Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

leren drinken

+10
duckie
Caroow
Parisienne
Thunder
Annie24
Fiwen
sheila123
Printje
Tania
mauwmauw
14 plaatsers

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Ga naar beneden

leren drinken Empty leren drinken

Bericht  mauwmauw za 10 dec 2011 - 9:39

oke dit is misschien een hele stomme vraag maar stel hem toch,hoe kan ik V leren goed te drinken.

normaal dronk hij liggend zijn flesje met sap leeg,tegenwoordig wilt meneer niet meer liggen met als gevolg dat hij heel weinig had gedronken.Op dit moment gaat het drinken gelukkig weer iets beter,maar we merken dat hij probeert om zittend te drinken(wat heel goed is dat hij dat doet)maar het lukt hem niet.Iemand tips hoe ik hem kan helpen of wat dan ook?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Tania za 10 dec 2011 - 9:40

En een rietjesbeker?
Verder kun je ook oefenen met een gewoon bekertje.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Printje za 10 dec 2011 - 9:40

Of misschien zo'n difrax oefenbeker.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  mauwmauw za 10 dec 2011 - 9:42

een rietjes beker lukt niet,hij snapt niet dat je moet zuigen aan het rietje,biedt hem het wel steeds aan.Oefen beker gebruiken we ook,Maar ben nu op zoek naar iets wat hij zelf kan.als hij zeg maar met zijn tuitbekertje op de grond zit,wilt hij wel drinken,maar hij wilt niet meer liggend drinken.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  sheila123 za 10 dec 2011 - 9:43

Oefenen met een gewoon bekertje of idd rietjesbeker/pakje drinken. Succes ermee!
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Tania za 10 dec 2011 - 9:44

mauwmauw schreef:een rietjes beker lukt niet,hij snapt niet dat je moet zuigen aan het rietje,biedt hem het wel steeds aan.Oefen beker gebruiken we ook,Maar ben nu op zoek naar iets wat hij zelf kan.als hij zeg maar met zijn tuitbekertje op de grond zit,wilt hij wel drinken,maar hij wilt niet meer liggend drinken.

Welke rietjesbeker heb je? Bij sommige moeten ze het rietje een stukje indrukken voordat er wat uitkomt. Als je die hebt kun je misschien een beker proberen waarbij dat niet hoeft.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  sheila123 za 10 dec 2011 - 9:44

mauwmauw schreef:een rietjes beker lukt niet,hij snapt niet dat je moet zuigen aan het rietje,biedt hem het wel steeds aan.Oefen beker gebruiken we ook,Maar ben nu op zoek naar iets wat hij zelf kan.als hij zeg maar met zijn tuitbekertje op de grond zit,wilt hij wel drinken,maar hij wilt niet meer liggend drinken.
Je bedoeld dat hij zijn beker niet zelf omhoog kan doen? En als je hem helpt het voordoen?
sheila123
sheila123
Prater
Prater

Aantal berichten : 1298
Punten : 1360
Registratiedatum : 08-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  mauwmauw za 10 dec 2011 - 9:51

ik heb de rietjes beker van de hema.

Ja hij doet zijn beker/tuitje wel in de mond maar snapt niet dat hij het iets hoger moet houden om er drinken uit te krijgen.Ga morgen even met hem oefenen.Dacht misschien hier nog tips van probeer dit of dat.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Tania za 10 dec 2011 - 9:52

mauwmauw schreef:ik heb de rietjes beker van de hema.

Ja hij doet zijn beker/tuitje wel in de mond maar snapt niet dat hij het iets hoger moet houden om er drinken uit te krijgen.Ga morgen even met hem oefenen.Dacht misschien hier nog tips van probeer dit of dat.

Die hebben een normaal rietjes dus dan heeft het geen zin om een andere te proberen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Fiwen za 10 dec 2011 - 9:53

J. kan ook nog niet uit een rietjesbeker drinken en ook niet uit een 'gewone' tuitbeker. Wij hebben er een van de hema en die heeft echt een hele zachte tuit waardoor ze er eigenlijk alleen maar een beetje of hoefde te bijten in het begin om er drinken uit te krijgen. Nu heeft ze wel door dat het sneller gaat als ze er op zuigt maar het lukt haar niet uit een andere tuitbeker. Misschien is het nog een idee om deze een keer te proberen? In het begin kukelde ze trouwens ook regelmatig om als ze ging drinken terwijl ze op de grond zat. Toen hebben we haar eerst laten oefenen bij ons op schoot en in de kinderstoel en nu gaat het prima.
Deze hebben wij: http://www.hema.nl/winkel/babyspullen/eten-drinken/antiknoeibeker-(33590912)
Fiwen
Fiwen
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1947
Punten : 1992
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Annie24 za 10 dec 2011 - 9:53

Y. is wel wat jonger, maar hier hebben we het ook angel

Een rietjesbeker snapt hij nog niet, daar blaast hij alleen maar belletjes in :P Een tuitbeker vindt hij denk ik eng ofzo, want zodra ik daarmee aankom lopen zet hij het op een gillen. Voor sap e.d. gebruiken we nu dus een klein flesje en zodra hij genoeg op heeft proberen we hem te laten wennen aan een normale beker dmv de Difrax oefenbeker. Al vindt hij het leuker om daar met zijn voortandjes op te bijten waardoor de helft er dus naast gaat :P

En een pakje drinken in zo'n pakjes houder zetten? Misschien dat dat wat is?
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  mauwmauw za 10 dec 2011 - 10:06

Fiwen schreef:J. kan ook nog niet uit een rietjesbeker drinken en ook niet uit een 'gewone' tuitbeker. Wij hebben er een van de hema en die heeft echt een hele zachte tuit waardoor ze er eigenlijk alleen maar een beetje of hoefde te bijten in het begin om er drinken uit te krijgen. Nu heeft ze wel door dat het sneller gaat als ze er op zuigt maar het lukt haar niet uit een andere tuitbeker. Misschien is het nog een idee om deze een keer te proberen? In het begin kukelde ze trouwens ook regelmatig om als ze ging drinken terwijl ze op de grond zat. Toen hebben we haar eerst laten oefenen bij ons op schoot en in de kinderstoel en nu gaat het prima.
Deze hebben wij: http://www.hema.nl/winkel/babyspullen/eten-drinken/antiknoeibeker-(33590912)
ik heb een zachte tuit beker van nuby,daar drinkt hij(liggend)goed uit.Alleen nu nog zittend,ik ga maar eens oefenen met hem denk ik(alleen pikt meneer niet altijd als iemand hem helpt,kleine eigenwijsje haha)
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Thunder za 10 dec 2011 - 10:19

Als je nou eens een pakje drinken neemt en elke keer als hij het rietje in zijn mond doet in het pakje knijpt zodat er een beetje sap in zijn mond komt? Na een tijdje hadden mijn kinderen heel goed door hoe een rietje werkte.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Printje za 10 dec 2011 - 10:20

Rataplan schreef:Als je nou eens een pakje drinken neemt en elke keer als hij het rietje in zijn mond doet in het pakje knijpt zodat er een beetje sap in zijn mond komt? Na een tijdje hadden mijn kinderen heel goed door hoe een rietje werkte.

Zo deed ik het ook.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  mauwmauw za 10 dec 2011 - 10:22

ja dat van pakjes heb ik ook aan zitten denken,ga maandag maar ook even pakjes drinken halen

wat is nou beter om uit te drinken,een tuitbeker of rietjes beker?
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Thunder za 10 dec 2011 - 10:24

Uiteindelijk is het het beste om uit een gewone beker te drinken (dacht ik). Voor mijn jongste is het beter om uit een rietjesbeker te drinken ivm zijn gehemelte.

Thunder
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2924
Punten : 3096
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  mauwmauw za 10 dec 2011 - 10:27

ja we blijven ook oefenen met de gewone beker,maar het is ook fijn als zelf ergens uit kan drinken.
mauwmauw
mauwmauw
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2142
Punten : 2722
Registratiedatum : 24-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 10:43

Hier heeft het ook wel even geduurd voordat B. het snapte hoe hij uit een tuit- en rietjesbeker kon drinken. Heb beiden aangeboden, maar werkte niet (hij was toen iets van 10/11 maanden). Toen we een keer bezoek hadden van mensen met jonge kindjes die een rietjes-en tuitbeker voor hun kindje bij zich hadden dronk B. daar wel uit! Daarna zelf weer opnieuw aangeboden en toen lukte het hem na een paar keer proberen wel. Dus gewoon blijven aanbieden, hij moet idd even doorkrijgen hoe het werkt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Parisienne za 10 dec 2011 - 13:39

Drinken uit een rietje (pakje/rietjesbeker) is beter dan een tuitbeker. Dit i.v.m. de mondmotoriek en op langere termijn de spraakontwikkeling heb ik begrepen. Ik zou dus lekker veel blijven oefenen met rietjes.

Ik geef N. nu vaak een los rietje in een beker. Uit een beker drinken lukt haar nog niet, maar met een rietje erin gaat het prima! Zo drinkt ze vaak ook met mij wat slokjes mee. Heb een groot pak (buig)rietjes thuis staan. Ze kon overigens wel al vroeg uit de rietjesbeker drinken, ze snapte dit al met 8 maanden ongeveer.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Caroow za 10 dec 2011 - 13:51

Volgens mijn tandarts is het, niet alleen voor kinderen, altijd het beste om met een rietje te drinken. Dit omdat je dan niet bij elke slok een golf suikers en zuren tegen je voortanden krijgt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  duckie za 10 dec 2011 - 15:53

Printje schreef:
Rataplan schreef:Als je nou eens een pakje drinken neemt en elke keer als hij het rietje in zijn mond doet in het pakje knijpt zodat er een beetje sap in zijn mond komt? Na een tijdje hadden mijn kinderen heel goed door hoe een rietje werkte.

Zo deed ik het ook.

+ 1 dat werkte hier ook goed
duckie
duckie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3208
Punten : 4635
Registratiedatum : 06-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Linda za 10 dec 2011 - 20:41

Caroow schreef:Volgens mijn tandarts is het, niet alleen voor kinderen, altijd het beste om met een rietje te drinken. Dit omdat je dan niet bij elke slok een golf suikers en zuren tegen je voortanden krijgt.

Goed om te weten! Very Happy Ik drink zelf namelijk ook altijd uit een rietje, vind dat lekker drinken. Mensen vinden het altijd een beetje vreemd, haha. Maar nu heb ik er een goede reden bij. angel

OT:
Mijn dochter drinkt ook uit een rietjesbeker. Ik heb het idee dat ze het soms teveel werk vind en dan maar niet drinkt. Ik heb er inderdaad één waar je eerst op moet bijten en dan zuigen. Dacht dat alle rietjesbekers zo werkten, maar ik lees dus van niet. Dan ga ik eens een andere proberen.

In de kinderstoel oefenen we met een gewone (oefen)beker. Als ze bij mij aan de bank komt staan en mijn thee is lauw dan nipt ze ook uit mijn beker. Mijn beker is namelijk nog interessanter dan die van haar zelf.

Ik heb ook bekertjes in bad liggen waar ze zelf mee oefent. Dat werkt ook heel goed! Kan ze lekker spelen en knoeien.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Gast za 10 dec 2011 - 21:43

je kunt een gewoon rietje ook afknippen en die in een gewone beker zetten, dan hoeft er niet zo lang gezogen te worden voor er wat uit komt. En verder is het echt een kwestie van oefenen, drinken uit een rietje, maar ook uit een gewone beker. Geen enkele kind kan dat van de een op de andere dag, zoiets moet geoefend worden.
Je zoontje is inmiddels wel op de leeftijd dat hij dat motorisch gezien zou moeten kunnen leren, dus ik zou regelmatig blijven oefenen!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  maiadebij za 10 dec 2011 - 21:57

J was een flesweigeraar dus toen ik haar naast bv ook wat anders wilde gaan geven hadden we als enige optie een gewoon bekertje. Toen was het zomer en kon ze lekker prieken natuurlijk, ik gaf haar water dus was alleen een kwestie van opdrogen. Maar nu kan ze wel zelfstandig uit een gewone beker drinken, veel sneller als N want bij hem hebben we hem lang een fles gegeven. Dus ik zou blijven oefenen. En uit een rietje drinken hebben ze hier ook geleerd met een pakje drinken, als ze probeerder kneep ik in het pakje, binnen een halve dag hadden ze het door.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Liadan za 10 dec 2011 - 22:00

Wij gaven onze dochter ook vaak drinken uit een gewone beker als ze in bad zat, dan was het niet erg als ze knoeide en oefende ze ondertussen. Ook gaven we regelmatig yoghurt uit een beker,dat stroomt niet zo snel en was dus makkelijker om mee te oefenen.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

leren drinken Empty Re: leren drinken

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 2 1, 2  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum