Kat plast kleine drupjes op trap
+2
Cheesegirl
tweeling
6 plaatsers
Pagina 1 van 1
Kat plast kleine drupjes op trap
Hee meiden,
Wij zijn verhuisd en sindsdien plast één van onze katten kleine drupjes op de trap.
Misschien deed hij dit in het oude huis ook wel alleen toen hadden we een donkere trap (vloerbedekking) en nu een witte houten trap dus nu zie je het heel goed. Ik denk dat het plas is het zijn kleine oranje achtige vlekjes.
Ik snap er niks van, weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ze eten drinken goed en gaan ook gewoon op de kattenbak. Zijn allebei gecastreerde katers.
Ik hoop dat iemand raad heeft!
Wij zijn verhuisd en sindsdien plast één van onze katten kleine drupjes op de trap.
Misschien deed hij dit in het oude huis ook wel alleen toen hadden we een donkere trap (vloerbedekking) en nu een witte houten trap dus nu zie je het heel goed. Ik denk dat het plas is het zijn kleine oranje achtige vlekjes.
Ik snap er niks van, weet iemand wat dit zou kunnen zijn? Ze eten drinken goed en gaan ook gewoon op de kattenbak. Zijn allebei gecastreerde katers.
Ik hoop dat iemand raad heeft!
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Re: Kat plast kleine drupjes op trap
Ik heb echt geen verstand van katten hoor, maar misschien moeten ze heel erg wennen aan een nieuw huis? Dat ze bij hoge nood niet precies weten waar ze heen moeten om te plassen..? Of zeg ik iets heel geks?!
Cheesegirl- Ratel
- Aantal berichten : 3080
Punten : 3536
Registratiedatum : 15-12-10
Kan door stress van de verhuizing komen, maar het kan ook sproeien zijn om territorium aan te duiden.
Houdt in de gaten of er in de bak wel goede plasjes komen en of hij blijft drinken
Anders even naar de DA, want van blaasproblemen bij een kater word je niet blij!
Houdt in de gaten of er in de bak wel goede plasjes komen en of hij blijft drinken
Anders even naar de DA, want van blaasproblemen bij een kater word je niet blij!
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Lejow schreef:Kan door stress van de verhuizing komen, maar het kan ook sproeien zijn om territorium aan te duiden.
Ja ze eten beide wel goed en drinken ook goed, raar toch? De kattenbak wordt ook gewoon goed in geplast. Snap dr niks van, ik dacht ook al aan stress. Kijk het nog een weekje aan. We wonen hier inmiddels al 3 weken dus zou het nu nog stress zijn?
tweeling- Prater
- Aantal berichten : 1253
Punten : 1426
Registratiedatum : 07-01-11
Ja, stress kan heel lang duren..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Zou idd heel goed sproeien kunnen zijn vanwege een nieuw territorium.
Gast- Gast
Goed in de gaten houden! Kan ook een blaasontsteking zijn!
Beachgirl- Kletskop
- Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
dit kan inderdaad heel goed een blaasontsteking zijn, als hij er nog steeds last van heeft zou ik morgen echt even naar de dierenarts gaan, bij onze kat begon het ook zo.
en het is erg pijnlijk voor ze, en het schijnt dat katers het eerder hebben dan poezen.
en het is erg pijnlijk voor ze, en het schijnt dat katers het eerder hebben dan poezen.
banjer49- Prater
- Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10
Helemaal eens met banjer.
Heb je het hem/haar al eens zien doen? sproeien doen ze met een trillende staart. Als dit niet het geval is zou ik de plas eens opvangen want dan is er kans op blaasontsteking of blaasgruis. Ook dat de plas oranje is is vreemd, zit misschien toch bloed bij. Sproeisel is niet echt oranje volgens mij, ook is sproeisel toch wel meer dan een paar drupjes. (heb hier een kater die af en toe sproeit, en een poes die het ook wel eens heeft gedaan)
Belangrijk is om niet af te wachten maar eerst medisch onderzoek te laten doen. bij blaasgruis kan de urine buis afgesloten worden en de kat sterven.
PLasje opvangen kan door schoteltje onder zijn kont te schuiven als hij gaat plassen. Of je kunt een kattenbak schoonmaken en er repen plastic indoen. Ik weet niet of je meerdere katten hebt, maar als je meerdere katten hebt zou ik hem even apart zetten zodat je zeker weet dat je de plas van de juiste kat hebt.
Als Er geen medische redenen is waarom hij dit doet zou ik overschakelen naar bach bloesem rescue remedy (helpt bij stress)en een feliway verdamper. Deze geeft feromonen af waardoor katten zich ontspannender voelen.
Heb je het hem/haar al eens zien doen? sproeien doen ze met een trillende staart. Als dit niet het geval is zou ik de plas eens opvangen want dan is er kans op blaasontsteking of blaasgruis. Ook dat de plas oranje is is vreemd, zit misschien toch bloed bij. Sproeisel is niet echt oranje volgens mij, ook is sproeisel toch wel meer dan een paar drupjes. (heb hier een kater die af en toe sproeit, en een poes die het ook wel eens heeft gedaan)
Belangrijk is om niet af te wachten maar eerst medisch onderzoek te laten doen. bij blaasgruis kan de urine buis afgesloten worden en de kat sterven.
PLasje opvangen kan door schoteltje onder zijn kont te schuiven als hij gaat plassen. Of je kunt een kattenbak schoonmaken en er repen plastic indoen. Ik weet niet of je meerdere katten hebt, maar als je meerdere katten hebt zou ik hem even apart zetten zodat je zeker weet dat je de plas van de juiste kat hebt.
Als Er geen medische redenen is waarom hij dit doet zou ik overschakelen naar bach bloesem rescue remedy (helpt bij stress)en een feliway verdamper. Deze geeft feromonen af waardoor katten zich ontspannender voelen.
shadow- Fluisteraar
- Aantal berichten : 244
Punten : 268
Soortgelijke onderwerpen
» Kat plast binnen
» :( kat plast in huis
» Kat plast op de bank
» Kat plast in huis
» Help! Kat plast in huis!
» :( kat plast in huis
» Kat plast op de bank