Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

winter 2012/2013 mama's!

+38
SDL
Parel
LDJ
Travelgurly
Limburg85
Creabea_28
Coco
Jelin
Printje
Flip Fluitketel
Flower_L
Pinkel
Mama Titty
Highway
Snoes
NoName88
_Lana_
Muppetje
Happydobby
Sanne
Jezzie
Puggle
Minx
Liadan
Aimee
Alex
Lejow
koNijntje
Amber-
meisje
Roos
Bimbam
Papillio
Smaragdje
Paper Crown
bolus26
tweeling
kwak
42 plaatsers

Pagina 15 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Volgende

Ga naar beneden

winter 2012/2013 mama's! - Pagina 15 Empty Re: winter 2012/2013 mama's!

Bericht  NoName88 vr 18 jan 2013 - 10:19

Limburg, ik zag het pakje op FB ja smile En, slaap lekker vannacht! Neem het er maar goed van Laughing

Ja, op kantoor is het vast rustig in vergelijking met thuis! Ik had van de week een nieuwjaarsbijeenkomst van het werk. Toen dacht ik van tevoren; heb ik alweer zin om te werken? Ja, misschien best een beetje, maar ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen smile En ik denk dat het met de energie ook nog wel een beetje tegen zou vallen. Gelukkig mag ik nog een tijdje thuisblijven :cheering:

Netjes van S. Jetje!

Roos, ik heb inderdaad alleen de matrasbeschermer uit het pakket gebruikt. En hopelijk draait je kleintje nog op tijd! Kan in principe nog wel toch?

Pinkel, fijn dat L. goed groeit! Wat leuk dat jullie je meisje zijn wezen showen!

Hier een klein draakje vanavond! Heeft me toch zitten krijsen net, niet normaal! Om 19 de fles gehad en tot 22 uur vervelend geweest denk ik. Op schoot was niet goed, in de wipstoel niet, helemaal niks. Onrustig op schoot, hij vloog alle kanten op. Nu ligt ie in de wipstoel met z'n ogen dicht I love you Dan is ie zo lief Wink
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Aantal berichten : 849
Punten : 900
Registratiedatum : 31-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Pinkel vr 18 jan 2013 - 11:10

Hier ook een dametje wat zo nu en dan een flinke keel op kan zetten! Had vanavond eerst een schone luier omgedaan, nou toen was ze even stil, maar na een half uurtje begon ze weer te brullen. Toen maar uit bed gehaald en heeft ze afwisselend bij mijn man en bij mij gezeten. Nu heeft ze net haar laatste flesje voor de nacht gehad. Ben benieuwd hoe laat ze wakker wordt vanacht. Over een half uurtje duik ik ook lekker mijn bedje in!

Slapen jullie nog veel overdag? Ik eigenlijk helemaal niet, alleen als ik aan de dialyse lig val ik meestal een uurtje in slaap. Maar komt denk ik ook omdat mijn man nu nog thuis is en ik het gewoon gezellig vind om samen met hem in huis te rommelen. winter 2012/2013 mama's! - Pagina 15 561177 Zal wel weer wennen worden als hij woensdag naar zijn werk gaat!!
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  tweeling vr 18 jan 2013 - 11:20

Roos: ik had een waterdichte molton van de Hema om mijn matras, tijdens de bevalling nog een plastic zeil erover.

Noname: vervelend dat hij zo onrustig was, hopelijk gaat de nacht goed!

Jetje: wat een lekker vreetzakkie haha. Rond de 2 maanden kreeg mijn dochter 150 en sliep toen gelijk door, misschien bij jullie ook!

Snoes: leuk zo'n massage! Lijkt mij erg leuk om eens te doen.

Limburg: lekker slapen vannacht, heerlijk!

Pinkel: fijn dat het goed gaat met jullie! Ik lag overdag ook weinig op bed, ik vond het saai en kon ook niet echt slapen overdag.

All: ik heb een avondje alleen, man is naar vrienden. Zometeen L de laatste fles geven en dan duik ik m'n bedje in.
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Snoes vr 18 jan 2013 - 11:59

Limburg, is jullie jongste ook bij oma en opa? Dan zou je nog eens een nachtje kunnen doorslapen.

Roos, jij schiet ook al aardig op. Wat bedoel je met een uitwendige versie? Een uitwendige kering op te proberen dat hij met zijn hoofdje naar beneden gaat liggen? Wij hebben onze matras beschermd met een molton die we bij de Aldi hadden gekocht toen ze daar toevallig in de aanbieding waren.

Pinkel, wat hebben jullie de geboortekaartjes laat. Lief dat jullie een grote Nijntje knuffel gekregen hebben van het bedrijf van je man. Hoelang is je man nog thuis, hebben jullie dat besproken? Ik slaap overdag nooit, heb ik eigenlijk helemaal nooit gedaan na de bevalling.

NoName, gaat hij net slapen als hij weer bijna zijn fles mag haha Wink

Tweeling, ik vind het wel gezellig dat je hier ook in ons topic mee komt kletsen! Very Happy

All, hier vanavond een heel tevreden mannetje. Om 18u kwam er iemand langs om onze zoon een babymassage te geven en het ons ook gelijk aan te leren zodat we het zelf ook kunnen. Ze heeft ons ook enkele tips gegeven hoe we de stoelgang kunnen stimuleren, dus dat gaan we sowieso ook proberen. Hij werd echt heel rustig tijdens de massage, begon af en toe wel zeurderig te wenen, maar met momenten was hij zichtbaar aan het genieten. Was echt fijn om te zien. Het duurde zo'n 1,5 uur maar de tijd vloog voorbij. Hij had om 17u nog gegeten en na de massage viel hij zo vredig in slaap (hij was de hele dag wakker geweest) dat ik hem niet wakker heb gemaakt voor zijn fles. Nouja, dat was ik van plan, maar om 22u30 sliep hij nog steeds dus toen toch maar wakker gemaakt, in zijn badje gedaan en net heeft hij zijn laatste fles gekregen. Ben benieuwd wat hij vannacht gaat doen, de laatste 2 nachten werd hij wel weer wakker 's nachts voor een voeding nadat hij al 1,5 week doorsliep.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Limburg85 vr 18 jan 2013 - 18:18

Snoes klinkt heerlijk die massage! Dat wil ik eigenlijk ook wel doen, puur ook om even positief en alleen met hem bezig te zijn. Was het iemand uit België of NL?
Is hij vannacht ook wakker geweest? Hier had die 3x achter elkaar doorgeslapen en daarna ook niet meer.
Ja de jongste is ook mee, het was alles of niks bij opa en oma haha en de oudste wou ook per se dat die mee ging. Ik merk dat ik een stuk makkelijker ben bij deze, moet ook wel.

Tweeling lekker een avondje alleen, alles goed gegaan?

Pinkel fijn dat leven nu normaal word, gelukkig kan je het zo positief bekijken.
Ik heb alleen in de kraamweek even in bed gelegen maar nu niet meer, gaat niet want als ik alleen met hem ben en hij slaapt moet ik ook dingen in huis doen want dat lukt niet door het huilen als hij wakker is en op de andere dagen zijn er nog 1 of 2 thuis.
Is ze vannacht wel rustig geweest?

NoName dat met werken komt echt goed, van te voren heb je het idee dat je daar helemaal geen tijd voor heb maar als je eenmaal gaat werken vind je ook weer een nieuw ritme. Het zal hier op mijn werkdagen erg aanpoten worden maar stoppen nee, vind het heerlijk om gemist te worden haha en ik ben echt geen leuke mama als ik heel de week huis ben. Wanneer moet jij weer beginnen?

@ all, hoe is de nacht bij jullie geweest?

Een vraagje, doen jullie kindjes ook zo gek met hun hoofd?
Maandag ga ik de ostheopaat bellen, ik ga het gewoon proberen, als er niks uitkomt hebben we iig weer iets geprobeerd.

Nu ga ik nog even slapen, nog zo moe terwijl ik rond 22 uur al sliep. Wn. Verder vandaag naar ikea en naar de stad en na de fles van 14.30 mogen we ze pas ophalen haha en dan misschien met de jongste even naar de schoenenwinkel, hij klaagt maar vaak betekend dat juist dat er niks mis is met de schoenen haha.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3725
Punten : 3896

Bericht  NoName88 vr 18 jan 2013 - 19:07

Potverdorie ik zie limburg 6.18 staan toen hoorde jij nog te slapen! Ik ben bezig met de eerste fles na gisteravond 22.30 een grote van 150+5 :cheering:
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Limburg85 vr 18 jan 2013 - 19:39

NoName ben nog steeds wakker blegh terwijl ik nog zo moe ben. Maar ik ben s ochtends altijd vroeg wakker en s avonds op tijd naar bed (tegen overgestelde van mijn man).

Krijg die voor het eerst 150? Wij gaan daar vanavond ook mee beginnen denk.

Zo net even zitten neuzen op internet en besloten dat ok straks even naar de Lidl ga om het nieuwe boek van Sonja te halen, er moeten echt wat kg's af alleen weet ik niet of ik dat ga volhouden nu ik thuis ben maar het moet haha.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 21:32

Helaas, meneer kwam netjes oom de 4 uur vannacht. Heel netjes natuurlijk!! Hij slaapt wel rustiger met de grotere flessen.

Verder gekeken naar een abonnement op de sportschool. Ik val gewoon niet meer af. Sterker nog gisteren is er een halve kilo bijgekomen. Zoo frustrerend, want ik snoep niks. Hopelijk kan ik dan over een week of 2/3 lekker gaan sporten weer.

Pinkel: geweldig die reacties op zijn werk!! En heerlijk dat je een beetje ritme in je leven krijgt weer. Ik slaap helemaal niet. Is ook niet te doen met J die de hele dag wakker is en aandacht wil...

NoName: wat goed zeg zo'n nacht!!! Heeeeeerlijk

Tweeling: heerlijk zo'n avondje voor jezelf.

Snoes: wat super dat de babymassage hem zo rustig maakte.

Limburg: goed dat je gaat bellen. Baat het niet... S doet dat eigenijk niet met zijn hoofd, J deed dat dan weer wel...

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 vr 18 jan 2013 - 22:31

Jetje balen dat hij kwam vannacht maar het is wel heel erg netjes van hem, wie weet gaat hij vanuit hier wel s nachts langer slapen als hij non stop de hoeveelheid krijg. Wij gaan vanavond ook beginnen met 150+5, nu krijgt hij totaal 140.

Balen dat je bent aangekomen, zeker omdat je niet snoept. Kijk je wel op weekbasis anders maak je je zelf gek. Ik moet ook gaan sporten, had al met de buurvrouw een proefles afgesproken maar dan moet R toch eerst rustiger worden, nu ben ik al helemaal gesloopt. Wel ga ik weer Sonja bakker doen, paar jaar geleden ook gedaan (wel aangepast dus niet afwegen, 1x in de week friet, 1x in de week chips of gebakje en dingen vervangen als ik het niet lus) en daar was ik na 16 weken 20 kg kwijt en daarna bleef het doorgaan ondanks normaal eten en toen nog 10 kg kwijt en inmiddels de helft er weer aan).

@ all meneer heeft gewoon tot 05.30 uur geslapen, boef.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Pinkel vr 18 jan 2013 - 23:11

Hallo meiden,

Hier een supertrotse en uitgeslapen mama!! L heeft van 23.00 tot 5.00uur geslapen, en vanmorgen heb ik haar rond 9.45uur maar wakker gemaakt!! Zou ze nu al weten dat het weekend is??!! winter 2012/2013 mama's! - Pagina 15 1578173417
Zometeen heerlijk naar de kapper toe, even relaxen, en weer een fatsoenlijk kapsel! Manlief gaat ondertussen lekker langs de winkels met die kleine meid, lekker pronken met zijn dochter. Wink

@ Snoes: Ja de geboortekaartjes zijn inderdaad laat, maar het gaat ook een beetje lastig om geboortekaartjes te bestellen als ik op de IC lig en daarna nog 2 weken in het ziekenhuis. We hadden wel al een kaartje uitgezocht voor de geboorte, dus hoefde verder weinig aan gedaan te worden. Maar moesten eerst thuis wennen met die kleine.

@ All: Was zekers leuk gister op mijn man zijn werk! Had ook helemaal die grote knuffel niet verwacht, en volgens mijn man doen ze dat normaal ook niet!!
Eind van de middag weer naar de dialyse, dus ben er pas vanavond weer denk ik.
Pinkel
Pinkel
Prater
Prater

Aantal berichten : 616
Punten : 627
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  NoName88 vr 18 jan 2013 - 23:12

Pinkel, ik slaap eigenlijk nooit meer 's middags. K is 9 dec geboren en de 20e ben ik voor t laatst s middags naar bed geweest. Daarna heb ik misschien nog een keer of 3 een dutje op de bank gedaan.

Snoes, wat fijn dat R er zo van genoot! Hoe ging het vannacht?

Limburg, ik geloof ook wel dat het goed komt hoor! Maar het zal inderdaad wel weer even wennen wezen en 's ochtends moet je geloof ik best wel doorwerken Wink Ik zou ook echt niet de hele week thuis willen zittn nee! (financieel zou het trouwens ook niet haalbaar zijn)
Wat bedoel je met gek doen met het hoofdje? K doet hem vaak heel ver achterover... Als ik hem bijv rechtop hou voor z'n boertje.
Ik neem aan dat je met de een-na jongste naar de schoenenwinkel gaat Wink
Hier moeten er ook nog kilo's af, maar dat is inderdaad lastig als je thuis zit Sad
Heb je nog wel even kunne slapen? Veel plezier in de stad en bij Ikea!
Heeft ie nu bij opa en oma zo lang geslapen? Wat gemeen!

Jetje, jammer dat hij niet doorsliep. Maarls hij er rustiger van sliep had hij het blijkbaar toch wel nodig...

Nadat ik gisteravond geschreven had dat hij sliep was hij vrij snel weer wakker. Toen heb ik hem om 22.30 een fles van 150+5 gegeven. Man zei toen ineens dat er in de fles van 19 u ook niet helemaal genoeg voeding had gezeten. Het laatste schepje zat niet helemaal vol en het was op. Ik was nieuwe halen...
Vannacht om 4 u werd hij wel wakker, huilde een klein beetje, maar niet echt zeg maar. Toen heeft man hem bij ons in bed gelegd en toen is hij in slaap gevallen tot 6.45u! Dus vanmorgen om 7 u kreeg meneer z'n volgende fles van 150+5.Daarna heeft hij nog weer een poosje geslapen en vanaf een uur of 10 was hij weer behoorlijk huilerig... Vanmorgen spuugde hij ook wel weer e.e.a. uit. Nu is ie druk bezig met z'n volgende fles.
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 23:12

Ik ga juist denk ik weer terug naar 130+4. DIt is al de derde voeding van de 6 waarbij hij een golf terugspuugt. Dat heeft hij nooit eerder gedaan dus ik denk dat het teveel is voor hem in 1 slok.

Ik kijk ongeveer op weekbasis, maar had vanmorgen echt even de pest in. Ik eet gewoon elke keer netjes twee boterhammen 2 stuks fruit en een koekje bij de thee 's avonds. Hooguit 1 glas sap en verder alleen thee en water. Zo frustrerend...

Gast
Gast

Bericht  Mama Titty vr 18 jan 2013 - 23:14

Pinkel met de kaartjes bewust even gewacht om zeker te Zijn dat het met Jou wat beter ging?

Jetje balen dat hij om 4u kwam. Lekker vooruitzicht te gaan sporten.

Limburg beetje kunnen slapen?

De hielprik en gehoortest waren goed.
Zijn navelklemmetje is vanochtend af gegaan.
Straks gaan ze mijn hechtingen verwijderen die blijven soms aan maandverbandje hangen *auw*
Bed is ook van klossen af.
Hopelijk gaan ze hem vandaag wegen en is hij op geboorte gewicht dat we naar buiten mogen.
Sinds donderdag s avonds beneden is pittig maar fijn.
Vandaag uitgerekende datum,toch bijzonder.
T. Slaapt wel al beter!

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517

Bericht  Limburg85 vr 18 jan 2013 - 23:17

Jetje misschien in het juist dat, dat je het meer moet zitten in afwisseling van het eten ipv iedere dag ongeveer hetzelfde.

Dan moet je idd terug gaan en vanuit daar gaan opbouwen naar de 150. Hebben wij ook gedaan, hij zat op 120+4 (=130) en hebben daarna 140 gegeven (150+5 en dan afgieten naar 140). En dan zouden we nog een stap kunnen maken naar 150 afgemeten of gelijk 150+5 geven wat weer meer is.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Gast vr 18 jan 2013 - 23:20

Ja ik denk inderdaad dat dat slim is. HIj drinkt ze wel leeg, maar het is teveel voor hem. Dat is inderdaad wel een goede 150 maken en teruggooien naar 140. WAnt met voeding erin is het 160 zag ik net...

Gast
Gast

Bericht  Limburg85 vr 18 jan 2013 - 23:52

Mama Titty nog iemand uit de provincie :-). Zie die plaatsnaam altijd op het bord als ik naar m'n werk toe ga.

Wat fijn dat T al beter slaapt. En de hechtingen eruit zullen ook wonderen doen. Ja die uitgerekende dat is toch de dag waar je naar uit kijk al was ik er op de dag niet mee bezig, wel de dag ervoor.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  NoName88 za 19 jan 2013 - 0:22

Wat goed van L dat ze nu al weet dat het weekend is Very Happy Ja, groot gelijk dat jullie nog even gewacht hebben met de geboortekaartjes!
Enne, laat je goed verwennen bij de kapper!

Jetje, wat jammer! Maar dan kun je inderdaad beter kleine beetjes geven denk ik ja. Bij K is het echt heel verschillend het spugen. Maar 't komt eigenlijk nooit echt met kracht naar buiten. Meestal laat hij het er gewoon uitlopen zeg maar.
Dat is inderdaad frustrerend! Ik heb nog maar 1 keer op de weegschaal gestaan net na de geboorte... * struisvogelpolitiek *
Heb er gewoon geen zin in en vind het ook heel lastig. Ben sinds m'n puberteit altijd wat te zwaar geweest, elke voorjaar/zomer een soort van lijnpoging gedaan, maar meestal zonder resultaat. Veel te weinig discipline!
Januari 2011 ben ik echt definitief gestart met lijnen. We zijn in augustus 2011 getrouwd en ik wilde gewoon heel graag enigzins slank trouwen. En toen lukte het toch wel! Ben ruim 8 kilo afgevallen toen. Gewoon minder snoepen! Dat is bij mij echt de fout, ik blijf maar (vr)eten Sad Daarnaast heb ik in die periode ook wel wat meer beweging gehad. Wij hadden een huis gekocht dus vaak was ik daar 's avonds en ik het weekend in de weer, normaal hing ik 's avonds meestal de hele avond op de bank. In die periode heeft m'n vader ook 3 weken in het ziekenhuis gelegen dus toen moest ik thuis ook wat meer de handen uit de mouwen steken.
Maar nu heb ik dus niet zo'n doel voor ogen en ontbreekt die discipline me gewoon weer!

MamaTitty, dat lijkt me inderdaad pijnlijk als ze blijven hangen! Fijn dat de gehoortest goed was! Zijn ze bij jullie zo streng? Ik mocht best met K naar buiten, terwijl hij nog lang niet op geboortegewicht zat...
NoName88
NoName88
Prater
Prater

Bericht  Mama Titty za 19 jan 2013 - 0:35

No name hier Zijn ze er best streng in, vooral ook omdat het winter is

Limburg grappig dat Je altijd ziet als Je naar werk gaat. Velen Zijn idd van midden en noord nederland

Verloskundige zou vanochtend komen maar helaas nog niet gezien en wil toch graag slapen.
Slaap bijna iedere dag wel uurtje.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517

Bericht  Limburg85 za 19 jan 2013 - 1:23

Pinkel wauw wat heerlijk geslapen heeft jullie meid.
Veel plezier bij de kapper, ga je iets speciaals doen?

NoName had je stukje gemist van vanochtend, irritant via de telefoon internetten. Maar wat een goede nacht heb je achter de rug, heerlijk!

Mama Titty oh lekker iedere dag nog even slapen, wou dat ik dat kon.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  tweeling za 19 jan 2013 - 1:32

Pinkel: wat lekker dat jullie een goede nacht hebben gehad!

Snoes: hoe ging de nacht bij jullie?

Limburg: wat bedoel je precies metbhet hoofdje?

All: gisteravond lekker alleen was heerlijk, zo af en toe heb ik daar echt behoefte aan. De kleine meid besloot alleen om zich na de fles van 23.30 helemaal tot de oksels onder te poepen dus ik lag laat in bed Laughing
Straks gaan we eten met mijn schoonfamilie, vanmorgen al twee pannen tomatensoep gemaakt als voorgerecht. Jullie nog leuke plannen?
tweeling
tweeling
Prater
Prater

Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11

Bericht  Printje za 19 jan 2013 - 1:53

Tweeling. Mijn plan is dadelijk ff zelf boodschappen dien. Heeeerlijk nu al zin in haha
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Flower_L za 19 jan 2013 - 2:07

3 dagen binnen gebleven printje....doe je netjes.... Cool

Wij gaan zo ook nog even wandelen. Zo eerst even met l in de sneeuw achter het huis.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Limburg85 za 19 jan 2013 - 2:45

Tweeling lijkt wel of hij zich overstrekt met z'n hoofd, lijkt me toch zo geen fijne houding haha.

Heerlijk zo af en toe alleen zijn, vind ik ook (als ze tenminste keurig slapen haha). Oh dat poepen heerlijk haha, hier heeft hij er een handje van om zich helemaal nat te plasse .

Wij gaan nog even gauw naar de kruidvat en hema, sta tafel wegbrengen en dan Kids halen en verder niks meer vandaag en morgen boodschappen en verder dingen in huis, niks bijzonders dus. Veel plezier met de familie!

Printje toch even eruit haha, ik was na 4 dagen na de winkel geweest maa dat viel me toch wel tegen toen.

@ all zo het boek is gekocht, vanaf maandag direct beginnen met afvallen.
En het bureau voor zolder is gekocht voor op zolder, nu hopen voor m'n man dat de kleine snel rustiger word zodat die ook weer eens rustig thuis kan werken s avonds.
Limburg85
Limburg85
Ratel
Ratel

Bericht  Juutjepetuutje za 19 jan 2013 - 2:48

dit ga je niet menen... net mijn hele bevallingsverhaal getypt, is het weg :shock:

ok.. nieuwe poging.

zondag nacht werd ik om half 2 wakker van krampen. ik heb de laatste weken erg last gehad van voorweeen dus verwachte deze nu eigenlijk ook weer. meestal viel ik na een uurtje ofzo wel weer in slaap maar nu bleven ze komen. na wat timen bleken ze om de 10 min te komen en ongeveer een minuut aan te houden. uiteindelijk kwamen ze steeds korter op elkaar en rond 5 uur zo om de 6 minuten. ook had ik op de wc veel roze slijmverlies. het ziekenhuis gebeld en vanwege de medische indicatie moest ik meteen komen.
in de auto waren de weeeen even helemaal verdwenen maar later kwamen ze 'gelukkig' weer terug.
ik werd om 7 uur aan het ctg gelegd en met de kleine ging het prima. de weeen werden niet geregistreerd maar waren er wel degelijk. om 8.00 begon de verloskundige haar dienst, ik bleek toen 1.5 cm ontsluiting te hebben. omdat het donderdag bij de gynaecoloog nog helemaal dicht zat was dat mooi dus!
ik mocht lekker in bad of onder de douche. na 2 uur in bad had ik zeer krachtige weeen die al moeilijk weg te puffen waren. de verloskundige kwam weer kijken en ik had nu 2 cm... flink balen dus, 0.5 cm in ruim 2 uur tijd. ze kon wel mijn vliezen breken. vanwege de krachtigheid van de weeen maar het niet opschieten van de ontsluiting adviseerden ze een ruggenprik, zodat ik wel wat zou kunnen ontspannen. er was alleen net een spoedingreep gestart op de ok, dus was het wachten op de anesthesist. na een uur werd er eindelijk gebeld dat ik naar beneden mocht. op de ok werd de ruggenprik gezet. nog een hele opgave, terwijl je weeen probeert op te vangen. eindelijk voelde ik even geen pijn en kon ik even bij komen.
terug op de verloskamer kwamen de weeen echter al heel snel terug en belande ik in een weeenstorm. ik kon ze bijna niet weg puffen en begon te hyperventileren. jeetje, ik vond het echt heftig. ik zat inmiddels op 8 cm ontsluiting.
op de afdeling waren op dat moment ook 2 tweelingbevallingen aan de gang en de gynaecoloog en verloskundige waren allebei druk. lekker dan, ik wist echt niet meer waar ik het zoeken moest.
uiteindelijk om 14.50 mocht ik beginnen met persen. na 20 min persen en een knip werd N.iels geboren! wat een onbeschrijflijk gevoel! ik was echt totaal in mezelf gekeerd!
nadat ik had gegeten mocht ik douchen en plassen en toen dat was gelukt mocht ik om 18.15 naar huis.
T. is nog even komen kijken naar zijn kleine broer, wat was hij trots! daarna is de kraamzorg nog even geweest om te helpen opstarten. N. is een heerlijk tevreden mannetje en doet het echt super! de eerste dagen is hij maar 170 gr afgevallen. donderdag zat hij op 3380 gram, dus 10 gram boven zijn geboortegewicht. vandaag weer gewogen en zit nu op 3480, in 2 dagen tijd dus weer 100 gram gegroeid!! niet normaal, haha
met mij gaat het nog steeds niet echt super. bah wat baal ik er van zeg! gister bij de huisarts geweest, die heeft de aambei open gesneden. de ingreep viel me op zich nog wel mee, maar nu... het wondje doet onwijs zeer, alsof er met naalden in geprikt wordt. (en er zitten nog veel meer aambeien dus t is niet dat ik er ineens vanaf ben, sorry voor de details) na 7 dagen had ik nu gehoopt wel weer op de been te zijn, dat is wat iedereen zei: van een natuurlijke bevalling herstel je zo veel sneller... voorlopig lig ik al de hele week in bed.
ik 'mis' mn oudste onwijs, ik kan gewoon niet lekker met hem mn ding doen, hij moet voorzichtig doen omdat mama zich niet goed voelt, kortom ik baal er behoorlijk van!
nou hopelijk gaat het vanaf nu snel beter!

ik kom snel weer mee schrijven hoor!
Juutjepetuutje
Juutjepetuutje
Prater
Prater

Aantal berichten : 662
Punten : 693

Bericht  Travelgurly za 19 jan 2013 - 4:29

Zo vandaag mijn uitgerekende datum. Heel apart. Je wacht....en toch kan ik niet bevatten dat het elk moment kan komen. Net nog even een buikfoto geplaatst in het topic. Net nog even met een vriendin rondje winkels gedaan en visje gehaald.En nu thuis, zo de koelkast schoonmaken en nhet eten voor vanavond doen. Ik heb SCHORSENEREN gehaald, kent iemand dat? of al eens op? is een ouderwetse groente die je met handschoenen aan klaar moet maken ;-)

Juutjepetuutje: Zo wat een verhaal. De enkele cm 's ontsluiting hebben lang geduurd bij je. Was het wel lekker om in bad te geen/te douche? Lijkt mij namelijk van wel , maar hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

@limburg: maandag beginnen met afvallen? hoeveel kilo was je na de geboorte kwijt? en hoeveel wil je nog kwijt?
Travelgurly
Travelgurly
Prater
Prater

Aantal berichten : 1086
Punten : 1299
Registratiedatum : 24-11-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 15 van 40 Vorige  1 ... 9 ... 14, 15, 16 ... 27 ... 40  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: