daarbij de bak met waspoeder om (die gelukkig al bijna leeg was).. En hij dan "Ja denk toch eens na bij wat je doet! Gewoon een rustiger doen, ik zag dit allang aankomen dat dit ging gebeuren!!" Ja leuk voor jou maar daar ben IK niet mee geholpen!
Knoeien met eten is ook zo iets, tijdens het koken etc..
Ik frustreer me enorm over het feit dat hij zich er zo aan irriteert. Hij heeft meer last van mijn onhandigheid dan ik, maar op deze manier maakt hij het voor mij nog eens dubbel vervelend.
Ik denk dus ook niet dat zo iets af te leren is, of je moet altijd een handrem op jezelf zetten.. Ik kan niet altijd maar eerst nadenken en dan doen, dan zou ik echt in slowmotion moeten gaan leven
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10
Oh ja, Rouxxe dat eten en drinken is ook zo herkenbaar! Ik heb zo vaak vlekken op m'n kleren of dat ik per ongeluk eten op de grond laat vallen enzo.
Kijk, hij is echt extreem zuinig op z'n spullen en dat snap ik en kan ik respecteren, dus rondom zijn dure spullen probeer ik écht voorzichtig te zijn. Maar ik vind niet dat hij kan verwachten dat ik altijd 100% met m'n koppie er bij ben en aandachtig voorzichtig probeer te zijn, zo werkt het gewoon niet. En dan komt 't gewoon nogal wel eens voor dat ik dingen uit m'n handen laat vallen of ergens tegenaan stoot. Ik vind mezelf ook wel stom daarom, maar ja.. Ik vind het met name stom dat hij zich er zo aan ergert. Als het nou iets was, waar ik bewust iets aan kon veranderen..
Kijk, hij is echt extreem zuinig op z'n spullen en dat snap ik en kan ik respecteren, dus rondom zijn dure spullen probeer ik écht voorzichtig te zijn. Maar ik vind niet dat hij kan verwachten dat ik altijd 100% met m'n koppie er bij ben en aandachtig voorzichtig probeer te zijn, zo werkt het gewoon niet. En dan komt 't gewoon nogal wel eens voor dat ik dingen uit m'n handen laat vallen of ergens tegenaan stoot. Ik vind mezelf ook wel stom daarom, maar ja.. Ik vind het met name stom dat hij zich er zo aan ergert. Als het nou iets was, waar ik bewust iets aan kon veranderen..
Marin- Lady Post-a-lot
AngelNyn schreef:
Jaaa precies. Oh AN, dit is zo herkenbaar!
Marin- Lady Post-a-lot
Zou er geen verband zijn tussen FM en aanverwante ziektes en onhandigheid? Door de pijn en spierstijfheid?
Bij kou en spanning heb ik er ook veel meer last van. Alsof mijn lijf niet wil doen wat ik wil of trager reageert als mijn hoofd. Klinkt heel wazig, maar snappen jullie wat ik bedoel?
Bij kou en spanning heb ik er ook veel meer last van. Alsof mijn lijf niet wil doen wat ik wil of trager reageert als mijn hoofd. Klinkt heel wazig, maar snappen jullie wat ik bedoel?
Gast- Gast
Ja, wij hebben dat ook. Als ik dan weer klunzig doe en hij zit te zuchten en te draaien met z'n ogen zo van 'heb je haar weer met der geknoei' dan voel ik me ook zo knullig. Ik zit toch niet met opzet m'n pastasaus in m'n nieuwe shirt te smeren? Hij snapt het ook niet en denkt dat ik zomaar opeens niet meer onhandig kan zijn. Was het maar zo
Gast- Gast
Marin schreef:Oh ja, Rouxxe dat eten en drinken is ook zo herkenbaar! Ik heb zo vaak vlekken op m'n kleren of dat ik per ongeluk eten op de grond laat vallen enzo.
Hahaha ik heb ook heul vaak een vlek op m'n kleren
Mijn vriend is ook extreem zuinig met zijn spullen en we hebben ook al meerdere malen ruzie gehad als ik per ongeluk iets stuk gemaakt had. Ik ben m keer op keer blijven uitleggen dat ik er echt niks aan kan doen, en z'n ergernis is gelukkig met de tijd minder geworden, maar ik vind t ook jammer dat het geen knop is die je ff uit kan doen. Voel me na een onhandige actie ook altijd toch weer lullig haha.
Rouxxxe- Prater
- Aantal berichten : 1316
Punten : 1342
Registratiedatum : 27-11-10
Stofzuiger schreef:Zou er geen verband zijn tussen FM en aanverwante ziektes en onhandigheid? Door de pijn en spierstijfheid?
Bij mij is het juist andersom, mijn lichaam reageert sneller dan mijn denken, ik doe altijd voordat ik uberhaupt nadenk, waardoor ik dus zo onhandig ben. Ik denk eerder dat het bij mij met ADHD te maken heeft.
TukTuk- Ratel
- Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Stofzuiger schreef:Zou er geen verband zijn tussen FM en aanverwante ziektes en onhandigheid? Door de pijn en spierstijfheid?
Hmm.. Zou dat kunnen? M'n vingers zijn wel zo stijf als wat door de kou. M'n vriend was het afgelopen weekend ook wel echt even zat en gaf aan dat het de laatste tijd wel héél veel voor komt, net alsof het erger was geworden. Hij vroeg zich al af waar dat door kwam.
Nou, als dat zo is, dan moet ie helemaal niet meer zeuren.
Marin- Lady Post-a-lot
Heel herkenbaar topic dit. Ik geloof ook niet dat onhandigheid af te leren is, was het maar zo.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Mijn vriend heeft dat ook. Die valt ook regelmatig van de trap, of van zijn fiets, laat dingen vallen, maakt vlekken in zijn kleding. Ik denk op zich wel dat je het kunt veranderen. Ik denk dat het een stukje laksheid/desinteresse is. Maar ik erger me er niet echt aan, kan er alleen maar om lachen als mijn vriend weer eens uitglijd.
Gast- Gast
Daar heb ik in mijn handen ook veel last van. Stijf, minder kracht.Marin schreef:Stofzuiger schreef:Zou er geen verband zijn tussen FM en aanverwante ziektes en onhandigheid? Door de pijn en spierstijfheid?
Hmm.. Zou dat kunnen? M'n vingers zijn wel zo stijf als wat door de kou. M'n vriend was het afgelopen weekend ook wel echt even zat en gaf aan dat het de laatste tijd wel héél veel voor komt, net alsof het erger was geworden. Hij vroeg zich al af waar dat door kwam.
Gast- Gast
Ben je dan niet helemaal met je aandacht er bij als dat gebeurt? Of is dat het niet?
Als ik niet goed oplet doe ik ook onhandige dingen, maar als ik mijn aandacht er bij hou gebeurt dat een stuk minder. Maar als dat het niet is dan weet ik niet of je er iets aan kunt doen. Maar ik kan me niet voorstellen dat je, als je aandachtig bezig bent, snel eten knoeit ofzo. Of er is wat mis met je motoriek .
Als ik niet goed oplet doe ik ook onhandige dingen, maar als ik mijn aandacht er bij hou gebeurt dat een stuk minder. Maar als dat het niet is dan weet ik niet of je er iets aan kunt doen. Maar ik kan me niet voorstellen dat je, als je aandachtig bezig bent, snel eten knoeit ofzo. Of er is wat mis met je motoriek .
Gast- Gast
Carrie, hoe denk je dan dat het laksheid of desinteresse is als je vriend bijvoorbeeld van de trap valt? Ben oprecht benieuwd, want ik snap dus zelf niet hoe je daar zo'n eigenschap aan kunt koppelen. Leg het me uit
Edit: Als je het zo'n beetje zo bedoelt als Harrison, snap ik 't al beter denk ik.
Edit: Als je het zo'n beetje zo bedoelt als Harrison, snap ik 't al beter denk ik.
Laatst aangepast door Marin op di 27 nov 2012 - 7:07; in totaal 1 keer bewerkt
Marin- Lady Post-a-lot
Harrison schreef:Ben je dan niet helemaal met je aandacht er bij als dat gebeurt? Of is dat het niet?
