Zijn er ook meiden die NIET willen trouwen?
+10
Marin
Sea of Trees
Twellie
Manderijn
Susan
Aziraphale
studiebol
Hoochie
Mermaid
Bacio
14 plaatsers
Pagina 2 van 2
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Re: Zijn er ook meiden die NIET willen trouwen?
In beide gevallen eens met Susan.
Ik vind stiekem trouwen gemeen. Je bent niemand iets verschuldigd, maar je kunt het op zn minst laten weten dat het gaat gebeuren.
Ik vind stiekem trouwen gemeen. Je bent niemand iets verschuldigd, maar je kunt het op zn minst laten weten dat het gaat gebeuren.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Ik ben alleen om praktische reden getrouwd, als het niet makkelijker was hadden we het vermoedelijk niet gedaan. Ook geen bruiloft gehad.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
Sam schreef:In beide gevallen eens met Susan.
Maar waarom? Het gaat toch om partner en jou en niet om anderen? Als ik dan toch zonder iemand erbij ging trouwen zou ik ook vantevoren niemand laten weten.
luisa- Prater
- Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11
luisa schreef:Sam schreef:In beide gevallen eens met Susan.
Maar waarom? Het gaat toch om partner en jou en niet om anderen? Als ik dan toch zonder iemand erbij ging trouwen zou ik ook vantevoren niemand laten weten.
Ik vind dat echt heel vervelend naar de ouders toe.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
luisa schreef:Sam schreef:In beide gevallen eens met Susan.
Ik vind dat iedereen dat lekker zelf mag kiezen
Maar wij gaan bewust niet stiekem trouwen, ik zou die dag dan minder kunnen genieten omdat het toch niet helemaal eerlijk voelt. Ook al is het iets tussen m'n vriend en mij. Nu kan ik in ieder geval samen met m'n moeder wat voorpret hebben
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10
Sam schreef:luisa schreef:Sam schreef:In beide gevallen eens met Susan.
Ik vind dat echt heel vervelend naar de ouders toe.
Ik ook. En ja, het gaat uiteindelijk om jou en je partner, maar dat wil niet zeggen dat je een ander er niet mee kan kwetsen of teleurstellen. Dat je het recht hebt om het zo te doen wil niet zeggen dat het ook aardig is om het zo te doen.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Of het wel of niet aardig is hangt natuurlijk af van hoe mensen het opvatten. Ik bedoel dat mochten wij zonder iemands medeweten willen gaan trouwen, we dat niet doen om onaardig te zijn. Ik geloof dat mijn ouders het wellicht jammer zouden vinden dat ze het niet wisten en er niet bij waren maar ik verwacht iig geen heibel in de tent, maar wel oprechte gelukswensen. Mijn vriend en ik zijn overigens niet van plan te trouwen.
Gast- Gast
Ik heb ook nooit de wens gehad om te trouwen.
Op 13-3-2013 gaan we toch trouwen. Dat omdat we een huis gekocht hebben en we alles graag goed geregeld hebben bij bijvoorbeeld overlijden. Trouwen was in ons geval goedkoper dan naar bij de notaris een samenlevingscontract op laten stellen en er zijn veel meer dingen mee geregeld. Wij zien het dus ook een beetje als een zakelijke overeenkomst. We hebben het ook gewoon besloten zonder romantisch aanzoek e.d.
Stiekem trouwen wilde wij ook niet, dat vonden wij niet netjes. We hebben nu besloten om te trouwen met alleen onze ouders, broers/ zus en aanhang, mijn vriend zijn oma en 3 vrienden. In totaal zijn we dus met zo'n 15 mensen en na de ceremonie gaan we uit eten en that's it. Er komt geen trouwjurk, in ieder geval geen ring voor mijn vriend, ik neem niet mijn vriend zijn naam aan enz.
Na de ondertrouw hebben we al onze vrienden een mail gestuurd met een update over ons huis en met dit verhaal en dat we het dus klein houden maar dat we op een later tijdstip wel een housewarming geven om overal tegelijk bij stil te staan. We hebben daar eigenlijk alleen maar hele positieve en leuke reacties gehad en iedereen accepteerd onze keus. Een enkeling maakt een opmerking dat ze wel zin gehad hadden in een leuk feestje en het jammer vinden.
Wij vinden dat we zo voor ons de juiste balans gevonden hebben. We wilden onze ouders hierin absoluut niet passeren bijvoorbeeld en hebben nu een klein gezelschap samen gesteld waarvan we weten dat we een gezellige dag krijgen en we er samen even bij stil zullen staan zonder al te veel gedoe en kosten
Op 13-3-2013 gaan we toch trouwen. Dat omdat we een huis gekocht hebben en we alles graag goed geregeld hebben bij bijvoorbeeld overlijden. Trouwen was in ons geval goedkoper dan naar bij de notaris een samenlevingscontract op laten stellen en er zijn veel meer dingen mee geregeld. Wij zien het dus ook een beetje als een zakelijke overeenkomst. We hebben het ook gewoon besloten zonder romantisch aanzoek e.d.
Stiekem trouwen wilde wij ook niet, dat vonden wij niet netjes. We hebben nu besloten om te trouwen met alleen onze ouders, broers/ zus en aanhang, mijn vriend zijn oma en 3 vrienden. In totaal zijn we dus met zo'n 15 mensen en na de ceremonie gaan we uit eten en that's it. Er komt geen trouwjurk, in ieder geval geen ring voor mijn vriend, ik neem niet mijn vriend zijn naam aan enz.
Na de ondertrouw hebben we al onze vrienden een mail gestuurd met een update over ons huis en met dit verhaal en dat we het dus klein houden maar dat we op een later tijdstip wel een housewarming geven om overal tegelijk bij stil te staan. We hebben daar eigenlijk alleen maar hele positieve en leuke reacties gehad en iedereen accepteerd onze keus. Een enkeling maakt een opmerking dat ze wel zin gehad hadden in een leuk feestje en het jammer vinden.
Wij vinden dat we zo voor ons de juiste balans gevonden hebben. We wilden onze ouders hierin absoluut niet passeren bijvoorbeeld en hebben nu een klein gezelschap samen gesteld waarvan we weten dat we een gezellige dag krijgen en we er samen even bij stil zullen staan zonder al te veel gedoe en kosten
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10
Pagina 2 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hoe zou jij het liefste willen trouwen?
» Zijn er meiden die in 2014 willen beginnen aan een kindje?
» Voor meiden die wel willen, maar eigenlijk nog niet kunnen
» Weet je wie ik niet zou willen zijn...
» Niet willen slapen maar wel moe zijn..
» Zijn er meiden die in 2014 willen beginnen aan een kindje?
» Voor meiden die wel willen, maar eigenlijk nog niet kunnen
» Weet je wie ik niet zou willen zijn...
» Niet willen slapen maar wel moe zijn..
Pagina 2 van 2
Permissies van dit forum: