Uit het flesje leren drinken
3 plaatsers
Pagina 1 van 1
Uit het flesje leren drinken
J.ennah krijgt borstvoeding, maar gezien ik over 1,5 maand toch echt weer aan het werk moet ben ik begonnen met borstvoeding geven in een flesje. N.adeem had daar totaal geen moeite mee en dronk er meteen goed uit. J.ennah loopt een beetje te klungelen met de speen en duwt die dan weer haar mond uit met haar tong.
Accepteerden jullie kindjes de fles meteen? Of was het ook even oefenen? Ik heb een difrax flesje maar ook nog een tommy tipee liggen, ze zeggen dat die dichter bij de vorm van je borst komt, hebben jullie die tommy tipee wel eens gebruikt?
Accepteerden jullie kindjes de fles meteen? Of was het ook even oefenen? Ik heb een difrax flesje maar ook nog een tommy tipee liggen, ze zeggen dat die dichter bij de vorm van je borst komt, hebben jullie die tommy tipee wel eens gebruikt?
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Re: Uit het flesje leren drinken
Oja ze is nu 12 weken, ik ben een beetje bang dat ik te lang gewacht heb. N.adeem kreeg voor het eerst een flesje met 6 weken. Op het CB zeiden ze dat ze tot 3 maanden een onwillekeurige zuigreflex hebben en daarna niet meer, dus ze het flesje kunnen gaan weigeren...
maiadebij- Kletskop
- Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10
Hier accepteerde ze de fles ook totaal niet. Welke ik ook probeerde. Bij de kleinste weet ik het nog niet die heeft 1x een flesje gehad ( nuby natural touch ) en dat ging goed.
Wat het CB zegt geloof ik niet hoor. Alle 3 mijn kinderen wilde absoluut geen speentje maar een pink maar al te graag.
Tja gewoon blijven poberen.
Wat het CB zegt geloof ik niet hoor. Alle 3 mijn kinderen wilde absoluut geen speentje maar een pink maar al te graag.
Tja gewoon blijven poberen.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Misschien heb je wat aan deze link: http://yes.nl/yescafe/forums/thread/2924072.aspx Zij had hetzelfde probleem als jij nu hebt.
Mamsie: het klopt wel dat er bij kinderen tot een bepaald aantal weken sprake is van reflexmatig zuigen, dat is ook nodig, omdat ze anders niet zullen gaan drinken direct na de geboorte (overlevingsreflex). Dit reflex verdwijnt rond de drie maanden geloof ik en wordt het aangeleerd gedrag.
Mamsie: het klopt wel dat er bij kinderen tot een bepaald aantal weken sprake is van reflexmatig zuigen, dat is ook nodig, omdat ze anders niet zullen gaan drinken direct na de geboorte (overlevingsreflex). Dit reflex verdwijnt rond de drie maanden geloof ik en wordt het aangeleerd gedrag.
Gast- Gast
Hier pakte ze gelukkig meteen de fles, ik had een tepelkloof in de kraamweek en heb die voeding elke keer afgekolft.
Een speen wil ze hier ook niet, maar de fles gaat prima soms duwt ze hem er in het begin een paar keer uit met dr tong, maar uiteindelijk hapt ze toch.
Dus ik denk toch een kwestie van blijven aanbieden.
Een speen wil ze hier ook niet, maar de fles gaat prima soms duwt ze hem er in het begin een paar keer uit met dr tong, maar uiteindelijk hapt ze toch.
Dus ik denk toch een kwestie van blijven aanbieden.
Gast- Gast
.
Laatst aangepast door Lala op wo 15 dec 2010 - 8:12; in totaal 1 keer bewerkt
Lala- Fluisteraar
- Aantal berichten : 60
Punten : 63
Registratiedatum : 18-11-10
Dromertje, dat snap ik dat ze een zuigreflex hebben en waarvoor etc. Maar ik denm dat er echt wel een willekeur aan zit.
Een platic koude speen is nu eenmaal heel anders en warme pink of tepel.
Mamsie- Ratel
Mamsie, dat klopt wel, als kinderen eenmaal een tepel gewend zijn kan de overstap naar een speen moeilijk worden. Daarom wordt ook geadviseerd om daar na een paar weken al mee te beginnen, omdat anders die zuigreflex weg is, waardoor het (nog) moeilijker kan gaan.
@ TO: ik weet niet of je het oude topic al door hebt gelezen, maar daarin staat dat er over een poosje nog zo'n gevoelige periode aan komt. Ik zou de fles dus gewoon aan blijven bieden.
@ TO: ik weet niet of je het oude topic al door hebt gelezen, maar daarin staat dat er over een poosje nog zo'n gevoelige periode aan komt. Ik zou de fles dus gewoon aan blijven bieden.
Gast- Gast
Mamsie: vind jou avatar zó'n mooie foto!Mamsie schreef:Dromertje, dat snap ik dat ze een zuigreflex hebben en waarvoor etc. Maar ik denm dat er echt wel een willekeur aan zit.
Gast- Gast
Dankje!Beauty Addict schreef:Mamsie: vind jou avatar zó'n mooie foto!Mamsie schreef:Dromertje, dat snap ik dat ze een zuigreflex hebben en waarvoor etc. Maar ik denm dat er echt wel een willekeur aan zit.
Mamsie- Ratel
Soortgelijke onderwerpen
» Ineens geen speen meer willen en niet uit een flesje drinken
» leren drinken
» Oefenen met flesje
» Flesje koud geven
» Hoe flesje opwarmen bij flesvoeding?
» leren drinken
» Oefenen met flesje