Ja volledige aandacht bij geautomatiseerde handelingen heb ik niet nee. Maar dat heeft toch niemand denk ik? Misschien moet ik me daar dan wel iets meer bewust van worden hoor, maar je kunt toch niet bij alles denken: "Ok, nu til ik dit kopje op, nu breng ik het naar de keuken, nu zet ik het rustig neer op het aanrecht". Ik pak, ik praat over iets tegelijkertijd, ik denk over iets tegelijkertijd, ik til meerdere dingen tegelijk. Dat is toch realistischer? Misschien moet ik eens proberen een tijdje echt te focussen op handelingen, maar ik zou niet goed weten hoe.
Marin- Lady Post-a-lot
Stofzuiger schreef:Daar heb ik in mijn handen ook veel last van. Stijf, minder kracht.Marin schreef:Stofzuiger schreef:Zou er geen verband zijn tussen FM en aanverwante ziektes en onhandigheid? Door de pijn en spierstijfheid?
Ja, dat gevoel heb ik ook wel, ze tintelen de hele dag door een beetje en zijn stijf. Zou kunnen, dat het voor een deel daar door komt. Ik ga binnenkort eindelijk de medische molen in, dus ik zal 't meenemen.
Marin- Lady Post-a-lot
Nou ik merk wel dat het bv op mijn werk een stuk beter gaat als ik me gewoon concentreer op wat ik aan het doen ben en me niet af laat leiden door alles wat er om me heen gebeurd. En de meeste onhandige dingen gebeuren hier in huis als ik weer eens zo'n impulsieve drukke aanval heb en dus inderdaad wat minder let op wat ik aan het doen ben.
Mermaid- Kletskop
- Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Ik ben ook onhandig, ik ben al een paar keer uitgegleden op de trap en ik heb al heel veel dingen uit mijn handen laten vallen. Ik vind het echt nergens op slaan dat het laksheid of desinteresse zou zijn, ik heb al genoeg vervelende lessen geleerd, van dure dingen die kapot waren tot gewoon de schrik en de pijn, het is onzin dat dat me niks doet. Ik weet gewoon niet hoe ik het eruit kan krijgen, ik denk dat iemand die er geen last van heeft er ook niet goed over kan oordelen (en het zeker niet kan veroordelen).
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik denk niet dat je je de hele tijd als je een kopje vast hebt moet focussen maar het moment van vastpakken en neerzetten is het wel handig om even te checken of je hem goed op het het aanrecht zet en niet op het randje oid. Snap je wat ik bedoel? Tuurlijk kun je meerdere dingen tegelijk meenemen maar zorg dan dat het stevig opgestapeld is.
Ik denk niet er mensen zijn die nooooit wat laten vallen hoor. Maar ik denk wel dat het scheelt als je de kans zo klein mogelijk maakt.
Ik denk niet er mensen zijn die nooooit wat laten vallen hoor. Maar ik denk wel dat het scheelt als je de kans zo klein mogelijk maakt.
Gast- Gast
[quote="Marin"][quote="Stofzuiger"][quote="Marin"]
Ik denk ook wel dat het zou kunnen, maar ik geef dat maar niet de schuld. Ik ben zo onhandig als wat, maar gelukkig kan mijn vriend er om lachen. Altijd als er iets valt of mis gaat, dan kijkt iedereen altijd direct naar mij. Jammer genoeg is het ook 9 van de 10 keer mijn schuld
Ik denk ook wel dat het zou kunnen, maar ik geef dat maar niet de schuld. Ik ben zo onhandig als wat, maar gelukkig kan mijn vriend er om lachen. Altijd als er iets valt of mis gaat, dan kijkt iedereen altijd direct naar mij. Jammer genoeg is het ook 9 van de 10 keer mijn schuld
Green_Pepper- Prater
- Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12
Pagina 1 van 3 • 1, 2, 3
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe leren tas schoonmaken?
» Leren babyslofjes
» Leren slofjes
» Van je fouten leren
» Leren Schrijven
» Leren babyslofjes