Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Niet willen slapen maar wel moe zijn..

+2
Annie24
Spring
6 plaatsers

Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Spring di 8 nov 2011 - 6:07

Mijn dochter van 9 maanden gaat tussen 3 en 5 vaak nog even naar bed. Ze slaapt dan een half uurtje of drie kwartier.
De laatste paar weken geeft ze wel aan dat ze moe is maar zodra ik haar op bed leg gaat ze keihard huilen.
Soms doet ze een duim in haar mond en gaat slapen, maar zodra ik dan beneden ben huilt ze.
Haar er uit laten is geen optie denk ik omdat ze dan vanaf drie uur wakker moet blijven tot na het eten en badje. Of ze gaat om zes uur al op bed, dat is ook geen optie.

Het lijkt alsof ze niet alleen gelaten wil worden.
Dat gaat al sinds 1,5 week.

Soms laat ik haar even huilen (niet langer dan tien min) zodat ze uit zichzelf in slaap kan vallen. Maar meestal kan ik er geregeld naar toe. Dan stop ik haar in en ze gaat dan rustig liggen kijken naar haar chicco lamp.
Zodra ze merkt dat je weg loopt, begint ze te huilen.

Hoe ga je hier mee om?
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Annie24 di 8 nov 2011 - 6:34

Y. is 9,5 maand en die heeft precies hetzelfde. Hij heeft nu dus nog maar 1 slaapje van 13 tm 15 uur ongeveer. Daarna blijft hij wakker en gaat om 20 uur naar bed. De laatste week slaapt hij dan pas rond 23 uur en lopen we 20x heen en weer. Hij is stil als we bij 'm zijn. Heb dus idd het vermoeden dat het hier komt door misschien verlatingsangst.

Denk niet dat je er veel aan kan doen Wink
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  liesje di 8 nov 2011 - 7:11

hier ook een meisje wat slecht slaapt. ze is bijna 14 mnd. overdag hooguit nog 1 slaapje van een uurtje.
s'nachts is het ook drama ze word wakker en wil dan niet meer gaan slapen. het enige wat hier soms helpt is haar in slaap proberen te krijgen op schoot en dan weer terug leggen in bed. dit helpt niet altijd. ook laten huilen heeft hier geen nut ze gaat alleen maar over de rooie raken. wie tips heeft ze zijn van harte welkom


liesje
liesje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1314
Punten : 1366
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : zuid-holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Spring di 8 nov 2011 - 7:35

Annie, jouw zoon en mijn dochter schelen maar een paar weekjes. En het valt me echt op hoe vaak ze hetzelfde doen met bepaalde dingen maar ook qua karakter lijken ze veel op elkaar.
Ik lees wel eens dingen van je zoon wat bij mijn dochter net zo is en als ik een topic open over haar reageer jij weer met dat je zoon dat ook doet. Toevallig is dat.

Liesje, laten huilen is inderdaad meestal geen optie. Of ze gaat keihard huilen of ze ligt op een gegeven moment aan het voeteneind te slapen.

Ik vind het soms wel vervelend maar meestal vooral zielig voor haar zelf.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Annie24 wo 9 nov 2011 - 3:37

Zal het dan toch waar zijn dat kinderen hetzelfde doen in/rond ongeveer dezelfde periode? Laughing

Het is idd vooral zielig voor die kleintjes zelf, zeker als je gewoon ziet dat ze écht wel moe zijn.
Beetje eigenwijs misschien? :P
Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Pussycat wo 9 nov 2011 - 8:21

ow mijn dochter heeft dat al vanaf haar geboorte laughcry
En nu slaapt ze alleen nog maar overdag 1 keer tussen 12 en 2 zo'n 1 á 1,5 uur en ze gaat rond 20:00/21:00 naar bed en dan slaapt ze weer tot 7:00 uur.
Wat je eraan kan doen geen idee. Ik geef er maar gewoon aan toe, want ik weet geen andere oplossing meer.

Pussycat
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3713
Punten : 4220
Registratiedatum : 28-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Spring wo 9 nov 2011 - 9:08

Jeetje, wat slaapt jouw dochter dan nog maar kort overdag zeg!!
Pff, ik klaag nu al...

Ze ging vanavond trouwens zo slapen voor het avondeten. Heeft half uurtje ofzo geslapen, super.
En vanavond ging ze ook zo op bed!

Maar dat zegt niet dat het dan morgen ook zo gaat haha.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 9:12

Spring schreef:Jeetje, wat slaapt jouw dochter dan nog maar kort overdag zeg!!
Pff, ik klaag nu al...

Ze ging vanavond trouwens zo slapen voor het avondeten. Heeft half uurtje ofzo geslapen, super.
En vanavond ging ze ook zo op bed!

Maar dat zegt niet dat het dan morgen ook zo gaat haha.

Kort?!?! Sliep die van mij maar een keer een uur Sad haha

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Gast wo 9 nov 2011 - 9:15

HeartBeat schreef:
Spring schreef:Jeetje, wat slaapt jouw dochter dan nog maar kort overdag zeg!!
Pff, ik klaag nu al...

Ze ging vanavond trouwens zo slapen voor het avondeten. Heeft half uurtje ofzo geslapen, super.
En vanavond ging ze ook zo op bed!

Maar dat zegt niet dat het dan morgen ook zo gaat haha.

Kort?!?! Sliep die van mij maar een keer een uur Sad haha

die van jou is ook 7 maanden ouder Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Printje wo 9 nov 2011 - 9:15

Hier is het slapen ook lange tijd een ramp geweest, totdat we naar 1 slaapje gegaan zijn. Nu slaapt hij meestal 1x 2/2,5 uur van 12.30-14.30/15.00, voorheen was het dan 2x 30 min ofzo...
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Chelle wo 9 nov 2011 - 9:31

In het boekje wat wij van het CB hebben staat in dat kindjes vanaf ongeveer 9 maanden niet graag alleen in hun kamertje slapen en voelen zich dan ook echt alleen. Schijnt dus normaal te zijn met de leeftijd van jouw kleintje. Mischien anders overdag een tukje in de box laten doen?
Succes!
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Spring wo 9 nov 2011 - 10:12

Oh, ik heb het gelezen.. Net boekje er bij gepakt.
Nou ja, een fase dus:P
Dat maakt het altijd makkelijker vind ik, als ik weet dat het een periode is die er bij hoort...

Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Chelle wo 9 nov 2011 - 19:14

Spring schreef:Oh, ik heb het gelezen.. Net boekje er bij gepakt.
Nou ja, een fase dus:P
Dat maakt het altijd makkelijker vind ik, als ik weet dat het een periode is die er bij hoort...


Nu maar hopen dat deze fase gauw voorbij gaat. Wink
Chelle
Chelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 783
Punten : 868
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Niet willen slapen maar wel moe zijn.. Empty Re: Niet willen slapen maar wel moe zijn..

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum