Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kat plast in zijn mand

2 plaatsers

Ga naar beneden

Kat plast in zijn mand Empty Kat plast in zijn mand

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 7:54

*zucht ik heb echt m'n weekend niet*

Maargoed m'n kat heeft sinds gisteren rare streken en verder is hij rustiger dan normaal (slaapt meer). Meneer vond het nodig om gisteren in zijn mandje te plassen en vandaag in zijn andere mandje. Zo te zien heeft hij het deze week vaker gedaan want ik zag 4 gele plasvlekken in mand nummer 1. De plasvlekken zijn gewoon geel en er zit zo te zien geen bloed bij. Verder heeft hij blaasgruis maar daar krijgt hij al een aantal jaar speciaal voer voor. Wat kan hij hebben? Hij krijgt om de 5 dagen schoon grit in zijn kattenbak (waar hij trouwens ook nog gebruik van maakt) dus aan de bak kan het ook niet liggen. Ik zit te denken aan aandacht tekort. Mijn man en ik zijn al een week aan het sukkelen met de griep en liggen s'avonds vroeg op bed en hebben dus een paar dagen weinig aandacht voor hem. Zou dat kunnen?

Of iemand anders een idee wat het kan zijn? Hij is trouwens 5 jaar en het is een binnenkat

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Kat plast in zijn mand Empty Re: Kat plast in zijn mand

Bericht  Lejow zo 29 mei 2011 - 8:01

Het zou best een blaasontsteking kunnen zijn, dan ervaren ze de bak = plassen = met pijn, dus zoeken ze andere plekjes waar ze hopen dat het geen pijn doet.
Of een aanval van zijn blaasgruis!

Stress kan ook nog, is er de laatste tijd iets veranderd bij jullie in huis? Is er geverfd/behangen, zijn jullie op vakantie geweest enz enz enz??
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 8:05

Lejow schreef:Het zou best een blaasontsteking kunnen zijn, dan ervaren ze de bak = plassen = met pijn, dus zoeken ze andere plekjes waar ze hopen dat het geen pijn doet.
Of een aanval van zijn blaasgruis!

Stress kan ook nog, is er de laatste tijd iets veranderd bij jullie in huis? Is er geverfd/behangen, zijn jullie op vakantie geweest enz enz enz??

Aan blaasontsteking zat ik ook te denken maar het zijn best flinke plasjes en er zit geen bloed bij. Er is verder niks veranderd hier behalve dat we ziek zijn en dat we dus minder tijd hebben voor hem

Gast
Gast

Bericht  Aziraphale zo 29 mei 2011 - 8:22

Ik zou met hem naar de dierenarts gaan. Zeker omdat hij al blaasgruis heeft. Katten zijn hele schone dieren, vooral wat hun slaapplek etc aangaat, dus zomaar plassen doen ze niet. Tenzij stress of ziekte.
Aziraphale
Aziraphale
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast zo 29 mei 2011 - 8:25

Hier plast de kat alleen in zijn mand als de bak niet schoon genoeg is.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: